Gjetting av kjønn fra tidlig ultralyd. Nub teorien

@lyse gul Ut ifra skallen på mitt ultralydbilde fra 11+3, hva tenker du da? Prøvd å google skull theory, men det ene minuttet tror jeg jente og andre gutt :smiley-ashamed004 Blir bare mer og mer utålmodig jo nærmere jeg er ordinære TUL på torsdag..:laughing002
IMG_2678.jpegIMG_2576.jpeg

Jeg har en magefølelse på hva min lille er, men hva tror dere? Eneste bildet jeg har, ble målt til 13+1 :happy:
Fikk du bare 1 bilde og i så dårlig kvalitet? Det er virkelig stor forskjell på sykehusene. Jeg fikk 15 bilder på ahus og alle er av fin profil og med kjønn. Men jeg ser ingen ting som tyder på at dette er gutt. Så tenker dette er en jente.

Fikk du bare 1 bilde og i så dårlig kvalitet? Det er virkelig stor forskjell på sykehusene. Jeg fikk 15 bilder på ahus og alle er av fin profil og med kjønn. Men jeg ser ingen ting som tyder på at dette er gutt. Så tenker dette er en jente.
.

Last edited:
Jeg er fra september, men ser det kommer innlegg fra november i våres nub tråd. Det er kanskje lettere å ha en egen tråd for å gjette kjønn på novemberbarna. Jeg skal svare her også.( Dette er mitt 6 svangerskap og har vært på utallige ultralyder hvor jeg alltid har gjettet kjønnet selv. Har opparbeidet meg mye erfaring med å tyde kjønn de siste 12 årene.)

Nub er hva man kaller barnets kjønnsorgan. Man kan se forskjell på hvilken vinkel den står i. Jenter har gjerne lang flat nub som går rett frem. Gutter har nub som står mer opp og har også ofte det man kaller "stacking". Ser ut som en ball oppå nub.

Bildene må være fra uke 12 og utover. Barnet bør ligge i sideprofil. Husk å skrive hvilken uke+dag bildet er tatt.
Nub teorien er hva ultralydteknikere også vurderer kjønn på før man kan se pung og kjønnslepper. Så har man et godt bilde så vil man kunne se kjønn lenge før oul.
Jeg klarer ikke selv å se noe nub på disse bildene, men du har et mer trent øye enn meg. Klarer du å se noe?:love7

Vedlegg

• IMG_8985.jpeg
    IMG_8985.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 38
  • IMG_8986.jpeg
    IMG_8986.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 38
12+1 vil noen gjette? :joyful:

Vedlegg

• 20230516_211427.jpg
    20230516_211427.jpg
    1,5 MB · Visninger: 81
12+1 vil noen gjette? :joyful:
Jeg tenker at det er jente. Nub er lang og har en stacking under. Gutter har ikke dette. Den har litt vinkel på seg, men det hadde min datter også så tidlig. Så ganske sikker på at denne ikke reiser seg mer.

Jeg tenker at det er jente. Nub er lang og har en stacking under. Gutter har ikke dette. Den har litt vinkel på seg, men det hadde min datter også så tidlig. Så ganske sikker på at denne ikke reiser seg mer.
Takk for gjett❤️ Jordmor var ganske sikker på jente. Magefølelsen har sagt jente hele tiden og! Blir spennede å se på oul:happy:

Jeg ble satt til 13+6 når disse bildene ble tatt. Er det noen som kan gjette/vite hvilket kjønn det er? ❤️783DB997-6776-49DD-A90F-B0598A98A67A.jpeg

Vedlegg

• 2763DC89-C2AE-4D9C-B6DE-C61461E2F67C.jpeg
    2763DC89-C2AE-4D9C-B6DE-C61461E2F67C.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 26
Last edited:
Jeg fikk ingen bilde med nub på fra tidlig ultralyd, men jeg hadde lest meg opp på Nub theory på forhånd. Jeg syns nuben stod rett opp, betyr dette uansett gutt?i uke 12+2 var jeg der.. legen som tok ultralyden sa det var for tidlig og at han har tatt feil så mange ganger at han ville ikke si noe..

@lyse gul
Hei, da har jeg vært på ordinær TUL, og jordmor ville så klart ikke si noe. Tittet godt etter og kan ikke si jeg så noe som skulle antyde guttetiss. Men jeg er ny på dette, så jeg stoler ikke på mine kunnskaper :smiley-ashamed004

Ser du noe ut ifra dette?
IMG_2798.jpegIMG_2799.jpegIMG_2801.jpegIMG_2800.jpegIMG_2802.jpeg

@lyse gul
Hei, da har jeg vært på ordinær TUL, og jordmor ville så klart ikke si noe. Tittet godt etter og kan ikke si jeg så noe som skulle antyde guttetiss. Men jeg er ny på dette, så jeg stoler ikke på mine kunnskaper :smiley-ashamed004

Ser du noe ut ifra dette?
Vis vedlegget 405611Vis vedlegget 405612Vis vedlegget 405614Vis vedlegget 405613Vis vedlegget 405615
Man kan ikke se kjønnet ordentlig. Men ingen ting stikker opp. Så langt på vei ville det vært synlig på disse bildene om det var gutt. Så holder en knapp på jente her.

Back
Topp