FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2?

Da er den så godt som negativ. Håper på el-symptomer snart også! Er nesten helt sluttet å «blø». Skriver det i anførselstegn, for har ikke blødd på en stund, bare vært sånn ettergrums sånn som jeg hadde ved renselsen etter vi fikk datter. Da varte og rakk det i ukevis. Håper derfor det nå er over. To uker siden aborten. Skulle svart alle dere som har skrevet til meg, men har dsv ikke hatt krefter. Men vit at jeg setter utrolig pris på at dere ser innom dagboken og tenker på meg!

I dag kjøpte jeg også el-tester. Orker ikke tempe før til høsten, selv om det er mer sikkert.
IMG_5726.jpeg

Fast smilefjes på el-test i dag. Testa fordi jeg syntes å kjenne symptomer plutselig. Har iaf ivrige egg …

IMG_5746.jpeg

Mannen er bortreist, så da slipper jeg å bli fristet til å legge inn aksjer allikevel, selv om vi skulle pause resten av sommeren ... :p

Mannen er bortreist, så da slipper jeg å bli fristet til å legge inn aksjer allikevel, selv om vi skulle pause resten av sommeren ... :p
Fint å vite at du kjenner igjen lusa (eggløsninga) på gangen :smiley-bounce012

Har gått litt i dvale for tiden, vært veldig hektisk med jobb og datter som har blitt 1 år og som bestemte seg nesten på 1årsdagen at søvn og det å sove i sin egen seng som hun alltid har gjort er skikkelig oppskrytt. Jeg er temmelig sliten nå. Men det hjelper å være på et godt sted, og det hjelper å ikke tenke så mye på prøving. Jeg tror forresten kroppen sleit med å slippe det egget, for det ble en del symptomer noen dager. Men testa etter el noen dager senere og da var den negativ. Er spent på når mensen dukker opp. Det blir det neste nå: Å få oversikt over syklus - igjen.

I dag har jeg begynt å blø! Så da skriver jeg det som CD1 og ser hvor det bærer hen. Men det var veldig tidlig i alle fall. Jeg pleier å blø tidligst på dag 15 etter el, men nå vet jeg jo ikke 100% når el var, bare når jeg fikk positiv test, og det kan godt tenkes at det egget ikke slapp i det hele tatt, så jeg tenker at denne runden blir så som så siden det er såpass kort tid siden MA'en. Og det har skjedd så mye (heldigvis) i livet på aller mest godt siden MA var 3.juli, at det føles rart at jeg var gravid ved inngangen til denne måneden vi nå straks går ut av. Samtidig var jeg jo sikker på at det ikke var liv i magen, så jeg hadde jo på en måte distansert meg fra det hele allerede da.

Anyway! CD 1 i PP2 velger jeg å kalle dette nå, og så blir det antakelig ikke noe prøving denne runden, men kanskje da fra september. På tunge dager svinger jeg innom tanken på at det er fint med bare 1 barn også ...

Det var definitivt mensen som kom i går! Nå skal jeg prøve å få kontroll på syklus og så får vi se om det blir prøving fra august eller september … Føler meg ikke helt klar mentalt, samtidig har vi ingen tid å miste.

Tror jeg nylig har hatt eggløsning, eller at kroppen jobber med å slippe egget. Jeg er øm i magen. Har av og på symptomer. Men det blir ingen prøving denne måneden heller, og det kjenner jeg er veldig greit. Vi har bare akkurat kommet oss over ei tung kneik hva søvn angår når det gjelder datter. Nå har vi oftere netter hvor hun sover fra hun legger seg kl 18 og frem til 4-5 på morgenen. Hun legger seg såpass tidlig fordi hun selv har justert seg ned til kun 1 dupp pr dag, og den skal hun ha på morgenen ... Det også har vært en overgang. Men det er så deilig å få mer sammenhengende søvn! Selv om jeg våknet kl 03.30 i natt med melkespreng :inpain: Det skjer ikke hver natt, og de kveldene hun våkner i 22-23-tiden for en slurk melk, så får hun det, og jeg slipper spreng. Våkner hun før 5, ammer vi, og hun ligger hos meg til klokken har passert 5, for vi står ikke opp før 5, altså! De gangene hun har villet opp 04.50 eller før, så får hun beskjed om at det er natt, og da har hun faktisk alltid sovnet om igjen.

Men inntil vi fikk orden på nattesøvnen etter at hun var syk, og hun nå har lært seg å finne søvnen selv, så var det ganske tøft, og da tenkte jeg ofte på hvor tøft det hadde vært å gått gravid akkurat da, eller hvor tungt det kan bli med enda en liten en.

BUT STILL: Savnet etter den lille vi ventet, og det å få bære frem et nytt lite under er større enn all verdens søvnmangel og slitenhet. Og datter gir oss så utrolig mye glede. Hun er hele min verden :Heartred Og det er kjærlighet nok til flere.

Håper det går bra med dere alle, uansett hvor dere står hen i prosessen :Heartpink

Fikk en real smell under beltestedet i dag: Det plinget på mobilen, og det var kalenderen som minnet meg på ordinær ultralyd 28.august. En uke i forkant. Jeg trodde jeg hadde slettet alle disse timene!

Var hos gynekologen her forleden. Tok celleprøve, så på livmor og eggstokker. Alt fint. Viste meg eggposene. Så la vi en plan. Har fått utskrevet en del støttemeds. Noen her som er kjent med Utrogestan og som kan si litt om den? Virkning? Bivirkninger?

Var hos gynekologen her forleden. Tok celleprøve, så på livmor og eggstokker. Alt fint. Viste meg eggposene. Så la vi en plan. Har fått utskrevet en del støttemeds. Noen her som er kjent med Utrogestan og som kan si litt om den? Virkning? Bivirkninger?
Jeg bruker utrogestan 100mg daglig. Har ikke merket bivirkninger annet enn at jeg slipper blødninger pga østrogenbehandling. Men jeg bruker det mot prematur overgangsalder, ikke for fertilitet.

Jeg bruker utrogestan 100mg daglig. Har ikke merket bivirkninger annet enn at jeg slipper blødninger pga østrogenbehandling. Men jeg bruker det mot prematur overgangsalder, ikke for fertilitet.
Takk for svar :Heartred Er det piller du svelger?

Er ikke så mye her inne, det er mye å gjøre i hverdagen, og så er det litt sårt. Det kjenner jeg på, og det er litt uventet egentlig. Vi skal prøve igjen nå når mensen er over, og jeg kjenner på blandede følelser. Jeg er så redd for å gå gjennom en ny MA. Redd for alt som kan gå galt, egentlig. Og likevel klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med at det er over. Så vi skal gi det en sjanse til. Det er noen tøffe tak innimellom dette småbarnslivet, særlig har det vært vanskelig mtp. søvn, men alt er en fase, og alt går over. Det trøster jeg oss med. Og lille frøkna vår har blitt så stor og går selv og skravler mye og er bare solskinn. Snart 14 mnd. Men jeg skulle ha vært på OUL, og jeg skulle hatt mage og kjent liv. Og det er unektelig sårt å tenke på. Men med det sagt, ser jeg at flere som mistet i den tiden jeg gjorde det i sommer, har blitt gravide igjen, og det gleder jeg meg veldig over! Heia spirene, nå må de sitte! :Heartred

Så skal jeg tørke støv av basaltermometeret mitt og begynne å tempe etter el igjen! Om tre-fire dager ... Så sees vi forhåpentligvis igjen ila høsten. Må jo ha trua!

Ja. Heldigvis, men i Norge finnes ikke utrogestan i piller, bare vaginaltablett
Hm, jeg fikk utskrevet nå der det står oral tabletter. Så jeg blir jo litt usikker, men har ikke åpnet pakken for å lese vedlegget ennå. Det står sikkert godt forklart der, for sånne som meg som må ja det inn med teskje :hilarious:

Back
Topp