Glukosebelastning..

Får håpe verdiene dine går seg til ila. de to neste ukene. Litt pes med all den målinga i to uker, men hva gjør en ikke for ens helse og den lille? :)

Jeg hadde ikke særlig hverken lyst på eller spiste sukker inntil for to uker siden da jeg fikk beskjeden om å holde meg unna - det ble det eneste jeg tenkte på og viljestyrken har vært betydelig lav... :oops: Kan tenke meg at det blir litt hardt i jula, men vi får heller lage oss noe sukkerfrie godbiter! ;)

Hadde jo håpet å bli friskmeldt hos legen, da mine fastende verdier har vært fine, men det var én og annen målingen som var over grensa (5,4). Etter måltidsmålingene hadde også noen verdier som var høyere enn 6,7, så nå har jeg fått henvendelse til "Poliklinikk endokrinologi for gravide". De ringte samme dag og satte opp time til meg til uka. Jeg får vel nevne der at så å si alle målingene mine har blitt "forurenset"...

Merkelig hvor raskt det blir en vane med denne målinga! :p Har det akkurat på samme måten, er så snopesjuk nå når jeg må holde meg unna. Løsninga i dag ble å gomle bakt søtpotet, det slo heldigvis ikke veldig ut på målingene heller :joyful:

Huff da, det var kjipt! Men godt du fikk time raskt da! Blir spennende å høre om de tenker at manglende håndvask og sånn kan ha påvirket resultatet. Jeg har også noen målinger over allerede, så regner med jeg må bli henvist videre jeg og. Er vel bare å innstille seg på sukkerfrie godsaker i jula ja :dead:
 
Skal til pers i morratidlig. Fastet siden 20.30, ALDRI hatt så lyst til å bøtte nedpå cola i hele mitt liv tror jeg[emoji85] [emoji28][emoji23]
 
Mellom 7 og 9 er nedsatt glukosetoleranse. Hadde 8,5 med mine twins og måtte måle og gå kostholdsregulert.. hmmm.

Å? Så rart jeg ikke fikk høre noe om det. Men prøvene mine ble sendt til sykehuset, og fastlegen sa også at vi må avvente et evt annet svar derfra, så får bare vente på det da. Foreløbig fikk jeg hvertfall klarsignal... [emoji28]
 
Mellom 7 og 9 er nedsatt glukosetoleranse. Hadde 8,5 med mine twins og måtte måle og gå kostholdsregulert.. hmmm.

Fikk ny beskjed idag, at jeg har glukoseintoleranse, etter at sykehuset hadde sendt svar til fastlegen. Verdiene ble også målt til litt høyere på sykehuset - 9 blank, så fikk beskjed om å passe på kosten, ja. Trengte ikke måle, men får kutte ut sukker og bake noen nye julekaker uten sukker [emoji23][emoji85]
 
4.9 før og 5.1 etter her:) godt å ha det ut av verden:)
 
Back
Topp