Foreldrepenger

Sendte den på fredag jeg, godt å få det gjort :) Litt treg, men det går greit for min del. Jeg får lønn via arbeidsgiver, og de får etterbetalt fra NAV. Om NAV er trege med å godkjenne søknaden, får jeg likevel lønn i mellomtida, da arbeidsgiveren min er grei sånn :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Søkte nå i uke 30 jeg da :/ får ikke svar før jeg har født eventuelt jeg da :p håper alt stemmer med søknaden da ;) hehe..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Foreldrepenger innvilget! :D

-Fra appen-
Oj, så bra!!:) Da tok detheldigvis ikke 3 mnd:p Håper svaret mitt kommer snart også!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Oj, så bra!!:) Da tok detheldigvis ikke 3 mnd:p Håper svaret mitt kommer snart også!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Nei det gikk overraskende fort! Når vi fikk brev av nav så trodde jeg det var sånn "vi har mottatt din søknad- bla bla bla" men neida! Kjekt for kommunen :p Da får de igjen pengene de utbetaler til meg :p

-Fra appen-
 
Var også litt sen ute, håper inderlig jeg ikke har køddet til noe slik at det blir noe tull... håper bare det dumme brevet med "innvilget" kommer her også snart :p
 
Når sendte du søknad?


Sent from my iPhone using BV Forum
5. August står det i brevet at Nav mottokk søknaden, det stemmer nol med når mannen leverte :)

-Fra appen-
 
5. August står det i brevet at Nav mottokk søknaden, det stemmer nol med når mannen leverte :)

-Fra appen-
Oki..snakka med nav for en stund siden og de sa søkn var mottatt 11. Juli. Ikke hørt et pip ennå... :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk 2 brev fra nav idag, ingen om foreldresøknaden, bare at jeg hadde nå vært sykemeldt i 4 uker og ville bli innkalt til samtale for videre oppfølging. Er det kanskje et standarbrev, for jeg skal jo ut i permisjon om 3 uker :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Fikk 2 brev fra nav idag, ingen om foreldresøknaden, bare at jeg hadde nå vært sykemeldt i 4 uker og ville bli innkalt til samtale for videre oppfølging. Er det kanskje et standarbrev, for jeg skal jo ut i permisjon om 3 uker :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Det er standarbrev ja, jeg kommer til å få det jeg også, da min 4 ukers periode går ut noen dager før permisjon :p

-Fra appen-
 
Oki..snakka med nav for en stund siden og de sa søkn var mottatt 11. Juli. Ikke hørt et pip ennå... :/


Sent from my iPhone using BV Forum
Jøsses! Vi leverte det personlig, og mannen i skranka kikka imellom og sa det så bra ut. Men 11. Juli begynner å bli en stund siden kan du si!

-Fra appen-
 
Jøsses! Vi leverte det personlig, og mannen i skranka kikka imellom og sa det så bra ut. Men 11. Juli begynner å bli en stund siden kan du si!

-Fra appen-
Mmm lenge siden!! Får ringe de igjen over helga kanskje...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jepp levert og fått innvilget :) jobben betaler men greit å få bekreftelse :) går i permisjon 12 sept ( 10 for er sm 11)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg ble forespeilet 3 mnd behandlingstid, men det tok hele 9 dager fra jeg postla søknaden til jeg fikk brev tilbake om at det var innvilget. Skjønner ingenting!!!
 
Sendte den på fredag jeg, godt å få det gjort :) Litt treg, men det går greit for min del. Jeg får lønn via arbeidsgiver, og de får etterbetalt fra NAV. Om NAV er trege med å godkjenne søknaden, får jeg likevel lønn i mellomtida, da arbeidsgiveren min er grei sånn :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her, så er ikke så bekymra for behandlingstida siden jeg får lønn fra jobben :) Men håper jo for deres del at det går i orden før permisjonen da. Burde vel det, noen uker siden jeg sendte inn søknaden nå.
 
Noen som vet hvordan man regner ut inntekten sin, når man har en veldig variabel inntekt? Jeg fikk til svar at den inntekten jeg har opplyst om så er det 25% mindre enn hva jeg har hatt utbetalt de 3 siste årene. jeg har tatt en gjennomsnitt fra de 6 siste mnd. men når jeg ser det sånn ser jeg jo at det blir feil, når man ser det i årsinntekt. vet ikke om noen forstod spørsmålet mitt jeg ?
 
Noen som vet hvordan man regner ut inntekten sin, når man har en veldig variabel inntekt? Jeg fikk til svar at den inntekten jeg har opplyst om så er det 25% mindre enn hva jeg har hatt utbetalt de 3 siste årene. jeg har tatt en gjennomsnitt fra de 6 siste mnd. men når jeg ser det sånn ser jeg jo at det blir feil, når man ser det i årsinntekt. vet ikke om noen forstod spørsmålet mitt jeg ?

Jeg er forresten bare deltid ansatt.
 
Jeg aner ikke, men det ligger en foreldrepengeutregningskalkulator på Nav.no

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Noen som vet hvordan man regner ut inntekten sin, når man har en veldig variabel inntekt? Jeg fikk til svar at den inntekten jeg har opplyst om så er det 25% mindre enn hva jeg har hatt utbetalt de 3 siste årene. jeg har tatt en gjennomsnitt fra de 6 siste mnd. men når jeg ser det sånn ser jeg jo at det blir feil, når man ser det i årsinntekt. vet ikke om noen forstod spørsmålet mitt jeg ?
Trudde ein kunne ta dei 6 BESTE av dei 10 siste mnd å rekna ut ifrå...
 
Back
Topp