CD9 og time hos ultralydjordmor:
Timen i dag var for å sjekke forholdene etter siste spontanabort, og få en samtale om mulighetene vi har. Og jeg ble faktisk litt klokere i dag!
1. Hun sa at det kunne tenkes det var noe inflammatorisk i kroppen min som støtte fra seg et befruktet egg, i og med at dette har skjedd hele 6 ganger siden 2019. Dette skal sjekkes ut.
2. På grunn av allerede historikk med mange SA, har jeg nå i tillegg et arr i livmor etter KS. Det var langt mer tydelig på ultralyden enn jeg trodde det ville være, og det kunne i verste fall spille inn ifht. plass og hvor et egg kan feste seg.
3. Jeg har visst en mer hjerteformet livmor, i alle fall er det et mer søkk oppe mellom egglederne, som gjør plassen litt mindre. Det trenger ikke å ha noen betydning, sa hun, men det kunne, tatt i betraktning alt annet, være en medvirkende årsak.
Alt så fint ut, og jeg har fortsatt egg igjen i rognposen. Helt som forventet ifht. alder, så der var hun ikke bekymret.
Neste uke skal jeg utredes med masse blodprøver ol. slik at de kan danne seg et helhetlig bilde ifht. min fertilitet og våre sjanser for å lykkes.
Så skal vi da se hva som kan gjøres med tanke på medisinering og evt IVF. Hun anbefalte IVF. Hun ville jeg skulle spares for å miste igjen og igjen.
Er så fornøyd med denne ultraltdjordmoren, kjenner henne jo nå etter såpass mange år. Så føler meg veldig godt ivaretatt,
og fikk igjen troen på at vi kan lykkes – hvis vi går all in.
Foreløpig blir det spennende å se hva prøvene evt. avdekker.