Gamlemor ønsker et siste barn

Ellers holder jeg bhg barnet hjemme fra barnehagen fra tirsdag og til neste år, har ikke hørt noe omgangssyke, men jeg orker ikke :bag: Jeg har spurt ofte i de siste, og de skulle gi beskjed med en gang om det kom noe, men jeg tar ingen sjanser :hilarious:

I morgen kommer julegjester og vi blir 12 i hus, pluss noen til på dagtid, så her har det blitt litt krise om noen begynte å spy :hungover::bag::hilarious: Kan jo ikke rå over de som kommer med fly, men da har jeg gjort mitt for våre i alle fall.

Med mye besøk er det også usikker hvor mye tid jeg får til å oppdatere, men jeg innvilger meg litt den tiden, for har ikke så mye annet tid for meg selv. Og bruker gledelig tiden min å forumet her, sjekket ikm gruppen min og andres dagbøker :love7

PP 9 - CD 25 - 4 DPO Ventetid. Igjen.

Ja, da fikk jeg krysset hos fertilitfriend. Og den mener jeg er 3 DPO i dag. Det passer mer med 2 DPO egentlig, slik tester og temperaturmålinger har vært før (eggløsning dagen etter siste positive), men denne ganger mener FF det er samme dagen. Så da vet jeg ikke :laughing002 om jeg discharter den laveste temperaturen, så blir det 2 DPO. Men ikke så nøye. Det viktigste er at tempen stiger, at det er sluppet et egg igjen - og ting fungerer!

Begynte på Woman's care kremen i går, så får vi se om det kan utgjøre noen forskjell for progesteronproduksjonen.

Har vært sykt sliten og sår i dag, men jeg glemmer at jeg ikke har samme kapasitet som andre, og det blir sårt og vanskelig det og. Er mye forventninger med jul, og mye som skjer med nye folk i hus (har besøk), og i morgen kommer enda fler. Fått handlet det jeg trodde var siste rest til jul, og pakket inn en drøss med gaver. Så nå mangler jeg ikke så mye. Får ordnet 7 strømper, jeg har sin mål og ikke styre hytte innpakning og sånt på lillejulaften. Men uansett hvor mye jeg planlegger så skjer det alltid alltid. Største er på fest og, så må hente henne i natt. Og skal dra i bassenget alene med en håndfull barn i morgen. Ute er det rassballføre, jeg orker ikke :hilarious::arghh: Og beskjed om du dødsfall i tilknytning til nær familie i kveld. Ja, det blir ganske mye skjønner jeg jo når jeg leser alt :arghh::hilarious:

Oppi alt håper jeg at det kan være et tegn, men så kommer jeg på at et evt embryo ikke er festet en gang enda. Så kan jo ikke være der som gjør meg så sliten og sår..

Chart

Vedlegg

• Screenshot_20241221_140001_FF App.jpg
    Screenshot_20241221_140001_FF App.jpg
    265,9 KB · Visninger: 12
Last edited:
PP 9 - CD 25 - 3 DPO Ventetid. Igjen.

Ja, da fikk jeg krysset hos fertilitfriend. Og den mener jeg er 3 DPO i dag. Det passer mer med 2 DPO egentlig, slik tester og temperaturmålinger har vært før (eggløsning dagen etter siste positive), men denne ganger mener FF det er samme dagen. Så da vet jeg ikke :laughing002 om jeg discharter den laveste temperaturen, så blir det 2 DPO. Men ikke så nøye. Det viktigste er at tempen stiger, at det er sluppet et egg igjen - og ting fungerer!

Begynte på Woman's care kremen i går, så får vi se om det kan utgjøre noen forskjell for progesteronproduksjonen.

Har vært sykt sliten og sår i dag, men jeg glemmer at jeg ikke har samme kapasitet som andre, og det blir sårt og vanskelig det og. Er mye forventninger med jul, og mye som skjer med nye folk i hus (har besøk), og i morgen kommer enda fler. Fått handlet det jeg trodde var siste rest til jul, og pakket inn en drøss med gaver. Så nå mangler jeg ikke så mye. Får ordnet 7 strømper, jeg har sin mål og ikke styre hytte innpakning og sånt på lillejulaften. Men uansett hvor mye jeg planlegger så skjer det alltid alltid. Største er på fest og, så må hente henne i natt. Og skal dra i bassenget alene med en håndfull barn i morgen. Ute er det rassballføre, jeg orker ikke :hilarious::arghh: Og beskjed om du dødsfall i tilknytning til nær familie i kveld. Ja, det blir ganske mye skjønner jeg jo når jeg leser alt :arghh::hilarious:

Oppi alt håper jeg at det kan være et tegn, men så kommer jeg på at et evt embryo ikke er festet en gang enda. Så kan jo ikke være der som gjør meg så sliten og sår..

Chart
Det du beskriver er ofte selve livet... Hold ut! Jeg ville egentlig bare si at jeg ELSKER ordet "rassbaillføre".

Det du beskriver er ofte selve livet... Hold ut! Jeg ville egentlig bare si at jeg ELSKER ordet "rassbaillføre".
Hihi, godt det kom noe bra ute av innlegget :hilarious: :hello2 Ja, absolutt livet :) Akkurat i det jeg postet innlegget måtte gubben bare legge seg, vært uggen hele kvelden - følte det bare tok hele toppen av kransekaka :laughing002 Men ingen jul uten sykdom!

Last edited:
PP 9 - CD 26 - 5 DPO Nærmer seg jul!

Sitter og teller og tenker, for det hadde jo vært SÅ hyggelig å kunne lagt en positiv test i strømpen til mannen til jul. Vi skal jo egentlig teste samme denne siste gangen, men jeg tror jeg ville blitt tilgitt om det nå skulle vært. Men ja, det er jo bare på dag 7 etter eggløsning (eller kanskje til og med seks). Og jeg har en slik tidlig test (clearblue digital) jeg har spart i mange måneder. Men det er nok bare dumt å bruke den da? Vet jo at 7 DPO er alt for tidlig. Blæ :hilarious: Hadde det vært en dag tidligere, så hadde det vært håp i alle fall.

Ellers går nå dagene, fult hus og litt til - snart kommer det enda fler :hilarious: Der det er hjerterom er det husrom, si. Og kanskje greit og, da går jo tiden raskere i denne ventetiden.

Kommer nok ikke til å la være teste på julaften (med en strimmeltest), bare sånn i tilfelle. Hadde jo vært verdens fineste julegave :love7

Dagens chart:

Vedlegg

• Screenshot_20241222_202541_FF App.jpg
    Screenshot_20241222_202541_FF App.jpg
    166,4 KB · Visninger: 13
Last edited:
PP 9 - CD 27 - 6 DPO, eller?

Her er ikke fertilitfriend og premom enige om når eggløsningen var plutselig :pompus: Ikke sett etter hos premom før nå, for bruker egentlig det kun til å sortere testene..

PreMom mener eggløsning den 19. Desember:

Screenshot_20241223_064714_Premom.jpg

Og fertilitfriend mener den 17. Desember:

Screenshot_20241223_071718_FF App.jpg

Jeg tror egentlig sannheten er litt i mellom her, for bruker å være eggløsning første dag etter siste positive. Men blir krøll når testene og kroppen ikke forholder seg til klokka og hvordan vi beregnet dagene :laughing002 Symptomene opphørte med positiv test den 17. Desember. Så var testen positiv 3/4 av dagen den 16. Desember (fra kl. 12 og ut dagen), og 3/4 av den 17. Desember (fram til klokken 18 ca).

Så hvem vet.. Fertilitfriend et nok mest nær tror jeg, men mulig en dag for tidlig. At 18. Desember er mest rett.

Ellers har jeg GLEMT å ta Womans care etter at jeg tok det første gangen (som er tre dager siden nå). Jeg skulle ta det opp kvelden, og hvert gang jeg kommer på det tenker jeg at jeg nå huske det til kvelden. Så glemmer jeg ser :bag:

Og vi får gjester igjen samme dag som de vi har drar, haha.. Jeg som trodde jeg kunne teste i ro og mak når gjester dro. Gjestene som kommer, kommer med vinflaska, for å si det sånn. Så det hun virke MEGET rart om jeg plutselig ikke tar et glass. Og det finner jeg ut rundt den tiden de et her. Jaja, får se hvordan det blir, de har vært her flere ganger i denne dpo tiden før, og da har jeg ikke fått positivt uansett. Så ikke vits å bruke energi på å tenke på det nå.

Last edited:
PP 9 - CD 28 - 7 DPO God jul!

Tok en tidlig test bare i tilfelle, hadde jo vært dumt å ha gått glipp av å kunne gi verdens fineste julegave :love7 Men det er jo alt for tidlig, jeg vet det.

Men dokumenterer den her før jeg slettet fra mobilen, har nysgjerrige unger som bruker mobilen :hilarious:

7 DPO test:

20241224_135935.jpg

Og chart:

Screenshot_20241224_143109_FF App.jpg

Har jo skrevet feil dpo kronisk oppover her, så nå vet jeg ikke om jeg har surret eller om ff har endret noe.
:hilarious::dead: (har prøvd å redigere overskriftene nå, skjønner ikke hvorfor jeg har skrevet samme feil så lenge??!)

Last edited:
PP 9 - CD 29 - 8 DPO - og vi venter

Ja, jeg tok like så godt en tidlig test i dag og. Har jo 5 liggende som jeg fikk med gratis fra babyplan under black week tilbudet deres. Og veldig mange andre :hilarious:

Charten vet jeg ikke om jeg kan stole på, det ble både et glass vin, og veldig lite søvn i natt. Da bruker temperaturen bli høy. Men l nyter at den er høy og later som det er positivt tegn :hilarious: Den bruker begynne falle i denne tiden..

Men, vi har time torsdag 2/1 for denne sædanalysen, og det anbefales å være avholds i 3-6 dager før. Vil det være gunstig å vente? Altså mer seks dager, enn tre? Erfaring? Om jeg får mensen på dag 10 er eggløsning, så vil det si fredag, så tenkte om vi fikk tømt påsan før mensen setter inn fredag, så ha opphold fram til neste tømming på Ullevål torsdag?

Last edited:
PP 9 - CD 29 - 8 DPO - og vi venter

Ja, jeg tok like så godt en tidlig test i dag og. Har jo 5 liggende som jeg fikk med gratis fra babyplan under black week tilbudet deres. Og veldig mange andre :hilarious:

Charten vet jeg ikke om jeg kan stole på, det ble både et glass vin, og veldig lite søvn i natt. Da bruker temperaturen bli høy. Men l nyter at den er høy og later som det er positivt tegn :hilarious: Den bruker begynne falle i denne tiden..

Men, vi har time torsdag 2/1 for denne sædanalysen, og det anbefales å være avholds i 3-6 dager før. Vil det være gunstig å vente? Altså mer seks dager, enn tre? Erfaring? Om jeg får mensen på dag 10 er eggløsning, så vil det si fredag, så tenkte om vi fikk tømt påsan før mensen setter inn fredag, så ha opphold fram til neste tømming på Ullevål torsdag?
Her glemte vi helt å være avholds, og det gikk veldig fint uansett, så tror ikke det har så mye å si på om dere venter 3 eller 6 dager, avhengig av at han ikke vanligvis har veldig lite selvfølgelig :happy:

Her glemte vi helt å være avholds, og det gikk veldig fint uansett, så tror ikke det har så mye å si på om dere venter 3 eller 6 dager, avhengig av at han ikke vanligvis har veldig lite selvfølgelig :happy:
Takk for svar! Jeg vet jo ikke om han har lite, det er vel litt av det vi skal finne ut? Bruker ikke se det i annen form, så aner ikke fysisk mengde :hilarious: (om det var det du mente?). Men får tro det er nok. Nå får jeg jo mensen enten i morgen eller lørdag, så da får han ordne seg en gang selv i mellom kanskje. Tenker det burde være mest mulig representativt fra hvordan det er når vi prøver? Og da er det mer tre en seks dager mellom i alle fall.

PP 9 - CD 30 - 9 DPO - Hardt og brutalt.

Sov ikke så godt i natt, væromslag og veldig varmt, våknet gjennomsvett. Og kl. 5 fikk jeg ikke sove mer (skulle opp 5:45). Så dagens temperatur er to timer før den bruker å tas, men den var nedslående - knusende, faktisk har den ødelagt hele dagen min :banghead::arghh::bag: og blir liggende og gni å en i 45 minutter før uten stod opp. Jeg stod opp og gadd ikke en gang ta en test, men ville helst være alene, men ble alt annet enn alene, heller ekstra intim i bil i flere timer. Og måtte prøve holder maska litt. Jeg trenger litt tid for meg selv å prosessere når det ikke går og denne syklusen har vært lang. Lenge og vente, og de to siste IKM klubbene har jeg havnet feil, så det gjør at jeg ikke får vært med selv på moroa på samme måten. Det gjør ingenting, for jeg koser meg på andres vegne, men det har gjort min egen ventetid så LANG. Har jo lyst å vise/prate om hver minste ting, som eggløsningstester osv, for å få tiden til å gå :laughing002

Screenshot_20241226_211050_FF App.jpg

Jaja. Charten var helt grusom, var ikke sånn "ok, det kan se ut som den faller, eller kanskje bare litt variasjon" - det var hardt og brutalt; "DET GIKK IKKE"

Jeg fant ut etter det lange bilturen at jeg sjuke teste uansett, har ventet 4 uker, og da må jeg få litt valuta for pengene :laughing002:hilarious: Men skulle ikke kaste bort ev dyrbar tidlig test..
Den var selvsagt negativ.

20241226_101346.jpg

Så ble jeg nysgjerrig da, hva OM den hadde slått ut om det var en tidlig test da? Så måtte jeg ta en av de og :banghead::laughing002:bag:

20241226_135937.jpg

Selvsagt helt blenda. Det var unyttig, det :angelic::laughing002:hilarious:

PP 9 - CD 31 - 10 DPO - skal, skal ikke?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke teste i dag, men så kom jeg på leterozol og dette, og den var ganske dyr, så OM det skulle bli positivt, så var det jo dumt å hente ut før jeg var sikker.

Den var selvsagt negativ, så ikke noe spennende å melde der.

Screenshot_20241227_094230_Gallery.jpg

Charten ser heller ikke bra ut..

Screenshot_20241227_095936_FF App.jpg

Det kan jo være jeg er 9 DPO i dag, siden jeg alle andre ganger i livet har fått påvist eggløsning dagen etter siste positive eggløsningstest, derfor ventet jeg meg å hente ut leterozol i dag, og sjekker uggen i morgen først. De har oppe på apoteket i morgen og.

Men, jeg er litt skeptisk altså.. Til å ta dobbel dose uten å ha prøvd enkel først, og til å gjøre det uten å sjekke med ultralyd? Det virker som det var unormalt, begge deler. Jeg ønsker ikke tvillinger i min alder (og med helsen min), så hadde vært dumt om det blir det pga manglende oppfølging :bag: Men siden jeg ikke selv har kontakt med gynekologen føler jeg meg veldig masete, og føler på at jeg skal være takknemlig at jeg får lov å prøve noe som helst :bag:

PP 10 - CD 1 - No words needed.

Jaja. Ord blir liksom litt fattige, men var jo ingen sjokk etter det brutale temperaturfallet. Bruker alltid å si at temperaturen lyver ikke, og det stemmer alltid. Den påviser eggløsning, den viser du ikke har hatt eggløsning av og til, og den viser når du ikke er blitt gravid. Og selvsagt når du er gravid.

Screenshot_20241228_081915_FF App.jpg

Prøveperiode 9 oppsummert - kroppen var under mye press, har hatt mye betennelser (ikke tatt ibux utover et fåtall ganger da det har vært helt grusomt over tid). Sein eggløsning, lite symptomer på den sammenlignet med PP 8. Veldig bra aksjelegging, klarte opprettholde regelmessig "tømming" med tanke om å holde sædcellene sunne og best mulig. Gubben skulle vel muligens ha topp svømmere igjen etter heftig feber i september (tar tre måneder å skifte ut). Men hadde en kveld med feber her nå nettopp, så håper ikke det ødela det for tre måneder fremover. Orker ikke tenke på det nå..

Jeg lurer stadig på om jeg kunne hatt nytte av progesteron tillegg, men det får man kanskje ikke ta uansett får evt positiv test? Tanken min for det er at temperaturen faller tidlig etter eggløsning hver gang..

Plan denne prøveperioden er å starte på Letrozol på mandag, om jeg får tak i sådan. Var innom mitt lokale apotek i går bare sånn i tilfelle, men de har jo ikke sånt inne på en liten plass. Neste levering her var nyttårsaften på tirsdag, så det blir for sent. Og ikke sikkert det kom da heller, da blir det lenge å vente hehe. Så får dra til nærmeste by å se. Så blir det en dagstur til Oslo for at gubben skal få runke i en kopp på et rom (han gruer seg :bag: :hilarious: ). Begynner gruingen bare ved tanken på hva han skal si til arbeidsgiver, det vil som sagt ta hele dagen... Så var det vel blodprøve på dag 20 om jeg husker rett? Det blir en langtur det og.. Håpe vi har været og føret med oss på disse turene i januar. Jeg er dog usikker på verdien av å ta denne progesteron blodprøven da jeg mest sannsynlig ikke har hatt eggløsning da? De ønsker jo ikke forholde seg til tester og temperaturmålinger, men det er unødvendig brukt av tid, penger og energi og skulle kjøre så langt om jeg VET jeg ikke har hatt eggløsning. Kan vi heller ikke bare høre på meg og ta den én uke etter FAKTISK eggløsning? Skal diskutere med dem når det nærmer seg, kan jo være jeg magisk får tidlig eggløsning med Letrozol. Jeg er jo også som sagt skeptisk til dobbel dose Letrozol uten oppfølging (aner jo ikke hvordan min kropp reagerer på dette), men får nå bare lukke øynene og håpe på det beste. Er man desperat, så er man desperat..

Prøver skissere litt:
Mandag 30.12-fredag 03.01- Letrozol
Torsdag 02.01 - sædanalyse Ullevål
Torsdag 16.01 - blodprøve progesteron gynekologen (CD 20)
Fredag/lørdag 17.-18. Januar - forventet eggløsning

Sist, men ikke minst, så er jeg lei meg for at det nå blir så langt mellom de to minste. De to største barna var det 3 år og 4 måneder mellom, det er det største gapet vi har. Det hadde blitt det om jeg ble gravid nå, nå blir det enda større. Og det føltes for stort.. Resten har vi hatt to år mellom, og de har kost seg så fælt med å vokse opp sammen (de to eldste gjorde også det, men det vet jo en tydelig forskjell i alder). Og det skjærer i hjertet at det ikke vil bli sånn nå :( Og med alle ting som ikke blir, så går jeg rundt og lurer på om det er tegn, tegn å si vi ikke burde gjøre dette.. Vi er jo 40 år, folk rundt oss er ferdig med barn, kanskje det nå er egoistisk å gjøre det når de ikke får noen å vokse opp med på samme måte. Vi har vært heldig med folk rundt oss som kommer mye på besøk, vi reiser på ferier sammen med jevnaldrende barn, og det har vært så mange fine stunder og minner for ungene. Så mye glede og kjærlighet.

I tillegg er det jo min egen prosess, der jeg nok det år foran men for å avklare egen helse og jobbsituasjon. Og vi har alvorlig sykdom i nær familie som krever mye av oss nå fremover. Stamcellebehandling hos en, og mye oppfølging av andre parts sykdom og liv da andre er satt ut av spill. Så det er krevende tider, men jeg har ikke tid å miste pga egen alder.

Kanskje vi nå lager en situasjon som gjør noen ulykkelig, det er min største frykt. Det vil være det beste i verden for meg, men jeg vil ikke gjøre noen ulykkelig.. Ikke være egoistisk. Kanskje det ikke var meningen :(

Last edited:
PP 10 - CD 4 - Siste dagen i året

Ja, da var siste dagen av 2024 kommet. Vi går ikke inn i året gravid, men har enda tre måneder på meg til å få en baby i året som kommer.

I går begynte jeg på Letrozol, dag 2 i dag. Innbiller meg at det røsket litt i magen, men det skulle jo godt gjøres så tidlig hehe! Har aldri tatt blir slikt, så aner ikke hva jeg kan forvente. Jeg fant ut at det er tredve tabletter i en pakke, og skal ta to i fem dager, ergo er det jo igjen noen :angelic: Så kanskje jeg kan ta en kur til om to måneder om det ikke går nå? Tenkte det var greit med en nå, og en uten og håpe på effekten av den nå sitter i en måned.

Jeg lurer dog litt på dette, for jeg tok jo en slik selvtest for overgangsalder, den skulle detektere høyt FSH, for det var et tegn på det. Jeg fikk svakt positivt, som skulle indikere da at den vart for høy. Når jeg ser etter så skal Letrozol øke FSH ved å holde østrogen tilbake? Er det kanskje dumt om man er opp i alderen hvor østrogenet allerede er minket? Så da mistet jeg litt håpet om tidligere eggløsning osv.

Måtte sjekke med Mr. ChatGTP :bag::hilarious:

"Når FSH-nivået er høyt, kan det tyde på at eggstokkene responderer dårlig, noe som ofte skjer ved lav ovariereserve eller i overgangsalderen. Letrozol virker ved å hemme enzymet aromatase, som er ansvarlig for å omdanne androgener til østrogener. Denne hemmingen reduserer østrogennivåene midlertidig i kroppen, noe som fører til at hypofysen produserer mer follikkelstimulerende hormon (FSH).

Selv om FSH allerede er forhøyet, kan Letrozol hjelpe ved å:

1. Forbedre follikkelutvikling: Letrozol kan stimulere eggstokkene til å utvikle én eller flere modne follikler, noe som kan øke sjansene for eggløsning og graviditet.

2. Modulere FSH-effekten: Høyt FSH kan bety at kroppen prøver å kompensere for svak ovarierespons. Letrozol kan bidra til å forbedre eggstokkenes følsomhet for FSH, slik at folliklene reagerer mer effektivt.

3. Optimalisere eggløsning: Selv om du allerede har eggløsning naturlig, kan Letrozol bidra til å fremme en mer presis og robust eggløsning tidlig i syklusen, noe som kan være gunstig når man forsøker å bli gravid.

Men hvis FSH-nivåene er svært høye (indikativt for overgangsalder eller svært lav eggreserv), kan effekten av Letrozol være begrenset. I slike tilfeller er det viktig å ha tett oppfølging med blodprøver og ultralyd for å vurdere responsen på behandlingen. Har du fått oppfølging eller rådgivning om dette fra legen din?"

Jeg har jo ikke tatt noen blodprøver på noen ting, så det skulle vi jo gjort. Amh osv.. Men mulig det blir rekvirert når jeg skal til gynekologen fysisk i mai? Jeg tenker jo det har vært greit å ha alle disse svarene til timen. Så kan hun supplere med info av det hun ser innvendig.

Hadde jo også vært god info at hun så hvordan eggstokkene reagerer på Letrozol, det kan jo være der ikke skjer en pøkk. Og det er jo også god info for hvordan man kan hjelpe, uten at det er ivf.

Gubben sparer nå til torsdag og sædanalyse :hilarious: Han har siste dagene vært innom alle tanker fra å avbestille, til at han skal få det gjort. I går kveld var det at han skulle få det overstått, og planla hva han skulle si på jobb. Upraktisk at han første jobbdag etter ferien må være borte hele dagen, og ikke gitt beskjed enda (må ha vikar). Litt som logistikk problemer, da vi ikke ønsker å si hva vi driver med, og det blir dobbeltbooket og bare må løse ting uten å si noe. Gubben blir stresset av det, og ville avlyse.. Men jeg skal ta meg av dette praktiske, så han kan fokuserer på å levere..

Et godt nytt år ønskes til alle!

Godt nyttår, Mindel ❤️ håper på spire hos deg veldig snart :love017 Angående alder mellom barna, så tror jeg det blir bra uansett, at de som er eldre kommer til å ta godt i mot babyen og gi omsorg og oppmerksomhet. Jeg får nesten 5 år mellom mine to siste nå, det viktigste for meg er at en tredje kan bryte litt opp i dynamikken til gutta krutt jeg har fra før :wacky: krysser fingrene for spire i 2025 ❤️✨

Godt nyttår, Mindel ❤️ håper på spire hos deg veldig snart :love017 Angående alder mellom barna, så tror jeg det blir bra uansett, at de som er eldre kommer til å ta godt i mot babyen og gi omsorg og oppmerksomhet. Jeg får nesten 5 år mellom mine to siste nå, det viktigste for meg er at en tredje kan bryte litt opp i dynamikken til gutta krutt jeg har fra før :wacky: krysser fingrene for spire i 2025 ❤️✨
Takk for fine ord :Heartred Det blir nok bra, bare rart hvordan man krisemaksimerer litt av og til :bag: vi har fire barn der det er to år mellom hver av dem, og det har jo vokst opp i senga med hverandre.. Lekt meg hverandre hele dagen :love7 Men skal ikke være så redd for dette, det blir bare en annen type liten og dynamikk.

PP 10 - CD 6 - Gubben leverte!

Godt nytt år, velkommen til 2025! Når vi gikk inn i 2024 skrev jeg:

"I den perfekte verden skulle jeg kunne gitt minsten et søsken og, det hadde vært drømmen. Men alderen spiller jo i mot, og verden skjønner meg ikke helt i hva som gir meg mening, mestring og livsglede. Så da takker jeg for alt det fine jeg har <3"

Og visste ikke at gubben skulle komme på samme tanker som meg.. Og at vi skulle starte prøvingen på vårt siste lille mirakel ikke så mange månedene etter :Heartred Jeg takker fremdeles for det fine jeg har, og blir det ikke en til, så skal jeg akseptere det og. Da var det ikke meningen. Får gi det noen måneder til..

I dag til vi dagsturen til Ullevål (stadionen) til andrologisk-lab, gubben har gruet seg i dagsvis :laughing002 Stakkars lille.. Er ikke selve leveringen, men alt rundt, så han hadde egentlig bestemt seg først å gjøre det i bilen (..). Så vi hadde ordnet prøveglass, klippet til lapp med navn og personnummer osv. Og vi hadde funnet ut når på ruten vi kunne klemme inn (eller ut, om du vil) det :hilarious: Men så ble det sesongens kaldeste dag, da vi kjørte var det - 18 ute, og det holdt seg kaldt hele turen. Og ikke fikk vi varmet opp bilen skikkelig, og den slukte strøm, så vi måtte stoppe og lade før tiltenkt (og det tok lang tid pga kulden). Ute var det kaldt, og han ble urolig for at han skulle ta livet av alt oppi koppen i kulden ute, og hva om det til lengre tid å kjøre en vi trodde (måtte leveres innen en time)..nei, det ble bare ikke rom for å ta det i bilen, det ble bare stress. I etterkant er han nok glad for det, for når vi kom dit var det ikke spørsmål om han hadde tatt med seg selv, og det vet helt okei med en låst dør, varme, do og vask for å dra i gang :hilarious: Han synes jo hele tanken på å sitte onanere i en bil var ubehagelig :laughing002 Jeg skjønner han altså.. Men ordnet seg til med øreklokker, og rommet var installert med MOBILHOLDER.. Så da skjønner man hvordan man skal klare levere i en presset situasjon :angelic::hilarious: Det gikk selvsagt kjempe bra, og han var raskt tilbake hehe.

Inntil to uker før vi får svar forstod jeg, svaret kommer til min gynekolog som har henvist han. Etterpå fikk han premie :laughing002:Heartred

Men vet dere? Ble liksom litt sånn småforelska, sånn etter å ha vært kjærester i over tjue år :love7 Men bare det at han gjør dette, det sier litt om viljen og engasjementet i saken :love7 Tenk så heldig jeg er, etter seks barn sammen :shy::hug003 Fine, gode mannen min!

Og i bilen hjem fortalte han meg at han følte så på at han ønsket et barn til, å få oppleve alt en siste gang. Og at vi nå kom til å bli over seksti år før barna ble voksne, og hvor heldige vi var som fikk lov til å oppleve det så lenge! Andre hadde kanskje tenkt at hele det voksne livet har blitt "kastet bort" på å bare være forelder, men ikke han :love7

Ellers er det siste dag med Letrozol i morgen fredag. Har ikke merket noe til denne doble dosen, eneste er at jeg spotter.. Bruker ha kort mens, det hadde jeg nå og, en dag med mye, en dag med medium, og tredje dagen tilnærmet ferdig. Men nå har jeg altså spottet litt frisk hele tiden, på dag 4, 5 og 6 i dag. Jeg vil jo tro det sannsynligvis stammer fra at Letrozol hemmer østrogen? Bruker ikke gjøre det.

I følge ChatGTP får de fleste eggløsning 5-10 dager etter siste tablett, jeg er spent, for tror jeg har lite østrogen fra før, så at dette gir mindre er jeg spent på hva gjør med syklusen..

Last edited:
Åh, så utrolig søte dere er :love7 Blir rørt av det du skriver nå. Finnes ikke noe bedre en å en så sterk kjærlighet og bånd til en man elsker. Håper det klaffer for dere snart :Heartred

Back
Topp