Foreldrepenger

Jeg ringte og å fikk de til å guide meg igjennom punkt for punkt! det var helt gresk for meg :p hehe
Sjønner ikke hvorfor de må gjøre det så vanskelig :p

Har fylt ut skjema i dag :-) Hva er det dere syns er vanskelig med skjema? Var jo fort gjort...

♥♥♥Er i uke 30♥♥♥

Helseskjema skal ikke sendes med. Du må ha terminbekreftelse fra legen

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sendte skjemaet for 1 uke siden,å jobben sendte lønnsopplysninger. Venter på svar. Meg og sjefen fylte det ut,syntes ikke det var noe vannskelig :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

fikk termin bekreftelse av jordmor i dag..så skal snart prøve meg på den :)
hvilken dato er det dere setter at dere skal ha foreldrepenger, er det fra termindagen eller litt før?

Tror saksbehandlingstiden her er 6 uker. Så da bør jeg vel søke senest i uke 31? Jeg vet fortsatt ikke hvor stor stillinga prosent jeg har:(

bare lurte på dere som har svangerskapspenger nå..regner det som "vanlig lønn" eller er det noe annet man skal fylle ut(ekstra), jeg får jo vanlig lønn/lønnslipper av jobben og så er det jobben som får tilbake av nav...

Tror saksbehandlingstiden her er 6 uker. Så da bør jeg vel søke senest i uke 31? Jeg vet fortsatt ikke hvor stor stillinga prosent jeg har:(
Fikk beskjed om at det var 12 ukers behandlingstid idag når jeg var og fikk papirer... Noe nytt som hadde trådd igang? :O

Fikk brev fra nav i går om at søknad var mottatt og at behandlingstiden kunne ta opp til 2 mnd.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg bytta jobb midt i svangerskapet, så da må jeg vel legge ved lønnsmld fra både den gamle og den nye? Herrefred, tror jeg går innom NAV imorgen og spør, lurer på tusen ting xD

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

På søknaden fører du opp tidsrom og str på gml stilling+ den nye. Inntektskjema fra ny jobb sendes inn ( fylles kun ut av arbgiver) og evt kopi av siste lønnslipp. :)

Har begynt med søknaden i dag. Bare et par punkter jeg er usikker på, men regner med at sjefen vet dette :-) Så neste uke skal den sendes, da er sjefen tilbake fra ferie :-)

Kremt kremt.. Fikk brev fra NAV om at jeg ikke hadde levert inn terminbekreftelse... Så jeg måtte ringe for det hadde jeg da gjort. Damen i telefonen forklarte at jeg hadde levert inn det, men at den var før den 26 uke... Måtte bare be henne telle på nytt fordi jeg var da vitterlig hos legen i uke 28 og joda, de hadde tatt feil.

Tydeligvis ikke bare jeg som er varm ;)

Har fått terminbekreftelse i dag.Så tenke eg tar søknadsprossessen når me kjeme heim frå ferie ;)

Fylt ut papirene idag, må bare få terminbekreftelse

-Fra appen-

Ikkje søkt enda, ska til jm om 3 veker. So skulle få terminbekreftelse da! Har ikkje printe ut søknaden heller enda :p får ta da ein dag :)

Ipaden min <3

Har fått bekreftelsen nå, så skal skrive søknaden en av de nærmeste dagene :)

Nå sitter jeg med disse berømte skjemaene da og når jeg endelig tror jeg er i mål dukker det opp nye spørsmål. Dette med utsettelse av fedrekvoten, der er valgalternativene bare at han skal ha lovbestemt ferie, er avhengig av hjelp eller er innlagt i helseinstitusjon. Det er jo ingen av disse som er grunnen til at han skal utsette, det er jo fordi jeg må ha noen uker ulønnet først for å få det til å gå opp. Hva skal jeg velge her??

Back
Topp