Foreldrepenger

Nå sitter jeg med disse berømte skjemaene da og når jeg endelig tror jeg er i mål dukker det opp nye spørsmål. Dette med utsettelse av fedrekvoten, der er valgalternativene bare at han skal ha lovbestemt ferie, er avhengig av hjelp eller er innlagt i helseinstitusjon. Det er jo ingen av disse som er grunnen til at han skal utsette, det er jo fordi jeg må ha noen uker ulønnet først for å få det til å gå opp. Hva skal jeg velge her??
Du skal ikke krysse av noe for pappapermen når du søker for deg, det skal på eget skjema. Dere må søke hver for dere, og om han skal utsette må det skrives på hans skjema. Tror jeg. Er iallefall sånn jeg forsto det :)

-Fra appen-

Du skal ikke krysse av noe for pappapermen når du søker for deg, det skal på eget skjema. Dere må søke hver for dere, og om han skal utsette må det skrives på hans skjema. Tror jeg. Er iallefall sånn jeg forsto det :)

-Fra appen-
Ja det er på hans skjema, fyller ut begge to nå. Er eget skjema for utsettelse, fikk til slutt snakket med noen på nav, det er visst andre alternativ INNI skjemaet enn det som står i veilederen så man kan altså begrunne det med 100% jobb, ikke bare de første alternativene der. *surr*

Ja det er på hans skjema, fyller ut begge to nå. Er eget skjema for utsettelse, fikk til slutt snakket med noen på nav, det er visst andre alternativ INNI skjemaet enn det som står i veilederen så man kan altså begrunne det med 100% jobb, ikke bare de første alternativene der. *surr*
Jeeeez... Ække greit!

-Fra appen-

Alt klart, må bare ha nyere termin bekreftelse så blir det sendt i morgen :)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Har fått min terminbekreftelse idag, og har fylt ut det som skal fylles ut, tror jeg.
Men jeg skal IKKE skrive noe på den pappaperm-greia i MIN søknad? Bare levere det blankt, og så fyller han ut sin egen søknad?

Har fått min terminbekreftelse idag, og har fylt ut det som skal fylles ut, tror jeg.
Men jeg skal IKKE skrive noe på den pappaperm-greia i MIN søknad? Bare levere det blankt, og så fyller han ut sin egen søknad?

Jepp, hver sin søknad :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sendte inn min for 2 uke sia med all info jeg hadde om både ansettelse og lønn..fikk brev i går om at det ikke var nok info så vis jeg ikke ga den mer info om lønn etc ville søknaden min bli avvist!! :@

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jobben min sender inn lønnsopplysninger for meg da, de må fylle ut eget skjema.
Hva mente de at de manglet, evt hva sendte du inn?

Må jobben sende inn inntektsskjema ca samtidig som jeg sender min søknad? Sjefen er på ferie og jeg sendte min søknad for et par dager siden

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Må jobben sende inn inntektsskjema ca samtidig som jeg sender min søknad? Sjefen er på ferie og jeg sendte min søknad for et par dager siden

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app
Nei, det må ikke sendes inn sammen, men søknaden din behandles ikke før inntektsopplysningene er mottatt.

Sent from my iPhone using BV Forum

-Fra appen-
Det stemmer. Men pappaen trenger ikke søke før senere. Hans søknad blir ikke vurdert før din er innvilget!

Pokker jeg glemte å få terminbekreftelse hos legen på onsdag! -.-

-Fra appen-

Pokker jeg glemte å få terminbekreftelse hos legen på onsdag! -.-

-Fra appen-

I Bamble er behandlingstiden 12 uker. ( fikk svar brev fra NAV ang min søknad at den var mottatt og behandlingstiden var 12 uker)

I Bamble er behandlingstiden 12 uker. ( fikk svar brev fra NAV ang min søknad at den var mottatt og behandlingstiden var 12 uker)
Okei, takk. Jeg må ringe dem i morgen og hente.

Men det er jo ikke mulig:P må søke når man er 25 uker da, og NAV behandler ikke søknader før man er 26 uker:P de gjør det ikke lett for folk eller seg selv!

Men det er jo ikke mulig:P må søke når man er 25 uker da, og NAV behandler ikke søknader før man er 26 uker:P de gjør det ikke lett for folk eller seg selv!

Jeg søkte i uke 27 og fikk svar fra NAV etter 3 uker at nå hadde de mottatt søknaden og at behandlingstiden er 12 uker.. Så etter mine beregninger så kan jeg ikke forvente svar før uke 42.... Lurer fælt på hvorfor det skal ta så lang tid? Og hvorfor kan man ikke søke før, når det skal være så himla lang behandlingstid?! Sist fikk jeg svar 2 dager før jeg gikk ut i permisjon.... Men jeg kommer til å ringe å purre på svar fra uke 35-36 denne gangen...!

Høl i huet at det må ta sååå lang tid da. Så med andre ord, vi får ikke svar før rundt termin da lissom??

Back
Topp