Fikk dere regning på glukosebelastningen?
Ja, måtte betale 100kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk dere regning på glukosebelastningen?
Å nei, så utrolig kjipt.
Når du må ta disse ekstra målingene fremover, er det på samme måte? Med ekkel drikke og 2t på legekontoret?
Syns det er litt rart at når du er så på grensen så blir du diagnostisert medet en gang...og at det ikke gjøres på blodprøve i armen (det tok de på meg)
Nei, fikk måleapparat med nåler og strimler på resept som jeg hentet ut. Så jeg må stikke meg selv i fingrene hver dag, før hvert måltid (frokost, lunsj, middag) og to timer etterpå for å få målt blodsukkeret.
Vurderer nesten å spørre mer om dette på neste kontrolltime om to uker. Er bare så redd jeg må igjennom sukkerlakeprøven på nytt. Som jeg forøvrig uansett må ta igjen i tilfelle noen uker etter fødsel. Jeg forstår egentlig ikke at jeg er diagnotisert med det, fordi det eneste "kriteriet" jeg oppfyller, er at jeg er fra Asia. Ellers har jeg veldig lite sukker i kostholdet mitt, jeg går turer så å si daglig + litt annen trening som yoga i uka.
I tillegg hadde ikke lab-personen rukket å sjekke urinprøven min innen jeg kom meg inn til legen, så hun hadde ikke klare verdier på om det var påvist sukker i den heller. Nei, jeg vet ikke jeg nei...
Hvis du må ta den på ny og ikke fikk den blåe flaska med «sukkervann» forrige gang, vil jeg anbefale deg å be om den (evt kjøpe med deg selv). Har den stått i kjøleskap er den ganske lettdrikkelig. Smaker bringebær.
I'm good. Fant dette i legehåndboka, som jeg regner med bør stemme
http://nevro.legehandboka.no/handbo...r/klinisk-kjemi/blodprover/glukosebelastning/
"Faste de siste 8-14 timer, men kan drikke vann i fasteperioden."
Og leste også der inne at det er snakk om blodprøve og ikke et stikk i fingeren! Så det skal jeg slå bordet med om de prøver seg på å stikke meg i fingeren. Nekter å leve redusert fordi prøven er blitt forurenset eller gjennomført feil [emoji14]
Jeg fikk den på legekontoret og trodde alle fikk den. Forstod derfor ikke hvorfor alle klagde på hvor grusomt det var å ta testen. Har i ettertid hørt at det er et nyere produkt og det enda ikke er så mange som får den. Men vet noen har sagt de vil kjøpe den med seg selv og ta med til legekontoret. Tror den er reseptfri.Det var ei brun flaske, som heldigvis stod i kjøleskap, så den var lettdrikkelig/overkommelig. Men kjente kvalmen tok meg i etterkant.
Hvor får man tak i den du nevner?
Jeg fikk den på legekontoret og trodde alle fikk den. Forstod derfor ikke hvorfor alle klagde på hvor grusomt det var å ta testen. Har i ettertid hørt at det er et nyere produkt og det enda ikke er så mange som får den. Men vet noen har sagt de vil kjøpe den med seg selv og ta med til legekontoret. Tror den er reseptfri.
Får sjekke på apoteket dersom jeg må ta den en gang til.
Har igjen 50 minutter og føles som jeg går i bakken snart..Har nettopp drukket sukkerlaka jeg og, fikk noen sitrondråper oppi for å gjøre det litt mer overkommelig. Kjente ikke noe mer til sitronsmaken etter to sup Kjenner kvalmen kommer sigende nå, så det kan bli to lange timer!
Har igjen 50 minutter og føles som jeg går i bakken snart..
Leste heldigvis at om jeg spyr nå så slipper jeg i allefall å drikke den igjen
Hjelper lite at i underetasjen på legekontoret er en butikk med varmmatdisk som lukter i hele bygget...
Skal ta den 2.januar av alle dager [emoji85][emoji849]møte opp kl 0800 på mårran [emoji85] aldri tatt det før,men kjenner jeg gruer meg til å sitte på ett legekontor i to timer må huske å ha med meg lader å ørepropper [emoji51]