Gamlemor ønsker et siste barn

Takk, du har helt rett. Både at det er tullete å teste mer nå, og at makesure er dritt, sorry :hungover: :laughing002 Her er mine to fra i dag, den jeg tok i kveld var heldigvis litt bedre når jeg var å så på den etter å ta skrevet innlegget. Testen over et også fra i dag :hilarious::bookworm:

Vis vedlegget 455742
Du har jo hatt veldig fine tester hele veien, synes jeg. Såååå, slutt å test! Du får vel 3+ når som helst, og da er du ferdig, sant? :joyful:

Prøvde i går og fikk 2-3, så skal slutte om jeg får 3+ :nailbiting: :knegg: :laughing002 :bookworm:
Jeg er 5+6 og fikk 2-3 igår :nailbiting:
Men det er ingenting som antyder at noe er galt. Velger å tro at de testene ikke er helt til å stole på :bookworm: ..men jeg tar nok en ny i kveld, for nå har jeg hengt meg opp i at jeg skal se 3+ :hilarious: Make Sure ser forøvrig sånn her ut, så tror hcg’en er ganske okei altså! :)
IMG_2465.jpeg

Huff av meg! For en reise du har.. Håper du får det litt bedre snart, litt bedre utgjør jo nesten ingenting når du er så dårlig, huff altså..

Hvordan har det gått etter væskebehandling i går?

Jeg håper så for @Ametyst83 nå, har en god følelse!!
Er innlagt igjen nå, etter å ha takket nei på onsdag og torsdag :bag: Har dårlige blodprøver. De vil operere inn et sentralt venekateter sånn at jeg kan få næring rett i blodet hver dag, så det ser ut til at jeg må bli værende til det er på plass og vil fungere hjemme. Fikk se babyen igjen i dag da, det hjelper litt å se at alt er i orden på den fronten ❤️

Angående CB digital, så ga jeg meg på 2-3 selv, etter å ha fått det når jeg var 4+6 eller noe. Glad for at jeg ikke røk på flere tester, men det var hardt, for jeg ønsket også veldig å se 3+. Hadde en del strimler som jeg tok videre da, det var dye stealers, så de kunne ikke bli særlig sterkere, merket bare at de kom raskere når jeg testet. Synes testene dine ser fine ut :love017

Gravid 4+5/4+6

Jeg fikk ikke noe svar fra gynekologen i går, og ikke noe i dag. Så da tar jeg det som et tegn at jeg får klare meg uten progesteron.

Jeg har blitt litt urolig nå, jeg skulle jo hatt flere babyplan, makesure kan ikke måle seg med det :dead::arghh: I dag første dag uten babyplan, og tok kun makesure, litt sånn "cocky" for meg selv, prøver å overtale meg selv om at jeg ikke trenger å teste lengre.. Vel, testen var så dårlig, altså, når ikke hele streken har samme farge en gang :bookworm::bag: Så tok ikke den så høytidelig, lo litt av meg selv og bare "det bryr jeg meg ikke om". Men tydelig nok til at jeg tok en til ikveld :shy::knegg::bag: og den var litt bedre mtp farge over hele streken (nesten), men den ser svakere ut enn f.eks i går. Så prøvde jeg overtale jeg selv om at det har ikke noe å si, mens jeg febrilsk skreller opp den digitale jeg tok i går (...). Og ser på strekene der, og kjenner ikke den igjen i det hele tatt, for det er jo tre streker - har tatt bilder av alle hver gang jeg har tatt tidligere, så vet hvilken strek som skal bli sterkere.. Og en av dem er sterkere, puh. Men de andre to er nesten helt borte? Og så ser jeg er test fra ei fra termingruppen som også håpet hun skulle få 3+ på testen, men fikk 2-3 som jeg hadde fått. Og hos henne var alle tre strekene like sterke ca. Så da falt jeg litt i staver her :shy::arghh: Fant liksom ingenting som kunne betrygge meg..

Og jeg har ingen tegn, absolutt ingenting, ikke må jeg mye på do, ikke er jeg hormonell, ikke vondt i puppene, ikke endret matlyst. Ingenting! Så det er bare håpet evt som får meg til å tro jeg ER gravid, eller, jeg skjønner jo at jeg har hcg i kroppen - men at ting går som det skal. I løpet av disse dagene skal hjertet begynne og slå og, så om det ikke skjer, så vil det være rundt nå det evt begynner å gå andre veien.

Jeg har jo opplevd en MA og, og da hadde jeg den opplevelsen, at jeg hadde ingen symptomer.. Men da fikk vi sett hjerte slå, før det plutselig ikke slo mer i uke 8+noe :( men da hadde man nådd 9 uker og var ikke uggen eller noe av det vanlige som kommer de første ukene. Så føltes liksom rart hele veien. Og litt samme greia føler jeg på nå. Men det kan være bare at jeg redd for det, at det er derfor.. At det er like tilfeldig som alt annet.

Så, dagens sutring egentlig, som man ikke fått løst eller funnet ut av uansett, dermed egentlig bare teit å si det høyt. Men nå er det en gang min dagbok, så da får det kommer dit :knegg:

I morgen skal den nye-gamle bilen på verksted og forhåpentligvis være i kjørbar stand etter å ha dratt mastercardet og lagt igjen over tredve tusen i den.. eneste er at de har fått en lampe som ikke lyste, til å lyse etter at de hadde den inne sist.. Det tok han tilbake og kalibrererte noe, og mente ting var i orden. Men det er det altså ikke.. Jeg føler dette svangerskapet og denne bilen går litt hånd i hånd, så håper vi kan legge begge bak oss på en fin måte nå :laughing002
Meg som fikk 2-3 i termingruppa! Vil bare legge til at jeg fikk 3+ dagen etter :D krysser fingrene for deg i dag/i morgen - har du bestemt deg for når du tar den siste digitale? :love017

Gravid uke 5+0/5+1

Disse dagene midt i mellom et altså seige og treige, men endelig var det 1 uke etter jeg fikk gravid 2-3. Jeg har så lite impulskontroll når det kommer til dette, at jeg ville tatt både torsdag og fredag om jeg hadde hatt tester.. Men nå kom topakken på onsdag, og det var rett fra postkassa og på badet med å teste da :bag: :laughing002 Selvsagt gravid 2-3 uker, tre dager før forventet.. Men uansett gjort meg usikker nok, i kombinasjon med de makesure testene - vær så snill å ikke bruk dem etter IKM, de gjør deg bare usikker unødvendig!

Men ja, våknet før seks og ventet.. Skulle egentlig bruke urin 2, for å være helt sikker. Men etter å ha ligget våken så lenge så fant jeg ut at jeg måtte finne det ut, og i verste fall så dro jeg innom apoteket og kjøpte meg en til i dag. Det er absolutt siste gangen vi gjør dette, og jeg har ikke lyst å spare på noe :Heartred

Heldigvis (for pengeboka) trengte jeg ikke kjøpe mer :love7

Mine to siste graviditetstester ever er tatt, en æra i livet er over.. Tenk så heldig, som har opplevd å få positive tester hele 7 (8) ganger i livet :sad015:Heartred:shy: For en ære, for en lykke, for en ydmykhet..

20250301_073305.jpg

Og så har jeg jo i min desperasjon i høst og vinter ikke kjøpt mindre enn tre (....) readings på etsy :hilarious: :laughing002 :angelic: :bag: (ikke si det til gubben, han vet bare om den ene han ved et uhell fant ut om :laughing002). Fant ut at jeg må jo oppsummere dem her!

Dette er den første (4. november), det nærmer seg jo februar - hvem vet! Hun mente at vi fikk en jente. Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases

Vis vedlegget 452776

Den neste kom ikke på pdf, men på en melding, så kopierte inn summaryet. Oktober var veldig lenge, litt usikker å om gubben vil prøve så lenge mtp alderen. Denne fikk jeg 28. November (ingen kjønn predikert), link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/StellaTarotReading?ref=yr_purchases

"Summary of the Reading
Current Situation (The Empress): Your body remains capable of conceiving, but emotional balance is key.
Challenges (Five of Pentacles): Worries about age and time are creating unnecessary emotional stress.
Opportunities (The Star): Trust in divine timing and explore supportive practices for conception.
Day Prediction (Ten of Cups): The 10th day of a month could be significant.
Month Prediction (Wheel of Fortune): October 2025 stands out as a likely time for conception.
Year Prediction (The Sun): 2025 is filled with the energy of growth and success.
Final Guidance (Ace of Cups): A new beginning and the arrival of your child are on the horizon.
Final Insight
<navn >, the journey to your seventh child is blessed with hope and positive energy. While it may feel challenging right now, the cards indicate that 2025 will bring the success you’re longing for, with October being a particularly significant month. Embrace this time with love, patience, and faith, knowing that your family’s final addition is destined to arrive. " (hun mente vi fikk en jente)

Denne tredje kom også 28. November :hilarious: Men det tok en liten uke, så var litt derfor jeg kjøpte den over - var rundt mensen og følte meg litt nede, og lurte på om det var noe håp i stjernene. Men så fikk jeg ikke svar, kjøpte en annen i håp på NOEN svar, så da kom det både fra den første plutselig, og den nye jeg kjøpte på samme dag :bag::laughing002 (så at vi fikk gutt) Link til butikk: https://www.etsy.com/no-en/shop/MoonAuraWitchx?ref=yr_purchases

"To begin, the first card I drew for you is the Moon, which represents the timeframe of conception or birth. In tarot, the Moon is linked with the Pisces zodiac sign, pointing to the timeframe of February - March for you!

Next, when I focused on the gender of your baby, I drew the King of Wands. This card carries a masculine energy, so I have a strong feeling that you may have a baby boy!

While focusing on your spirit baby’s sign, I visually saw lions for you. This could mean you’ll often notice lions around the time of conception or when you’re getting close to conceiving. They might appear in various forms, whether in person, on social media, in artwork, clothing, dreams, or even just hearing someone talk about them."

Så ser jeg jo at jeg har kjøpt FIRE, ikke tre. Herregud haha.. Kjøpte en til av hun første, da jeg likte hennes personlige tilpasning. Denne kjøpte jeg 12. Desember :bag::hilarious::angelic: (hun så en jente). Link til butikk (lik som den første): https://www.etsy.com/no-en/shop/TarotFamous?ref=yr_purchases
Vis vedlegget 452775
Må dra fram denne da etter tips fra @Ametyst83 :bookworm: :laughing002 (klikk for å utvide det over).

To ulike har sagt februar, og den tredje spådommen sa early spring, mars/april (ikke langt unna).

Kult :dance008

To sa jente, en sa gutt - 50/50 sjans altså :laughing002:knegg:

Den som ikke passet pratet om oktober forresten, men det kan jo være fødsel den ser, ikke unnfangelse. Forrige barnet kom en liten uke før termin, da blir det evt oktober.

Må dra fram denne da etter tips fra @Ametyst83 :bookworm: :laughing002 (klikk for å utvide det over).

To ulike har sagt februar, og den tredje spådommen sa early spring, mars/april (ikke langt unna).

Kult :dance008

To sa jente, en sa gutt - 50/50 sjans altså :laughing002:knegg:
Jeg ble spådd av henne sist vi prøvde. Da sa hun august - september og jeg fikk faktisk positiv test i slutten av september! Veldig gøy! Trodde ikke mye på det da jeg ble spådd i august. Nå sier hun april - mai, så føler allerede nå at det ikke klaffer denne pp :wacky::hilarious:

Jeg ble spådd av henne sist vi prøvde. Da sa hun august - september og jeg fikk faktisk positiv test i slutten av september! Veldig gøy! Trodde ikke mye på det da jeg ble spådd i august. Nå sier hun april - mai, så føler allerede nå at det ikke klaffer denne pp :wacky::hilarious:
Den beskjeden fikk jeg også, og nå føler jeg enda mere at løpet er kjørt :hilarious:

Gravid uke 5+3/5+4

Herregud.. Jeg var tilfeldigvis innom på helsenorge.no i går, og så over reseptene. Og der har jo gynekologen skrevet ut progesteron i en annen form enn injeksjoner..

Screenshot_20250304_141620_Chrome.jpg

Den ble jo skrevet ut for snart er uke siden, men ingen har sagt noe til meg :banghead: jeg fikk aldri noe svar på henvendelsen..

Så nå er spørsmålet igjen, skal jeg begynne på dette eller ikke.. Jeg har jo en indre tro om at jeg hadde abortert for lenge siden om slimhinnen ikke holdt. Og det hindrer ikke at babyen død, tvert i mot holder det evt den bare inne om det skulle skje. Samtidig er jeg jo redd for å gjøre noe feil..

Hjelp?

Ellers intet nytt å fortelle, har fortsatt ikke noen symptomer, og det gjør at jeg ikke egentlig tenker dette går veien. Jeg ser til tirsdag nå med ultralyden, men roer meg nok ikke med det om jeg ikke får noen symptomer. Min erfaring er at der det er symptomer blir det baby, og det det ikke var, ble det ikke. Selv om vi ser hjertet..

Last edited:
Gravid 5+4/5+5

Tror jeg lander på å prøve progesteron. Albyl E sikrer gjennomstrømning til livmoren og. Har noen erfaring med det? Så man kunne ta progesteron både vaginalt og rektalt, hva gjør andre? Vil de sive etterpå? :bag: eneste var at de ikke hadde dette på mitt lokale apotek, må til neste by etter det.. Og den nyeste bilen vår ble hentet av tauebil etter å ha havarert i morges. Herregud altså, månen står i en dårlig bane for oss og biler for tiden :bookworm::bag: Tatt ut av fondet for å ha råd til dette nå, har minus 17.000 for den andre bilen på mastercardet.. Og dette trigger meg altså så fælt, med helsa mi, manglende muligheter til å øke inntekt osv. Føler meg SÅ dårlig! Ting blir litt svart altså, synes det er mega vanskelig å akseptere at jeg ikke er tipp topp helse. Hater det.. Hater å være en belastning, en begrensning, en som gir andre bekymringer..

Nå er det seks dager til ultralyd, blir godt å få det overstått. Håper bare jeg er langt nok på vei til å konstatere enten liv eller ikke. At vi ikke blot usikker, og bedt om å komme tilbake to uker senere.

Har enda ikke sagt det til noen fysisk, har noen som vet det over nett, men har ikke noe behov for å si det til noen heller. Kanskje det endrer seg et ultralyd? Vet at største jenta vil vite, men jeg vil se på ultralyd først, når hun først ikke har avslørt det på disse ukene :knegg:

Gravid 6+1/6+0

Takk for etterlysning! Vi har hatt vinterferie med hæla i taket, og så kom vinterferiebesøk i uken etter vår ferie av noen som hadde ferie uken etter oss, og når det ene dro kom det et annet besøk som blir til tirsdag :wacky: :laughing002 :knegg: Jeg er selvsagt glad for det, men det går litt i ett.

Jeg hentet ut Cyclogest, og skulle sette, men så leste jeg på bruksanvisningen på badet om noen bivirkninger på foster som ikke var godt nok klarlagt, så da tok jeg ikke. Og blir ikke gjøre det.. Jeg tenkte jeg skulle ta siden det ikke var noe galt med det, men er det sjanse for noe annet så lar jeg det være. Jeg har hatt en ok følelse på at det ikke er nød, og hadde jo egentlig bestemt meg for å ikke gjøre det før jeg så resepten var kommet inn..

Gravidmessig har jeg passer 6 uker nå, 6+1 etter eggløsningen, 6+0 etter mens :Heartred Merker stadig ingenting, så litt spent på om det er noe der. Det finner vi forhåpentligvis ut på tirsdag!

Har som sagt tidligere erfaring med at svangerskapet der jeg ikke kjente noe, så så vi liv, men så stoppet det opp. Og der føltes litt som nå, merket absolutt ingenting. Mens de svangerskapene der det har blitt levende baby har jeg hatt litt symptomer.. Så er litt spent.

Har klart å holde det skjult for atten åringen i tre uker nå, hun har så mye å drive med nå som hun er atten og kan kjøre bil, og dra på fest. Så hun har ikke lagt merke til at jeg ikke drikker vin :knegg: Og nå som vi snart skal på ultralyd håper jeg å klare holde det skjult til etter det i tilfelle.

Ellers ingen som vet det bortsett fra nærmeste venninner (som også visste vi prøvde) over snap (i form av testbiler). Føles helt greit, og som jeg hadde løyet om jeg sikre si det til noen andre, så lite gravid føler jeg meg :laughing002 Nå er det faktisk en hel uke siden jeg tok en test sist!!

Ønsker dere en fin lørdag!

Gravid 6+1/6+0

Takk for etterlysning! Vi har hatt vinterferie med hæla i taket, og så kom vinterferiebesøk i uken etter vår ferie av noen som hadde ferie uken etter oss, og når det ene dro kom det et annet besøk som blir til tirsdag :wacky: :laughing002 :knegg: Jeg er selvsagt glad for det, men det går litt i ett.

Jeg hentet ut Cyclogest, og skulle sette, men så leste jeg på bruksanvisningen på badet om noen bivirkninger på foster som ikke var godt nok klarlagt, så da tok jeg ikke. Og blir ikke gjøre det.. Jeg tenkte jeg skulle ta siden det ikke var noe galt med det, men er det sjanse for noe annet så lar jeg det være. Jeg har hatt en ok følelse på at det ikke er nød, og hadde jo egentlig bestemt meg for å ikke gjøre det før jeg så resepten var kommet inn..

Gravidmessig har jeg passer 6 uker nå, 6+1 etter eggløsningen, 6+0 etter mens :Heartred Merker stadig ingenting, så litt spent på om det er noe der. Det finner vi forhåpentligvis ut på tirsdag!

Har som sagt tidligere erfaring med at svangerskapet der jeg ikke kjente noe, så så vi liv, men så stoppet det opp. Og der føltes litt som nå, merket absolutt ingenting. Mens de svangerskapene der det har blitt levende baby har jeg hatt litt symptomer.. Så er litt spent.

Har klart å holde det skjult for atten åringen i tre uker nå, hun har så mye å drive med nå som hun er atten og kan kjøre bil, og dra på fest. Så hun har ikke lagt merke til at jeg ikke drikker vin :knegg: Og nå som vi snart skal på ultralyd håper jeg å klare holde det skjult til etter det i tilfelle.

Ellers ingen som vet det bortsett fra nærmeste venninner (som også visste vi prøvde) over snap (i form av testbiler). Føles helt greit, og som jeg hadde løyet om jeg sikre si det til noen andre, så lite gravid føler jeg meg :laughing002 Nå er det faktisk en hel uke siden jeg tok en test sist!!

Ønsker dere en fin lørdag!
Leste et sted at letrozol kan føre til færre/mildere graviditetssymptomer. Spurte ChatGPT som også mente at det kan skje. Kanskje det er derfor at du ikke merker noe? *Plutselig funker ikke emojiene*

Leste et sted at letrozol kan føre til færre/mildere graviditetssymptomer. Spurte ChatGPT som også mente at det kan skje. Kanskje det er derfor at du ikke merker noe? *Plutselig funker ikke emojiene*
Så spennende! Blir jo helt forstyrret når ting er utenfor normen :wacky: :hilarious: Men er vel en beskyttelsesmekanisne. Takk for info!

Ang emojiene, det funket ikke hos meg i går heller!!

Jeg trykket på de tre prikkene til høyre for den "tilbakepilen" over ruten der g gress smileyene og så på de to klammene [°], da blir det plutselig tilgjengelig igjen, ga absolutt ingen mening :knegg::wacky:

Ang emojiene, det funket ikke hos meg i går heller!!

Jeg trykket på de tre prikkene til høyre for den "tilbakepilen" over ruten der g gress smileyene og så på de to klammene [°], da blir det plutselig tilgjengelig igjen, ga absolutt ingen mening :knegg::wacky:
Jeg rørte visst noe helt tilfeldig og så var de tilbake igjen :hilarious:

Jeg har selv mye mildere symptomer denne gangen, som har bekymret meg litt. Tenker i større grad denne gangen at det kanskje ikke er noe der, og det er nok litt for å beskytte meg selv ja. :bag: ChatGPT mente at det kunne være pga. kjemisk graviditet forrige syklus - at kroppen liksom har fått lengre tid til å innstille seg, og derfor blir ikke symptomene så kraftige. Du hadde vel også en kjemisk før denne graviditeten?

Gravid 6+4/6+3

I dag er det ultralyd :bookworm::bag: Har time helt på slutten av arbeidsdagen, så blir en lang dag. For å gjøre det komplett så har snart tre åringen feber igjen (hadde det i helga og), så blir jo litt logistikk her. Heldigvis (? :knegg:) er storesøster på 18 år også syk i dag, hun har feber.. Så gubben tok oppdraget med glede å gå ned til henne i feber og paracetrus og fortelle henne at vi var gravide, og skulle på ultralyd i dag, om hun kunne passe broren :knegg::Heartred Har ikke pratet med henne etterpå.. Han sa hun smilte i alle fall :shy:

Min plan var jo å få det sagt etter ultralyden i dag til henne, men universet ville jo ikke det sånn med sykdom osv. Jeg sa jo egentlig jeg skulle holde henne oppdatert på denne saken, hun kom med mange forslag når hun forstod vi ikke ble gravide lett, alt fra adopsjon til fosterhjem, eggdonasjon og sæddonasjon osv :hilarious: Men ja, når det kom til saken følte jeg meg så usikker, ville se opp ultralyd, og det har vært så mye annet som har dratt ned. Så har rett og slett vært litt deppa. Det føles litt som at universet hjalp meg å bli gravid mot alle odds, men så skulle det betales i alle andre former. Økonomisk, psykisk.. Jeg føler veldig på dette at at jeg ikke klarer jobbe, bidra, øke inntekten min, er en belastning for familien og samfunnet. Alt de blir ekstra trigget når det blir økonomiske ting. Og er dødsfall oppi her. Nå får vi heldigvis bilen tilbake så vi får dratt alle sammen (må ha plass til åtte i bilen) i begravelse, men nå er det sykdom som truer å få dratt. Har jo nevnt litt om nær familie med alvorlig, livstruende sykdom, som vi ikke kan dra sykdom til. Så selv feber blir litt sånn at jeg føler vi ikke kan dra med i begravelse i frykt for å smitte. Vet ikke hva det er attenåringen har, er vel bare influensa som drar med seg feber..

Men ja, uansett, i dag finner vi ut om det er liv laga enn så lenge. Så håper jeg egentlig hun setter meg opp på en time til, men mulig dette bare er for å avslutte henvisningen. Men hadde vært fint å se om to uker at hjertet evt fortsatt slår, har ikke erfaring med at det alltid gjør det. Og det sitter litt i. Men som sagt, ikke sikkert hun bryr seg om det, men bare tar "sitt felt".

Håper jeg kan få litt bedre følelser etter ultralyden i dag! :Heartpink

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp