Gamlemor ønsker et siste barn

Gårdagens tester CD 14

20241114_165129.jpg

Og i dag CD 15

20241115_093627.jpg

Og tempen..

Screenshot_20241115_103002_FF App.jpg

CD 15

Nei, nå ramler himmelen ned altså! Skjønner ingenting skal jeg være ærlig :knegg: Jeg ønsket meg riktig nok at ting "var i orden", men at det skulle være SÅ i orden at jeg får positiv EL test på CD 15 hadde jeg aldri trodd! Har bladd meg igjennom chartene hos Fertility Friend de periodene jeg har tempet de siste 19 årene -og jeg har aldri eggløsning så tidlig! I kid you not. Så hva som har skjedd nå ANER jeg ikke, og vi er blitt skikkelig tatt på senga, dessverre! Vi prøvde å få inn kos i går på dagen (mannen hjemme med sykt barn), men ja, sykt barn.. Så nei, det gikk ikke. Så til kvelden MÅTTE vi følte vi, en UKE siden sist - krise på mange måter :laughing002 Begynte så fint på badet, men når vi kom på soverommet så stod det en unge der :dance011 Søren og! Så vi fikk ikke lagt aksjer.. Og i dag er testen positiv, herlighet! Har prøvd etter alle kunstens regler og spurt om han ikke kan komme hjem i en pause eller noe, haha.. Huff, blir litt stresset altså!

Men ok, om jeg oppsummerer litt her - jeg blødde lengre enn jeg bruker denne mensen før - jeg sluttet på masse rare vitaminer, og har kun tatt det Fertility-greiene fra Protein jeg skrev om over - dvs. jeg fikk ikke startet før litt ut i syklusen, og fikk ikke tatt tre dager midt oppi her osv. Så ikke sikkert det hadde noe å si. Men jeg har også vært mer rolig i kroppen, fått sovet veldig mye mer, slappet av mye mer. Jeg har som sagt en kronisk sykdom her som gjør kroppen stressa i utgangspunktet. Og jeg har merket det har vært ekstra pes siste månedene, da klarer ikke kroppen roe seg, man kjenner at nervesystemet ikke er helt i vater. Temperaturen har vært heeelt fantastisk til meg å være (som jeg viste i forrige post), lav under mensen osv -det har vært veldig krøll i det siste, jeg tror egentlig det henger sammen med nervesystemet, for det har vært veldig vanskelig egentlig. Jeg prøver jo å slappe av, men kroppen lever litt sitt eget liv, dessverre. Det hindrer meg også fra å jobbe.

Temperaturen var SUPERLAV i dag, vet ikke hva det betyr? Type 0.5 lavere enn i går :bag: Rett og slett er alt rart, men på en god måte, men ikke så god heller før vi får lagt inn aksjer. Hjelpe meg, dette MÅ jo være positivt - ja, altså, om vi får lagt inn aksjer sådan :laughing002:knegg::angelic:
Mange som får et dropp rett før el (det har jeg fått noen ganger), ser bra ut :) håper dere får lagt inn noen aksjer, lettere sagt enn gjort med flere barn og jobb inni bildet, kjenner til det :p

Mange som får et dropp rett før el (det har jeg fått noen ganger), ser bra ut :) håper dere får lagt inn noen aksjer, lettere sagt enn gjort med flere barn og jobb inni bildet, kjenner til det :p
Det er ikke for sent i kveld da? Skulle ikke tro jeg hadde barn fra før :laughing002 Jeg føler vi ble tatt skikkelig på senga, så sitter bare å teller timer (og prøver å legge kabal til hvordan vi skal få til dette så raskt som mulig med soverom ut mot stua, ikke lås på badet, og absolutt ikke plass til å gjøre det i bilen :laughing002 )

Det er ikke for sent i kveld da? Skulle ikke tro jeg hadde barn fra før :laughing002 Jeg føler vi ble tatt skikkelig på senga, så sitter bare å teller timer (og prøver å legge kabal til hvordan vi skal få til dette så raskt som mulig med soverom ut mot stua, ikke lås på badet, og absolutt ikke plass til å gjøre det i bilen :laughing002 )
De fleste regner at el skjer rundt 24t etter første positive test, så vil fint tro at ikveld kan holde :) haha,vanskelig å få logistikken til å gå opp :hilarious:

CD 18 (1 DPO?)

Ja, helga ble..aktiv :laughing002 Jeg var jo såå stressa for så sterk eggløsningstest Fredag (har satt den til positiv). Så jeg planla jo fælt fordi vi ikke hadde fått inn aksjer på forhånd! Det er litt krise hehe.. Så prøvde alt, om jeg kunne komme til gubben i lunsjen, om han kunne komme hjem i lunsjen - komme hjem litt tidligere? Nei, masse hehe. Så er generelt "problemet" med så mye kids at det ikke bare er å stikke seg unna, for det er folk over alt :angelic::happy090 Og soverommet er ut mot stua, vi har hovedbadet på soverommet, så folk kommer valsende inn der uten å tenke seg om. Ikke lås på dørene.. Trallalla. Og i mitt hodet var det ALT for sent å vente til leggetid, pluss at dagen før hadde vi forsøkt (jeg ante ugler i mosen når jeg fikk så sterk test da), men ble avbrutt av et barn. Så ingen garanti heller at vi fikk det til på kvelden. Såå..løsningen ble da - å dra gubben inn i en bod, for der kommer ingen :laughing001 Det var heller uromatisk, og kun fokus på å levere (for han, jeg hadde nok med å holde meg fast :dance018 ). Herregud, så blir det barn av dette så er det verdens morsomste historie å ta med seg :knegg: Jeg vet jo fra før akkurat når alle ungene er laget hehe.

Dette var da Fredag. Når vi skulle legge oss debatterte vi om det ville være lurest med mer innskudd da på natta, eller morgenen etter - men altså, her var det hormoner som styrte, så det valget ble tatt for oss når vi kom i senga :knegg: Og morran etter, hjelpe meg, skikkelig boost av hormoner for min del denne gang - husker jeg har opplevd det ÈN gang før, og det var når vi laget nummer 4 for ti år siden. Så det ble en omgang til den morgenen :knegg: Tror gubben må ha luktet eggløsning, for vanligvis kan det være vanskelig å gjøre det for ofte (velkjent problem hos flere vet jeg) trenger liksom 24 timers pause mellom hver gang hehe. Men nå var det 3 ganger på 18 timer :king Imponert hehe. Og må være ærlig, den siste gangen der så var det sånn at jeg dreit i han, jeg ville så - men bonus at han også kunne bidra med mer :sign17:laughing002 Etter dette proklamerte han at NÅ - nå var majonestuen tom :knegg: Jeg kjente litt stikkinger den morgenen på Lørdag, og ellers tegn til eggløsning. Det ga seg litt med disse..intense egglønsingstegnene i løpet av Lørdagen, så jeg tror rett og slett egget slapp der en gang. Testene var sterke, men ikke positive på Søndag, og Premom flyttet peak fra Fredag, til Lørdag. Og da vil EL være Søndag - og 1 DPO i dag. For å være heeelt sikker, så fikk vi klemt inn en ladning i natt og, men Søndag kveld rundt midnatt er nok for sent, selv om den mener eggløsnings var Søndag.

Men så tuller jo temperaturen det til. Jeg håpet jo egentlig på temphopp i går Søndag, siden jeg lurte på om det var EL smerter (registrert det som det) lørdag morgen. Og at det da kanskje var nok timer til å få temphopp Søndag. Men det skjedde ikke, og det er "innafor", for vanligvis har jeg sterk test en dag, så eggløsning dagen etter, og temphopp dagen der igjen. Så da var det med stor iver jeg våknet i morges og testet - men så var tempen helt lik! Ååh.. Dette er tredje syklusen nå hvor temperaturen tuller etter eggløsning. Så jeg fikk ikke sove, og ble liggende (rørte meg ikke, og lå bare i mørket med øynene igjen) - "googlet" i hodet. Går det an at corpus luteum (det som egget kommer ut av når det slipper) fungerer for dårlig hos meg? Kan det være derfor jeg ikke får temphopp, og ikke blir gravid? Har jo blitt det rimelig fort de seks andre gangene.. Og da har jeg jo hatt tydelig eggløsning med temphopp. Sukk.. Så jeg lå vel en halvtimestid før jeg kom på at det termometeret var DRITKALDT når jeg puttet det i munnen. Vi sover med vindu og dør oppe, og det var -6 ute. Så sikkert ikke mer enn 13-14 grader i rommet. Varmet dermed opp termometeret, og prøvde igjen. Da fikk jeg mer "forventet" temperatur (litt økning), la det fra meg så det ble kaldt igjen, og målte igjen, da var det lavt. Det bekrefter jo ikke helt teorien om at termometeret rett og slett var for kaldt - for jeg hadde jo ligget våken litt og. Men samtidig har jeg bltt liggende våken en del før, og temperaturen min endrer seg ikke så fort om jeg ligger i ro.

Sååå.. jeg valgte å bruke den "oppvarmede" temperaturen, jeg har såpass tro på at det er feilen. Jeg fikk jo bekreftet eggløsning forrige syklus, med akkurat samme problemstilling. Ingen temphopo, og ingen kryss. Men vi så på ultralyd at det hadde vært eggløsning. Og mensen kom akkurat på dag 11 etter eggløsning som den pleier. For å være helt sikkert byttet jeg også ut termomenteret mitt før jeg startet denne syklusen, så det skulle ikke være en fysisk feil med det heller. Men i morgen varmer jeg det før jeg måler, så får vi se om teorien min stemmer.. Jo, og for å gjøre det enda mer komplisert, så hadde jeg jo den dippen som jeg pratet om, på Fredag.. Og da setter FF automatisk kryss om den får tre høyere temperaturer. Så når jeg plottet inn den tredje temperaturen etter den, i dag - så kom det jo opp kryss og 3 DPO. Det stemmer absolutt ikke, både tester og fysiske tegn er veldig på eggløsning på Lørdag eller Søndag, så da dischartet jeg den dippen. Da tar ikke FF hensyn til den når den finner mønster.

Spennende å se imorgen nå da!

Last edited:
Har er testene fra premom (FF har slik linereader, så den mente testene var positive både fredag og lørdag).

Screenshot_20241117_223048_Premom.jpg

Og temperaturene:

Screenshot_20241118_093540_FF App.jpg

Åååh så artig med dagbok!!! Flirer fortsatt av boden! Det MÅ jo bli unge av det :laughing021 Blir bra å følge fremover!

CD 19 (2 DPO?)

Jeg var jo så opptatt av dette oppvarmede termometret, så våknet spent i dag :laughing002 Men gubben hadde lukket alle vinduer og dører i går, og det var litt varmere ute i dag enn i går - så jeg har våknet og vært sååå varm i natt :knegg: Men! Tempen steg i dag da! Men om det er fordi det var varmt i rommet, eller eggløsningsrelatert, det vet jeg jo ikke hehe.. Og så tuller den det så til, for programmet baserer seg jo på tre temperaturer over en viss temperatur, og nå satte den eggløsning på TORSDAG. Sukk hehe. Ingenting av dette er rett. Men jeg tenker det kanskje justerer seg når den får flere temperaturer. Om jeg tar bort temperaturen jeg sdischartet mener den Fredag. Men uansett, Søndag er rett, så får fertility friend bare leve sitt eget liv en stund.

Her er charten med dischartet temperatur:

Screenshot_20241119_122637_FF App.jpg

Her er charten uten dischartet temperatur:

Screenshot_20241119_122700_FF App.jpg

Her er charten (som vil være rett) om jeg legger inn en falsk høy imorgen og :chicken: :angelic:

Screenshot_20241119_122729_FF App.jpg

CD 20 - 3 DPO?

Begynner å bli irritert over at det ikke skal gå ann å få bekreftet eggløsning, det er jo vanligvis ikke noe problem! Men dette skaper usikkerhet hos meg, og det gjør meg grinete :bag: (stakkars folk jeg bor med).

I går var jeg jo litt raus og "valgte" den høye temperaturen, så det var sånn 50 / 50 sjanse for at den var rett. Håpet at I DAG, om den enda var høy da, da var det reellt. Vel, jeg våknet halvannen time før vi skulle opp, målte og fikk 36.40 - som er litt opp fra i går, ble veldig glad for det! Ble liggende og gnu litt, før jeg omsider sovnet, og sov litt. Tenkte jeg skulle måle kl.7 som er "rett tid", så jeg fikk det bekreftet. Men da var den 36.11 - som er "før eggløsningstemperatur" (fikk en slik i går og, men valgte som sagt å ta den høyere). Så da ble jeg irritert.. Prøvde å varme det først, men nei, da ble det enda lavere, prøvde andre siden under tunga, enda lavere . 35.99. Så da ble jeg bare irritert, for temperaturen skal jo være høyere når man begynner å røre på seg og "systemet" (kroppen) går i gang, ikke lavere. Så da ble jeg usikker på om jeg hadde lest feil, at det var 35.40 jeg hadde når jeg våknet først? Nei, ble bare irritert.. :wacky::hungover::hilarious: Valgte å bruke 36.40, som var den første jeg fikk (om jeg så rett, bruker ikke ha 35.40), da får jeg opp kryss og eggløsning på Søndag - som er rett.

Men det er fremdeles en sånn usikkerhet rundt det, for jeg trenger å få det bekreftet fra noe, hjelper ikke at "jeg velger å tro" for meg, jeg må ha bevis :hilarious::laughing002:angelic: Og så blir jeg så oppgitt når jeg ikke får det. Tenk - i 20 år har jeg tempet i perioder, men aldri vært borti at det har vært et problem. Og testene er jo på et vis bevis, men ikke nok, for de viser bare at kroppen prøver, ikke nødvendigvis at det slippes egg. Det er det kun temperaturen som kan bekrefte. Noe min ikke vil, for tredje syklus på rad..... Noen kom med forslaget om det kan være corona som har klusset det til, og det var jo ikke dumt tenkt. Jeg hadde det i August.

Jeg hadde så god tro på denne syklusen, rekordtidlig eggløsning, mange tegn mtp. lyst og slim (ikke kjempe klare eggløsningssmerter, vet ikke om det er negativt), og har lyst å bare være spent og glede meg, men så drar dette ned så jeg bare blir usikker og pessimistisk. Jeg har jo MEST SANNSYNLIG hatt eggløsning (basert på at vi så det på ultralyd forrige måned, og jeg hadde samme trøbbel da), men jeg vil vite helt sikkert! :knegg:

Dagens sinnapost! :laughing002

Screenshot_20241120_092511_FF App.jpg

CD 21 - 4 DPO!

I dag er jeg sikkert! I dag var temperaturen høy når jeg målte, og jeg målte til "vanlig tid" (våkner alt for tidlig hehe) - og den var høy da og. Så DA tror jeg på det! Herlig :D Det gjorde dagen min altså. Godt humør!

Screenshot_20241121_091807_FF App.jpg

I går kveld var mannen veldig kosete :love7 Veldig sånn "når blir terminen, når kan vi sjekke, når blir permisjonen" - så nå er liksom alt spikret, permisjonsdagene, når jeg har, når han har :hilarious::knegg: Vi er sikkert ikke de eneste som gjør dette hver måned? Eller, jeg gjør det hver måned, men tar ikke han med på det med mindre han spør. Når vi skulle legge oss sa han "du skal ikke bare ta en test nå da? Eller er det for tidlig?" :knegg: Tror nok 3 DPO er litt i tidligste laget hehe. Men kanskje vi ser i helga, selv om det og er for tidlig. Men koselig at menn også kan ha testetrang og synes det er spennende!

Termin i August hadde vært heelt perfekt. Jeg ønsket meg jo Mars, April og Mai, men når man ikke får velge som er August også helt perfekt! Hadde tatt hva som helst, men når det ikke ble vår, og det ikke ble sommer, så er August veldig perfekt. Da rekker mannen ha ferdig sin permisjon til skolestart (er lærer), noe som ble veldig feil sist. Da begynte han etter Høstferien, og det ble veldig tungt å komme inn sånn etter de andre. Ikke vært med på planlegging og innkjøring. I tillegg var han kontaktlærer for et helt nytt kull, og man trenger å være der fra dag 1 for å forme dem litt. Og så er August perfekt fordi skolen/bhg starter opp igjen :angelic::laughing002 Nei, altså. Det er bare at sist fikk vi til skolen sluttet i Juni. Og det betø at vi ikke kunne dra noen plasser den sommeren, og babyen hadde kolikk.. Kunne ikke kjøre noen plasser, kunne ikke gjøre noe. Så å da ha 5 andre barn som forventet og ønsket, og du var frynsete og sliten, urolig for unge som skreik dag og natt, min egen grunnsykdom som går på energi i tillegg, og ja.. Bare det å ha dårlig samvittighet for å ikke være med dem nok, gjøre noe spennende osv. Og litt sånn depressive tanker om å ha ødelagt livet deres. at man ikke er god nok fordi babyen bare gråter, fordi man blir så fortvilet, og tynnhudet av all den skrikingen. Da er det nesten godt om vi får unna disse første tre veldig vanskelige månedene uten særlig forventninger om annet enn å overleve. Og det er definitivt lettere om det bare er jeg og baby, og ikke jeg og 5 andre som forventer masse fordi det er ferie.

Utrolig at jeg ønsker å gjøre dette en sjuende gang når jeg tenker på hvor ekstremt det var med nummer seks :knegg: Men det går heldigvis over, så lenge man kan senke krav og bare eksistere litt da. Og vite at det går over. Det tok over ett år før jeg trodde på at minstemann ikke hadde tatt skade av all den skrikingen, det var virkelig hjertskjærende..

Jaja. Som dere skjønner så spinner hodet avgårde, når termin blir er en ting, så gikk det opp for meg at kvalmeperioden vil havne I JULA. Og vi er vertskap og det er mange forventninger her hehe. Så DET er litt krise når moren med stor M ikke klarer prestere. Mange som kommer på besøk som trenger at jeg har kontroll, så de kan slappe av og ha jul :love7 Så har allerede begynt å planlegge, alt fra middager til handling. Til og med satt på huskelapper på å huske ta opp ribbe, salte/pepre den, vanne ut pinnekjøtt 12 timer før den skal på kok osv :laughing002 Så om jeg blir dårlig så er det i alle fall kontroll på noe :knegg: ....og alt dette allerede FØR jeg er gravid. Er det mulig. Men ja, jeg har god tro (det har jeg hver måned). Kanskje ekstra nå siden jeg fikk så tidlig eggløsning, så sterke drifter og så bra innskudds-rate :angelic::hilarious:

CD 25 - 8 DPO

Da var vi brått her, og selv om jeg ikke tenkte jeg skulle teste før 9 DPO - så begynner jeg alltid litt før :bookworm: :bag: :knegg: Tør ikke innrømme det for noen da hehe. Men så tenker jeg på at jeg mener jeg kjente litt stikking = eggløsning Lørdag morgen, så det kuuuuunne jo være at det var det. Og da er jeg en dag lengre, ikke sant. Så da var det innafor å sjekke på Lørdag, som ville vært 7DPO - men egentlig er 6 DPO - og egget ikke en gang har festet seg om det skulle være befruktet - helt logiskt å teste da, sant? :laughing002:knegg: Jaja. Jeg har så kort lutealfase at jeg nesten må starte på den tiden om jeg skal få noe "spenning" ut av det. Og med så mye venting, så synes jeg jeg fortjener å teste og være litt spent. Sånn før det er brått slutt igjen.

Men nå falt tempen i dag, og det i seg selv er ikke noe "farlig" i lutealfasen, det går opp og ned - men det er noe med NÅR den faller. At den faller få dager før forventet mensen er ikke positivt, det kan tyde på at progesteronverdien er på tur ned, som det jo gjør før mensen. Jeg har dog blitt litt sånn..om det KAN være noe galt med verdiene mine her. Vanskelig å få opp tempen etter eggløsning, tempen faller raskt og mensen kommer på slutten av dag 10/tidlig dag 11.. I følge premom er lutealfasen min kort, som kan indikere at noe er feil der. Og det kan jo være så enkelt å fikse! Men så føler jeg at jeg ble litt avskrevet av gynekologen når jeg var der, at det ikke var vits å gjøre mer siden vi uansett ikke var kandidater for IVF. Og joda, jeg skjønner jo tankegangen - men er det ikke noe mellom ufrivillig barnløs og IVF? Hva med progesteronstøtte? Hva med letorozol? Det er litt frustrerende å tenke at det kanskje bare er noe kjempe lite som skal til, men så gjør vi det ikke. Og i mens går tiden, og gapet mellom minstemann og potensielt en til blir større og større, en stor grunn til at vi ønsker dette var at de skulle få være to som vokste opp sammen :sorry: Det har dratt hjertet mitt i to egentlig siden svangerskapet med han, fordi jeg visste at vi ikke skulle få noen til. Var evig takknemlig for at gubben ble med på en nummer seks (!!), kunne aldri be om noe mer. Men så har det liksom blitt sånn, at han og deler den oppfatningen av hvor fint det er at de er to, to som sanser og opplever, utvikler seg sammen.. Og når vi først kom dit, så skulle vi jo helst blitt gravide for ett år siden. Det var alt litt sånn; "litt sent, vi har det litt travelt". Og da selvsagt skal det jo ikke klaffe, tror vi går inn i PP 8 eller 9 nå? Med full on testing for eggløsning, timing av sex osv.. Men ja, om det da bare er et lite puff som skal til, bare litt hjelp til å holde progesteronet en dag eller to til, så egget får festet seg..ja, det blir litt sånn "håpløst" i tankegangen min.

Og om jeg skikkelig gir inn for disse tankene, så er det ekstra leit for vår del for 1) folk generelt vil ikke forstå at vi ønsker et til barn (og dermed tenker "jaja, dere har jo så mange fra før", og skjønner ikke den sorgen det kan være. Og 2) vi får ingen hjelp - så det er ingen "lys i tunellen" som andre ufrivillig barnløse kanskje kan ha, ikke noen selvfølge at det fungerer selvsagt, men å vite at man kan få hjelp, få teste ut ting, IVF om nødvendig, det må være godt for å holde motet oppe. Føler jeg blir motarbeidet på alle plan, både av systemet mitt, av systemet i Norge, og av samfunnet.

Så, det var dagens negative :hilarious:

Jeg liker ikke å være negativ, så stopper der - lar ikke de tankene få så mye plass. Jeg får ikke gjort noe fra eller til, så må bare akseptere at det er sånn.

Når det er sagt, så har Babyplan testene begynt å få skygger når de tørker, det har jeg ikke opplevd før (eller jo, en eller annen prøveperiode i sommer fikk jeg det). Lar de jo alltid ligge i flere dager, så har jo sett på den ca. 100 ganger under lys og lykt hehe. Men ja, ikke sett skygger. Men nå er det altså det, de har kommet når de tørket, så etter veldig mange timer. Men litt spenning må man jo tillate seg :hilarious::knegg: Og enda mer morsomt, jeg spurte ChatGTP! Vi har jo brukt den masse i termingruppen, så måtte jo konferere med den :laughing002 Svaret er for en test jeg tok på 1 timers urin i morges, jeg angret med èn gang jeg ikke testet på morgenurin 8 DPO - og klarte ikke vente lengre med å klemme ut tre dråper :knegg:

Testene fra 6 og 7 DPO med skygger etter tørking/blitt gamle:

20241125_063736.jpg

Charten så langt:

Screenshot_20241125_071557_FF App.jpg

Svaret til ChatGTP på dagens 8 DPO test på 1 timers urin:

Screenshot_20241125_085435_ChatGPT.jpg

8 DPO testen - jeg ser ingen skygge eller strek så langt :knegg:

20241125_083035.jpg

CD 26 - 9 DPO

Nei, ble ikke positivt i dag. Så da får jeg begynne sikte meg inn på neste prøveperiode, avventer all "planlagging" til mensen kommer, vet at jeg trenger å gjøre noe da, som å bestille tester, se på datoer osv. Det er min lille "motivasjon".

Det er ikke så mange som vet at vi aktivt prøver, men jeg har en nær venninne jeg oppdaterer når jeg ikke får positiv test, jeg vet egentlig ikke hvorfor. Og jeg tror jeg må slutte nå, for det gjør meg bare lei meg, heller holde meg til de som gir meg gode følelser (har ei venninne som vet som ikke er dømmende, i alle fall ikke til meg :Heartpink ). Men ja, jeg sendte bilde av testene, og sa at det nok ikke ble Augustbarn. Og samtalen gikk nå, om jeg klarte å holde dette litt på avstand osv - jeg spurte hvorfor jeg trengte det? Jeg plager jo ingen, hun hører om det èn gang i måneden liksom. Ikke som jeg plager noen..og siste kommentaren var "Det er mange ting man ønsker seg, men må være greit og ikke få det og". Og jeg kjente bare at den..trengte jeg ikke i dag. Ble rett og slett kjempe lei meg. Hun mener det sikkert godt, men det er litt det jeg pratet om igår, at vi møter ikke forståelse egentlig. Jeg trenger ikke det heller altså, men jeg hadde ønsket at de som stod meg nærmest kunne bare være, ikke dømmende, til stede..

Dagens tester

20241126_065607.jpg

CD 26 - 9 DPO

Nei, ble ikke positivt i dag. Så da får jeg begynne sikte meg inn på neste prøveperiode, avventer all "planlagging" til mensen kommer, vet at jeg trenger å gjøre noe da, som å bestille tester, se på datoer osv. Det er min lille "motivasjon".

Det er ikke så mange som vet at vi aktivt prøver, men jeg har en nær venninne jeg oppdaterer når jeg ikke får positiv test, jeg vet egentlig ikke hvorfor. Og jeg tror jeg må slutte nå, for det gjør meg bare lei meg, heller holde meg til de som gir meg gode følelser (har ei venninne som vet som ikke er dømmende, i alle fall ikke til meg :Heartpink ). Men ja, jeg sendte bilde av testene, og sa at det nok ikke ble Augustbarn. Og samtalen gikk nå, om jeg klarte å holde dette litt på avstand osv - jeg spurte hvorfor jeg trengte det? Jeg plager jo ingen, hun hører om det èn gang i måneden liksom. Ikke som jeg plager noen..og siste kommentaren var "Det er mange ting man ønsker seg, men må være greit og ikke få det og". Og jeg kjente bare at den..trengte jeg ikke i dag. Ble rett og slett kjempe lei meg. Hun mener det sikkert godt, men det er litt det jeg pratet om igår, at vi møter ikke forståelse egentlig. Jeg trenger ikke det heller altså, men jeg hadde ønsket at de som stod meg nærmest kunne bare være, ikke dømmende, til stede..

Dagens tester

Vis vedlegget 449187
Godt du har forumet her :Heartred hadde det vært andre veien hadde hun også sikkert syntes det var sårt om noen sa det samme til henne, tror ikke det er vondt ment, men sånn man sier uten å legge så mye i det

CD 26 - 9 DPO

Dagens tester

Vis vedlegget 449187

Må ikke gi opp håpet helt ennå❤️ Med bebis nr 5 fikk ikke jeg svakt positiv test før sent på kvelden 10dpo(og har alltid testet tidlig positivt før det som 6 dpo, 8 dpo og senest 9 dpo):love017:dummy::love7 Han er nå 3 år gammel❤️

Uff, den der kommentaren kunne hun holdt seg for god til, gitt:bag: Hva var vitsen med å skrive det? Dårlig og ufølsomt gjort, synes nå jeg iallefall❤️ Som om du ikke kan kan ønske deg et barn til, bare fordi du har mange barn ifra før?!:bored: Utrolig unødvendig gjort av henne... Og forstår veldig godt den var sårende❤️ Hadde tatt seg ut om du skrev den samme til en som prøver på bebis nr 2:mad: hvem skriver vel slikt til noen? Samme om man prøver på nr 2 eller nr 10, man blir fortsatt like skuffet og lei seg over negative tester uansett❤️ Sender deg en stooor klem❤️

Her er testene fra sent om kvelden 10dpo med nr 5
Screenshot_20241126_094516_Gallery.jpg
Screenshot_20241126_094512_Gallery.jpg

Godt du har forumet her :Heartred hadde det vært andre veien hadde hun også sikkert syntes det var sårt om noen sa det samme til henne, tror ikke det er vondt ment, men sånn man sier uten å legge så mye i det
Vet du, jeg vet ikke. Altså, det er jo ikke ondsinnet ment, men hun var vært tydelig på at hun mener vi skal være fornøyd med det vi har. Så det ligger litt i undertonen her.. Selv om hun "skal la det være vårt valg". Men, det hadde vært bedre at hun ikke sa noe, enn det hun sa i dag egentlig. Men er jo min egen feil, som drar det fram, så - jeg slutter med det fra nå. Jeg ønsker nok bare å dele (både glede og sorg) med noen, i håp om at de er like glad og spent som meg, jeg må bare innfinne meg med at dette blir jeg (vi) litt alene om. Er nok mange som vil himle med øynene, og kommer med kommentarer som "dere trenger jo ikke befolke hele verden alene" eller "har dere hørt om kondom, eller?" osv. Fikk slike kommentarer sist..
Må ikke gi opp håpet helt ennå❤️ Med bebis nr 5 fikk ikke jeg svakt positiv test før sent på kvelden 10dpo(og har alltid testet tidlig positivt før det som 6 dpo, 8 dpo og senest 9 dpo):love017:dummy::love7 Han er nå 3 år gammel❤️

Uff, den der kommentaren kunne hun holdt seg for god til, gitt:bag: Hva var vitsen med å skrive det? Dårlig og ufølsomt gjort, synes nå jeg iallefall❤️ Som om du ikke kan kan ønske deg et barn til, bare fordi du har mange barn ifra før?!:bored: Utrolig unødvendig gjort av henne... Og forstår veldig godt den var sårende❤️ Hadde tatt seg ut om du skrev den samme til en som prøver på bebis nr 2:mad: hvem skriver vel slikt til noen? Samme om man prøver på nr 2 eller nr 10, man blir fortsatt like skuffet og lei seg over negative tester uansett❤️ Sender deg en stooor klem❤️

Her er testene fra sent om kvelden 10dpo med nr 5
Vis vedlegget 449208Vis vedlegget 449207
Takk for at du gir håp! Det kan jo være, jeg skal tillate meg og ikke gi opp håpet før i morgen altså! Jeg får menten på Onsdag, så da tas håpet fra meg uansett hehe. Takk igjen :) Ja, det var det jeg og tenkte, var det nødvendig å SI det? Hun kan godt tenke det, men trenger ikke si det..

Og så må jeg le litt av meg selv, mens jeg stod der uten bukse i går (kommer tilbake til det), så bestilte jeg i desperasjon en slik Pregnancy readning (til) :bookworm: :angelic::bag::knegg: Jeg var så oppgitt og lei, og så skygger på testene, og fikk litt håp opp, men ville bare vite NOE. Følelsen av å ikke ha kontroll er kjedelig. Og som jeg sa litt tidligere her, gubben er jo heeelt i mot sånt. Så sier jo ikke noe til han. Men TROR dere ikke han sjekket kontoen? Akkurat i går? :knegg: Er jeg som er økonomisjefen i hus, og jeg må minne han på å godkjenne efatkturaer liksom.. Og han bare "Etsy og Moonaurawitch (...) har stukket av med 113 kroner fra kontoen vår" :laughing002 Vanskelig å bortforklare den haha.. Og witch liksom, bare to streker under hva han tenkte om dette :bookworm::laughing002 Jaja.

Historien om hvorfor jeg var bukseløs er altså den at jeg ble så ivrig og spent, og hadde hele fire ulike tester klar til å dyppe - tre ulike g-tester og en EL test. Og jeg vet ikke med dere andre, men jeg får altså ikke til å tisse i en kopp pent :hilarious: Så når jeg drar fram den koppen så skvulpet det jo alle veier, på gulvet, trusen og buksen. Måtte rett og slett gå i dusjen etterpå! :laughing002 Men ja, mens jeg da stod der smålig desperat og så på disse fire testene, uten bukse, så bestemte jeg meg for å bestille denne "readingen".

Det stod hun svarte 1 time etter, dvs om du bestile når shoppen hennes var oppe, som var ca. 18-03 norsk tid. Det så jeg jo ikke før etterpå, men ok, smurte meg med tålmdighet og så på klokka resten av dagen. SJekket til og med mobilen i natt da jeg hørte et pling, men nei. Så nå er det jo blitt natt der, og over 24 timer siden jeg kjøpte. Skjønner jo at hun sikkert har nok å gjøre, men hun kunne jo latt være og sagt det tok 1 time (etter butikken åpnet). I tillegg til kjøpet sendte jeg også bilde, siden det kunne hjelpe å få kontakt, ikke hørt noe på melding heller, så får bare se om det kommer noe når shoppen åpner igjen i kveld da.

Vet du, jeg vet ikke. Altså, det er jo ikke ondsinnet ment, men hun var vært tydelig på at hun mener vi skal være fornøyd med det vi har. Så det ligger litt i undertonen her.. Selv om hun "skal la det være vårt valg". Men, det hadde vært bedre at hun ikke sa noe, enn det hun sa i dag egentlig. Men er jo min egen feil, som drar det fram, så - jeg slutter med det fra nå. Jeg ønsker nok bare å dele (både glede og sorg) med noen, i håp om at de er like glad og spent som meg, jeg må bare innfinne meg med at dette blir jeg (vi) litt alene om. Er nok mange som vil himle med øynene, og kommer med kommentarer som "dere trenger jo ikke befolke hele verden alene" eller "har dere hørt om kondom, eller?" osv. Fikk slike kommentarer sist..

Takk for at du gir håp! Det kan jo være, jeg skal tillate meg og ikke gi opp håpet før i morgen altså! Jeg får menten på Onsdag, så da tas håpet fra meg uansett hehe. Takk igjen :) Ja, det var det jeg og tenkte, var det nødvendig å SI det? Hun kan godt tenke det, men trenger ikke si det..

Håper du bærer på en liten spire❤️ Noen folk eier bare ikke folkeskikk( det er dét det er snakk om i dette tilfellet, mener nå jeg). Hadde det vært meg i den situasjonen, så hadde jeg ikke delt noe mer om det med denne venninna/personen❤️ Hun tenker tydeligvis sitt om det!:shifty:

Håper du bærer på en liten spire❤️ Noen folk eier bare ikke folkeskikk( det er dét det er snakk om i dette tilfellet, mener nå jeg). Hadde det vært meg i den situasjonen, så hadde jeg ikke delt noe mer om det med denne venninna/personen❤️ Hun tenker tydeligvis sitt om det!:shifty:
Ja, jeg kommer ikke til å gjøre det, selv om det er en sorg og, siden det er den personen jeg har nærmest rent fysisk av vennene mine. Menmen, dette får være mellom meg og mannen, og forumet :Heartpink

Back
Topp