FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Tre dager igjen til TUL. Blir nesten kvalm bare ved tanken. Orker ikke en ny MA.

8+4

Hjemme igjen fra ferie. Jetlag skal bli deilig :meh: Var også innmari kvalm store deler av reisen, ugh ... MEN to dager til TUL!!

8+5
Snart 9 uker på vei! Har bare kommet så langt to ganger før. Den ene gangen ble MA oppdaget etter 10 uker, mens den andre ble til datter. Så jeg føler det er helt 50/50 i morgen på tul. Samtidig har jeg vært så kvalm at jeg nå begynner å tro at det KAN være liv. Samtidig som jeg ikke blir kvitt redselen for å finne en tom fostersekk. Jeg er dessuten ikke så langt på vei pga. lang syklus og sen eggløsning. I morgen er nok mer reelt å tenke at jeg er 8+1/2 når jeg er 8+6, så er forberedt på å bli satt tilbake om alt ellers er fint.

Jeg har vært langt mer avslappet så langt denne gangen, selv om jeg føler det er mer risiko involvert. Jeg har jo ingen støttemedisiner nå, og jeg har et ks-arr de skal se på ifht morkakens plassering. Men er det liv, tror jeg alt det andre går bra :Heartred

Det var kjøligere i USA, så det å komme hjem til nærmere 30 grader var hett. Datter sov fra ca 19 til 09.30, bare med amming innimellom. Mor sov dermed nesten like lenge, så håper det betyr at jetlagen ikke blir så heftig hehe

8+6 og TUL

VERKEN FUGL EL FISK

Hva skal man si? Annet enn at jeg er temmelig frustrert - og forvirra? Men min konklusjon er at dette er en ny MA.

Det begynte med at hun fant embryo i livmoren. Hun tok utvendig ultralyd. Jeg syntes også at jeg så bevegelse, men kanskje det bare var hun som rørte på ultralydhodet, for hun sa jeg var rundt 6 uker på vei bare, og at det var for tidlig å se noe særlig mer enn at det var begynnelsen på et normalt svangerskap i livmoren! Hæ?? Så av målene at embryo ble målt til 4 mm! Det er vel ok ved 6 uker, men stemmer jo ikke med når el var. Nå testet jeg ikke for el, men vet når vi sist hadde samleie, og jeg vet når jeg testa positivt. Hennes konklusjon: Komme tilbake om 3 uker for å se etter utvikling.
Jordmortime etterpå: Hun sa kvalmen var et veldig godt tegn, og at det hendte embryo vokste i rykk og napp, og at det om 3 uker kunne være helt fint der inne. Det var ingen indikasjoner på at det skulle gå galt, men det kunne jo gå begge veier. Kan embryo gå i «dvale»? Tror jeg i så fall håper på for mye. Synes jeg bare kan begynne å blø så jeg blir ferdig med det :arghh:

8+6 og TUL

VERKEN FUGL EL FISK

Hva skal man si? Annet enn at jeg er temmelig frustrert - og forvirra? Men min konklusjon er at dette er en ny MA.

Det begynte med at hun fant embryo i livmoren. Hun tok utvendig ultralyd. Jeg syntes også at jeg så bevegelse, men kanskje det bare var hun som rørte på ultralydhodet, for hun sa jeg var rundt 6 uker på vei bare, og at det var for tidlig å se noe særlig mer enn at det var begynnelsen på et normalt svangerskap i livmoren! Hæ?? Så av målene at embryo ble målt til 4 mm! Det er vel ok ved 6 uker, men stemmer jo ikke med når el var. Nå testet jeg ikke for el, men vet når vi sist hadde samleie, og jeg vet når jeg testa positivt. Hennes konklusjon: Komme tilbake om 3 uker for å se etter utvikling.
Jordmortime etterpå: Hun sa kvalmen var et veldig godt tegn, og at det hendte embryo vokste i rykk og napp, og at det om 3 uker kunne være helt fint der inne. Det var ingen indikasjoner på at det skulle gå galt, men det kunne jo gå begge veier. Kan embryo gå i «dvale»? Tror jeg i så fall håper på for mye. Synes jeg bare kan begynne å blø så jeg blir ferdig med det :arghh:
Vet ikke om dette er til hjelp men jeg hadde en lignende erfaring med min første.. var på ul i uke 8+4 men de fant et embryo som stemte overens med 6+4. så hele to uker ble jeg satt tilbake. Visste jo at det ikke stemte siden jeg visste når jeg hadde el og når jeg fikk positiv test. I tillegg hadde vi kun sex 1 gang den mnd så jeg visste at det ikke var mulig..
Fikk beskjed om å komme inn igjen to uker etterpå. Når jeg kom tilbake var den vokst helt sykt mye og jeg ble målt til 10+3.

Selvsagt kan det være MA også, har jo lest skrekkhistoriene om det. Men jeg vil bare si at det er solskinnshistorier om dette også!! Krysser fingrene for deg!!! :Heartpink

Vet ikke om dette er til hjelp men jeg hadde en lignende erfaring med min første.. var på ul i uke 8+4 men de fant et embryo som stemte overens med 6+4. så hele to uker ble jeg satt tilbake. Visste jo at det ikke stemte siden jeg visste når jeg hadde el og når jeg fikk positiv test. I tillegg hadde vi kun sex 1 gang den mnd så jeg visste at det ikke var mulig..
Fikk beskjed om å komme inn igjen to uker etterpå. Når jeg kom tilbake var den vokst helt sykt mye og jeg ble målt til 10+3.

Selvsagt kan det være MA også, har jo lest skrekkhistoriene om det. Men jeg vil bare si at det er solskinnshistorier om dette også!! Krysser fingrene for deg!!! :Heartpink
Tusen takk for at du tok deg tid til å dele dette med meg! Jeg trenger slike solskinnshistorier uansett hvilken vei dette går :Heartred Det hjelper å vite at alt faktisk er mulig:Heartred

Skjønner at du blir litt engstelig av det. Men alt håp er jo ikke ute :Heartred
Håper alt ser greit ut om tre uker :)
Nei, alt håp er jo ikke ute, takk for at du minner meg på det :Heartred Jeg er vel ikke særlig optimist, bare, siden jeg har hatt en lignende opplevelse i 2020, som var MA. Men får jo solskinnshistorier som bekrefter at unntak finnes.

9+1

9+1 er det menstermin sier, men pga lang syklus og sen el, er det mer riktig å tenke ca 8+2. Men uansett er det et stykke unna 6 uker. Jeg har brukt et par dager på å lande litt, og jeg har ymse symptomer. Fortsatt svimmel og litt uvel innimellom. Men også en del verk i eggstokkene og stikkinger i livmor. Noe verk i korsryggen, men bærer jo datter på 11 mnd en del, selv om hun er lettvekter ...

Jeg er nok ganske mye realist, får jeg høre, kanskje for mye til og med (får jeg også høre), men nå har flere av dere snille mennesker her inne delt solskinnshistorier med meg, og det hjelper og gir trøst – uansett :Heartred

9+2
Litt kvalm - det kommer og går. Svimmel ennå. Trøtt, men det kan like gjerne være jetlag på store og små og varmens skyld. Jeg bare venter på blødning, og hvis dette er som første MA må jeg nok vente en stund, men jeg skulle ØNSKE at kroppen kunne rydde opp selv snart. Nå har den jo fått øvd seg, den har gått gravid og født, men det er vel ikke sånn det fungerer.

9+3
Synes hele opplegget er så merkelig. Da jeg hadde første MA forsvant alle symptomer etter 6 uker, som ga meg en dårlig magefølelse. I dag har jeg mye mensmurringer, noe som er helt rart hvis det ikke vokser noe inni der. Har hatt diffuse magesmerter/eggstokksmerter siden onsdag, men det har også gått over. Jeg er fortsatt veldig svimmel, men ikke så kvalm lenger.

Ellers går det faktisk helt greit med meg, jeg har hatt et realistisk bilde på dette svangerskapet fra begynnelsen, og har vel sånn sett beskyttet meg følelsesmessig. Men det er klart jeg kjenner på det, men så hjelper det å ha en liten datter som vi utrolig nok fikk i fjor. Nå er hun 11 måneder, og året har gått så innmari fort! :Heartred Gleder meg til å feire ettårsdagen hennes i juli:love7

Må føye til at mensmurringer hos meg hittil ALLTID har vært et godt tegn, så derfor det forvirrer meg. Men kroppen har kanskje ikke skjønt stoda ennå?

Back
Topp