Gamlemor ønsker et siste barn

Gravid 4+1

Shitt, det er rart å skrive gravid og telle uker :laughing002:bookworm::bored::bookworm: Nesten så man ikke vet hva man skal gjøre mer, så stor del av livet har dreid seg rundt prøvingen, holder oversikt, vente, time, planlegge, regne opp antall tester og bestille i rett tid. For ikke snakke om det sene nattetimer og tidlige morgentimer høre jeg har spurt ChatGTP om hvilket kosttilskudd jeg ikke har prøvd, og hvor jeg finner det billigst. Eller hva som gir størst sannsynlighet for svangerskap av ulike kombinasjoner av sengehygge.. Hvor ofte bør sæden slippes ut, så det ikke er går ofte eller for sjeldent ikke minst hva skjer, ned på cellenivå, om det går for langt tid :laughing002 hva har jeg ikke spurt om..

Hva skal jeg gjøre nå liksom? :knegg: Har i alle fall mange fine damer å følge med på her, så det blir koselig. Saumfarer IKM gruppene og prøver å holde litt oversikt :angelic::knegg:

Dagens positive tester - endelig utslag igjen på den digitale!

Vis vedlegget 455344

Ettermiddagstest, sammenlignet med dagen før:

Vis vedlegget 455345

Vis vedlegget 455346

Enn så lenge går det altså! Wow!
Gratulerer så mye! Så gøy at spiren endelig satt for deg også❤️

Gravid 4+3

I dag tempet jeg ikke. Huff, skummelt. Men har ingen indikasjon på at det ikke skulle være greit, testene øker fremdeles, jeg blør ikke og har ikke vondt. Hadde testene vært usikre hadde tempingen vært nyttig. Satt premium abonnementet hos fertilitfriend på pause - men leste ikke helt, og da ble jeg logget ut og kan ikke logge meg inn igjen på
Var det 37 dager? Om jeg logger inn, så blir pausen avbrutt, og jeg kan ikke pause igjen på mange uker. Snedig opplegg, kunne da i det minste få tilgang til det andre med gratis versjonen har.. Ville jo gjerne se charten min :confused1 Men men, jeg har jo bilder her inne, så husker jeg siste mensdag, eggløsningsdagen osv.

Har testet hver dag, men prøver å ikke teste for mye her dag :bookworm::bag::smiley-ashamed008:laughing002 Tar en babyplan og en makesure på morgenen (2.urin), og så en makesure hver ettermiddag til sammenligning. Har nok babyplan til å teste til fredag, da jeg 5+0 og håper jeg får 3+ på testen. Da er det ikke mer å hente på å teste, og man må bare legge det i hendene på det uvisse :shy: Skal ikke kjøpe mer makesure heller..

Prøvde samle litt ettermiddagstester:

20250224_234309.jpg

Og de fire siste morgentestene:

20250224_234711.jpg

Fint å ha samlet litt, så kan jeg se. Enda ligger testene i vinduet her, fra den aller første antydning 8 DPO forrige lørdag.. Livet forandret seg etter den dagen :Heartred

Har sendt mail til gynekologen i kveld, og informert om at jeg er blitt gravid. Spurt hva jeg gjør med timen i mai, og om det er noen oppfølging mtp letrozol og sjansen for at det er flere foster. Så får vi se i morgen hva de svarer.

Gravid uke 4+4

Ble oppringt av sekretæren til gynekologen, hun hadde pratet med gynekologen - og jeg fikk tilbud om Prolutex injeksjoner (progesteron), og Abyl E pga alderen. Men vi kunne tenke på det, det var visst veldig kostbart. Jeg har jo egentlig akkurat akseptert at dette kanskje gikk greit, siden jeg ikke blør osv. Så nå ble jeg jo usikker igjen :bag: Men jeg tror jeg holder på tanken min om at kroppen min kan dette, jeg hadde nok ikke blir gravid og beholdt om progesteronet ikke holdt.. Tror jeg? Erfaringer? Tanker? Er det noe annet mtp utvikling som kan gå galt om progesteronet ikke er bra nok?

Fikk også forskjøvet timen min i mai - TIL OM TO UKER :bookworm::wideyed: For ultralyd! Tirsdag 11. Mars.. Herremin, det et ikke lenge til.

Dagens tester, ble liggende litt siden jeg har huset fullt av folk :facepalm::knegg:

20250225_113215.jpg

Skal du på UL til gynekologen? Herregud, er jo så gøy at det bare er 2 uker til :smiley-bounce012

Jeg tenker som deg ang medisinene.. Skal, skal ikke.. er så redd for å miste igjen og da ende med ny prøve runde som tar 1 år liksom. Har sagt at jeg ikke vil bruke prolutex, fikser ikke sprøyter så da kan jeg få vagina kapsler. De koster ca 250 kr pakka. Abyl e ligger på rundt 500, men det er 100 tabletter så blir jo kun å kjøpe en.. for man skal vel kun bruke de 3 først mnd?

Skal du på UL til gynekologen? Herregud, er jo så gøy at det bare er 2 uker til :smiley-bounce012

Jeg tenker som deg ang medisinene.. Skal, skal ikke.. er så redd for å miste igjen og da ende med ny prøve runde som tar 1 år liksom. Har sagt at jeg ikke vil bruke prolutex, fikser ikke sprøyter så da kan jeg få vagina kapsler. De koster ca 250 kr pakka. Abyl e ligger på rundt 500, men det er 100 tabletter så blir jo kun å kjøpe en.. for man skal vel kun bruke de 3 først mnd?
Kan jeg foreslå det for gynekologen? Gjorde du det? Har ikke noe problemer med vaginakapsler. Vil ikke mase, men samtidig ikke miste heller fordi jeg ikke vil mase..

Kan jeg foreslå det for gynekologen? Gjorde du det? Har ikke noe problemer med vaginakapsler. Vil ikke mase, men samtidig ikke miste heller fordi jeg ikke vil mase..
Ja, bare si at du vil ha de vagina kapslene i stede for sprøyter. Hun sa at grunnen til at hun foreslår sprøyter er fordi det er bedre en kapsler.

Ja, bare si at du vil ha de vagina kapslene i stede for sprøyter. Hun sa at grunnen til at hun foreslår sprøyter er fordi det er bedre en kapsler.
Ah, så greit! Men da sender jeg en mail og nevner det, kan si jeg ikke er noe glad i sprøyter og lurer på om jeg kan få alternativet :bag: :knegg:

Litt sent, men ville bare skyte inn at tempen min var syykt opp og ned som gravid, tempet til jeg var 5 uker for jeg var så vant til det :hilarious: Tror nok ikke man kan stole på tempen som gravid

Vedlegg

• Screenshot_20250225-185023.png
    Screenshot_20250225-185023.png
    216,5 KB · Visninger: 32
Litt sent, men ville bare skyte inn at tempen min var syykt opp og ned som gravid, tempet til jeg var 5 uker for jeg var så vant til det :hilarious: Tror nok ikke man kan stole på tempen som gravid
Nei, sant det. Men den er ikke like lav som i folilkelfasen i alle fall :knegg: :hilarious: Og det er jo progesteronet.. Har i alle fall stoppet nå, så får det bære eller briste :dead::bag::bookworm:

Er forresten ultralyd hos gynekologen, ja! Hun sekretæren sa min uke nå (4+3),og sa ultralyd on to uker, så de vet jeg så vidt er over 6 uker da. Så da er vel det bra nok! De skal sikkert bare kartlegge antall foster.

Men da vet du hva du kan forvente og :happy:

Er forresten ultralyd hos gynekologen, ja! Hun sekretæren sa min uke nå (4+3),og sa ultralyd on to uker, så de vet jeg så vidt er over 6 uker da. Så da er vel det bra nok! De skal sikkert bare kartlegge antall foster.

Men da vet du hva du kan forvente og :happy:
Så bra.. Da håper jeg at jeg er gravid med tvillinger nå :love7 :hilarious:

Ja, hadde jo vært stas :love7 når begynner du testing?

@Ari ♡ hvordan er det med deg? :Heartred
Nettopp vært 8 dager på sykehus, fått nye medisiner IV (siste sort de tilbyr tror jeg), daglig væskebehandling, sondeernæring og TPN ernæring. Ble noen hakk bedre i formen, kom endelig hjem i går, overanstrengte meg med en gang (måtte innom tre apotek for å få tak i medisiner til i dag) og formen bare stupte :bag: Ny væskebehandling i morgen, planlegger å ligge i sengen (hjemme) fra etter det til fredag og ny væskebehandling, i håp om å finne en balansegang som gjør at jeg kan fungere hjemme. TUL gikk veldig fint, flyttet fram noen dager, 13+5 med termin 31/8 ❤️ silver lining, holder fast i det, selv om jeg er så lei og frustrert over situasjonen.

Synes testene dine ser så fine ut :love017 det gjør meg glad. Krysser fingrene for at det er @Ametyst83 sin tur nå. Takk for at du tenker på meg ❤️❤️❤️

Gravid uke 4+4

Ble oppringt av sekretæren til gynekologen, hun hadde pratet med gynekologen - og jeg fikk tilbud om Prolutex injeksjoner (progesteron), og Abyl E pga alderen. Men vi kunne tenke på det, det var visst veldig kostbart. Jeg har jo egentlig akkurat akseptert at dette kanskje gikk greit, siden jeg ikke blør osv. Så nå ble jeg jo usikker igjen :bag: Men jeg tror jeg holder på tanken min om at kroppen min kan dette, jeg hadde nok ikke blir gravid og beholdt om progesteronet ikke holdt.. Tror jeg? Erfaringer? Tanker? Er det noe annet mtp utvikling som kan gå galt om progesteronet ikke er bra nok?

Fikk også forskjøvet timen min i mai - TIL OM TO UKER :bookworm::wideyed: For ultralyd! Tirsdag 11. Mars.. Herremin, det et ikke lenge til.

Dagens tester, ble liggende litt siden jeg har huset fullt av folk :facepalm::knegg:

Vis vedlegget 455536
Så gøy å følge med på reisen:) Gratulerer❤️krysser for at spiren sitter hele veien!

Nettopp vært 8 dager på sykehus, fått nye medisiner IV (siste sort de tilbyr tror jeg), daglig væskebehandling, sondeernæring og TPN ernæring. Ble noen hakk bedre i formen, kom endelig hjem i går, overanstrengte meg med en gang (måtte innom tre apotek for å få tak i medisiner til i dag) og formen bare stupte :bag: Ny væskebehandling i morgen, planlegger å ligge i sengen (hjemme) fra etter det til fredag og ny væskebehandling, i håp om å finne en balansegang som gjør at jeg kan fungere hjemme. TUL gikk veldig fint, flyttet fram noen dager, 13+5 med termin 31/8 ❤️ silver lining, holder fast i det, selv om jeg er så lei og frustrert over situasjonen.

Synes testene dine ser så fine ut :love017 det gjør meg glad. Krysser fingrene for at det er @Ametyst83 sin tur nå. Takk for at du tenker på meg ❤️❤️❤️
Huff av meg! For en reise du har.. Håper du får det litt bedre snart, litt bedre utgjør jo nesten ingenting når du er så dårlig, huff altså..

Hvordan har det gått etter væskebehandling i går?

Jeg håper så for @Ametyst83 nå, har en god følelse!!

Gravid 4+5/4+6

Jeg fikk ikke noe svar fra gynekologen i går, og ikke noe i dag. Så da tar jeg det som et tegn at jeg får klare meg uten progesteron.

Jeg har blitt litt urolig nå, jeg skulle jo hatt flere babyplan, makesure kan ikke måle seg med det :dead::arghh: I dag første dag uten babyplan, og tok kun makesure, litt sånn "cocky" for meg selv, prøver å overtale meg selv om at jeg ikke trenger å teste lengre.. Vel, testen var så dårlig, altså, når ikke hele streken har samme farge en gang :bookworm::bag: Så tok ikke den så høytidelig, lo litt av meg selv og bare "det bryr jeg meg ikke om". Men tydelig nok til at jeg tok en til ikveld :shy::knegg::bag: og den var litt bedre mtp farge over hele streken (nesten), men den ser svakere ut enn f.eks i går. Så prøvde jeg overtale jeg selv om at det har ikke noe å si, mens jeg febrilsk skreller opp den digitale jeg tok i går (...). Og ser på strekene der, og kjenner ikke den igjen i det hele tatt, for det er jo tre streker - har tatt bilder av alle hver gang jeg har tatt tidligere, så vet hvilken strek som skal bli sterkere.. Og en av dem er sterkere, puh. Men de andre to er nesten helt borte? Og så ser jeg er test fra ei fra termingruppen som også håpet hun skulle få 3+ på testen, men fikk 2-3 som jeg hadde fått. Og hos henne var alle tre strekene like sterke ca. Så da falt jeg litt i staver her :shy::arghh: Fant liksom ingenting som kunne betrygge meg..

Og jeg har ingen tegn, absolutt ingenting, ikke må jeg mye på do, ikke er jeg hormonell, ikke vondt i puppene, ikke endret matlyst. Ingenting! Så det er bare håpet evt som får meg til å tro jeg ER gravid, eller, jeg skjønner jo at jeg har hcg i kroppen - men at ting går som det skal. I løpet av disse dagene skal hjertet begynne og slå og, så om det ikke skjer, så vil det være rundt nå det evt begynner å gå andre veien.

Jeg har jo opplevd en MA og, og da hadde jeg den opplevelsen, at jeg hadde ingen symptomer.. Men da fikk vi sett hjerte slå, før det plutselig ikke slo mer i uke 8+noe :( men da hadde man nådd 9 uker og var ikke uggen eller noe av det vanlige som kommer de første ukene. Så føltes liksom rart hele veien. Og litt samme greia føler jeg på nå. Men det kan være bare at jeg redd for det, at det er derfor.. At det er like tilfeldig som alt annet.

Så, dagens sutring egentlig, som man ikke fått løst eller funnet ut av uansett, dermed egentlig bare teit å si det høyt. Men nå er det en gang min dagbok, så da får det kommer dit :knegg:

I morgen skal den nye-gamle bilen på verksted og forhåpentligvis være i kjørbar stand etter å ha dratt mastercardet og lagt igjen over tredve tusen i den.. eneste er at de har fått en lampe som ikke lyste, til å lyse etter at de hadde den inne sist.. Det tok han tilbake og kalibrererte noe, og mente ting var i orden. Men det er det altså ikke.. Jeg føler dette svangerskapet og denne bilen går litt hånd i hånd, så håper vi kan legge begge bak oss på en fin måte nå :laughing002

Må bare vise deg mine make sure tester fra samme pakke. Fikk dye stealer (som du fikk 16 dpo tror jeg) 5+0. Testet for moro skyld en uke etterpå. Så at urinen var lys, men testet likevel. Den ble veldig svak i forhold til de siste jeg tok. 24 timer etterpå, på synlig mer konsentrert urin, var den kjempesterk igjen. Ser jo ut som det er en uke mellom dem. Det er jo en oppskrift på å bli smågal å teste sånn som vi gjør :dead:

Vedlegg

• PXL_20250215_175039305~2.jpg
    PXL_20250215_175039305~2.jpg
    311,3 KB · Visninger: 29
Last edited:
Må bare vise deg mine make sure tester fra samme pakke. Fikk dye stealer (som du fikk 16 dpo tror jeg) 5+1. Testet for moro skyld en uke etterpå. Så at urinen var lys, men testet likevel. Den ble veldig svak i forhold til de siste jeg tok. 24 timer etterpå, på synlig mer konsentrert urin, var den kjempesterk igjen. Ser jo ut som det er en uke mellom dem. Det er jo en oppskrift på å bli smågal å teste sånn som vi gjør :dead:
Takk, du har helt rett. Både at det er tullete å teste mer nå, og at makesure er dritt, sorry :hungover: :laughing002 Her er mine to fra i dag, den jeg tok i kveld var heldigvis litt bedre når jeg var å så på den etter å ta skrevet innlegget. Testen over et også fra i dag :hilarious::bookworm:

20250227_212637.jpg

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp