FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Tok enda en tidligtest, strimmel denne gangen. Blenda! Så da går vi videre til neste sjanse, og om ikke lenge fyller jeg 42 år … Skjønner ikke selv at jeg er det tallet. Inni meg er jeg rundt 28 :p
Hihi jeg og føler at alderen "inni meg" stagnerte rundt da :p

Blenda test. Da går vi til pp 13 etter MA i fjor sommer, og bare 1 tidlig SA imellom dette. Ganske nedslående. Mannen og jeg har snakket litt om veien videre, og ordet ivf har kommet opp. Men vi skal ta en samlet vurdering på hva det beste for oss er mot slutten av året.
Uff... :sorry::Heartred det er ganske nedslående ja, du er så flink til å holde motet oppe og stå på! Jeg er imponert ❤️ Håper spiren sitter snart, på ene eller andre viset :smiley-angelic001:love7

Ifølge FF-appen er jeg 3 eller 4 dpo. Det irriterende er at jeg glemte å tempe en morgen, og akkurat den der er avgjørende ... Spiller ingen om det er en dag til eller fra, vi fikk lagt inn aksjer i tide, MEN hvis jeg legger inn div. temp på dagen jeg misset, så får jeg enten fast kryss, eller beskjed om ingen eggløsning i det hele tatt ... Og DET er irriterende. For har egget sluppet? Alt fysisk i kroppen tyder på det, men jeg må tempe noen dager ekstra for å være sikker på at tempen holder seg høy. Og det er kjedelig med tanke på at jeg skal begynne på lutinus etter el. Jeg kan jo ikke begynne medisinering før jeg vet at el har vært.

Skal se an i morgen tidlig, og så får jeg bestemme meg for hva jeg skal stole på. Og huske på til en mulig neste PP at jeg IKKE må glemme å tempe midt i eggløsningen, aaaargh!

Har nå 3 dager som er potensiell eggløsningsdag. Da får jeg regne fra dag 2 av disse, så blir det cirka i midten og da tenker jeg å teste på 12 dpo på den dagen. Da kan jeg både være 11 og 13 dpo, og burde få positiv test om det skulle ha klaffet. Om eggløsning skjedde på dag 3 er sjansen litt lavere, men ikke utenkelig at det kan ha klaffet. Men sannsynligvis slapp egget på dag 1 eller 2 av de 3 potensielle dagene.

Jeg la inn forskjellige temperaturer på den dagen jeg misset, og det er da jeg får opp 3 ulike sannsynlige dager – alt etter hvilken temperatur jeg velger :banghead: Så ..... anyway, eggløsning HAR vært, og jeg er godt inne i dpo-land. Og det ER i det minste en sjanse i havet.

Mannen foreslo å gå tilbake til eggløsningstester, men de er jo ikke like sikre. Har fått mye feil på dem, så jeg får heller gjøre det jeg kan for ikke å glemme å tempe midt i eggløsningsperioden :wtf:

Regner da fom. i dag at jeg er 4 dpo. Begynner på lutinus i kveld.
Tvi, tvi!

6 dpo:
Opplevde nattsvette i natt. Men har vært mye våken i løpet av natten pga. urolig barn. Hun falt og slo munnen i går, så det har ikke vært så greit. Er attpåtil pjusk ...

7 dpo:
Litt nattsvette i natt også, men igjen ei "våkenatt" med forkjølet datter. Var hos tannlegen med henne i går, og hun er godt forslått, men det hadde gått bra. Mente hun ville ha vondt 1-2 uker, og måtte spise myke ting, men hun spiser nå litt harde ting allikevel, så har kanskje ikke så vondt. Nå er hun snørrete og tett på toppen av dette, så da har det blitt urolig søvn på oss alle.

Tannen hun hadde slått ut en bit fra var ikke noe å gjøre med ennå. Vi kunne evt. bygge på den om en 6-12 mnds tid, men det er nok ikke aktuelt. Den melketanna skal uansett felles, og det var bare en liten bit.

9 dpo:
Eller 8 eller 10 ... Hadde litt murringer i går kveld, aktivitet i livmor. Har ingen testetrang, faktisk. Er så forberedt på at det enten er negativ test eller går til h .... så denne gangen er det fristende å bare droppe og teste og heller vente på mensen. Meen jeg kommer nok til å ta en test onsdag morgen, og det er jo ikke så lenge til. Helst vente til torsdag, men hvis jeg føler at det KAN være noe der, ryker den kanskje allerede på onsdag. I går kveld tenkte jeg at her er det noe som skjer, men har blitt lurt før, så prøver å ikke henge meg opp i symptomer som ligner tidligere graviditeter.

10 dpo:
9 eller 11 dpo kan jeg være også ... Men i alle fall, testen i dag var negativ. En vanlig test fra CB digital. Vet at håpet ikke er helt ute for denne runden, men jeg som følte det var noe der, har nok blitt lurt igjen :wtf: Husker at sånn var det sist gang også da det var mange tegn og mye aktivitet i livmor.

Negativ tidligtest i dag, så da er løpet kjørt denne runden.

Mellom 16 og 18 dpo, ingen mens og sist var test negativ. Mye nattesvette akkurat nå 3-4 siste nettene. Skjønner ingenting. Håper mensen kommer i dag. Da er den bare 1 dag forsinket.

Fortsatt ingen mens, men stupkvalm og stuptrøtt og en hel masse annet. Innbiller meg det er overgangsalder eller det som verre er :dead: :facepalm:

Fortsatt ingen mens, så får vel bare luske til apoteket og kjøpe enda en test. Men jeg trodde temping var sikkert??? Hvorfor kommer ikke mensen når den skal da :hungover: :shifty:

Fortsatt ingen mens, så får vel bare luske til apoteket og kjøpe enda en test. Men jeg trodde temping var sikkert??? Hvorfor kommer ikke mensen når den skal da :hungover: :shifty:
Så spennende ❤️. Håper testen blir positiv , noen ganger slår de jo ut seint ❤️. Krysser fingra for deg ❤️

Begriper det ikke, men har testet positiv! Tydelig strek, litt svak men tykk og rett farge, før tida! Kom opp med én gang. Skulle ha digital test, men fikk feil.

Siden test er positiv så sent har jeg ikke helt troa, men en streifer er det i alle fall.

Må ut og kjøpe en digital senere i dag, må se at det står svart på hvitt, at det faktisk stemmer. Stoler ikke heeelt på denne.

Begriper det ikke, men har testet positiv! Tydelig strek, litt svak men tykk og rett farge, før tida! Kom opp med én gang. Skulle ha digital test, men fikk feil.

Siden test er positiv så sent har jeg ikke helt troa, men en streifer er det i alle fall.
Kan du ha hatt senere eggløsning enn antatt?

Kan du ha hatt senere eggløsning enn antatt?
Virker sånn, er 5 dagers gap mellom når vi la aksjer, og jeg missa 1 dag under tempingen, men legger jeg inn ulike temperaturer på den dagen for å sjekke, viser den mulig el over 3 dager alt etter hvilken temp jeg velger, om det var forståelig. Er uansett 2 dager forsinket ut fra siste dag av mulig el med den beregningen.

Men ser jeg på når vi sist hadde samleie, er det mulig hvis egget først slapp da. Men trodde jeg kunne stole på tempingen. Da er jeg faktisk bare 13 dpo, og ikke 16-18 dpo.

Virker sånn, er 5 dagers gap mellom når vi la aksjer, og jeg missa 1 dag under tempingen, men legger jeg inn ulike temperaturer på den dagen for å sjekke, viser den mulig el over 3 dager alt etter hvilken temp jeg velger, om det var forståelig. Er uansett 2 dager forsinket ut fra siste dag av mulig el med den beregningen.

Men ser jeg på når vi sist hadde samleie, er det mulig hvis egget først slapp da. Men trodde jeg kunne stole på tempingen. Da er jeg faktisk bare 13 dpo, og ikke 16-18 dpo.
Woohoo, hurra for positiv test!! :woot: :love7 :Heartred

Angånde om man kan stole på tempen, så tror jeg ikke det... Jeg har tempet, brukt strimler og hatt kontroll på livmorhalsen paralellt hver pp, og tempen har ofte ikke gitt mening eller ikke stemt, så den alene ville jeg ikke stolt på. Er nok veldig individuelt også det, noen har en veldig stabil temperatur, men den blir vanligvis lett påvirket av andre faktorer - som f.eks. søvn. Så jeg har alltid brukt den i tillegg til det andre for å eventuelt få bekreftet at egget slapp. Men mange ganger fikk jeg ikke stigning i temp selvom jeg ble gravid.

Hvis du da isåfall bare er 13 dpo så er det jo veldig lovende da? :woot:

Woohoo, hurra for positiv test!! :woot: :love7 :Heartred

Angånde om man kan stole på tempen, så tror jeg ikke det... Jeg har tempet, brukt strimler og hatt kontroll på livmorhalsen paralellt hver pp, og tempen har ofte ikke gitt mening eller ikke stemt, så den alene ville jeg ikke stolt på. Er nok veldig individuelt også det, noen har en veldig stabil temperatur, men den blir vanligvis lett påvirket av andre faktorer - som f.eks. søvn. Så jeg har alltid brukt den i tillegg til det andre for å eventuelt få bekreftet at egget slapp. Men mange ganger fikk jeg ikke stigning i temp selvom jeg ble gravid.

Hvis du da isåfall bare er 13 dpo så er det jo veldig lovende da? :woot:
Hm, skjønner :Heartred Da er det jo faktisk håp! Og jeg er så kvalm, nesten sånn nå-må-jeg-kaste-opp. Det er jo litt tidlig, men har kjent det før også, så ikke noe forundrer meg.

Interessant angående tempingen, har mest tempet for å vite at egget faktisk slipper. Ellers mest stolt på de fysiske tegnene som er veldig tydelig. Husker at jeg synes det varte litt lenge denne gangen. Om jeg er 13 dpo feks, er det ikke så rart at en vanlig digital test var negativ på lørdag morgen. Skal ta en ny i ettermiddag, må jo vite om det er lureri dette eller ei! Noe skjer iaf med så mye greier i kroppen og ingen mens.

Begriper det ikke, men har visst klart å bli gravid allikevel denne runden! :Heartred Om det varer tør jeg ikke håpe på. Men akkurat nå er jeg faktisk gravid igjen. Fyller aldeles straks 42 år.

Vedlegg

• IMG_8233.jpeg
    IMG_8233.jpeg
    515,7 KB · Visninger: 39
Last edited:
Back
Topp