Gamlemor ønsker et siste barn

God bedring til 18-åringen. Krysser fingrene for at det går fort over. Og masse masse lykke til idag :love7 Krysser fingrene for at dere får gode nyheter!:Heartpink

Masse lykke til :Heartred

Takk for heiarop!

Det gikk heldigvis helt fint, lille spiren var der, og akkurat så stor som den skulle :shy: :Heartpink Så hjertet slå med én gang, så da roet jeg meg ganske raskt. Og bare én der inne, men hadde ikke trodd noe annet siden jeg ikke har noen symptomer.

Vi pratet om dette med progesteronet, og hun trodde det var min første :smiley-angelic002:laughing002 Siden det ikke var det og jeg hadde bært fram seks andre barn uten støtte, så mente hun kroppen min kunne dette, så var det nok ikke nødvendig. Så det var greit å få avklart. Typisk at jeg hentet ut da :facepalm: Jaja.

0.6noe cm liten, men med et sterk hjerte (fikk høre) :shy:
Babyen er ikke så stor, men plommesekken er større akkurat nå hehe.

20250311_164258.jpg

Nåårh, så herlig update:Heartpink :love017 :Heartblue

Gravid 6+6

Forholder meg bare til menstermin siden den ser ut til å passe fint (bare en dag forskjell på eggløsningen, så går helt fint :hilarious: ).

Gynekologen sendte henvisning til et annet sykehus, da hun mente de ikke hadde fosterdiagnostikk på mitt lokale sykehus.. Jeg har fått tidlig ultralyd på mitt lokale sykehus, men er tidlig ultralyd og fosterdiagnostikk det samme? Prøvde å spørre jordmor på sms (har time neste uke), men hun svarte bare at jeg får tilbud opp nipt test sammen med tidlig ultralyd (på mitt lokale sykehus). Men betyr det at de har fosterdiagnostikk? Jeg tenkte det var en grundigere gjennomgang av fosteret på ultralyd, av en spesialist liksom. På lokalsykehuset er det jo jordmødre med videreutdanninger som driver med dette. Anyone? Sist når vi til Rikshospitalet for dette, men da var det jo ikke allmennt med ultralyd i uke 12. Da var det en legespesialist på fosterdiagnostikk som tok ultralyd..

Men ble litt stressa for fikk et brev til med velkommen som fødende på Ahus Lørenskog - det går ikke :hilarious: Og time til ordinær ultralyd der og.. Men jeg må føde på mitt lokale sykehus, ellers rekker jeg ikke fram :knegg:

Trodde fosterdiagnostikk var UL og NIPT jeg. At TUL og OUL er en del av det, siden de sjekker hver eneste kroppsdel og organ på dem. Tror ikke det spiller så mye akkurat hvem som gjør det, de spør jo gjerne noen andre hvis de finner noe de er usikre på.

Gravid 6+6

Forholder meg bare til menstermin siden den ser ut til å passe fint (bare en dag forskjell på eggløsningen, så går helt fint :hilarious: ).

Gynekologen sendte henvisning til et annet sykehus, da hun mente de ikke hadde fosterdiagnostikk på mitt lokale sykehus.. Jeg har fått tidlig ultralyd på mitt lokale sykehus, men er tidlig ultralyd og fosterdiagnostikk det samme? Prøvde å spørre jordmor på sms (har time neste uke), men hun svarte bare at jeg får tilbud opp nipt test sammen med tidlig ultralyd (på mitt lokale sykehus). Men betyr det at de har fosterdiagnostikk? Jeg tenkte det var en grundigere gjennomgang av fosteret på ultralyd, av en spesialist liksom. På lokalsykehuset er det jo jordmødre med videreutdanninger som driver med dette. Anyone? Sist når vi til Rikshospitalet for dette, men da var det jo ikke allmennt med ultralyd i uke 12. Da var det en legespesialist på fosterdiagnostikk som tok ultralyd..

Men ble litt stressa for fikk et brev til med velkommen som fødende på Ahus Lørenskog - det går ikke :hilarious: Og time til ordinær ultralyd der og.. Men jeg må føde på mitt lokale sykehus, ellers rekker jeg ikke fram :knegg:
Pleier du å ha styrtfødsler? Hilsen rakk såvidt Ahus Lørenskog, selv med kun 20 minutters kjørevei. :hilarious:

Jeg tok NIPT og TUL på Ahus :) Dit lokale er vel Kongsvinger?
Trodde fosterdiagnostikk var UL og NIPT jeg. At TUL og OUL er en del av det, siden de sjekker hver eneste kroppsdel og organ på dem. Tror ikke det spiller så mye akkurat hvem som gjør det, de spør jo gjerne noen andre hvis de finner noe de er usikre på.
Ja, det er sikkert det samme da? Selv om det var en lege sist, og jordmor denne gang? De får jo igjennom hele anatomien i uke 18 og.

Får ringe til uka og avbestille dette på Ahus Lørenskog da, holder med Ahus Kongsvinger :hilarious:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp