Gamlemor venter på siste barn ❤️

Pleier du å ha styrtfødsler? Hilsen rakk såvidt Ahus Lørenskog, selv med kun 20 minutters kjørevei. :hilarious:
Ja, har akkurat samme problemet :knegg: Rakk akkurat fram over dørstokken nå sist, da skulle vi egentlig sette i gang kontrollert, men så kom han før. Før det satt i gang kontrollert på sykehuset to ganger, og en fødsel på veien i en veikryss.. :hilarious:

Ja, det er sikkert det samme da? Selv om det var en lege sist, og jordmor denne gang? De får jo igjennom hele anatomien i uke 18 og.

Får ringe til uka og avbestille dette på Ahus Lørenskog da, holder med Ahus Kongsvinger :hilarious:
Jeg møtte både jordmødre og leger på UL / vekstkontroller, virket tilfeldig egentlig :p
Helt utrolig at systemene ikke snakker med hverandre. Kommunikasjon mellom sykehus, jordmor og fastlege kan man bare glemme :smiley-ashamed004 Skulle ikke sånn digitalt helsekort komme snart? Er jo latterlig å ha med seg det arket hele tiden

Ja, det er sikkert det samme da? Selv om det var en lege sist, og jordmor denne gang? De får jo igjennom hele anatomien i uke 18 og.

Får ringe til uka og avbestille dette på Ahus Lørenskog da, holder med Ahus Kongsvinger :hilarious:
Men, vi hadde TUL med NIPT på Ahus Lørenskog og Ordinær UL på Ahus Gardermoen. Så de utfører UL og NIPT på forskjellig sted. Du får høre om det når du ringer

Ja, har akkurat samme problemet :knegg: Rakk akkurat fram over dørstokken nå sist, da skulle vi egentlig sette i gang kontrollert, men så kom han før. Før det satt i gang kontrollert på sykehuset to ganger, og en fødsel på veien i en veikryss.. :hilarious:
Du har født i et VEIKRYSS? Dagens! Alt gikk bra? :hilarious:
Jeg møtte både jordmødre og leger på UL / vekstkontroller, virket tilfeldig egentlig :p
Helt utrolig at systemene ikke snakker med hverandre. Kommunikasjon mellom sykehus, jordmor og fastlege kan man bare glemme :smiley-ashamed004 Skulle ikke sånn digitalt helsekort komme snart? Er jo latterlig å ha med seg det arket hele tiden
Ikke si det! Plutselig innfører de Helseplattformen og legger helsekortet inn der. Drasser heller rundt på et skrukkete papir da, ass. :hilarious:

Men, vi hadde TUL med NIPT på Ahus Lørenskog og Ordinær UL på Ahus Gardermoen. Så de utfører UL og NIPT på forskjellig sted. Du får høre om det når du ringer
Jeg fikk innkalling til Ahus Gardermoen, kirurgisk poliklinikk faktisk.. Jeg bare eeeh.. Men ja, får ringe og spørre, kanskje jeg spør jordmor først, tror jeg har time der tirsdag om jeg ikke husker feil.

Du har født i et VEIKRYSS? Dagens! Alt gikk bra? :hilarious:

Ikke si det! Plutselig innfører de Helseplattformen og legger helsekortet inn der. Drasser heller rundt på et skrukkete papir da, ass. :hilarious:
Ja, jeg stod ikke selv i veikrysset altså, fikk heldigvis selve fødselen forsetet av bilen, mulig det hadde vært lettere ute, men :knegg: :hilarious: :facepalm:

I forsetet? Whoah! Håper det ikke var vinter, haha. Babyen bare "hø, er det sånn verden ser ut? Jaja..."
Var høst, men det var minus ute (første frostnatten! Hva er oddsen for det). Var på med varmeanlegget og pappaen ofret jakken sin til å holde sønnen varm. Tok vel ti minutter før ambulansen kom etterpå, så ble vi kjørt til sykehuset. Men han hadde lav temperatur er god stund etterpå, så ble hud mitt hud med varmeflaske under dyna på sykehuset :love7

Gravid 7+1

Å nei, hadde litt vondt i magen i stad når jeg hvilte med 2 åringen, men hatt det før. Har tenkt det bare er livmor som vokser. Nå var det litt brunt når jeg tørket meg, det er ikke bra. Blæ.. Var denne uka vi opplevde at det stoppet sist det ikke gikk.. :depressed: mener det stod 7+3 hadde det stoppet, leste på epikrisen her om dagen. Jeg har absolutt ikke god erfaring med dette, så nå er jeg bare lei meg :crybaby2 og mannen er ikke hjemme på en stund :crybaby2 bautaen min :Heartred

Brunt er bedre en ferskt, det betyr gammelt blod. Det her skal gå bra kjære deg :Heartred Skjønner at du blir bekymret, men tenk at det er så mange som får små uskyldige blødninger. Håper virkelig den lille klorer seg fast :Heartred mange klemmer til deg

Brunt er bedre en ferskt, det betyr gammelt blod. Det her skal gå bra kjære deg :Heartred Skjønner at du blir bekymret, men tenk at det er så mange som får små uskyldige blødninger. Håper virkelig den lille klorer seg fast :Heartred mange klemmer til deg
Jeg vet, bare at jeg hadde samme mønster når jeg hadde MA sist. Så for meg er ferskt blod SA og brunt MA.. skal ta kontakt med jordmor i morgen og spørre om hun kan ordne en ny ultralyd. Hun gjorde det blir jeg opplevde dette sist :shy: :Heartred

Jeg har spottet og blødde frisk blod fra uke 5-9 med de 3 siste guttene, og alt har gått fint❤️ Er etter jeg ble konisert det har skjedd og jeg har fått lettblødende livmorhals, og med de to siste hematom. Skummelt med spotting/blødning:confused:Håper og tror det er en helt ufarlig blødning❤️:smiley-angelic001

Var godt å få mannen hjem, han bare kom rundt hjørnet så sprutet tårene :bag: :knegg: :crybaby2 :shy: Så typisk at det skulle skje noe når han var borte. Han ble helt mentalt utladet selv har ikke lyst å dra opp jobb i morgen heller.. Men får bare la det være som det er. Fikk svar av jordmor på sms at uten når kontakte fastlegen for henvisning til ultralyd, så håper jeg får time hos en lege i morgen (er uten fastlege). Og at jeg klarer å si noe på telefon, ikke bare grine :bag: og at jeg får time i morgen, gubben måtte vente 8 dager på time..

Livmorhalsen var lang og lukket på tirsdag, så det er greit. Tror som sagt ikke det evt er en SA, men ja, MA.. Da vil det ikke blø. Men kan være litt som nå, fordi det er dropp i hormonene. Er fremdeles likt, lysebrunt på alt som kommer når jeg tørker meg, men ikke noe på truseinnlegget.

Får ikke gjort noe fra eller til, det er som det er, men jeg vil bare vite, ikke gå rundt med et potensielt dødt foster i magen til etter påske og tidlig ultralyd :crybaby2

Var godt å få mannen hjem, han bare kom rundt hjørnet så sprutet tårene :bag: :knegg: :crybaby2 :shy: Så typisk at det skulle skje noe når han var borte. Han ble helt mentalt utladet selv har ikke lyst å dra opp jobb i morgen heller.. Men får bare la det være som det er. Fikk svar av jordmor på sms at uten når kontakte fastlegen for henvisning til ultralyd, så håper jeg får time hos en lege i morgen (er uten fastlege). Og at jeg klarer å si noe på telefon, ikke bare grine :bag: og at jeg får time i morgen, gubben måtte vente 8 dager på time..

Livmorhalsen var lang og lukket på tirsdag, så det er greit. Tror som sagt ikke det evt er en SA, men ja, MA.. Da vil det ikke blø. Men kan være litt som nå, fordi det er dropp i hormonene. Er fremdeles likt, lysebrunt på alt som kommer når jeg tørker meg, men ikke noe på truseinnlegget.

Får ikke gjort noe fra eller til, det er som det er, men jeg vil bare vite, ikke gå rundt med et potensielt dødt foster i magen til etter påske og tidlig ultralyd :crybaby2
Sender deg en klem :Heartpink Håper du får en time hos lege i morgen. Og selv om du har litt lysebrunt på papiret så trenger deg ikke være noe galt. Håper for deg!

Sender deg en klem :Heartpink Håper du får en time hos lege i morgen. Og selv om du har litt lysebrunt på papiret så trenger deg ikke være noe galt. Håper for deg!
Ja, jeg vet det i teorien :shy::Heartred Om jeg får sett at det fortsatt er liv etter brunt, så går det greit. For jeg vet jo at det kan være X og Y uten at det er noe galt.

Takk for svar alle :Heartred

Sender deg en stor klem! :Heartred Går gjennom det samme faktisk. Våknet med svake murringer i dag, og det har vært brunt/gammelrosa på papiret gjennom hele dagen :arghh: Hadde ikke noe sånt forrige svangerskap, så liker det virkelig ikke. Krysser fingrene for oss begge likevel :Heartred
Å nei, så kjipt! Hvordan er det hos deg i dag? Så unødvendig å gi oss slike bekymringer :Heartred

Gravid 7+2

Herregud den dagen i går var lang. Det var ingenting i truseinnlegget, men ved tørk igjennom dagen. I morges var det ingenting, så det er jo greit. Men som sagt roer det meg ingenting, det kom en liten blødning sist, så stoppet det like fort. Akkurat som bare en liten beskjed.. Husker ikke hvem som nevnte at det kom en liten dropp i hormonene når det gikk galt. Men uansett, jeg har nå ringt legekontoret - klarte jo selvsagt ikke la være grine, selv om jeg i utgangspunktet følte meg sterk. Fikk time hos en lege på vakt, så litt sånn innimellom.. Håpe han er ok. Sikkert vanskelig å forstå hvor bekymret man kan bli, men dette tok meg rett tilbake til MA'en, det var helt grusomt.

Vi hører hva legen sier, krysser fingrene for at jeg kan få en henvisning, og krysser fingrene for at jeg ikke må vente ukevis..

Jeg tror det var bra du gråt, da tok hun deg på alvor og hørte hvor bekymret du var ❤️ håper legen er grei og ordner ul til deg med en gang ❤️ krysser alt for deg, dette må gå bra ❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp