Gamlemor ønsker et siste barn

CD 27 - 10 DPO

Jaja. Nå er det i alle fall helt over, spiralen har vært nedadgående siden Mandag, men kan ikke gi opp håpet så lett. Så testet sikkert ti ganger i går, bare for å håpe hver gang. Sitte der og nistirre på testene, så gå inn etter 10 minutter, etter 30 minutter, 1 time..og lyse og se igjen. På alle ti testene. Jaja.

Har bestilt opp mer eggløningstester og graviditetestester på Babyplan sinn Black Week salg (tips til andre), så da er i alle fall det på vei. Kjøpte også to til glass til med Fertility-greiene fra protein.no sitt blackweek salg, kan jo være derfor eggløsningen var så tidlig. Nå la jeg opp neste ukes vitaminer, og da måtte jeg åpne det siste glasset. 1000 kr i et svusj ut på mislykket prøving, jeg må vurdere sterkt om det er verdt den summer hver måned. Sjekket også ut i dag at eggløsningen neste gang akkurat blir overstått til vi får julegjester - det var greit :knegg: Nå er det litt travelt uken før, men får klemme inn litt aksjer til tross.

Har også ringt den private gynekologen jeg var hos, sentralborddamen skulle få henne til å ringe meg opp. Fant ut at jeg PRØVER - å spør om jeg kan få en resept på Progesteron. Det trenger jo ingen oppfølging, og er jo bare å tilføre noe jeg alt produserer, altså bare en forsterkelse. Det verste jeg får er "nei". Jeg er litt var på avviselse (av helt andre årsaker), men velger å stå i dette, for alternantivet er verre. Og får jeg nei så er det ikke verdens undergang. Jeg fikk bare litt følelsen om at hun mente vi skulle være fornøyd, og det er vi jo selvsagt. Men er det hennes oppgave da? Timen jeg betale 2000 kr for var egentlig en sjekk + blodprøver. Men hun mente det ikke var vits å ta blodprøver siden vi uansett ikke var kandidater for IVF. Men er det ikke lov å ta blodprøver bare for å utrede? Selv om man ikke nødvendigvis skal behandle (i den skalaen som IVF er)? Hva med f.eks. Leterozol for å booste litt rundt eggløsning, eller da progesterontilskudd. Det finner jo ting mellom barnløshet og IVF. Men kanskje vi kan gjøre noen av disse tingene UTEN blodprøver? Og uten oppfølging? Ikke Leterozol, men i alle fall progseteron som bare forsterker noe vi alt har i oss.

Så sitter og gruer meg litt til hun ringer opp, var litt språkproblemer og, så usikker på om hun klarer å forstå meg rett og.

Har også satt opp en time for en stund siden, hos fastlegen. Hadde håpet jeg kunne avbestille den fordi jeg var gravid, men er jo på sett og vis glad nå for at jeg satt den opp. Jeg har ikke lyst å prate med fastlegen om babyønske, men skal prøver å få en henvisning til offentlig gynekolog. Så om hun private ikke møter oss på ønske om å teste progesterontillegg, så forsøker jeg offentlig (om jeg kommer igjennom nåløyet). Det vil bare bli veeeldig lang ventetid. Jeg kunne sikkert valgt en annen privat gynekolog, men nå brukte jeg sparepengene mine på henne, og har rett og slett ikke økonomi til noe mer nå.

Og jeg fikk ikke svar på dag 2 heller av hun tarotdamen som skulle svare på 1 time, så nå føler jeg meg dritt for det og, kastet bort penger på det, og trodde det skulle gi meg noe håp - men så blir det og en sånn ting som gjør meg lei meg fordi jeg ikke får svar (og skjønner jo det er teit å være lei seg for deg). Lei av å være lei meg, for jeg har ingenting å være lei meg for, men samtidig er jeg lei meg.. Haha. Jaja. Sånn går nå dagan.

Prøver å finne positive ting med at jeg ikke er gravid, men eneste jeg kommer på er at jeg da ikke blir dårlig i jula. Og at jeg kan drikke vin. Men jeg har ikke lyst å drikke vin, jeg har heller lyst å være gravid.. Og august var så perfekt på alle måter, så det er virkelig vanskelig å finne noe positivt med at det ikke ble. September er..september. Vi har mange med bursdag rundt der, så det blir dyrt :laughing002 Og så er det superkjipt at jeg da vil bli 41 år (!) før evt. en baby blir født. Hadde den kommet i August hadde jeg enda vært 40 år. Jeg ser jo at å bli mor som 41 åring plutselig virker helt sykt. Der andre på 41 år drikker vin med klubben, poster kleine bilder med glass i hånda, rynkene prøves å skjules bak fine frisyrer og stilen etter at "det fant seg selv på nytt" når ungene ble større. Og de ser fram til å tømme rede, nå er en æra ferdig, nå ventes det på neste der ungene ikke er der. Så sitter jeg igjen der alene, og vil ha mere barn. Føler meg nesten dum, men definitivt ensom på den enden av skalaen..

Dagens tester
20241127_064549.jpg

Dagens chart

Screenshot_20241127_064226_FF App.jpg

Telefon med gynekologen

Da har jeg fått pratet med den private gynekologen jeg var hos. Og den følelsen av at hun egentlig syntes vi skulle være fornøyd ble vel egentlig bekreftet. Progesteron mente hun ikke var til hjelp mot kort lutealfase, men bare hjalp om man ble gravid, men ikke behold. Jeg tok opp at det var vanskelig å få opp temperaturen etter eggløsning, og at mensen kom på dag 10/11. Men det var i såfall befruktning, ikke progesteron, som var feil da. Og hun anbefalte meg å droppe testing og temperaturmåling for det ble folk stress av, heller ha sex annenhver dag, så kom det til å skje, eller ikke skje. Og at folk satt seg en tid, og om de ikke ble gravid til da, så begynte det på prevensjon. Så, ja. Jeg skjønte fort at dette ikke ble noen fruktbar samtale, så bare jattet med til slutt.. Akkurat det du har lyst å høre, slapp av, være fornøyd med det man har, kanskje det ikke var meningen (!) osv. Hun beklaget å måtte skuffe meg da, kanskje jeg var av en annen oppfatning osv. Hun er fra utlandet, så mulig hennes "direkte" prat er litt unnskyldt med det.

Ønsket om en siste skatt er dypt forankret i meg, og jeg vil nok være ulykkelig resten av mitt liv på akkurat det punktet. Jeg elsker alle barna vi har og det er absolutt nok! Men det må være lov å ønske seg den siste puzzlespillbrikken og? :sorry::Heartpink Og de andre barna maser om en til de og, så det er veldig sårt å ikke kunne innfri.. Største på atten har jo forstått lunta for lenge siden, er vanskelig å skjule ting for henne, for hun sniker i skap og postkassen :knegg: Hun har mast om det før hun skjønte det var på G, har prøvd å unnvike på spørsmål, men nå i sensommer klarte hun nå å lirke det ut av faren.

Jeg gir det et forsøk med fastlegen, om han vil henvise offentlig. Men det er greit det, jeg skjønner det er oss mot verden her, så går vi bare se hvordan det blir.

Telefon med gynekologen

Da har jeg fått pratet med den private gynekologen jeg var hos. Og den følelsen av at hun egentlig syntes vi skulle være fornøyd ble vel egentlig bekreftet. Progesteron mente hun ikke var til hjelp mot kort lutealfase, men bare hjalp om man ble gravid, men ikke behold. Jeg tok opp at det var vanskelig å få opp temperaturen etter eggløsning, og at mensen kom på dag 10/11. Men det var i såfall befruktning, ikke progesteron, som var feil da. Og hun anbefalte meg å droppe testing og temperaturmåling for det ble folk stress av, heller ha sex annenhver dag, så kom det til å skje, eller ikke skje. Og at folk satt seg en tid, og om de ikke ble gravid til da, så begynte det på prevensjon. Så, ja. Jeg skjønte fort at dette ikke ble noen fruktbar samtale, så bare jattet med til slutt.. Akkurat det du har lyst å høre, slapp av, være fornøyd med det man har, kanskje det ikke var meningen (!) osv. Hun beklaget å måtte skuffe meg da, kanskje jeg var av en annen oppfatning osv. Hun er fra utlandet, så mulig hennes "direkte" prat er litt unnskyldt med det.

Ønsket om en siste skatt er dypt forankret i meg, og jeg vil nok være ulykkelig resten av mitt liv på akkurat det punktet. Jeg elsker alle barna vi har og det er absolutt nok! Men det må være lov å ønske seg den siste puzzlespillbrikken og? :sorry::Heartpink Og de andre barna maser om en til de og, så det er veldig sårt å ikke kunne innfri.. Største på atten har jo forstått lunta for lenge siden, er vanskelig å skjule ting for henne, for hun sniker i skap og postkassen :knegg: Hun har mast om det før hun skjønte det var på G, har prøvd å unnvike på spørsmål, men nå i sensommer klarte hun nå å lirke det ut av faren.

Jeg gir det et forsøk med fastlegen, om han vil henvise offentlig. Men det er greit det, jeg skjønner det er oss mot verden her, så går vi bare se hvordan det blir.
Det her er ikke hun jeg har gått til? Det er en du selv har brukt? Tenkte at om du har ringt å snakket med henne på tlf..

Last edited:
Det her er ikke hun jeg har gått til? Det er en du selv har brukt?
Ja! Dette er ikke hun nei, jeg skal til legen min på mandag og håper på henvisning til hun du var hos (offentlig). Jeg følte du fikk så god oppfølging til tross for alder, så må bare være hun her som er..vet ikke, annerledes. Av egen oppfatning kanskje. Altså, jeg skjønner jo poengene hennes, vi kan jo ikke jobbe mot naturen, men samtidig har jeg vært gravid for to år siden, og hadde egg, syklus osv. Så selv om jeg nå er bikket 40 år betyr det ikke nødvendigvis at naturen slukket fabrikken og gikk hjem?

Ja! Dette er ikke hun nei, jeg skal til legen min på mandag og håper på henvisning til hun du var hos (offentlig). Jeg følte du fikk så god oppfølging til tross for alder, så må bare være hun her som er..vet ikke, annerledes. Av egen oppfatning kanskje. Altså, jeg skjønner jo poengene hennes, vi kan jo ikke jobbe mot naturen, men samtidig har jeg vært gravid for to år siden, og hadde egg, syklus osv. Så selv om jeg nå er bikket 40 år betyr det ikke nødvendigvis at naturen slukket fabrikken og gikk hjem?
Vet du hva, jeg syntes hun du snakket med hørtes Jævlig kjip ut! Hun burde ikke være en gynekolog for kvinner 40+ som ønsker barn. Det er jo ikke greit at hun har en sånn holdning i det hele tatt. Du må absolutt komme deg til hun jeg bruker, der får du all støtten og hjelpen du trenger. Sånn som jeg sa til henne er at jeg absolutt ikke føler meg ferdig med å få barn, og det forsto hun godt :Heartred

Last edited:
Telefon med gynekologen

For en uempatisk gynekolog. Virker ikke som hun vet nok siden hun påstår progesteron ikke hjelper mot kort lutealfase. Det er jo flere her inne som skriver at de bruker progesteron mot nettopp det, etter råd fra gynekologer.

Her ville jeg testet en annen gynekolog, ja! Hørtes ikke ut som hun hadde helt peiling…

Telefon med gynekologen

Det her høres ikke ut som en god gynekolog. Vet da om flere som har fått progesteron-tilskudd for å forlenge syklus, og for å hjelpe til for å forhindre å miste❤️ Jeg ble tilbudt det selv av min private gyn da jeg var 37 år og mistet sist i Des'22, og det uten å spørre om det selv. Hun høres uempatisk, litt gammeldags og uvitende ut:bag::confused: Har du en annen gynekolog i nærheten du kan ta kontakt med?

Telefon med gynekologen

Nå er det mange år siden vi var prøvere. I løpet av det første året hadde vi 2 sa, og 1 ma. Ved den siste ble jeg lovet progesteron ved neste bekreftede graviditet.
Jeg hadde kort luteralfase (husker ikke nøyaktig hvor kort, men rundt 7-8 dager?). Jeg kjøpte en progesteronkrem fra helsekost (husker heller ikke i farten hva den heter, men kan sikkert finne det ut, om du ikke gjør det selv :hilarious:). Jeg smurte meg rikelig med den fra dag 2-3 etter eggløsning - og økte luteralfasen til 14 dager! Jeg fikk positiv test etter andre måneden med bruk - 2 mnd før jeg fylte 44 år.
Kremen skal visst ikke brukes ved påvist graviditet. Men jeg måtte vente i ei uke etter positiv test, for time hos gynekologen som kunne skrive ut progesteron, så jeg tok sjansen, og smurte meg "døgnet rundt" frem til jeg fikk Lutinus.

Bare et tips, siden gynekologen din er lite samarbeidsvillig :) Det kan jo hende det er til hjelp for deg og. Selv hadde jeg absolutt ikke troen på denne kremen, men er i dag overbevist om at den hjalp meg i starten, slik at jeg til sist fullførte graviditeten. Har også brukt den med hell i ettertid, for å slippe mens hver 3. uke ...

Nå er det mange år siden vi var prøvere. I løpet av det første året hadde vi 2 sa, og 1 ma. Ved den siste ble jeg lovet progesteron ved neste bekreftede graviditet.
Jeg hadde kort luteralfase (husker ikke nøyaktig hvor kort, men rundt 7-8 dager?). Jeg kjøpte en progesteronkrem fra helsekost (husker heller ikke i farten hva den heter, men kan sikkert finne det ut, om du ikke gjør det selv :hilarious:). Jeg smurte meg rikelig med den fra dag 2-3 etter eggløsning - og økte luteralfasen til 14 dager! Jeg fikk positiv test etter andre måneden med bruk - 2 mnd før jeg fylte 44 år.
Kremen skal visst ikke brukes ved påvist graviditet. Men jeg måtte vente i ei uke etter positiv test, for time hos gynekologen som kunne skrive ut progesteron, så jeg tok sjansen, og smurte meg "døgnet rundt" frem til jeg fikk Lutinus.

Bare et tips, siden gynekologen din er lite samarbeidsvillig :) Det kan jo hende det er til hjelp for deg og. Selv hadde jeg absolutt ikke troen på denne kremen, men er i dag overbevist om at den hjalp meg i starten, slik at jeg til sist fullførte graviditeten. Har også brukt den med hell i ettertid, for å slippe mens hver 3. uke ...
Ojj, dette skal jeg prøve finne ut av! Om du skulle finne ut av det, gi et pip - jeg skal saumfare Life nå etterpå :knegg: Fikk mensen i 2
19-20 tiden, så 10 dager lutealfase om jeg sier den begynner i morgen, og 9 om jeg sier den kom i dag.

Ojj, dette skal jeg prøve finne ut av! Om du skulle finne ut av det, gi et pip - jeg skal saumfare Life nå etterpå :knegg: Fikk mensen i 2
19-20 tiden, så 10 dager lutealfase om jeg sier den begynner i morgen, og 9 om jeg sier den kom i dag.
Tipper den prog kremen hun tenker på heter Womans care.
(Jeg er tilfeldig innom her og så spørsmålet og tenkte jeg ville bidra. Lykke til!)

PP 9: CD 2

Ja, jeg vet ikke helt om det er CD 1 eller og 2 i dag - hva tenker dere? Jeg begynte blø rundt kl.19, og type "medium flow" resten av kvelden - det føltes på et vis feil å si at det startet i dag og. Nei, ikke kjempe nøye da, men.

Takk for masse svar ang. gynekologen i går! Fantastisk fint å ha en plass å lufte frustrasjoner og sorg på, dere er gull :love7

For en uempatisk gynekolog. Virker ikke som hun vet nok siden hun påstår progesteron ikke hjelper mot kort lutealfase. Det er jo flere her inne som skriver at de bruker progesteron mot nettopp det, etter råd fra gynekologer.

Her ville jeg testet en annen gynekolog, ja! Hørtes ikke ut som hun hadde helt peiling…
Ja, jeg ble litt overrasket der. Skjønte med èn gang når hun sa det "ikke brukes for det" at vi prater ikke samme språk, så her er det ikke noe vits. Og min lærdom omkring fertilitet og implantasjon (har lest mye opp igjennom årene, men sier ikke jeg vet alt) er at det ikke er det befruktede egget som "lager progesteron". Så hennes teori om at om mensen kommer tidlig, at progesteronet faller på dag 7, så er det fordi egget ikke er befruktet, det holder ikke for meg. Det er MIN kropp som produserer progesteron så et befruktet egg klarer å feste seg og gro, ikke før i uke 10-12 (?) tar morkaken over dette. Så at det kan bli befruktet, men ikke klare / rekke feste seg fordi nivået synker med egget som kommer til livmoren, høres ut som en veldig rasjonell teori? Som da blir bekreftet av akkurat det du sier @Isond , at andre får det av den grunn. Men hei, det er hun som er gynekolog, så kan vel ikke stille spørsmål på det :bookworm:
Det her høres ikke ut som en god gynekolog. Vet da om flere som har fått progesteron-tilskudd for å forlenge syklus, og for å hjelpe til for å forhindre å miste❤️ Jeg ble tilbudt det selv av min private gyn da jeg var 37 år og mistet sist i Des'22, og det uten å spørre om det selv. Hun høres uempatisk, litt gammeldags og uvitende ut:bag::confused: Har du en annen gynekolog i nærheten du kan ta kontakt med?

Jeg valgte denne fordi den var nærmest, selv om det ble 2 timers kjøring t/r :knegg: Men jeg prøver med fastlegen, om en henvisning til en offentlig på Jessheim - det blir et stykke å kjøre, men det er det verdt for en jeg vet behandler "eldre kvinner" bra - takk for støtte :Heartpink

Jeg fant tilskuddet, @Karejo og @Pusern ! Og jeg trodde det var noe som skulle oppi..ønskebrønnen :knegg: Og tenkte at det blir morsomt klin oppi julaften, besøk, deling av bad og ståhei. Men ser jo etterpå at det er til å smøre på huden, DET er jo easy-peasy :D Det skal jeg få til! Masse takk for tips altså!

Blir dyr i drift denne babyen, om den kommer, med Womans Care nå er vi oppe i 1500 kr bare denne måneden :knegg:

Men, håpet er nå tilbake - ikke noe vits å grave seg ned. Det hjelper meg veldig å ha "en liten plan". Selv om hun røsket bakken litt under beina mine i går, så lar jeg meg ikke knekke så fort altså. Så etter å ha jarvet i meg en hel sjokoladeplate ( I know, veldig, veeldig dårlig valg), er jeg nå back in business.

Jeg og gubben googlet og sjekket ut litt i går da, for er det noe HAN kan gjøre for å forberede sitt bidrag? Det er jo ikke gitt at det er "jeg" som er feilen, jeg får jo regelmessig eggløsning og mens, så helt feil kan jo ikke ting være. Og verken jeg eller ChatGtp ( :bookworm::hilarious: ) hadde troa på at ALLE de tidligere eggene disse prøveperiodene har inneholdt feil som ikke var forenelig med befruktning. Så kanskje det ikke bare er "min feil"? Ikke at vi skal dele skyld her, men ja, dere skjønner nå. Er flere parter her som kan gjøre sin del bedre :knegg: Men ja, google og konfererte med Hr. ChatGtp - og fant ut vi gjør mye rett, tilskudd av Folat, Selen, Sink osv, han har en stor dosett han tar når han husker det. Med alt mulig oppi. I tillegg nevnte jeg å tenke på alkoholkonsumet - og koffein. Han er en ølhund, liker å teste nye ting osv, så selv om det ikke er hæla i taket og fest, så blir det liksom en her og der. Vet ikke om det har masse å si? Har nå i alle fall adressert at alkohol kom opp som en greie her :laughing002 Og så sjekket vi litt ut mtp. modning av sædceller. Det tar ca 10 uker å lage nye. Bare sånn rask tenkning på hva vi gjorde for tre måneder siden, så fant vi ut at vi hadde corona i slutten av August, han fikk lungebetennelse osv etterpå - spesielt under corona hadde han feber. DET kan jo faktisk være drepen for sædceller. Det KAN jo forklare hvorfor det ikke klaffet denne gang. Så fikk han som sagt lungebettelse etterpå, og jeg har saumfart kalendereren for å finne ut akkurat når, og brukt min gode venn for råd - her er svaret: "Sædkvalitet kan påvirkes av sykdommer som feber, siden temperaturøkning kan skade utviklingen av av sædcellene. Sædproduksjonen tar omtrent 64-72 dager, og det betyr at kvaliteten på sædcellene som produseres under eller rett etter sykdommen kan være nedsatt i noen uker. Hvis mannen din var syk i uke 38 og 39, kan du forvente at sædkvaliteten gradvis forbedres innen uke 48-50, avhengig av alvorlighetsgrad og varighet." Det KAN jo være positivt nytt, for neste eggløsning er ventet i skiftet uke 50/51 :knegg: Men han gikk på antibiotika osv, så mulig det henger litt etter. Men det er nok i alle fall bedre sjanser sånn sett denne perioden. Han var syk med feber i uke 36-37 og (da corona), så kan være det har vært midlertidig nedsatt.

Ja, det var det ene - så stilte vi spørsmål om "regelmessig utløsning kunne gjøre kvaliteten på sæden bedre?" - og det og kan være en fordel. Den kunne fortelle oss at om sæden blir lagret for lenge i kroppen så vil kvaliteten reduseres. Det er jo veldig nyttig info! Måtte jo selvsagt spørre "hvor lenge lenge er i dette tilfellet" - og lenge er altså 5-7 dager uten utløsning. Faktisk hadde det gått en uke siden sist da vi "heiv oss rundt" på tidlig eggløsning denne syklusen. Når sæden lagres for lenge så fører det til opphopning av eldre sædceller som har dårligere motilitet og høyere risiko for DNA-skade. Studiet bekrefter altså det, at etter ca. en uke begynner den å forringes, og da spesielt mtp. bevegelighet og vitalitet. Det er jo KJEMPE bra info å ta med seg. Så vår plan er altså hver 2.-3. dag nå når vi begynner å nære oss fertil fase, egentlig hadde det vært å fint å gjøre det sånn så fort mensen er over. Er jo mange fordeler med mye sex (om "mye" kan være hver 2.-3. dag :laughing002 ) - men altså, for oss her inne med (mange) barn, og små barn, vet at det er veldig mye som kommer i veien :knegg: Og vips er det gått en uke..

Så ja, denne månedens plan blir som følger:
- Huske å ta kosttilskudd hver dag (jeg er flink, han ikke så flink). Fortsette med disse fertility-pillene jeg har med masse bra oppi.
- Prøve spise sunnere (kjempe lett oppi jula hehe)
- Mindre koffein!
- Prøv å få til regelmessig trening, både for å få ut stress, men også helsen ellers.
- Sex hver 2.-3. dag før fertil fase.
- Smøre med Womans Care krem etter eggløsning!
- Legetime på Mandag, se om jeg klarer å få en henvisning til offentlig gynekolog.
- Ikke stresse, kose meg og nyte livet vi har sammen :love7

Og så er det litt flaut men nå var det tre dager siden jeg i en liten desperasjon kjøpte en pregnancy reading, som jeg ikke hadde fått svar på. Bare hadde behov for ei lite håp.. Og så kom den ikke. Så siden den ikke var kommet, så..kjøpte jeg en ny fra noen andre :bag: :laughing002 :hilarious:

Og akkurat når uten kjøpte den andre, så kom svar fra hun første hehe. Kjøpte pakke nr. 2 av 3 i detaljer, og jeg må si jeg ikke er like førnøyd over kvaliteten her som den aller første jeg hadde. Denne var faktisk dyrere. På en første fikk jeg 4 A4 sider.

Men uansett, her er svaret hennes, følte egentlig ingenting av dette, men greit å ha det, så får vi det hva fremtiden bringer!

"Hello!

Thank you so much for choosing me to connect with you today. I apologize for the delay with your reading, I had an urgent family matter and unfortunately this has caused me to be a bit delayed.
I hope you’re doing well and enjoying your week so far :) Please feel free to reach out if you have any questions.

To begin, the first card I drew for you is the Moon, which represents the timeframe of conception or birth. In tarot, the Moon is linked with the Pisces zodiac sign, pointing to the timeframe of February - March for you!

Next, when I focused on the gender of your baby, I drew the King of Wands. This card carries a masculine energy, so I have a strong feeling that you may have a baby boy!

While focusing on your spirit baby’s sign, I visually saw lions for you. This could mean you’ll often notice lions around the time of conception or when you’re getting close to conceiving. They might appear in various forms, whether in person, on social media, in artwork, clothing, dreams, or even just hearing someone talk about them. ☺️

Regarding important dates, I’m drawn to the numbers 14, 25, 26, 16, 3, 27, 18, 5, and 11. These could represent significant milestones for you, such as your due date, conception date, ovulation, room number, doctor appointments, your baby’s birth weight, birth time, gender scan, or first appointment.

Finally, when focusing on your earliest pregnancy symptoms, I intuitively sense that you might experience headaches, mood changes and fatigue.

Thank you so much again. I hope you enjoyed your reading! Please feel free to keep me updated, and I hope you have a wonderful rest of your day! ✨

Much love,
Ashlee "

Så venter jeg altså på en til :bag: :laughing002 :hilarious:

Her forresten nummer 1 jeg kjøpte (som har litt billigere enn den jeg kjøpte over).Screenshot_20241128_100437_OneDrive.jpg
Screenshot_20241128_100452_OneDrive.jpg

Screenshot_20241128_100510_OneDrive.jpg
Screenshot_20241128_100524_OneDrive.jpg
Screenshot_20241128_100537_OneDrive.jpg

Og ja, jeg er fullstendig klar over at jeg må begynne ha andre hobbyer må :knegg: :laughing002 :hilarious: :bag:

Jeg valgte denne fordi den var nærmest, selv om det ble 2 timers kjøring t/r :knegg: Men jeg prøver med fastlegen, om en henvisning til en offentlig på Jessheim - det blir et stykke å kjøre, men det er det verdt for en jeg vet behandler "eldre kvinner" bra - takk for støtte :Heartpink

Min private gyn er på jessheim❤️ Veldig fornøyd med han:happy119 Femini.no.

PP9: CD 6

Tiden snegler seg avgårde. Er spent på hvordan syklusen oppfører seg denne gang, føler det er litt wildcard etter forrige syklus. Er jo vant med sen eggløsning, og CD 17 var tidlig for min del, så ja. Spennende å se :laughing002 Begynner nok ikke testingen for eggløsning før CD 14, så enda leeenge igjen. Fikk forresten svar fra den sist prenancyreadingen like etter at jeg postet her sist, og nå er det to av tre som sier graviditet i Februar, så da får vi kanskje smøre oss med tålmodighet :knegg: Hadde jo vært morsomt om det stemte. Og så sier de jo at de fleste blir gravid i løpet av ett år, så da når vi det akkurat på et år da. Så er vi "statistikken" :laughing002

Men, jeg har time hos legen om en halvtimes tid - og planen er jo å få henvisning til en offentlig gynekolog. Og jeg må få overtalt han til 1) at jeg trenger hjelp og 2) at jeg ikke vil til nærmeste offentlige (sykehus). "Problemet" er som sagt at jeg ikke ønsker å prate med han om prøvingen vår, så jeg må legge det fram som om at jeg trenger hjelp med noe annet. Og andre problemet er at jeg IKKE kan lyve, jeg..nei, får det ikke til. Så sitter her og prøver å forberede meg på hva jeg skal si, som f.eks. fikk jeg tips om å si jeg hadde mellomblødninger, så tenkte vinkle det litt sånn "ustabil syklus", for det er ikke feil. Og så vil han sikkert vite hvor lenge jeg har hatt evt. blødninger, så må liksom tenke alle spørsmål jeg kanskje får. Får jeg noe jeg ikke er forberedt på, så klarer jeg ikke lyve :laughing002 Men håper dere skjønner da, jeg lyver jo egentlig ikke, jeg vil si vi har krav på en henvisning etter så lang prøvetid mtp. alder, men ja, bare hvordan jeg får den som er litt sånn..hvit løgn. Jeg vil ikke bruke fastlegen fordi jeg er redd for fordommene hans, han er barnløs mann på 40 år.. Han er veldig spesiell (hadde ingenting med ta han var barløs og 40 år altså), men det er sammensatt. Poenget er bare at jeg helst ikke vil prate med han rundt akkurat det, og jeg tror egentlig han er glad for det. Han ønsker jeg tok alt sånt med jordmor sist, han hadde ikke peiling sa han, og egentlig ikke tid :knegg: (som sagt, spesiell). Han kan få ta andre legeting, og det er helt greit for meg.

Eeeer så nervøs, hater å dra til legen i utgangspunktet..:rolleyes:

Herregud, sitter på venterommet og kom til å tenke på at legen mest sannsynlig kommer til å tilby at jeg kan begynne med spiral eller en eller annen prevensjon som holder "småblødninger" unna om jeg sier det :knegg: :bag: Hva sier jeg da! Hjelp :hilarious::hungover::laughing002 i tillegg har hav skrevet ut resept på minipiller, så han tror vel jeg går på dem enda og..

Herregud, sitter på venterommet og kom til å tenke på at legen mest sannsynlig kommer til å tilby at jeg kan begynne med spiral eller en eller annen prevensjon som holder "småblødninger" unna om jeg sier det :knegg: :bag: Hva sier jeg da! Hjelp :hilarious::hungover::laughing002 i tillegg har hav skrevet ut resept på minipiller, så han tror vel jeg går på dem enda og..
Hvordan gikk det hos legen?

Oppdatering etter legebesøk

Huff, jeg dealet med meg selv om jeg bare skulle si ting akkurat som det var, forsøkte å få tak i gubben på tråden for å rådføre meg, men han svarte ikke. Så jeg fant ut jeg sier minst mulig, og ser hvordan det går. Om han ikke var på gli fikk jeg heller si mer. Men ja, jeg sa ingenting om blødninger :bag: Klarer ikke si noe som ikke er sant haha.. Så jeg startet bare med å si at jeg ønsket en hevisning til en gynekolog på Jessheim, og at syklusene mine var veldig rare for tiden. Sa jeg ikke hadde gått på minpiller på snart ett år (så slapp jeg få spørsmål omkring det hehe), og at jeg hadde lang folikkenfase, og kort lutealfase. Om han forstod dette vet jeg ikke, for jeg hørte noe mumling om langs mestruasjon, men jeg fikk ikke til å si noe. Fastlegen min har en sånn virkning på meg, blir helt stum av skrekk egentlig (stått på venteliste på ny i ett år nå i Desember) :laughing002 Mer sa jeg ikke, og han sendte henvisning. Puh! Ikke sagt noe som ikke er sant. Jo! Jeg sa jo og "ja, og ta celleprøve og sånt". Så han kommenterte at turnuselegen vår kunne ta celleprøve, om jeg ville ha en time? Neida, jeg ringer opp og bestiller tid for det. Hehe.Tok celleprøve i 2023, så trenger ikke det. Så jo, kanskje jeg sa noe som ikke var helt sant :bag::knegg:

Nå tenkte jeg jeg skulle ringe dem i morgen og si jeg ønsker å stå på slik "komme på kort varsel liste", men så ble jeg usikker på om de skal vurderer henvisningen? Og så vurdere om jeg har rett eller ikke? Får jeg beskjed om at jeg har rett, eller hører jeg ikke noe før om 3-4 måneder når jeg får time evt?

Back
Topp