Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, har akkurat samme problemetPleier du å ha styrtfødsler? Hilsen rakk såvidt Ahus Lørenskog, selv med kun 20 minutters kjørevei.![]()
Jeg møtte både jordmødre og leger på UL / vekstkontroller, virket tilfeldig egentligJa, det er sikkert det samme da? Selv om det var en lege sist, og jordmor denne gang? De får jo igjennom hele anatomien i uke 18 og.
Får ringe til uka og avbestille dette på Ahus Lørenskog da, holder med Ahus Kongsvinger![]()
Men, vi hadde TUL med NIPT på Ahus Lørenskog og Ordinær UL på Ahus Gardermoen. Så de utfører UL og NIPT på forskjellig sted. Du får høre om det når du ringerJa, det er sikkert det samme da? Selv om det var en lege sist, og jordmor denne gang? De får jo igjennom hele anatomien i uke 18 og.
Får ringe til uka og avbestille dette på Ahus Lørenskog da, holder med Ahus Kongsvinger![]()
Du har født i et VEIKRYSS? Dagens! Alt gikk bra?Ja, har akkurat samme problemetRakk akkurat fram over dørstokken nå sist, da skulle vi egentlig sette i gang kontrollert, men så kom han før. Før det satt i gang kontrollert på sykehuset to ganger, og en fødsel på veien i en veikryss..
![]()
Ikke si det! Plutselig innfører de Helseplattformen og legger helsekortet inn der. Drasser heller rundt på et skrukkete papir da, ass.Jeg møtte både jordmødre og leger på UL / vekstkontroller, virket tilfeldig egentlig
Helt utrolig at systemene ikke snakker med hverandre. Kommunikasjon mellom sykehus, jordmor og fastlege kan man bare glemmeSkulle ikke sånn digitalt helsekort komme snart? Er jo latterlig å ha med seg det arket hele tiden
Jeg fikk innkalling til Ahus Gardermoen, kirurgisk poliklinikk faktisk.. Jeg bare eeeh.. Men ja, får ringe og spørre, kanskje jeg spør jordmor først, tror jeg har time der tirsdag om jeg ikke husker feil.Men, vi hadde TUL med NIPT på Ahus Lørenskog og Ordinær UL på Ahus Gardermoen. Så de utfører UL og NIPT på forskjellig sted. Du får høre om det når du ringer
Ja, jeg stod ikke selv i veikrysset altså, fikk heldigvis selve fødselen forsetet av bilen, mulig det hadde vært lettere ute, menDu har født i et VEIKRYSS? Dagens! Alt gikk bra?
Ikke si det! Plutselig innfører de Helseplattformen og legger helsekortet inn der. Drasser heller rundt på et skrukkete papir da, ass.![]()
I forsetet? Whoah! Håper det ikke var vinter, haha. Babyen bare "hø, er det sånn verden ser ut? Jaja..."Ja, jeg stod ikke selv i veikrysset altså, fikk heldigvis selve fødselen forsetet av bilen, mulig det hadde vært lettere ute, men![]()
![]()
![]()
Var høst, men det var minus ute (første frostnatten! Hva er oddsen for det). Var på med varmeanlegget og pappaen ofret jakken sin til å holde sønnen varm. Tok vel ti minutter før ambulansen kom etterpå, så ble vi kjørt til sykehuset. Men han hadde lav temperatur er god stund etterpå, så ble hud mitt hud med varmeflaske under dyna på sykehusetI forsetet? Whoah! Håper det ikke var vinter, haha. Babyen bare "hø, er det sånn verden ser ut? Jaja..."
Jeg vet, bare at jeg hadde samme mønster når jeg hadde MA sist. Så for meg er ferskt blod SA og brunt MA.. skal ta kontakt med jordmor i morgen og spørre om hun kan ordne en ny ultralyd. Hun gjorde det blir jeg opplevde dette sistBrunt er bedre en ferskt, det betyr gammelt blod. Det her skal gå bra kjære degSkjønner at du blir bekymret, men tenk at det er så mange som får små uskyldige blødninger. Håper virkelig den lille klorer seg fast
mange klemmer til deg
Sender deg en klemVar godt å få mannen hjem, han bare kom rundt hjørnet så sprutet tårene![]()
![]()
![]()
Så typisk at det skulle skje noe når han var borte. Han ble helt mentalt utladet selv har ikke lyst å dra opp jobb i morgen heller.. Men får bare la det være som det er. Fikk svar av jordmor på sms at uten når kontakte fastlegen for henvisning til ultralyd, så håper jeg får time hos en lege i morgen (er uten fastlege). Og at jeg klarer å si noe på telefon, ikke bare grine
og at jeg får time i morgen, gubben måtte vente 8 dager på time..
Livmorhalsen var lang og lukket på tirsdag, så det er greit. Tror som sagt ikke det evt er en SA, men ja, MA.. Da vil det ikke blø. Men kan være litt som nå, fordi det er dropp i hormonene. Er fremdeles likt, lysebrunt på alt som kommer når jeg tørker meg, men ikke noe på truseinnlegget.
Får ikke gjort noe fra eller til, det er som det er, men jeg vil bare vite, ikke gå rundt med et potensielt dødt foster i magen til etter påske og tidlig ultralyd![]()
Ja, jeg vet det i teorienSender deg en klemHåper du får en time hos lege i morgen. Og selv om du har litt lysebrunt på papiret så trenger deg ikke være noe galt. Håper for deg!
Å nei, så kjipt! Hvordan er det hos deg i dag? Så unødvendig å gi oss slike bekymringerSender deg en stor klem!Går gjennom det samme faktisk. Våknet med svake murringer i dag, og det har vært brunt/gammelrosa på papiret gjennom hele dagen
Hadde ikke noe sånt forrige svangerskap, så liker det virkelig ikke. Krysser fingrene for oss begge likevel
![]()