For oss som har hatt INNSETT i November/Desember 2024

Yay, 7 dpo allerede, og jeg er 8 og Norri er 9! Som perler på en snor :cool:

Ai ai, skjønner godt at det blir litt vel folksomt oppi en emosjonell fase! Jeg har testet positivt 10 og 11 dpo tidligere, svakt! Forrige gang fikk jeg faktisk svak svak strek 10 dpo, men så var den negativ 12dpo og jeg gikk i kjelleren. Men så plutselig 14 dpo var en supersterk så må ha vært en falsk negativ på dag 12:hilarious::hilarious:

Nå håper jeg at jeg skal klare meg med én test og vite svaret helt sikkert så jeg slipper grublingen! Det er hvertfall planen for øyeblikket:laughing002
Er det neste uke du skal teste?:happy093

Last edited:
Er det neste uke du skal teste?:happy093

Jaa fredag 20. tenkte jeg, med mindre tr kommer før da :shy: Heldigvis har jeg tusen ting å gjøre frem til den tid:hilarious:

Flere som ikke hadde noen symptomer rundt positiv test, men hadde noen symptomer før testdag? Jeg har tidligere i uka hatt masse symptomer, kvalme, ømme bryst, hyppig vannlating, strekk i livmor. Nå har jeg ingen symptomer. Fikk gravid 2-3 på testen idag, men har desverre null tro på at det skal gå. Jeg har 4 aborter bak meg og ingen barn. Vil dette bli abort nr 5 tro? :arghh:

Flere som ikke hadde noen symptomer rundt positiv test, men hadde noen symptomer før testdag? Jeg har tidligere i uka hatt masse symptomer, kvalme, ømme bryst, hyppig vannlating, strekk i livmor. Nå har jeg ingen symptomer. Fikk gravid 2-3 på testen idag, men har desverre null tro på at det skal gå. Jeg har 4 aborter bak meg og ingen barn. Vil dette bli abort nr 5 tro? :arghh:
Jeg hadde litt symptomer fra innsett og noen dager som forsvant helt, og hadde så ingen symptomer før kvalmen tok jeg i løpet av uke 6. 2-3 indikerer jo at det har vært en stigning i hcg da ❤️

Mine symptomer har vært av og på. Krysser for at det går nå!

Gratulerer forresten, satser på det går nå ❤️

Gratulerer med positiv test :Heartred tror du vil finne all slags variasjoner: de med mange symptomer før positiv test og de med ingen symptomer før positiv test. Med min gutt var det veldig av og på i starten, en dag var jeg kvalm, neste dag var jeg ikke det.

Dere som tester på 9-10 dpo, betyr det at dere virkelig tester bare 4-5 dager etter innsett? Hvor for stiger hcg? Supernysjerrig her og aner ikke hvor lenge jeg bør vente. Vil så gjerne unngå negativ test midt i jula med alle rundt.

Jeg har testet helt siden innsett. Idag er det 5 dager siden. Testene øverst er fra igår de to nederste fra idag.
Dere som tester på 9-10 dpo, betyr det at dere virkelig tester bare 4-5 dager etter innsett? Hvor for stiger hcg? Supernysjerrig her og aner ikke hvor lenge jeg bør vente. Vil så gjerne unngå negativ test midt i jula med alle rundt.

Vedlegg

• IMG_9073.png
    IMG_9073.png
    6,1 MB · Visninger: 38
Hcg kan påvises på blodprøve og som oftest i urinen 9 dager etter befruktning, så det betyr 9 dpo, men mange får ikke positiv urintest før 10/11. Det kommer så klart an på hvor konsentrert urinen er, hvilke tester man bruker og etc. For min del har jeg fått positiv test 9/10 dpo de gangene det går bra, og de gangene jeg ikke har fått positiv før 11/12 har det vært kjemiske graviditeter. Men dette er veldig individuelt!

Hcg kan påvises på blodprøve og som oftest i urinen 9 dager etter befruktning, så det betyr 9 dpo, men mange får ikke positiv urintest før 10/11. Det kommer så klart an på hvor konsentrert urinen er, hvilke tester man bruker og etc. For min del har jeg fått positiv test 9/10 dpo de gangene det går bra, og de gangene jeg ikke har fått positiv før 11/12 har det vært kjemiske graviditeter. Men dette er veldig individuelt!
Oj, utrolig kult å tenke på :love2

Sniker - Jeg hadde virkelig null symptomer på noe som helst når jeg fikk positiv test, derimot hadde jeg det noen dager før som du. Denne gangen går det bra for deg - du går på prednisolon og bedøver kroppens behov for å kanskje støte ut embryo. Klarer du manifestere at dette kan gå bra? Jeg vet ikke om det har noe å si men tror perioden blir lettere om man klarer å lure seg selv til å tenke positivt. Forstår det er umenneskelig vanskelig men sorgen biter deg i rævva uansett om du har gledet deg eller ikke, dersom sorgen skal komme (men NÅ gjør den ikke det). Og da kan du likeså greit glede deg. Jeg håper MASSE med deg! Varm klem

Innsett imorra! Noko uventa da eggløsninga lot vente på seg og legen ikkje ville trigge. Men no er vi altså der. Det første av 2 vi har på frys.

Forrige runde tok det 2 uttak og 3 innsett før det satt så håper vi slipper eit uttak til.

Hadde masse symptomer med forrige SA som ga meg trua på at det skulle gå bra, men dessverre mista eg 7+0. Innsettet etter det hadde eg mindre symptomer som i tillegg kom og gikk så eg var fullstendig overbevist om at det ikkje skulle gå vegen. Vel,, det embryoet er nettopp fylt 16 mnd og lever i beste velgående. Så i mitt tilfelle betyr symptomer absolutt ingenting. Håper det kan gi deg litt håp og ro.

Sniker - Jeg hadde virkelig null symptomer på noe som helst når jeg fikk positiv test, derimot hadde jeg det noen dager før som du. Denne gangen går det bra for deg - du går på prednisolon og bedøver kroppens behov for å kanskje støte ut embryo. Klarer du manifestere at dette kan gå bra? Jeg vet ikke om det har noe å si men tror perioden blir lettere om man klarer å lure seg selv til å tenke positivt. Forstår det er umenneskelig vanskelig men sorgen biter deg i rævva uansett om du har gledet deg eller ikke, dersom sorgen skal komme (men NÅ gjør den ikke det). Og da kan du likeså greit glede deg. Jeg håper MASSE med deg! Varm klem
Hadde masse symptomer med forrige SA som ga meg trua på at det skulle gå bra, men dessverre mista eg 7+0. Innsettet etter det hadde eg mindre symptomer som i tillegg kom og gikk så eg var fullstendig overbevist om at det ikkje skulle gå vegen. Vel,, det embryoet er nettopp fylt 16 mnd og lever i beste velgående. Så i mitt tilfelle betyr symptomer absolutt ingenting. Håper det kan gi deg litt håp og ro.
Ååååhhh dere er så syyykt snille. :love017:love022Jeg går på prednisolon, progesteron og blodfortynnene nå. Hvis det ikke går denne gangen skal jeg ta endometrie test, da MÅ det jo være noe gale med livmoren min? Jeg har fortsatt ingen symptomer bortsett fra ømme bryster da. Jeg har tatt hcg måling hos legen idag og skal ta ny på torsdag, får svar på fredag. Foreløpig ikke blitt syk bank i bordet, som jeg blir i alle mine svangerskap så kan være den prednisolen hjelper. Jeg krysser alt!! Kjekt og høre fra deg @Stor&liten. Og kjekt du heier på meg. Det hjelper så mye.

Hvordan går det med dere @Juletre34 og @norri ?:love017 Holder dere ut eller har dere testet?

Hcg idag var 486 idag. Hadde innsett av todagers 6.desember, noen som vil hjelpe og regne ut hvor langt jeg CA er på vei? Mensen den 16.november. Noen erfaringer med hcg ?

Back
Topp