Glukosebelastning..

Desmi

Betatt av forumet
Dere som har tatt glukosebelastning, hva var blodsukkeret deres før og etter?
Mitt var 4,5 før, og har nå en time igjen å vente på å ta blodprøve nr 2.
Snille legen min ordnet et eget rom til meg å vente på så har det relativt behagelig nå i ventetiden faktisk!
 
Dere som har tatt glukosebelastning, hva var blodsukkeret deres før og etter?
Mitt var 4,5 før, og har nå en time igjen å vente på å ta blodprøve nr 2.
Snille legen min ordnet et eget rom til meg å vente på så har det relativt behagelig nå i ventetiden faktisk!

Haha, så gøy. Jeg sitter også og venter mine 2 timer nå. Hadde 4,6 før glukosen. Ikke noe eget venterom på meg, dessverre.
 
Haha, så gøy. Jeg sitter også og venter mine 2 timer nå. Hadde 4,6 før glukosen. Ikke noe eget venterom på meg, dessverre.

Så artig![emoji4][emoji1376] hvordan går det med deg? Jeg er skikkelig uvæl[emoji30] håper jeg klarer å la vær å spy[emoji32]
Jeg er 26+4 idag[emoji5]
 
Så artig![emoji4][emoji1376] hvordan går det med deg? Jeg er skikkelig uvæl[emoji30] håper jeg klarer å la vær å spy[emoji32]
Jeg er 26+4 idag[emoji5]

Uff, ja, er kvalm selv. Den drikken var forferdelig.... Først trodde jeg det skulle gå greit, men den siste halvtimen har kvalmen virkelig tatt seg opp. Ferdig om en time nå, så håper på å komme meg gjennom.

Jeg er 25+2 [emoji4]
 
Uff, ja, er kvalm selv. Den drikken var forferdelig.... Først trodde jeg det skulle gå greit, men den siste halvtimen har kvalmen virkelig tatt seg opp. Ferdig om en time nå, så håper på å komme meg gjennom.

Jeg er 25+2 [emoji4]

Kom plutselig kvalmen her også nå siste 10 min[emoji33]
Nøyaktig samtidig vi da[emoji28][emoji1362] 10.40 skal jeg ta nye blodprøver.
Drikken var mye værre enn jeg trodde[emoji30] selv om jeg fikk den kald. Kjenner på ettersmaken ennå..
 
Huff den drikken der er virkelig kvalmende..lykke til videre:) tror(husker ikke helt)mitt lå på 7 etter 2 timer sist...lå hvertfall akkurat under grensen..denne gangen er jeg så heldig å ha overtalt legen til at jeg tar den selv hjemme(mannen har diabetes så kan måle blodsukkeret hjemme),det blir bedre!også hadde de noe annet glukose pulver jeg skal blande i 2,5 dl vann..syns jeg husker den drikken sist var mye mer?!
 
4,4 før, 7,5 etter, og det var visstnok helt glimrende. Jeg merket ikke noe til testen i det hele tatt, ble ikke dårlig i det hele tatt. Null problem. Sukkerlaken jeg fikk smakte nesten identisk som julebrus, så det plaget meg ikke i det hele tatt.
 
hadde 5,6 før, og ennå ikke fått svar på etter :)
 
Heia :)

Hvordan går det med dere?
Godt å være ferdig?
 
Gikk kjempefint! Må vente på blodprøvene, men ut i fra blodsukkerapparatet så er alt helt fint![emoji5][emoji1362]
 
Skal ta test til uken! Hva er grensen for at verdien er for høy?
 
Da var det overstått. 4,3 før og 4,5 etter. Ingen fare for svangerskapsdiabetes her. [emoji3]
 
Fikk dere svar med en gang? Jeg mener jeg fikk det sist. Denne gangen hadde jeg med blodsukkerapparat selv, og fint var det for jeg fikk ingen svar! Det var 4,2 før og 7,2 etter. Jeg spurte de fra labben om hva verdiene skulle være på, men da begynte hun å mase om at en kunne ikke sjekke det med stikk i fingeren for dette var noe helt annet???? Tok dere stikk i fingeren ? Her tok de bare blodprøve i armen
 
Last edited:
Fikk dere svar med en gang? Jeg mener jeg fikk det sist. Denne gangen hadde jeg med blodsukkerapparat selv, og fint var det for jeg fikk ingen svar! Det var 4,2 før, og 7,2 etter. Jeg spurte de fra labben om hva verdiene skulle være på, men da begynte hun å mase om at en kunne ikke sjekke det med stikk i fingeren for dette var noe helt annet???? Tok dere stikk i fingeren ? Her tok de bare blodprøve i armen

Jeg fikk svar av legen med en gang. Jeg tok hos fastlegen, og kom inn til henne rett etter testen. Det var ingen som tok blodprøve av meg, det var kun stikk i fingeren.
 
Jeg fikk svar av legen med en gang. Jeg tok hos fastlegen, og kom inn til henne rett etter testen. Det var ingen som tok blodprøve av meg, det var kun stikk i fingeren.

Dette er jo helt rart! Men da er mitt stikk i fingeren godt nok da? Og det ser bra ut når det var 7,2? [emoji85]
 
Dette er jo helt rart! Men da er mitt stikk i fingeren godt nok da? Og det ser bra ut når det var 7,2? [emoji85]

Det kan være avvik mellom blodsukker målt med blodprøve, og målt i finger. Når de tar i fingen, må de som tar den være nøye med å sprite området først, og ikke bruke de første bloddråpene, ellers kan testen bli forurenset og ikke gi nøyaktig resultat.

Med 7,2 etter 2 timer, er du godt innafor, ja. Jeg hadde 7,5, og det var helt ok.
 
Back
Topp