Det trenger ikke være mer alvorlig enn at du bør sørge for å få melket ut kulen så blir det bra igjen.
Tips til det?? Har massert og massert i dusjen her, men den ene kulen vil ikke bort... Rød og øm.. Tar spray først også
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det trenger ikke være mer alvorlig enn at du bør sørge for å få melket ut kulen så blir det bra igjen.
Snakket med HS nå ang. avføring og de mente at dette med daglig avføring var viktigst første uken. Og at det ikke er unormalt nå, så lenge hun bare får mm.På barsel til oss sa de at det varierte.. Også hos nyfødte.. Samme da jordmoren min på hjemmebesøket! Mens ammehjelpen og det av info jeg finner på nett sier daglig de første 4 ukene.
Snakket med hs om det idag siden frøkna her får både mme og mm.. For med mme så bør de ha avføring hver dag. Hun da det kunne variere til vår siden hun fortsatt får mm også.. Så hun mente tydeligvis også at det varierer...
Kan det være at du har en tett melkegang ? har du noen hvite prikker på brystvorten ?Tips til det?? Har massert og massert i dusjen her, men den ene kulen vil ikke bort... Rød og øm.. Tar spray først også
Har prøvd på det, men får liksom ikke tak på den siden den ligger under areola. Det blir bare litt massasje rett på kulen, noe jeg gjør hver gang jeg kjenner utdrivingsrefleksen (utenom amming). Har også ammet henne i tandemstilling slik at hun får stimulert den best mulig.Det trenger ikke være mer alvorlig enn at du bør sørge for å få melket ut kulen så blir det bra igjen.
Hs og jm mente også det.. Ikke hvite prikker nei, men en tydelig rød kulKan det være at du har en tett melkegang ? har du noen hvite prikker på brystvorten ?
Du får kjøpt lecitin på helsekosten. Det skal hjelpe mot fett"klumper" i melken som kan tette melkegangene. Ellers så er det babyen som melker mest effektivt, så om du får brukt en ammestilling hvor haken kommer mot den siden klumpen er så ville jeg ha prøvd det.Hs og jm mente også det.. Ikke hvite prikker nei, men en tydelig rød kul
Samme erfaring her ogsåKan melde om at babybæsj oppspart i tre dager er nok til å fylle absolutt alle deler av en bleie, samt å dekke en kvart unge, en halv bukse og store deler av en body! [emoji14]
Ungen måtte spyles i dusjen etterpå.
Etterpå har hun fått ut masse luft i tillegg og er helt rolig og salig. Og sulten [emoji14]
Tror faktisk jeg skal prøve Lecitin. Ser at bl.a. Oslo Universitetssykehus og Ammehjelpen anbefaler dette, så da bør det være noe i det. Dette er andre gangen det stopper seg på to uker...Du får kjøpt lecitin på helsekosten. Det skal hjelpe mot fett"klumper" i melken som kan tette melkegangene. Ellers så er det babyen som melker mest effektivt, så om du får brukt en ammestilling hvor haken kommer mot den siden klumpen er så ville jeg ha prøvd det.
Pass på å ha han mage mot mage, og å ta babyen mot deg, ikke brystet mot babyen. Ta brystvorten i nesehøyde til han gaper og dra ham mot deg, sånn at brystvorten kommer litt opp mot ganen hans. Hvis du har brystvorten for langt ned mot haken til babyen så kan det være vanskelig for babyen å få tak fordi han ikke får nok bryst i munnen. Han skal ha mest mulig av areola inn i munnen sammen med brystvorten.Vi strever litt med sittende enda, vanskelig å få han godt nok inntil og til å suge seg på før han blir utålmodig. Men er godt motivert for å fortsette å prøve, i og med at liggende går på skinner og han suger kjempefint.
Samme her. Det funker, men det er i vanlig sittende stilling med henne på armen at hun får dårligst tak. Har stor og god ammepute og kan jo alle triksene for å få henne til ta skikkelig tak, men likevel blir det ofte bare halvveis. Jeg ammer liggende på natta og på dagen bruker jeg enten tvillingstilling eller så legger jeg henne på puta slik at jeg har armene fri.Vi strever litt med sittende enda, vanskelig å få han godt nok inntil og til å suge seg på før han blir utålmodig. Men er godt motivert for å fortsette å prøve, i og med at liggende går på skinner og han suger kjempefint.
At vesla er fornøyd er det viktigste. Pleier du å amme litt for kosens skyld ?Her går bare melkeproduksjon ned og jeg får knapt pumpet 20 ml om dagen.så jeg vet ikke hvor mye lenger jeg orker å holde på med dette lenger. Vesla er snart 7 uker og er stor fornøyd og det er dette som betyr noe nå kjenner jeg selv om hun nesten bare får mme
![]()
Skulle ønske at jeg hadde klart å slått meg til ro med dette selv! Vet godt at det går heeelt fint å gi bare mme.. Men samvittigheten min er helt påHer går bare melkeproduksjon ned og jeg får knapt pumpet 20 ml om dagen.så jeg vet ikke hvor mye lenger jeg orker å holde på med dette lenger. Vesla er snart 7 uker og er stor fornøyd og det er dette som betyr noe nå kjenner jeg selv om hun nesten bare får mme
![]()
Vet åssen du har det... Vesla mi blir ikke fornøyd med bare pupp. Men vi er gode mammaer fordi om vi gir mme ved siden av!Skulle ønske at jeg hadde klart å slått meg til ro med dette selv! Vet godt at det går heeelt fint å gi bare mme.. Men samvittigheten min er helt på
Bærtur så jeg sliter maks med det.. Har så lyst til å få til fullamming
Ja det Gjør jeg. Og jeg er ikke mentalt klar for å gi opp enda.At vesla er fornøyd er det viktigste. Pleier du å amme litt for kosens skyld ?