Foreldrepenger

Høl i huet at det må ta sååå lang tid da. Så med andre ord, vi får ikke svar før rundt termin da lissom??

Eller etter termin... Men skal som sagt ringe daglig fra uke 35-36, så da får de bare gjøre det til en "haste sak"....
 
Leverte søknaden idag! Mannen på nav gikk igjennom søknaden og påpekte at vi var tidlig ute. Mannen min, som leverte for meg, sa "tidlig ute?? Det er jo 12 ukers behandlingstid!" Ja.. Jo.. Sant nok :p *oppgitt*
 
He he [emoji4] tror ikke de veit selv hvor lang tid det tar!!! Til og med jordmor sa i uke 26 at vi måtte sende inn papirene tidlig pga at de var så trreeeege... Og det fikk jeg og gubben erfare sist gang. ( jeg fikk svar 2 dager før perm sist, og gubben fikk svar en stund etter at hans perm hadde startet) så denne gangen blir det telefon terror helt til de har godkjent søknaden!
 
Sist jeg søkte (Telemark), gjorde jeg det i uke 28, og fikk svar i god tid før permisjon. Da var det også bare 8 uker behandlingstid:p Kommer nok til å ringe de ofte selv når permen nærmer seg, hvis jeg ikke har hørt noe. Sist skrev de feil datoer tilogmed:p stjal et par dager av permen... Leser godt igjennom denne gangen og:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg venter på at sjefen skal komme fra ferie så det inntektskjemaet kan fylles ut. Aner ikke hvor lang behandlingstid det er, men jeg skal i alle fall ringe og mase når det nærmer seg.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Etter at jeg var hos NAV og fikk beskjed om at alt var i orden, så har jeg fått ikke mindre enn 3 brev fra NAV om ting og tang (Det ene var at terminbekreftelsen var skrevet for tidlig - jeg var hos legen i uke 28 så syns det var litt rart. Når jeg ringte så måtte damen telle på nytt og da hadde de tatt feil...)

Kjenner jeg blir noe svett, men er overlykkelig for at mannen tjener nok til å betjene lån og mat på bordet. (Tør ikke tenke på hvor stressa jeg hadde blitt om ikke...) Vi har heller ikke fått igjen skattepengene, så de kan jo også brukes om nødvendig.

Når jeg henter posten så forventer jeg liksom at det skal være ENDA et nytt brev fra NAV der, men det er jo lov å håpe at det er i orden nå) Det er 12 ukers behandlingstid her også, så jeg er forberedt på at de ikke kommer før nærmere jul.
 
Ringte nav i dag for j hadde ikke fått bekreftelse på at de hadde mottatt søknaden ennå...

Heldigvis hadde de fått alt de trengte, men ikke behandlet ennå. Var visst 10 ukers behandlingstid nå og søkn var stemplet inn for 4 uker siden i dag. Dvs at jeg mest sannsynlig ikke får svar før rett før fødsel... Så hun sa d var bra j hadde levert såpass "tidlig" (får jo ikke levert noe særlig før)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sendte søknaden i dag, men tror du ikke jeg glemte å legge ved terminbekreftelsen! Jeezez.. får ringe deg i morgen. Surrehode! :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sender den i morgen tidlig 28+5....spørs om jeg hører noe før etter snuppa er ute:p krysser fingrene!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sendte den 1/8, 31/32 uker på vei. Kjenner jeg blir stressa av at permisjon starter om fire uker :)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app
 
Her har jeg levert papirene til jobben som så kontrollerer og sender de inn for meg. Veldig greit egentlig :)
 
Jeg har levert søknaden for 2 uker siden, ringte jobb minst 3 ganger da for å minne dem om inntektsoplysningen. Ringte i dag og hyggelig dame fra NAV sa at saken er ferdig behandled, permisjon starter 10 september og jeg skal bare kose meg mens jeg venter barn og ikke stresse om noen ting. Det var veldig hyggelig å høre faktisk siden jeg vet at så mange må vente lenge :) Ønsker alle dere å få bare gode nyheter fra NAV!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Sendte søknaden i går! Fikk ikke vedleggene fra jobb før da, siden sjefen har hatt ferie. Men heldigvis er det jobben som skal betale ut lønn til meg, og få refusjon fra NAV, så da trenger jeg ikke bekymre meg sånn for saksbehandlingstid:)
 
Leverer i morgen eller mandag. Har med sykemelding(siden jeg er arb.ledig fra 31.juli, og jm ville at jeg skulle være sykemeldt), papir fra legen på at jeg er gravid... Mer jeg må ha med for å levere?? Helt grønn på dette...
Vi skal ha 100%, men samboer skal ha sine 10 uker i ferier og bevegelige helligdager... Noen med erfaring???
 
Jeg må bare ned på lønnskontoret i kommunen her jeg er ansatt... Der skal de skrive intektsopplysninger, og noe skjema pga jeg er sykemeldt.. Og siden jeg er fast ansatt, måtte de regne ut ferie og perm? Hmmm... Kanskje jeg får sendt inn før perm..


Sendt fra min IPhone 5C :)
 
Ringte NAV i dag og tenkte at nå skal jeg begynne å purre på svar på søknaden, ettersom de var så sinnsykt trege sist... Og jammen hadde de sendt brev i posten, så det bør ligge i posten iløpet av uka [emoji2]


Venter lillesøster 5.Oktober
 
Sendte søknaden for en uke side, og fikk svar på fredag om at søknad var mottatt og innvilget :) så det kan gå raskt også :)

Wow! Lenge siden vi sendte inn, har ikke hørt noe som helst..

-Fra appen-
 
Back
Topp