Foreldrepenger

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Har noen søkt om foreldrepenger av Nav enda? :)
 
Tenkte jeg skulle gjøre det neste uke :) må innom helsestasjonen å hente terminbekreftelsen min også må jeg få printet ut søknadspapirene på jobben :)
 
Reiser på ferie til helga, så tenker jeg gjør det når jeg kommer hjem i august
 
Har fått terminbekreftelse fra legen ihvertfall, men siden jeg er litt usikker på om jeg må ha noe dokumentasjon fra jobben tenkte jeg å vente til ferien er over (august). Hva må man egentlig ha for å søke?
 
Det er 12 uker igjen til termin for meg, og det er anbefalt å søke innen 9 uker før termin tror jeg. Jeg har ikke fått dokumentasjon fra legen eller jm fordi jeg glemte det rett og slett. Skal jo til legen igjen om 2 uker, så tenkte å søke da.

-Fra appen-
 
Har fått terminbekreftelse fra legen ihvertfall, men siden jeg er litt usikker på om jeg må ha noe dokumentasjon fra jobben tenkte jeg å vente til ferien er over (august). Hva må man egentlig ha for å søke?
Søknaden skriver du ut fra navs nettsider også legger du ved en dokumentasjon fra helsepersonell om termindatoen din :)

-Fra appen-
 
Jeg har søkt. Leverte terminbekreftelse og lønnsopplysninger sammen med søknaden.

Gikk igjennom den sammen med en fra NAV også fikk jeg kopi.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har søkt. Leverte terminbekreftelse og lønnsopplysninger sammen med søknaden.

Gikk igjennom den sammen med en fra NAV også fikk jeg kopi.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er nyeste lønnsslipp ok som lønnsopplysninger, eller må man vise fram for lengre tid/ha egen bekreftelse fra arbeidsgiver?
 
Tenker jeg ringer og ber legen om en bekreftelse når ferien er over i august, og så søker jeg da:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er nyeste lønnsslipp ok som lønnsopplysninger, eller må man vise fram for lengre tid/ha egen bekreftelse fra arbeidsgiver?
Arbeidsgiver må fylle ut inntektsopplysningsskjema, lønnslipp er ikke nok.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har levert. Om du er usikker på om du har fylt ut riktig, så be de på NAV om de kan se igjennom søknaden før du leverer den :) jeg måtte også sende søknad til jobben . Ligger eget skjema om dette på NAV sine sider ( dette skal sendes inn til lønn-> som videre sender inn opplysninger om lønn til NAV )


Venter lillesøster 5.Oktober
 
Er nyeste lønnsslipp ok som lønnsopplysninger, eller må man vise fram for lengre tid/ha egen bekreftelse fra arbeidsgiver?

i søknadspapirene står det at den som søker skal føre opp sitt/sine arbeidsforhold de siste 10 månedene før dato for uttaket av foreldrepengene I tillegg skal du føre opp siste brutto beløp før permisjonen starter.
Viss du er arbeidstaker, må arbeidsgiveren din sende inntektsopplysningene på nav-skjema 08-30.01 dette kan arb.giver skrive ut selv på nav sine sider.
 
Er nyeste lønnsslipp ok som lønnsopplysninger, eller må man vise fram for lengre tid/ha egen bekreftelse fra arbeidsgiver?
Du trenger ikke sende noe annet enn siste lønnslipp, men jobben din sender inn andre egne skjemaer og dokumentasjon.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har funnet frem papirene, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg begynner i ny jobb 11.aug og det er en fast stilling så hvis jeg har forstått det riktig blir det de som skal betale meg permisjonspenger selv om jeg er nyansatt? Må jeg da vente til første lønn og lønnsslipp? Må sikkert uansett vente med å søke til den nye jobben har begynt?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kjenner jeg blir svett bare ved tanken.... Tror jeg må få meg facebook og kontakte noen av de gamle studievennene mine som kanskje jobber på nav og har peiling.. meeh!
 
Done! Ordnet i forrige uke :) Er spent om jeg får de tilbakesendt pga jeg har skrevet feil ellerno, brukte ihvertfall laaang tid på å skjønne alt, begynte nestn å gråte på et tidspunkt! o_O Noen som sa hormoner? :p
 
Back
Topp