FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Håper du får en fin ferie!
Tusen takk! Det håper vi også :love7 Det er lenge siden vi bestilte reisen, så jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle være gravid da :hilarious:

6+1
Tiden går sååå sakte! Samtidig er det helt utrolig å tenke på at jeg er gravid. Lurer veldig på om det er liv der inne. I dag har jeg vært og tatt obligatoriske blodprøver som tas når de registrerer graviditeten. Bla tas det månedlige toxoplasmose-tester fordi forekomsten er mye høyere her jeg er.

Det er godt med alt som er gjort.

Har en litt sånn mensfølelse innimellom. Areola er fortsatt mørk, stikker i puppene innimellom, mer enn før. Men ammer jo fortsatt. Jordmor mente datter kunne komme til å nekte pupp etter hvert fordi melka forandrer smak. Noen som har erfart at det kan skje?

Ellers er det fortsatt mye nattesvette … :smiley-ashamed004

6+2
Snille mannen lot mor sove i morges siden datter holdt oss våkne en stund i natt. Tror det var varmt, rett og slett, så da vi fikk tatt av nattøy sov hun til morgen, 06.10. Da ammet jeg og så sto hun opp med pappaen mens mor fikk sove til nesten 9! :love7

Symptomer:
Vi har kommet litt lengre ut på dagen og nå har jeg en del murringer. Er også ganske svimmel, og innimellom kjenner jeg på litt kvalme. Trodde først jeg var sulten, men ble også kvalm etter å ha spist.

Fortsatt mye nattesvette, så enten fordi jeg sover tungt eller kroppen jobber litt ekstra i de få timene jeg får på natt.

6+4
Dagene går! Alt virker fint så langt :) Har en del murringer, veldig svimmel i dag, ugh … Ellers er areola fortsatt mørk. Med datter gikk det etter hvert litt over faktisk. Ikke noe aversjon mot mattyper el. God luktesans, da. Trøttere enn ellers, men det er ganske varmt her hos oss. Nyter at jeg ikke er kjempedårlig siden vi reiser på ferie på onsdag. Da får jeg også koblet av og når vi er tilbake er det plutselig tul :Heartred

6+5
Nærmer oss 7 fullgåtte uker! I dag er jeg ikke like svimmel, men sliten/utmattet. Var oppe kl 5 med datter :dead: Klar for ferie kjenner jeg, selv om jeg er litt urolig også, redd for SA/MA. Husker fra datter at symptomene kom og gikk, og i dag har jeg lite murringer, hittil mest bare en sånn «følelse» i livmoren. Håper så veldig at alt er bra på tul når vi endelig kommer dit.

Min dye stealer :angelic:

Vedlegg

• IMG_3777.jpeg
    IMG_3777.jpeg
    431,5 KB · Visninger: 40
6+6
Jeg veksler veldig mellom håp og tvil … Alt virker bra, men har blitt lurt før. Jeg er litt distansert, kjenner jeg, fordi jeg bare har sett hjerteslag 1 gang av 6 andre graviditeter. Samtidig prøver jeg å tenke at det går som regel bra … Men jeg tror nok ikke på at det er liv der inne før jeg ser det.

7+1
Flere symptomer nå, murringer, nesten som kramper. Oppblåst, ser ut som 4 mnd på vei, og litt kvalme i tak. Heldigvis ikke ofte.

7+3
Symptomene kommer og går. Mest murringer nå. Trøtt. Veeeldig spent på tul. Teller ned …

7+6

Fortsatt gravid, og det overrasker meg kanskje mest, men jeg vet ikke. Føler meg så LITE gravid! Var ikke kvalm i går, reagerer ikke på lukter som med datter heller. Er trøtt ig humørsyk, det er liksom det … og syk, noe som er kjedelig på ferie, men vi koser oss som best vi kan allikevel. Akkurat en uke til tul nå! Jeg er forberedt på at det har gått til grunne, og at kroppen igjen ikke klarer å ordne opp. Eller: jeg har nylig vært gravid og ammer fortsatt, og at det spiller inn sånn at kroppen ikke «bryr» seg så mye om gravidhormonene. Og bare derfor gir meg kort lunte … og thats it omtrent haha

8+0

Åtte fullgåtte uker!! Hurra! Vi er fortsatt på ferie og i bagasjen har jeg med tykke bind, som heldigvis ikke har måttet brukes ennå. Jeg er trøttere enn før. Veldig svimmel. Litt murringer nå og veldig kort lunte :hilarious: Ellers ikke så veldig mange symptomer … Og er jo veldig glad for det. Blir forresten kvalm om jeg spiser meg veldig mett, men det får jeg gjort noe med. Og tørster mer, så drikker mer.

8+1
Murringer, fortsatt en del svimmel, og i går ettermiddag slet jeg med veldig kvalme. Tok tid før den gikk over. Grusomt. Blir kvalm av sult og når jeg nærmer meg mett. Ikke så lett å huske å fylle på bare litt hele tiden :p 5 dager til tul nå!

8+2
Ekstremt kvalm i perioder i går. Og jeg har fått så mye kviser :nailbiting:

8+3
Jeg har hatt litt murringer, blir kvalm hvis jeg spiser meg skikkelig mett … Men har i grunnen veldig milde symptomer i dag. Ikke så ekstremt uvel som i går.

Back
Topp