FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Hvorfor tror du det? :Heartred Bare fordi du ikke fikk 2-3?
Ikke gi opp enda :love2

Skummelt med de testene der, man legge så mye vekt på de. Også er det jo egentlig ganske unøyaktig og forskjellig når man får de ulike ukene på de.

Ja, som Solsikkefruen skriver så har jeg mistet en del ganger, både tidlig og i MA i uke 12, så jeg er litt sånn nervevrak, men jeg gir ikke opp, så takk :Heartred Jeg vet at det er ca 1 uke mellom de digitale, så det hjelper jo ikke at jeg er så sprø at jeg tester dag etter dag :hilarious: Og jeg hadde sen eggløsning fordi syklus er litt sånn på bærtur etter fødsel. Har hatt mensen 3 ganger siden vi fikk datter i fjor sommer, så hadde det ikke vært for veldig tydelig el-smerter/symptomer hadde vi nok bomma. Men denne kroppen her er rimelig tydelig på el, og den herja i 3-4 dager, så hvis egget ikke slapp før siste dag, er jeg 14 dpo i dag.
Man blir litt tussete i hodet av all tenkingen og regningen på el, og så er kroppen lunefull og testene ikke akkurat suuuperpålitelige, du har rett i det.

Ja, som Solsikkefruen skriver så har jeg mistet en del ganger, både tidlig og i MA i uke 12, så jeg er litt sånn nervevrak, men jeg gir ikke opp, så takk :Heartred Jeg vet at det er ca 1 uke mellom de digitale, så det hjelper jo ikke at jeg er så sprø at jeg tester dag etter dag :hilarious: Og jeg hadde sen eggløsning fordi syklus er litt sånn på bærtur etter fødsel. Har hatt mensen 3 ganger siden vi fikk datter i fjor sommer, så hadde det ikke vært for veldig tydelig el-smerter/symptomer hadde vi nok bomma. Men denne kroppen her er rimelig tydelig på el, og den herja i 3-4 dager, så hvis egget ikke slapp før siste dag, er jeg 14 dpo i dag.
Man blir litt tussete i hodet av all tenkingen og regningen på el, og så er kroppen lunefull og testene ikke akkurat suuuperpålitelige, du har rett i det.
Å ja det skjønner jeg kjempegodt at du er :Heartred
Var redd det var noe mer som gjorde du var ekstra engstelig (typ blødning eller noe sånt).
Håper såå for deg og at denne graviditeten holder helt til mål :Heartred

Jeg var forresten også helt gaaal på de digitale nå sist jeg var gravid. Vil ikke tenke på hvor mye penger jeg brukte på å sponse clearblue :hilarious:
Opplevde at jeg fikk 1-2 på første, så etter en uke eller no fikk jeg 2-3. Så etter noen dager 1-2, og så 2-3 igjen. Var sikkert i grenseland på hcg-verdien da.

Jeg var forresten også helt gaaal på de digitale nå sist jeg var gravid. Vil ikke tenke på hvor mye penger jeg brukte på å sponse clearblue :hilarious:
Opplevde at jeg fikk 1-2 på første, så etter en uke eller no fikk jeg 2-3. Så etter noen dager 1-2, og så 2-3 igjen. Var sikkert i grenseland på hcg-verdien da.
Å, det er å bli holdt skikkelig på pinebenken! Men ja, de tjener rått på oss :hilarious:

Dere hadde rett, det var bare litt for tidlig i går! :nailbiting: :Heartred :hilarious: Himmel og hav, foreløpig går det rette veien! 2-3 har jeg bare fått 2 ganger før: min første graviditet som endte med MA uke 12 og datter.
IMG_3371.jpeg

Nå skal testetøsa få roe seg litt, og så blir det ny test (og sannsynligvis siste) neste tirsdag. Neste uke skal jeg også ringe jordmor og starte "mølla". Jeg må bli henvist sånn at jeg får fosterdiagnostikk/nipt og tul :love7
Dette er så uvirkelig, så hvis jeg får se et hjerte slå så kommer det nok en kraftig reaksjon da. Dagene går jo så fort med en aktiv liten datter og jobb. Samtidig som at det går sååå tregt og jeg skulle ønske det var mulig å se hjertet banke på ul NÅ, liksom :angelic:

Symptomer ca 15 dpo:
- Menskramper i morges, mildt, ikke som med datter, men var litt godt å kjenne på det
- Nattesvette
- Ekstremt emosjonell. Null tålmodighet, irritabel og tårer for ingenting

- Litt stikkinger i puppene
- Korsryggverk
- Mørkere areola
- Svimmel
- Mer sulten enn ellers

Dobbelpost

5+0

Vel overstått 17.mai!
Nattesvetten fortsetter, småirritert og følsom. I natt bet datter meg så sykt i puppen, at jeg begynte å gråte. Så jeg gikk og bysset henne i mørket og gråt og tørket tårer :hilarious: :hilarious: :hilarious:

Mandag blir ny og forhåpentligvis siste testdag :nailbiting: Er så nervøs! Kjenner litt murringer innimellom, men ikke de krampene jeg forbinder med implantasjon, men så vet jeg at mange ikke kjenner at de er gravide i det hele tatt, og min livmor har vært utvidet allerede, så kanskje det er derfor? Er så redd for EXU, men forhåpentligvis sitter frøet der det skal, og at hjertet snart begynner å slå.

Dere som har hatt KS med første eller før ny graviditet, merket dere mye til det som gravid igjen?
Leser mye fælt om det å bli gravid igjen etter KS, at det øker sannsynligheten for EXU og SA (men hvordan kan det øke sannsynligheten for exu? Arret sitter jo ikke i egglederen!). Vet jo at man ikke skal høre på alt man leser. Tror jeg bare må puste med magen og tenke at det kommer til å gå bra. Nå har jeg passert tida for kjemisk graviditet. Håper derfor at dette er terminspire :love7

5+1

RIS TIL EGEN BAK (nesten)

Det er jo skummelt for ei testetøs å ha tester i hus. Herregud, her veksler det så mellom håp og tvil og følelse av symptomer og ikke, og så er humøret en like stor jo-jo!
Så da mannen og datter forsvant ut, tenkte jeg at jeg skulle teste (hihi :sorry:), men urinen var så utvannet etter nettopp å ha helt innpå med drikke, at jeg skjønte at det ikke ville komme noe godt ut av å teste. Så der fikk jeg den! Måtte bare slukøret innse at jeg ikke fikk noen bekreftelse på at jeg faktisk ER gravid i dag heller:hilarious:

Symptomer for at det fortsatt er bra inni der:
Nattesvette
Svimmel
Svingende humør
Fort sliten, da svetter jeg veldig, eller jeg fryser og er ispinne
Kvalme etter matinntak (gud så fælt)

Symptomer som gjør at jeg innbiller meg at jeg snart blør:
Diffuse smerter i livmor og eggstokkområdet

Så enn så lenge lever den siste testen i beste velgående. Tenkte teste på mandag, men har regnet på det, og for å være sikker burde jeg vente til tirsdag, men herregud, det er jo en evighet til! Jeg kommer til å sprekke, jeg bare vet det ...

Ooog der sprakk jeg! Fortsatt gravid og 2-3 hehe men skal ikke få 3+ før tirs om det dobler seg og jeg akkurat hadde 200 på tirsdag som var :hilarious: Jeg er så teit! Men fortsatt gravid:love7:Heartred:angelic::hilarious:

5+2
Når jeg tenker at jeg ikke kjenner noe som helst, kommer det akkurat litt murringer som holder liv i håpet. Med datter skjedde befruktning på CD 10 allerede, og denne gangen på CD 19 ca, så for meg er dette en helt different story ifht både testing og når jeg kan forvente symptomer (selv om det innimellom er mange). Det er jo så lett å sammenligne. Men jeg tenker ingen blødning = håp! Og siden jeg da ikke egentlig i fysisk forstand er 5+2 i dag, så har ikke hjertet ennå begynt å slå. Så reelt sett kan det skje mye i uken som kommer. Så det er selvfølgelig det jeg er mest spent på.
Jeg er dessuten redd for MA, for der skjønte jeg ikke at noe var galt, men hadde en dårlig følelse da symptomene forsvant rundt uke 6. En gang før ul i uke 10 da MA ble konstatert ble jeg våt i trusa, og i ettertid har jeg skjønt at det var fostervann. Tanken var der da også, men jeg trodde liksom ikke på det ...
For meg vil det å se hjerteslag være helt avgjørende. Som min gyn sa til meg så var fine hjerteslag en så god indikasjon på at det ville gå bra at sannsynligheten for at det da skulle gå galt var svært lav. Han begynte å snakke om termin, og når jeg ble mamma og alt i en setting som at dette kom til å gå bra. Det føltes veldig godt! Og det ble jo datter av det den gangen! Jeg vet selvfølgelig at hjertet kan slutte å slå, men den største milepælen du skal over er uke 5 og hjerteaksjon. Videre er det for meg faktisk uke 8-9. Er det hjerteslag da også, er det veldig stor sannsynlighet for at det går hele veien. Dette lærte jeg også med datter, og jeg husker faktisk ikke helt hvorfor, men det er noe med utviklingen på det stadiet, og når morkaken overtar ...
Man kan selvfølgelig krisemaksimere, men det nekter jeg å gjøre denne gangen. Jeg føler meg ikke like stressa som sist egentlig, selv om jeg føler mye mer sto på spill da, for da skulle vi egentlig i gang med IVF. Nå har jeg ikke engang støttemedisiner, jeg må bare stole på at kroppen har lært ... Men med alt dette sagt: det er klart jeg er redd for en ny MA, at det samme skal skje som første gangen fordi jeg ikke har støttemedisiner ... Har tul 14. juni, den må muligens utsettes pga en reise, men akkurat nå føles det bare innmari lenge til ... Og jeg kom i morges på at det er denne tiden jeg synes er absolutt værst i svangerskapet. Den evige ventingen for å se om det er liv og kan bli noe.
Med datter kjente jeg liv allerede i uke 15, det var helt fantastisk å kjenne henne så tidlig som førstegangs, men det var utrolig beroligende! Fra uke 15 begynte jeg virkelig å nyte svangerskapet. Og jeg må bare tenke fremover, tenke at det MÅ gå bra, og prøve å fokusere på annet imellomtiden. Dagene går jo fort med arbeid og en liten skatt på 10 mnd :Heartred

5+4

I morges hadde jeg skikkelige menskramper og varmgang i livmor. Det synes jeg lover godt! Var på bytur igår og overbevist om at jeg begynte å blø. Kom hjem og oppdaget at det ikke var noe der. Babyverdens app sier 5+4 i dag, mens Preglife sier 5+5. El sier jeg er kortere enn dette, men jeg forholder meg til Babyverden og menstermin.
Skal ut i dag og kjøpe test for å se om jeg får 3+ :smiley-angelic001 :Heartred

Med datter fikk jeg det 4+6 eller før, husker ikke helt, men tidlig pga tidlig el.

Klarte å holde meg i 2 timer, så måtte jeg svi av test. Dette mååå bli terminspire! Håper sååå på hjerteslag og frisk liten skatt :love7

Vedlegg

• IMG_3582.jpeg
    IMG_3582.jpeg
    1 MB · Visninger: 31
5+5

Jordmortime

Ny jordmor, kjempekoselig dame. Da har ballen begynt å rulle ... Ultralyd er 14.juni ... Hjeeeelp! Har også ny jordmortime rett etterpå da.
Føler meg ikke så veldig gravid egentlig. Litt sånn rar følelse, bare. Men får se da. Med datter var jeg uggen mellom uke 6 og 9 og ellers i fin form. Fraværet av kraftige "menskramper" er jo veldig merkbart da, og gjør nok at jeg føler meg mye mindre gravid. Hadde det en morgen, bare, og lette murringer, men ellers fint lite ... Men noen symptomer er faste: nattesvette, svimmelhet, mørk areola.

5+6
Rosa utflod i dag nå, kjenner at det gjør meg superstressa! Skjedde noen ganger på denne tiden med datter også, men jeg tolket det som at lutinusen hadde skylden den gangen. Håper dette er uskyldig …

6+0
Svetter fortsatt mye om natten! Er så slitsomt å våkne og være våt! Litt svimmel og fortsatt mørk areola. Ikke så veldig kvalm ennå. Kanskje blir jeg ikke det? Vet jo ikke om alt er bra inni der. Ikke noe mer rosa utflod. Må uansett ha kommet fra skjeden. Håper det ikke skjer mer av de der skremmende sakene … Skal reise på ferie snart, og er spent. Håper det går fint mtp alt sammen! Jordmoren sa iaf at det bare var å reise.

Last edited:
Back
Topp