Flere som sliter med amming?

Det siste døgnet, etter at jeg merket at melkemengden var så lav så har hun nok ikke gjort en veldig god jobb på det brystet nei. Hun blir frustrert og river og sliter i puppen. Derfor har jeg pumpet i tillegg på dagtid i dag.

Sånn som frøkna her gjør da.. Problemet her er også at pumping ikke virker på meg.. :(

Sånn som frøkna her gjør da.. Problemet her er også at pumping ikke virker på meg.. :(
Her hjalp det litt å legge henne til før hun ble alt for sulten. Da godtok hun å ligge ganske lenge. Synes også det hjalp å velge ammestillinger der hun ikke ligger på armen min, men enten på ammepute (både vanlig stilling og tvillingstilling) og liggende begge to.

Her hjalp det litt å legge henne til før hun ble alt for sulten. Da godtok hun å ligge ganske lenge. Synes også det hjalp å velge ammestillinger der hun ikke ligger på armen min, men enten på ammepute (både vanlig stilling og tvillingstilling) og liggende begge to.

Her hjalp det å stå å amme faktisk.. Haha... Men fortsatt snakk om noen få minutter bare.. Men her er det jo veldig lite melk, så tror hun fikk tømt det hun skulle på den tiden også.. Har så små pupper at jeg er avhengig av å bruke armene altså ;) sliter litt med tvillingstillingen.. Synes det er vanskelig å få til.. De sier jo man skal dra babyen til brystet ikke brystet til babyen - noe jeg føler jeg gjør ved tvillingstillingen. Å ligge å amme får jeg ikke dreisen på denne gangen! Sist var det det som fungere best, men jordmor kommenterte også
At jeg nok ikke hadde bryster som egnet seg så godt til å ligge å amme... Ser på bilder fra sist fødsel at brystene har endret seg mye i fasong så det har sikkert noe med det å gjøre (merkelig hva alderen gjør med kroppen ;) )

Her hjalp det å stå å amme faktisk.. Haha... Men fortsatt snakk om noen få minutter bare.. Men her er det jo veldig lite melk, så tror hun fikk tømt det hun skulle på den tiden også.. Har så små pupper at jeg er avhengig av å bruke armene altså ;) sliter litt med tvillingstillingen.. Synes det er vanskelig å få til.. De sier jo man skal dra babyen til brystet ikke brystet til babyen - noe jeg føler jeg gjør ved tvillingstillingen. Å ligge å amme får jeg ikke dreisen på denne gangen! Sist var det det som fungere best, men jordmor kommenterte også
At jeg nok ikke hadde bryster som egnet seg så godt til å ligge å amme... Ser på bilder fra sist fødsel at brystene har endret seg mye i fasong så det har sikkert noe med det å gjøre (merkelig hva alderen gjør med kroppen ;) )
Da skjønner jeg at det kan være litt vanskelig med andre ammestillinger ja. Med min første klarte jeg kun vanlig + liggende. Nå har jeg mye større pupper pga. silikon. Har vært innom tanken på at det er den som gjør det vanskelig, men det tror jeg egentlig ikke.
Storesøster hadde også en favorittpupp, men det var først da hun var litt større. Fikk en liten og en enda mindre slapp sokk etter endt amming og har derfor større innlegg på den ene siden. I natt har det vært mer melk på den siden, men det virker nesten som at hun ikke gidder å jobbe så mye for å få den ut. På andre puppen renner det nemlig veldig lett i forhold!
Har ringt legen og spurt om resept på spray, kanskje det kan hjelpe til at hun suger litt bedre og mer.

Ser ut som denne venstrepuppen er en luring hos flere! Jeg får dårlig tak på den med pumpa, så her legger jeg gutten til på venstre først og pumper på høyre når jeg har mulighet, for å unngå så aaaalt for skjeve bryst ;) Ellers har amminga gått helt supert og det virker som det er mer enn nok melk. Kan pumpe opptil 80ml etter amming og fryser det ned til eventuelle "nedgangstider" ;) Håper det løser seg for dere som virkelig sliter.

Her sliter vi litt med for MYE melk, er det ikke det ene, så er det det andre. Lille blir rasende på puppen innimellom, får for mye melk i halsen og hoster og brekker seg. Skjer mest på kvelden og melkespruten står! Han svelger mye luft pga dette og får selvfølgelig luftsmerter. Vurderer å prøve intervallamming, slik det står på ammehjelpen, for å regulere melkeproduksjonen. Noen som har prøvd det?

Tror vi er inne i et økedøgn nå, etter at vi sluttet med mme. Ammet konstant i går kveld, og han roet seg ikke før sent. Han ble illsint når han ikke fikk pupp og var helt utrøstelig. Fælt for mammahjertet! Nå er vi igang igjen. Ammer han nå til han slipper puppen, men snart vil han ha mer.

Tror vi er inne i et økedøgn nå, etter at vi sluttet med mme. Ammet konstant i går kveld, og han roet seg ikke før sent. Han ble illsint når han ikke fikk pupp og var helt utrøstelig. Fælt for mammahjertet! Nå er vi igang igjen. Ammer han nå til han slipper puppen, men snart vil han ha mer.
Hvor mye mme fikk han til hvert måltid før du sluttet?? Hvordan viste du at du hadde nok til å slutte med mme??

Han fikk totalt rundt 80-85 ml mme og pumpet mm hver 4. time. Før vi sluttet med mme var vi nede i 20 ml mme og resten mm, i tillegg til ammingen. Så mengden mm gikk opp jevnt. Vi sluttet med mme i samarbeid med jordmor og helsesøster etter at han har vist en fin vektøkning.

Han fikk totalt rundt 80-85 ml mme og pumpet mm hver 4. time. Før vi sluttet med mme var vi nede i 20 ml mme og resten mm, i tillegg til ammingen. Så mengden mm gikk opp jevnt. Vi sluttet med mme i samarbeid med jordmor og helsesøster etter at han har vist en fin vektøkning.

Ja altså jeg antar ikke at du gjorde noe galt altså.. Men bare håper å få opp produksjon selv. Men ingen støtte eller hjelp fra hs om å øke... De mener jeg skal være fornøyd med delamming.. 85 ml totalt på en hel dag?

Har lignende problem. Har tenkt å pumpe etter hvert amming og se om det hjelper. Gjerne dele tips om du får det til noe som fungerer...
Jeg synes det hjalp noe å pumpe etter amming, men litt styrete...
Har siste døgnet bare pumpet en gang, og heller latt henne ligge MYE til brystet. Måltidene blir helt hulter til bulter, men det får så være. Natten har også bestått av mye amming. I tillegg fikk jeg tak i nesespray som virker til å hjelpe. Nå drikker hun en stund og er ikke lenger frustrert på venstrepuppen. Tror ikke det er like mye i begge enda, men håper det kommer seg ved hyppig amming!

Ja altså jeg antar ikke at du gjorde noe galt altså.. Men bare håper å få opp produksjon selv. Men ingen støtte eller hjelp fra hs om å øke... De mener jeg skal være fornøyd med delamming.. 85 ml totalt på en hel dag?

Nei, ca 85 ml per måltid (totalt i mme og mm), amming i tillegg. Dette var vel når han var 8-9 dager.

Nei, ca 85 ml per måltid (totalt i mme og mm), amming i tillegg. Dette var vel når han var 8-9 dager.
Ok.. Her er frøkna 3 uker og får 50-60 ml til hvert måltid + pupp. Sist uke la hun på seg 295 gram så nok mat får hun jo.. Tror ikke det er særlig mye i puppene da..

Har fått sopp/trøske her. Rimelig sikker på at det er det I hvert fall. Legekontoret var stengt, så får ikke sjekket før etter nyttår. Fikk dessverre ikke tak i mycostatinmikstur uten resept, men har begynt å behandle meg i hvert fall, og å vaske sengetøy og håndklær på 60 grader.

Har fått sopp/trøske her. Rimelig sikker på at det er det I hvert fall. Legekontoret var stengt, så får ikke sjekket før etter nyttår. Fikk dessverre ikke tak i mycostatinmikstur uten resept, men har begynt å behandle meg i hvert fall, og å vaske sengetøy og håndklær på 60 grader.
Hva er symptomene?

Gutten min er 8 timer gammel nå, og jeg har ammet han tre ganger allerede. Han sugde seg fast til puppen med en gang, skulle tro han ikke hadde gjort annet. Så her er det han som lærer meg. Håper bare at det fortsetter like bra :)

Så bra :)
Her gikk det også veldig bra med ammingen fra første stund. Hun tok puppen fra første stund og melka kom igang på sykehuset. Fungere bra i 2 uker, før vi fikk problemer med melkemengden..

Blanke og rosa/såre brystvorter. Stikkende/sviende smerter i brystetene. Hvitt belegg på tungen hos baby. I tillegg til kløe og svie nedentil hos meg.
Ok :) Her var HS litt usikker på om det er melkebelegg eller litt trøske. Jeg har en pupp som fremdeles er litt sår, ser nesten ut som den har blemmer fordi hun suger så hardt. Men ingen andre symptomer. Så jeg tror ikke vi begynner med noe behandling enda...
Det ville vel smittet fort over på andre brystet om det var sopp på det som er litt sårt?

Back
Topp