Gamlemor ønsker et siste barn

Oppdaterte akkurat :hug003
De setter opp en time med en gang, og alle har rett til å stå på ringe liste. Ring i morgen, hun har nok satt deg opp på time allerede da og husk å si du ønsker å stå på ringe liste :)

PP 9 - CD 8 - pratet med gynekologsenteret:

Herregud altså! Jeg ringte til gynekologen, og sa som det var at jeg trodde ikke legen min kanskje hadde fått med seg alt jeg sa :knegg: At han hadde nevnt lang mens, men det har jeg ikke (mer omvendt), om at jeg hadde lang folikkenfase, og kort lutealfase - og at jeg fikk mensen på dag 9 denne gang. Og at vi prøvde å bli gravide, men at han ikke hadde oppfattet det (liten hvit løgn, føler meg bæsj) - og hun dama i telefonen var HELT FANTASTISK!! Herregud, begynte nesten grååååte.. Hun forstod alt, leste opp hva han hadde skrevet, og hun hadde en plan, og vi satt i 10 minutter (!) og hun fortalte masse! Må forte meg skrive det ned nå så jeg husker. Men ja, gynekologen hadde sendt ut en resept (?) på Provera, for å få mens. Det trenger jeg jo ikke når hun fikk høre situasjonen min, og så har jeg fått time i Mai - jeg forventet det kom til å ta tid da. Men hun bare "men det gjør ingenting *navnet mitt* - for vi gjør sånn her". Og så fortalte hun at de ikke forholdt seg til apper og tester (hehe), så jeg skulle på dag 20-21 eller 22 ta blodprøver, for da fikk de sett verdiene da, og kunne regulere etter hvordan det var da (i en normal syklus er jo det èn uke etter eggløsning, for min del vil det være oppi eggløsning ca). Og det ha dem veldig god info om hva de kunne gjøre videre. Så jeg kunne komme dit å gjøre det, men hun så jo jeg bodde langt unna, så hun kunne sende det i posten. Så burde mannen min få en henvisning til å sjekke sine greier, og det kunne vi og få nå. Så vi skulle prate i kveld, og sende henne en mail i morgen. Så fortalte hun om at vi kunne prøve letorozol f.eks. i Januar, så det var ingen krise at jeg ikke hadde time før i Mai (slik jeg forstod henne). Og fortalte masse om dette, at de var 1 eller 2 tabletter, at gynekologen bestemte det, og at man burde ta annenhver måned, for kroppen trengte en liten pause, og de så ofte at folk ble gravide på denne "pausemåneden" osv. Og at det var lite bivirkninger osv. Hun pratet på inn og utpust i 10 minutter. Jeg ble altså såå..glad, rørt, jeg har fått håp igjen! Om det ikke blir baby, så har vi i alle fall gjort alt vi kan, sånn føles det :Heartpink

PP 9 - CD 8 - pratet med gynekologsenteret:

Herregud altså! Jeg ringte til gynekologen, og sa som det var at jeg trodde ikke legen min kanskje hadde fått med seg alt jeg sa :knegg: At han hadde nevnt lang mens, men det har jeg ikke (mer omvendt), om at jeg hadde lang folikkenfase, og kort lutealfase - og at jeg fikk mensen på dag 9 denne gang. Og at vi prøvde å bli gravide, men at han ikke hadde oppfattet det (liten hvit løgn, føler meg bæsj) - og hun dama i telefonen var HELT FANTASTISK!! Herregud, begynte nesten grååååte.. Hun forstod alt, leste opp hva han hadde skrevet, og hun hadde en plan, og vi satt i 10 minutter (!) og hun fortalte masse! Må forte meg skrive det ned nå så jeg husker. Men ja, gynekologen hadde sendt ut en resept (?) på Provera, for å få mens. Det trenger jeg jo ikke når hun fikk høre situasjonen min, og så har jeg fått time i Mai - jeg forventet det kom til å ta tid da. Men hun bare "men det gjør ingenting *navnet mitt* - for vi gjør sånn her". Og så fortalte hun at de ikke forholdt seg til apper og tester (hehe), så jeg skulle på dag 20-21 eller 22 ta blodprøver, for da fikk de sett verdiene da, og kunne regulere etter hvordan det var da (i en normal syklus er jo det èn uke etter eggløsning, for min del vil det være oppi eggløsning ca). Og det ha dem veldig god info om hva de kunne gjøre videre. Så jeg kunne komme dit å gjøre det, men hun så jo jeg bodde langt unna, så hun kunne sende det i posten. Så burde mannen min få en henvisning til å sjekke sine greier, og det kunne vi og få nå. Så vi skulle prate i kveld, og sende henne en mail i morgen. Så fortalte hun om at vi kunne prøve letorozol f.eks. i Januar, så det var ingen krise at jeg ikke hadde time før i Mai (slik jeg forstod henne). Og fortalte masse om dette, at de var 1 eller 2 tabletter, at gynekologen bestemte det, og at man burde ta annenhver måned, for kroppen trengte en liten pause, og de så ofte at folk ble gravide på denne "pausemåneden" osv. Og at det var lite bivirkninger osv. Hun pratet på inn og utpust i 10 minutter. Jeg ble altså såå..glad, rørt, jeg har fått håp igjen! Om det ikke blir baby, så har vi i alle fall gjort alt vi kan, sånn føles det :Heartpink
Det er hun jeg går til? :love7

Det er hun jeg går til? :love7
Ja, det er Din Gynekolog - vil tro det var hun i skranken jeg pratet med. Men såå imponert altså, ikke noe firkantet i det hele tatt. Jeg nevnte jo verken antall barn eller alder, men hun hadde jo årstallet mitt - så det burde jo si sitt da hehe. OG, for å være ærlig så synes jeg at antall barn fra før (når vi uansett ikke er IVF kandidater pga alder) er helt irrelevant. Utover at de kan vite at vi har barn, og har fått barn sammen før. Men om det er 1 eller 6 burde ikke ha noe å si? Men det er jo HELT topp om vi kan gjøre unna litt greier før den timen i Mai, det er akkurat sånn jeg er som person og - jeg takler å vente, men vil gjerne gjøre alt så alt er klart til da, så vi ikke må begynne med ting når timene kommer. Skal jeg ha hjelp med en søknad på en dato, så vil jeg samle alt jeg trenger til den til jeg kommer dit osv. Så dette er akkurat sånn jeg er som person, lite effektivt å utsette og vente på ting som tar tid å få svar på hehe. Hun nevnte Leterozol og Januar, så det må jo bety at man skal kunne teste det uten å ha vært hos gynekolgen i Mai?

Ja, det er Din Gynekolog - vil tro det var hun i skranken jeg pratet med. Men såå imponert altså, ikke noe firkantet i det hele tatt. Jeg nevnte jo verken antall barn eller alder, men hun hadde jo årstallet mitt - så det burde jo si sitt da hehe. OG, for å være ærlig så synes jeg at antall barn fra før (når vi uansett ikke er IVF kandidater pga alder) er helt irrelevant. Utover at de kan vite at vi har barn, og har fått barn sammen før. Men om det er 1 eller 6 burde ikke ha noe å si? Men det er jo HELT topp om vi kan gjøre unna litt greier før den timen i Mai, det er akkurat sånn jeg er som person og - jeg takler å vente, men vil gjerne gjøre alt så alt er klart til da, så vi ikke må begynne med ting når timene kommer. Skal jeg ha hjelp med en søknad på en dato, så vil jeg samle alt jeg trenger til den til jeg kommer dit osv. Så dette er akkurat sånn jeg er som person, lite effektivt å utsette og vente på ting som tar tid å få svar på hehe. Hun nevnte Leterozol og Januar, så det må jo bety at man skal kunne teste det uten å ha vært hos gynekolgen i Mai?
Herregud, om du har 6 eller 10 barn så er det ingen som har noe med det. Om du vil ha flere så må du få lov til det. Er ingen regler over hvor mange barn man skal få lov til å ha. Hun i skranken har jobbet der i alle år, en kjempe hyggelig eldre dame. Nei jeg er jo 83 modell så 1 år eldre en deg, og om noen skulle nevnt at jeg er for gammel for en til hadde det blitt haraball :laughing002 Er kjempe glad for at du følte deg hørt :Heartred de er så utrolig hyggelig.

Herregud, om du har 6 eller 10 barn så er det ingen som har noe med det. Om du vil ha flere så må du få lov til det. Er ingen regler over hvor mange barn man skal få lov til å ha. Hun i skranken har jobbet der i alle år, en kjempe hyggelig eldre dame. Nei jeg er jo 83 modell så 1 år eldre en deg, og om noen skulle nevnt at jeg er for gammel for en til hadde det blitt haraball :laughing002 Er kjempe glad for at du følte deg hørt :Heartred de er så utrolig hyggelig.
Ja, det hjalp veldig på selvtilliten rundt dette og vite at du som er ett år eldre har fått hjelp uten å bli dømt, virkelig! Da kan jeg ringe og være "selvsikker" på at jeg også har rett på hjelp, som alle andre. Så tusen takk! Men fikk du letorozol nå? Skulle dere ta blodprøver, sædprøve osv?

Ja, det hjalp veldig på selvtilliten rundt dette og vite at du som er ett år eldre har fått hjelp uten å bli dømt, virkelig! Da kan jeg ringe og være "selvsikker" på at jeg også har rett på hjelp, som alle andre. Så tusen takk! Men fikk du letorozol nå? Skulle dere ta blodprøver, sædprøve osv?
Starter på det om jeg ikke blir gravid nå, så blir det inn på blodprøve :) Han skal ikke ta sæd prøve. Han har ikke hatt noe problemer med svømmerene før.

PP 9 - CD 9 - valgets kvale!

Sendte mail i går kveld til den hyggelige damen (som heter Gina visstnok) hos gynekologkontoret - og fikk raskt svar i dag, jeg må dit å ta prøver da verken legen eller sykehuset her bruker Furst. Så da var jo det avgjort. Men om hun ikke skal sende rekvisisjonen i posten - hva med mannens rekvisisjon? Så nå begynte liksom kverna og gå her. Vi vil jo helst ha det avgjort så raskt som mulig, i håp om leterozol osv i Januar, om det ikke klaffer i Desember nå. Fikk forresten bekreftet på mail at han får tatt sædprøve, og jeg blodprøver, og det de evt. kan hjelpe med er leterozol, pga. alderen. Det visste vi jo heldigvis, IVF er jo selvsagt ikke noe alternantiv når man er 40 år. Men såå takknemlig uansett, jeg har følt meg så lost og "alene" (ikke forstått), og det er en kjedelig følelse å gå med.

Men uansett, valgets kvale! For vi ønsker jo å få unna den turen til Ullevåll (sædanalysen) fortest mulig, MEN - så skal det være abstinens av utløsning 2-7 dager før prøven.. Og ja, det skulle jo ikke vært noe problem egentlig, men jeg har ikke lyst å kaste bort en prøveperiode :hilarious::bag: Og jeg aner jo ikke når eggløsningen kommer, jeg er på dag 9 i dag, sist kom den på dag 17, gangen før det på dag 23 osv. En plass mellom 17-23 er nok sannsynlig. Jeg synes ikke temperaturene mine til nå er så "eksemplariske" som de må for å få eggløsning (da er det ofte stabilt lave en stund før), så heller nok mot senere eggløsning denne gang. Men ja, Ullevåll har et flott system med timebestilling over nett! Så da kan man se alle ledige dager og timer. Og det som hadde vært IDEELLT hadde vært til uka, for jeg er HELT sikker på at jeg ikke får eggløsning før dag 17. Men da hadde de ikke ledig, utenom i morgen, før ONSDAG. Og det er litt sent igjen - det er på min syklusdag 15. Men det kaaan gå, gubben er kankje ikke så keen på sex etterpå, men må man, så må man :laughing002:bag: Og så får vi ikke lagt noen aksjer på forhånd da, siden det krever at han ikke har utløsning. Så ja, det ble liksom litt sånn..hmm.. Og det er bare EN tid igjen Onsdag, så må raska på om vi skal ha den. Og Torsdag og Fredag utgår pga. arrangementer hos barna våre (en tur til Ullevåll blir et dagsprosjekt for oss, langt). Og så er det plutselig bare uken etter igjen, før det er julestengt. Og om eggløsningen min da er SEN, så kan den potensielt komme den helga før, eller Mandag, og så må vi ha så-så mange dager uten utløsning først, nei, det blir bare stress. Slutten av den uka fungerte ikke med jobbens hans, og starten av uka fungerer ikke mtp. potensiell eggløsning. Herregud for et styr å planlegge :laughing002

Ååh, valgets kvale altså :laughing002

Hun dama er bare sååå god altså, nå fikk jeg henvisningen til gubben på mail! Håper det holder for Ullevål da, med utskrift (vil anta det siden hun gjør det sånn). Men så forståelsesfull for at man ønsker å komme i gang, sånn "mens man venter". Og da blir jeg så glad! Og takknemlig, vil rent gråte :laughing002 :smiley-bounce012 :shy: Bare få avklart om gubben kan dra fra jobb Onsdag, for det tror jeg blir best her :)

Takk for svar! Jeg håper og tror du er gravid nå, jeg! Synes 8 DPO testen din i går så veldig lovende ut!
Akkurat i dag føler jeg meg veldig negativ. Var bare skygge de testene! Er jo så typiske at jeg får det :sad010

PP 9 - CD 10 - valget tatt

Ja, etter mye tenking og irritasjon endte vi opp med å bestille time til sædanalyse første åpningsdag i januar heller. Så 2. Januar kl. 11 skal gubben til pers, blir en dagstur for oss, så han får finne ut hva han skal si på jobb :hilarious:

Går an å bytte timen elektronisk, så har fulgt med flere ganger i går og i dag om det skulle dukke opp en ledig time mandag, tirsdag eller onsdag i uka som kommer. Torsdag ble rett og slett for vanskelig, 3.klassingen hadde blitt veldig lei seg om ingen av kom å så på forestillingen deres. Og vanskelig fordi det potensielt kan være dagen før eggløsning. Og alle andre dager etter det, og før julestenging, ødelegger potensielt for prøvingen. Og det er unødvendig stress, nok som skjer før jul om vi ikke skal tilpasse for det og. Så da blir det januar..

Jeg drar til dem tar blodprøver på Mandag 16. Desember, det er min dag 20 i syklusen. Så ut fra svarene der kan vi sikkert gjøre noen ting uansett om han ikke har svar på sin prøve. Januar er kanskje usannsynlig å komme i gang med Leterozol uansett? Det skulle tas i 4 dager tidlig i syklusen, og mensen nom potensielt bli midt oppi romjul og nyttårsfeiring, da har jo ikke gynekologen oppe. De stenger jo og før jul/nyttår fra torsdag 19. Desember (stengt fredager), så spørs om vi får svar på blodprøver på tre dager, og gynekologen rekker å se på prøvene, før jul og nyttår. Og da rekker vi ikke noen ting før neste syklusen heller.. Februar kanskje da.

PP 9 - CD 13 Begynt med eggløsningstester

Ja, livet er for kort til å ikke teste, det gjør i alle fall dette litt mer "spennende" :hilarious: Og jeg var 100 % at dette er siste gangen vi prøver, så hvorfor ikke. Det er ikke sikkert det blir baby av det, men vi prøver og ser om det går. Jeg er bare realistisk på det, vi har tross alt 6 barn som kom ganske raskt når vi prøvde, så at det nå har gått så lang tid virker ikke som det er rett for oss. Sistemann kom på første ordentlige forsøk (hadde noen måneder før der vi bare unngikk eggløsning, men var 2-3 dager før), og det er jo 3 år siden jeg ble gravid nå. Det virker så rart at det plutselig skulle være helt umulig..

Jeg er spent på om eggløsningen kommer "tidlig" som forrige syklus, det var dag 17. Da begynte vel testene å bli sterkere fra CD 14, som vil være i morgen. Jeg har tenkt at kroppen ikke har vært helt i vater, temperaturene har vært litt all over the place, og jeg har hatt sterkere symptomer av en helseplage jeg har, som gjør kroppen stressa og litt utenfor. Og med det, følger også betennelser, så har hatt en uke med mye smerter. Eneste som egentlig hjelper er Ibux, og det skal man jo ikke ta når man prøver.. Så har prøvd med bare paracet, men det fungerer ikke. Har blitt to ibux på den uken, så håper ikke det har ødelagt eggkvaliteten mye. Denna uka er sånn "peak" på stress og, mye som skjer, og jeg trenger dager uten program for å henge med, så eggløsning oppi her er litt utfordrende. Er jo redd kvaliteten på "systemet" og egget blir dårligere når kroppen er litt i alarmberedskap. Men, vi får se! Folk blir jo gravide under stress som krig og uro, så er vel ikke umulig.

Charten så langt:

Screenshot_20241209_143856_FF App.jpg

Testene så langt:

Screenshot_20241209_144057_Premom.jpg

PP 9 - CD 15 Ingen EL i sikte

Kjedelig, ingen eggløsning i sikte - og temperaturen er veldig "rocky", så det bruker ikke være et godt tegn. Blir i alle fall ikke eggløsning på CD 17 denne gang, men sikkert mer sen som jeg tenkte. Håper jeg bare rekker over eggløsningen før jeg skal ta blodprøve på Mandag, vet ikke hva jeg skal sjekke da, men sikkert egentlig litt om eggløsning har vært osv, men blir jo bare krøll om den ikke har vært, eller nettopp vært? Vet ikke. Får bare ta det som det blir :)

Tok en eggløsningstest på urin 2 i dag, og den var ikke særlig sterkere enn de andre dagene (tvert i mot kanskje). Så får bare vente og se! Egentlig helt greit at det blir i helga, er i alle fall bittelitt lettere å få inn aksjer når begge er hjemme hele dagen :bag: Man må jo fort være litt kreativ med flere barn i hus, derav en som gjerne vil ligge mellom oss på natta hehe.

Vi har jo to Septemberbarn fra før, må sjekke når de ble laget - vet at ene er rundt dette tiden i alle fall :knegg: 19. Desember var eggløsning med en, og slutten av Desember med andre (og jeg bursdag mellom de to igjen). Så blir det klaff denne måneden så er det fare for at noen må dele bursdag hehe. Men det stopper oss nå ikke.

Tenker litt tilbake, og jeg håpet jo først på at vi kanskje kunne ha barndåp og konfirmasjon i Mai samtidig, men det ble nå ikke.Så var det litt sånn "ups, håper jeg ikke får termin oppi konfirmasjonen", og videre ble det jo evt. termin til sommerferien, og det var vanskelig med planlegging av den, sånn i tilfelle. Når det ikke ble sommeren heller så var det sånn, ok, men da får vi i alle fall sommeren sammen, må finne på noe veldig bra da i tilfelle vi får baby til høsten. Husker jeg satt på sommeravslutning både på skolen i bhg i Juni og tenkte at til neste år, så har jeg sikkert med en liten baby på dette :Heartpink Husker spesifikt hun som stod med en baby som skreik og skreik på skoleavslutningen, hele forestillingen stod hun der og gjorde utfall for å få babyen stille hehe.. Og det er jo tøft når det står på, men jeg satt der og syntes hun var heldig, jeg ønsket det så :love7 Og når vi tok sommerferie fra bhg, så husker jeg når jeg gikk ut va porten - kanskje jeg er gravid neste gang jeg går inn her :Heartpink Er vi flere som tenker sånn?

Back
Topp