Fiffis dagbok:)

Skjønner det med vekt, altså! Jeg veier mindre enn deg, men er også en god del lavere :p Er faktisk mulig jeg har lagt på meg 2 kg selv allerede, er det tyngste jeg noen gang har veid, men det er greit, vil gjerne ikke være undervektig, og har slitt hele livet med å legge på meg. Å være gravid hjelper visst, allerede så tidlig!
Du har veldig sånn 'atletisk' mage, lurer på om det blir sånn for meg også, at man først er litt sånn 'er det abs eller..' :hilarious:
Hyggelig å lese update, tenk at du er kommet så langt allerede! :D
Bra du så langt er komfortabel med vektøkningen da! Det er så rart hvor mye forandringer kroppen skal igjennom, men også veldig spennende da :joyful: Tusen takk for mage-kompliment:D Er veldig artig å kunne se livmoren så tydelig:joyful: Hvordan var timen din hos jordmor? Det var vel nå på fredag?:Heartpink
 
Syns du har kjempefin mage, Fiffii! Og jeg elsker at du deler, er så stas å se gravidmager nå som jeg venter på å få det om ikke aaaltfor lenge selv :joyful: Håper hodepinen din roer seg snart, så du kan nyte graviditeten mer. Ellers virker jo dette å gå på skinner, og det er deg så unt:Heartpink:D
Tusen takk :Heartpink Syntes det er så gøy å se på magebilder av andre selv, og morsomt å se utviklingen før det er skikkelig gravidmage:D Ikke lenge til du er der heller! Blir spennende å se når magen kommer! Takk for det -håper virkelig hodepinen forsvinner snart jeg også! Hvordan er formen og energinivået ditt om dagen?:)
 
Bra du så langt er komfortabel med vektøkningen da! Det er så rart hvor mye forandringer kroppen skal igjennom, men også veldig spennende da :joyful: Tusen takk for mage-kompliment:D Er veldig artig å kunne se livmoren så tydelig:joyful: Hvordan var timen din hos jordmor? Det var vel nå på fredag?:Heartpink
Ja, jeg gleder meg til å få ordentlig mage, jeg! Selv om jeg er tynn og flat til vanlig så vil jeg ikke at jeg bare skal se oppblåst ut eller at jeg har spist og drukket mye :hilarious: Nå som det er bikket midnatt er jeg 7+0, og appene sier at livmoren min er på str med en appelsin, måtte google hvor stor den er til vanlig, men ble ikke særlig klok :smiley-ashamed004 Tar et magebilde etter jeg har gått på do når jeg står opp i morgen, så får vi se om det har skjedd noe, syns jeg har kjent litt voksesmerter i det siste :joyful: Var hos jordmor i dag ja, hun var veldig hyggelig! :happy: Fikk pratet om alt mulig i en hel time. Hun skal ringe meg igjen neste fredag, så ser vi an når neste time blir, jeg ville gjerne ha litt flere kontroller, så jeg ser henne igjen før uke 24 :smiley-ashamed004 Skal til legen i uke 8 da, bestilte jo egentlig den timen først, han hadde bare ikke ledig før da. Vet ikke om han kommer til å ta blodprøver da, eller om han vil ha meg tilbake i uke 12, så vi får se. Men det mest spennende; jeg har TUL på onsdag! Gleder meg sånn :D
 
Ja veldig spennende, og her gleder mannen seg spesielt til magen kommer av en eller annen grunn :hilarious: Han spør stadig om det er lenge igjen til og sånt, tror kanskje det er fordi det er først da graviditeten blir skikkelig tydelig for han også, siden han pr nå bare hører meg fortelle om symptomer/plager i det daglige :)
Energinivået er tydelig redusert, har merket ekstra de siste dagene nå at søvnbehovet har økt og at jeg ikke orker å være like aktiv som tidligere. Ellers har kvalmen kommet tilbake igjen etter 4 deilige dagers pause, og matlysten er helt elendig (som den har vært i flere uker nå uavhengig av kvalmen) :wacky: Men har fremdeles ikke kastet opp, så skal vel egentlig ikke klage. Men må likevel si jeg gleder meg til kvalmen kan forsvinne helt altså. Forhåpentlig ikke lenge igjen nå som jeg går mot slutten av 1. trimester :angelic:
 
Ja, jeg gleder meg til å få ordentlig mage, jeg! Selv om jeg er tynn og flat til vanlig så vil jeg ikke at jeg bare skal se oppblåst ut eller at jeg har spist og drukket mye :hilarious: Nå som det er bikket midnatt er jeg 7+0, og appene sier at livmoren min er på str med en appelsin, måtte google hvor stor den er til vanlig, men ble ikke særlig klok :smiley-ashamed004 Tar et magebilde etter jeg har gått på do når jeg står opp i morgen, så får vi se om det har skjedd noe, syns jeg har kjent litt voksesmerter i det siste :joyful: Var hos jordmor i dag ja, hun var veldig hyggelig! :happy: Fikk pratet om alt mulig i en hel time. Hun skal ringe meg igjen neste fredag, så ser vi an når neste time blir, jeg ville gjerne ha litt flere kontroller, så jeg ser henne igjen før uke 24 :smiley-ashamed004 Skal til legen i uke 8 da, bestilte jo egentlig den timen først, han hadde bare ikke ledig før da. Vet ikke om han kommer til å ta blodprøver da, eller om han vil ha meg tilbake i uke 12, så vi får se. Men det mest spennende; jeg har TUL på onsdag! Gleder meg sånn :D
Det var jo fredag den dagen jeg spurte om du hadde vært hos jordmor, ja! Går litt i surr i dagene jeg :hilarious: Så bra det høres ut som jordmortimen gikk bra:D Masse lykke til på tidlig ultralyd i morgen -spennende!:Heartpink:Heartpink
 
Ja veldig spennende, og her gleder mannen seg spesielt til magen kommer av en eller annen grunn :hilarious: Han spør stadig om det er lenge igjen til og sånt, tror kanskje det er fordi det er først da graviditeten blir skikkelig tydelig for han også, siden han pr nå bare hører meg fortelle om symptomer/plager i det daglige :)
Energinivået er tydelig redusert, har merket ekstra de siste dagene nå at søvnbehovet har økt og at jeg ikke orker å være like aktiv som tidligere. Ellers har kvalmen kommet tilbake igjen etter 4 deilige dagers pause, og matlysten er helt elendig (som den har vært i flere uker nå uavhengig av kvalmen) :wacky: Men har fremdeles ikke kastet opp, så skal vel egentlig ikke klage. Men må likevel si jeg gleder meg til kvalmen kan forsvinne helt altså. Forhåpentlig ikke lenge igjen nå som jeg går mot slutten av 1. trimester :angelic:
Gøy at mannen gleder seg til magen kommer! Tror nok det er noe med at det blir mer tydelig for dem da, ja! Mannen her er lik, og elsker å ta på minibulken min:D Uff, så kjedelig med kvalme! Lov å klage litt selv om du ikke har kastet opp, syntes jeg:love2Jeg har faktisk vært mer kvalm noen ganger jeg ikke har kastet opp, enn de gangene jeg har kastet opp, så det kan jo absolutt være ille kvalme likevel! Kjedelig at matlysten er redusert også:Heartpink Håper du får tid til å ta deg den hvilen du kjenner du trenger og at mannen pleier godt med deg! Tenk at første trimester snart er ferdig:D:love7
 
18+5 og ordinær ultralyd

Alt gikk veldig fint på ordinær ultralyd i dag -så deilig å se! Det var «fortsatt» en liten jente som ligger og spreller inni der :love7 Hun driver å sparker på blæren min, så det at jeg må tisse mye om dagen var ikke noe rart, sa jordmor. Morkaken hadde flyttet seg fint oppover og navlestrengen var sentralt plassert. Hodet var litt mindre enn lårbenlengden tilsa, men jordmor sa dette var ganske vanlig og det så ut som det var litt trangt der hodet lå, og at hun lå litt skrått. Så dette var ikke noe å bekymre seg over. Vil likevel nevne det, sånn at andre kan bli roliget av å lese, dersom de har fått lignende tilbakemelding:Heartpink

Jeg leverte inn papirer til sykehuset med svar på diverse spørsmål for over en måned siden. Noe sånn innmeldingsgreier, men de må ha blitt borte i prosessen, for det hadde de ikke sett noe til. Veldig rart, men jeg får få tak i nye papirer fra jordmor og levere på nytt. Hun virket litt «lost» hun i resepsjonen som jeg gav det til, så mulig hun la det på feil sted. Siden jeg er allergisk mot en type penicillin er det litt viktig å få registrert det i journalen.

Magen er fortsatt lik som sist jeg oppdaterte, men det kan jo ikke være så alt for lenge til magen popper litt nå! 10 dager til jeg er halvveis! :love7 Termin ble satt til 23.01.23 forresten:Heartred
 
18+5 og ordinær ultralyd

Alt gikk veldig fint på ordinær ultralyd i dag -så deilig å se! Det var «fortsatt» en liten jente som ligger og spreller inni der :love7 Hun driver å sparker på blæren min, så det at jeg må tisse mye om dagen var ikke noe rart, sa jordmor. Morkaken hadde flyttet seg fint oppover og navlestrengen var sentralt plassert. Hodet var litt mindre enn lårbenlengden tilsa, men jordmor sa dette var ganske vanlig og det så ut som det var litt trangt der hodet lå, og at hun lå litt skrått. Så dette var ikke noe å bekymre seg over. Vil likevel nevne det, sånn at andre kan bli roliget av å lese, dersom de har fått lignende tilbakemelding:Heartpink

Jeg leverte inn papirer til sykehuset med svar på diverse spørsmål for over en måned siden. Noe sånn innmeldingsgreier, men de må ha blitt borte i prosessen, for det hadde de ikke sett noe til. Veldig rart, men jeg får få tak i nye papirer fra jordmor og levere på nytt. Hun virket litt «lost» hun i resepsjonen som jeg gav det til, så mulig hun la det på feil sted. Siden jeg er allergisk mot en type penicillin er det litt viktig å få registrert det i journalen.

Magen er fortsatt lik som sist jeg oppdaterte, men det kan jo ikke være så alt for lenge til magen popper litt nå! 10 dager til jeg er halvveis! :love7 Termin ble satt til 23.01.23 forresten:Heartred
Åå gratulerer så mye med vel gjennomført oul! For en god følelse det må være❤️ Deilig å få satt termindato også
 
Prøver meg på en gravidoppdatering

Termin:
23.01.23
På vei: 19+6
Igjen til termin: 144 dager (halvveis i overimorgen!!)
Trimester: Andre
Graviditetsmnd:
5
Neste legetime: jordmor 09.09
Plager: hodepine som forverres med en gang jeg tar meg litt ut. Hatt masse problemer med fastlegen min, som mente jeg bare skal ta Paracet for å klare å jobbe 100% (noe som ville vært over mange, mange dager da jeg har hatt hodepinen siden starten av juli). Hun viser generelt lite forståelse og empati, og jeg føler meg veldig mistrodd. I tillegg er det nesten flaut å ha fastlegeproblemer, er sikkert så veldig ofte det faktisk er pasienten som er urimelig.. men jeg føler virkelig ikke at jeg har vært vanskelig eller overfølsom. Heldigvis har hun elendig rating på legelisten, så føler folk forstår meg når de ser det. Har nå endelig fått meg ny fastlege, men måtte ta tre dager ulønnet perm for å få kabalen til å gå opp før legebytter ble «aktivert» ved månedsskifte. Nå har jeg endelig fått 50% sykemelding -gleder meg skikkelig til å komme i gang og håper kroppen samarbeider! Ny lege virker veldig empatisk og flink. Kunne skrevet mer om dette, men er lei og sliten av hele situasjonen og det er sikkert ikke så spennende for dere heller :shy:
Kjønn: Jente
Utålmodig: Sikkert litt tidlig å ta med denne, men på en måte utålmodig, ja! Vil så gjerne at ukene skal fly og at magen skal komme ordentlig! Nå er jeg bare i sånn irriterende mellomland der jeg bare kler alle klærne mine mindre enn jeg vanligvis gjør (de som passer), men uten noe tydelig gravidmage. Føler ikke jeg har NOE å ha på meg!
Innkjøp: Diverse babyklær,
Utstyr så langt: startet research på vogn, heller mot Emmaljunga. Planlegger også bedsidecrib, eller sprinkelseng som kan justeres i samme høyde som sengen vår (om jeg klarer å finne sistnevnte). Vil gjerne kunne amme lettest mulig på natten, uten å måtte løfte henne noe særlig eller risikere at jeg stadig vekk sovner med henne i vår seng. Stellebord dropper vi. Vi kjøper kun stellematte og ordner stellebord på benken på vaskerommet. Tror det blir en god løsning med tanke på at badet vårt ikke er så stort og at skittentøyet kan komme rett i maskinen/riktig skittentøyskurv
Utstyr som gjenstår: Alt
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Prøvde meg på gravid pilates på YouTube her om dagen, skal prøve å fortsette med det!
Mage: Definisjonsspørsmål, men må vel bli nei
Vektendring: + 2 kilo sist jeg sjekket, men det er noen uker siden (har ikke vekt hjemme)
Aktivitet i magen: Ja, faktisk! Kjenner det bare når jeg ligger på ryggen og er helt i ro, men absolutt aktivitet i ny og ned! Spesielt når jeg skal legge meg :)
Tungt: Nei
Kynnere: Nei
Hodet festet: Litt tidlig for det
Barnerom: Nei, usikker på om vi ordner det før hun kommer.. skal jo sove med oss første året
Matkick: Vann med isbiter og bobler! Måtte investere i sodastream og isbitmaskin i sommer :D
Humør: Bra! Men her om dagen ble jeg skikkelig irritert på samboer. Vanligvis hadde jeg klart å «prelle» det mer av meg. Kort fortalt: jeg sa til samboer at jeg likte selvbetjente kasser fordi da kan jeg vente til jeg ser hva det faktisk koster før jeg overfører fra den kontoen jeg har mesteparten av lønnen min på, til brukskonto. Jeg liker å gjøre det sånn for å være litt bevisst på pengebruken min, pluss at det er ekstra stramt om dagen, pga div utgifter. Han syntes det var rart at jeg ikke bare overførte før jeg gikk inn i butikken, og jeg forklarte at da overfører jeg alltid alt for mye fordi jeg er redd for å bli stående i kassa med kø bak meg og måtte surre med å overføre. Også svarte han bare «okei» i sånn tonefall som i mine ører kommuniserer «det du sier er helt idiotisk og jeg gidder ikke snakke om det mer». Han har det med å komme med sånne «okeier» noen ganger. Og det er så irriterende! Samboer er helt super på å varte meg opp, vaske klær og hus og alt det der -men shit så irriterende de okeiene kan være :hilarious::hilarious: Det endte i en lite koselig handletur og at jeg lå på rommet og gråt, og gråt da vi kom hjem.Velger og skylde på hormoner, og at sånne «okeier» er skrekkelig irriterende hehe:rolleyes: Ble relativt fort venner igjen da:Heartred
S
ykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg! Startet på fødselskurs for litt siden og forsøker å forberede meg så godt jeg kan for å være i et godt tankesett :)
Neste milepæl: Være halvveis i overimorgen❤️ Så blir det vel å få mage!
 
Hei og hopp :love7

Nå er jeg 23+2 og 57,6% av svangerskapet er ferdig! Ganske sykt at det nesten er 60% allerede! Livet er skikkelig fint om dagen. Hodepinen har lettet og selv om jeg får fort vondt, er ikke den konstante hodepinen der. Det er virkelig en helt ny verden. Lille i magen sparker masse, og i dag kjente jeg noe jeg er ganske sikker på at var en fot, helt på siden av magen min! Jeg trodde ikke livmoren var så langt ut på siden, men joda! Helt magisk å ligge og kjenne spark, og å se magen vokse. Og endelig begynner det å bli gravidmage!

Så til litt om livet generelt. Jeg hadde medarbeidersamtale som jeg gruet meg litt til forrige uke. Føler ikke jeg har levert så bra som jeg burde de siste månedene, og jeg hadde derfor lagt fra meg lønnsforhandlinger og den biten, fikk jo uansett oppjustert den prosenten alle fikk. I tillegg skulle jeg fortelle at jeg ser etter andre muligheter innad i konsernet. Så mye jeg gruet meg litt til. MEN samtalen gikk så fint! I tillegg til skryt og forståelse fikk jeg beskjed om at lønnen min var oppjustert 30 000,- kroner! Og jeg får etterbetalt dette fra og med juni! Alt er skikkelig bra om dagen med andre ord:D Er ikke feil med litt ekstra penger, både nå og i perm, alt er jo dyrere om dagen, så det kommer godt med.

På tirsdag skal jeg på intervju til en stilling som virker skikkelig spennende. En jobb man virkelig kan glede seg til å dra til. Jeg har null forventninger om å få den, for tror konkurransen er hard, men tar det som en seier at jeg har kommet til førstegangsintervju. Magen er enda liten nok til at den lett kan skjules, så har ingen planer om å dele graviditeten på intervjuet. Er jo en jobb jeg vil ha lenge.

Nå ligger jeg på sofaen og ser på army wives og tar livet med ro. Min kjære er endelig hjemme, etter en uke avgårde på jobb. Veldig koselig å ha han hjemme:Heartred I morgen drar jeg til Oslo, og skal tilbringe uken på hotell. Sambo skal ha lan med noen kompiser hjemme i huset vårt. Han gleder seg som et barn. Det var mitt forslag – det blir jo siste anledning på en god stund. I tillegg er det ikke feil med kort vei til jobb i fem dager, og deilig hotellfrokost (bruker bonuspoeng, ikke penger). Er 50% sykemeldt en uke til, og det tror jeg faktisk jeg kommer til å nyte!

Håper alt er bra med deg som leser dette. Gratulerer om du kom deg gjennom hele innlegget. Siden innlegger var så voldsomt positivt, så kan jeg jo avslutte med en negativ ting: Halsbrann!

Lite magebilde: :female
 

Vedlegg

  • 2F04BBF3-A91B-45D4-8602-A002A66E238F.jpeg
    2F04BBF3-A91B-45D4-8602-A002A66E238F.jpeg
    385,9 KB · Visninger: 130
Hei og hopp :love7

Nå er jeg 23+2 og 57,6% av svangerskapet er ferdig! Ganske sykt at det nesten er 60% allerede! Livet er skikkelig fint om dagen. Hodepinen har lettet og selv om jeg får fort vondt, er ikke den konstante hodepinen der. Det er virkelig en helt ny verden. Lille i magen sparker masse, og i dag kjente jeg noe jeg er ganske sikker på at var en fot, helt på siden av magen min! Jeg trodde ikke livmoren var så langt ut på siden, men joda! Helt magisk å ligge og kjenne spark, og å se magen vokse. Og endelig begynner det å bli gravidmage!

Så til litt om livet generelt. Jeg hadde medarbeidersamtale som jeg gruet meg litt til forrige uke. Føler ikke jeg har levert så bra som jeg burde de siste månedene, og jeg hadde derfor lagt fra meg lønnsforhandlinger og den biten, fikk jo uansett oppjustert den prosenten alle fikk. I tillegg skulle jeg fortelle at jeg ser etter andre muligheter innad i konsernet. Så mye jeg gruet meg litt til. MEN samtalen gikk så fint! I tillegg til skryt og forståelse fikk jeg beskjed om at lønnen min var oppjustert 30 000,- kroner! Og jeg får etterbetalt dette fra og med juni! Alt er skikkelig bra om dagen med andre ord:D Er ikke feil med litt ekstra penger, både nå og i perm, alt er jo dyrere om dagen, så det kommer godt med.

På tirsdag skal jeg på intervju til en stilling som virker skikkelig spennende. En jobb man virkelig kan glede seg til å dra til. Jeg har null forventninger om å få den, for tror konkurransen er hard, men tar det som en seier at jeg har kommet til førstegangsintervju. Magen er enda liten nok til at den lett kan skjules, så har ingen planer om å dele graviditeten på intervjuet. Er jo en jobb jeg vil ha lenge.

Nå ligger jeg på sofaen og ser på army wives og tar livet med ro. Min kjære er endelig hjemme, etter en uke avgårde på jobb. Veldig koselig å ha han hjemme:Heartred I morgen drar jeg til Oslo, og skal tilbringe uken på hotell. Sambo skal ha lan med noen kompiser hjemme i huset vårt. Han gleder seg som et barn. Det var mitt forslag – det blir jo siste anledning på en god stund. I tillegg er det ikke feil med kort vei til jobb i fem dager, og deilig hotellfrokost (bruker bonuspoeng, ikke penger). Er 50% sykemeldt en uke til, og det tror jeg faktisk jeg kommer til å nyte!

Håper alt er bra med deg som leser dette. Gratulerer om du kom deg gjennom hele innlegget. Siden innlegger var så voldsomt positivt, så kan jeg jo avslutte med en negativ ting: Halsbrann!

Lite magebilde: :female
Så gøy med oppdatering❤️ Og spesielt når alt er så bra med deg! Gleder meg veldig til jeg også kan begynne å kjenne spark! Kos deg masse på hotell og lykke til på intervju
 
Ååå, så gledelig at livet smiler for deg! Det er så fortjent, Fiffii :D Også så fint magehus du har, herlig å se :Heartpink Nyyyt tiden videre, gratulerer så mye med skryt og lønnsøkning på jobb, og masse lykke til med forestående jobbintervju:happy093.
 
Så gøy med oppdatering❤️ Og spesielt når alt er så bra med deg! Gleder meg veldig til jeg også kan begynne å kjenne spark! Kos deg masse på hotell og lykke til på intervju
Det skjønner jeg godt at du gleder deg til -helt fantastisk følelse! :D :Heartred Tusen takk!
 
Ååå, så gledelig at livet smiler for deg! Det er så fortjent, Fiffii :D Også så fint magehus du har, herlig å se :Heartpink Nyyyt tiden videre, gratulerer så mye med skryt og lønnsøkning på jobb, og masse lykke til med forestående jobbintervju:happy093.
Tusen takk, fine deg:Heartpink:D
 
Gravidoppdatering

På vei:
27+3

Trimester: 3. (i følge NHI)

Dager igjen til termin: 91

Neste sjekk: Neste sjekk blir jordmortime 08.11. Skulle egentlig være nå til fredag, men pga. jobbforpliktelser måtte timen flyttes. Spent på sf målet mitt! Jeg var akkurat innenfor normalen ved første måling, så håper jeg holder meg der. Søsteren min måtte på to ekstra ultralyder pga. lavt sf-mål, så om det skjer vet jeg jo at det er gode muligheter for at det er genetiske årsaker. Babyene hennes har vært over snittet i vekt, sf målet under snittet :Heartred

Symptomer/plager: Hodepinen har endelig forsvunnet! Fy søren så fantastisk det er! Så formen er mye bedre enn den har vært. MEN jeg har ekstremt mye halsbrann, så mye at jeg må brekke meg skikkelig og har til og med kastet opp en gang. Prøvd mye forskjellig. Nå har jeg fått resept på noe greier jeg skal ta om det blir for ille, men kjenner jeg holder veldig igjen på å ta reseptbelagte midler. Men blir det for ille er det fint å vite at muligheten er der.

Kjønn: Jente:love7

Utålmodig: Tja, litt, men kjenner også jeg er utålmodig etter å handle inn alt av utstyr osv. Også håper jeg veldig på overraskelse med babyshower etterhvert, blir egentlig litt lei meg om jeg ikke får det, fordi jeg føler jeg er så på med å arrangere saker for andre og for gjengen generelt. Så håper jeg slipper skuffelsen :shy::hilarious: Samtidig bor resten av gjengen i Oslo, og jeg 1 times tid unna, så jeg vet det kan være vanskelig å få til annet enn helgene. Men jeg håper de stepper opp haha

Vektendring og mage: 6 kilo har det blitt nå! Magen kommer sakte men sikkert. Jeg har en gravidkjole der den kommer bra frem, ellers får jeg fortsatt høre at jeg ikke ser gravid ut av folk som ikke vet hvordan jeg så ut før. De som kjenner meg ser det veldig godt da:love7

Innkjøp siden sist: ingenting:shy:

Aktivitet i magen: Ganske mye aktivitet i magen, ja! Vi kommuniserer via dult og man ser bevegelsene hennes godt på utsiden. Kommende pappa har kjent og sett bevegelsene mange ganger:Heartred

Humør: Veldig bra i det siste! Føler at livet fortsatt smiler og jeg gleder meg så sykt til å møte den lille jenta vår:Heartred

Tanker om fødsel: Gleder meg! For en syk test av egne evner og en unik måte å bli bedre kjent med kroppen sin! Forventer absolutt ikke at det skal være lett, men håper og satser på å komme i et godt «fødemodus»:Heartred

Neste milepæl: Nå som jeg allerede er i tredje trimester blir vel neste milepæl å få kjøpt inn litt utstyr og hentet arveklær:D
 
Gravidoppdatering

På vei:
27+3

Trimester: 3. (i følge NHI)

Dager igjen til termin: 91

Neste sjekk: Neste sjekk blir jordmortime 08.11. Skulle egentlig være nå til fredag, men pga. jobbforpliktelser måtte timen flyttes. Spent på sf målet mitt! Jeg var akkurat innenfor normalen ved første måling, så håper jeg holder meg der. Søsteren min måtte på to ekstra ultralyder pga. lavt sf-mål, så om det skjer vet jeg jo at det er gode muligheter for at det er genetiske årsaker. Babyene hennes har vært over snittet i vekt, sf målet under snittet :Heartred

Symptomer/plager: Hodepinen har endelig forsvunnet! Fy søren så fantastisk det er! Så formen er mye bedre enn den har vært. MEN jeg har ekstremt mye halsbrann, så mye at jeg må brekke meg skikkelig og har til og med kastet opp en gang. Prøvd mye forskjellig. Nå har jeg fått resept på noe greier jeg skal ta om det blir for ille, men kjenner jeg holder veldig igjen på å ta reseptbelagte midler. Men blir det for ille er det fint å vite at muligheten er der.

Kjønn: Jente:love7

Utålmodig: Tja, litt, men kjenner også jeg er utålmodig etter å handle inn alt av utstyr osv. Også håper jeg veldig på overraskelse med babyshower etterhvert, blir egentlig litt lei meg om jeg ikke får det, fordi jeg føler jeg er så på med å arrangere saker for andre og for gjengen generelt. Så håper jeg slipper skuffelsen :shy::hilarious: Samtidig bor resten av gjengen i Oslo, og jeg 1 times tid unna, så jeg vet det kan være vanskelig å få til annet enn helgene. Men jeg håper de stepper opp haha

Vektendring og mage: 6 kilo har det blitt nå! Magen kommer sakte men sikkert. Jeg har en gravidkjole der den kommer bra frem, ellers får jeg fortsatt høre at jeg ikke ser gravid ut av folk som ikke vet hvordan jeg så ut før. De som kjenner meg ser det veldig godt da:love7

Innkjøp siden sist: ingenting:shy:

Aktivitet i magen: Ganske mye aktivitet i magen, ja! Vi kommuniserer via dult og man ser bevegelsene hennes godt på utsiden. Kommende pappa har kjent og sett bevegelsene mange ganger:Heartred

Humør: Veldig bra i det siste! Føler at livet fortsatt smiler og jeg gleder meg så sykt til å møte den lille jenta vår:Heartred

Tanker om fødsel: Gleder meg! For en syk test av egne evner og en unik måte å bli bedre kjent med kroppen sin! Forventer absolutt ikke at det skal være lett, men håper og satser på å komme i et godt «fødemodus»:Heartred

Neste milepæl: Nå som jeg allerede er i tredje trimester blir vel neste milepæl å få kjøpt inn litt utstyr og hentet arveklær:D
Herlig lesing, og det er deg SÅ vel unt at du nyter nå og at ting virker å gå på skinner :D Fantastisk!! :Heartred
 
Gravidoppdatering

På vei:
27+3

Trimester: 3. (i følge NHI)

Dager igjen til termin: 91

Neste sjekk: Neste sjekk blir jordmortime 08.11. Skulle egentlig være nå til fredag, men pga. jobbforpliktelser måtte timen flyttes. Spent på sf målet mitt! Jeg var akkurat innenfor normalen ved første måling, så håper jeg holder meg der. Søsteren min måtte på to ekstra ultralyder pga. lavt sf-mål, så om det skjer vet jeg jo at det er gode muligheter for at det er genetiske årsaker. Babyene hennes har vært over snittet i vekt, sf målet under snittet :Heartred

Symptomer/plager: Hodepinen har endelig forsvunnet! Fy søren så fantastisk det er! Så formen er mye bedre enn den har vært. MEN jeg har ekstremt mye halsbrann, så mye at jeg må brekke meg skikkelig og har til og med kastet opp en gang. Prøvd mye forskjellig. Nå har jeg fått resept på noe greier jeg skal ta om det blir for ille, men kjenner jeg holder veldig igjen på å ta reseptbelagte midler. Men blir det for ille er det fint å vite at muligheten er der.

Kjønn: Jente:love7

Utålmodig: Tja, litt, men kjenner også jeg er utålmodig etter å handle inn alt av utstyr osv. Også håper jeg veldig på overraskelse med babyshower etterhvert, blir egentlig litt lei meg om jeg ikke får det, fordi jeg føler jeg er så på med å arrangere saker for andre og for gjengen generelt. Så håper jeg slipper skuffelsen :shy::hilarious: Samtidig bor resten av gjengen i Oslo, og jeg 1 times tid unna, så jeg vet det kan være vanskelig å få til annet enn helgene. Men jeg håper de stepper opp haha

Vektendring og mage: 6 kilo har det blitt nå! Magen kommer sakte men sikkert. Jeg har en gravidkjole der den kommer bra frem, ellers får jeg fortsatt høre at jeg ikke ser gravid ut av folk som ikke vet hvordan jeg så ut før. De som kjenner meg ser det veldig godt da:love7

Innkjøp siden sist: ingenting:shy:

Aktivitet i magen: Ganske mye aktivitet i magen, ja! Vi kommuniserer via dult og man ser bevegelsene hennes godt på utsiden. Kommende pappa har kjent og sett bevegelsene mange ganger:Heartred

Humør: Veldig bra i det siste! Føler at livet fortsatt smiler og jeg gleder meg så sykt til å møte den lille jenta vår:Heartred

Tanker om fødsel: Gleder meg! For en syk test av egne evner og en unik måte å bli bedre kjent med kroppen sin! Forventer absolutt ikke at det skal være lett, men håper og satser på å komme i et godt «fødemodus»:Heartred

Neste milepæl: Nå som jeg allerede er i tredje trimester blir vel neste milepæl å få kjøpt inn litt utstyr og hentet arveklær:D
Så fint å høre at alt er bra med deg og ikke minst at hodepinen er borte❤️ Kjenner jeg gleder meg til du føder for da er det snart min tur også hehe
 
Gravidoppdatering

På vei:
30+0 :love7

Trimester: tredje

Dager igjen til termin: 73

Neste sjekk: neste sjekk blir jordmortime 06.12. Var nettopp hos jordmor og alt var bare bra:Heartpink Sf målet ligger perfekt på egen kurve. Det ble jeg veldig glad for, deilig å slippe den ekstra bekymringen med vekstkomtroll dersom magen hadde vokst for lite (selv om det også som regel går helt fint).

Symptomer/plager: HALSBRANN. og mye sliten, føler meg helt ubrukelig store deler av uken. Men orker fortsatt å trene/være i aktivitet noen ganger da, og null plager med bekken eller rygg:Heartpink Også har jeg begynt å bli kvalm igjen da, var jo aldri superille i første trimester, føles nesten verre nå. Sikkert fordi magesyren skvulper rundt som det er haha

Kjønn: Jente

Utålmodig: Ja! Men prøver å telle ned til perm i første omgang, så blir det ikke så langt frem i tid. 6 uker til perm i dag! :D

Vektendring og mage: stått stille vektmessig mellom de to siste jordmorbesøkene mine, så fortsatt 6 kilo.

Innkjøp siden sist: Ingenting, men hentet arveklær

Aktivitet i magen: ja! Hun er mest aktiv på kvelden, men også ganske mye i løpet av dagen. Tidlig på morgen er hun imidlertid på sitt roligste, håper det blir sånn på utsiden også:cat:

Humør: Fortsatt fint, men begynner å bli skikkelig demotivert ang. jobb, mye fordi jeg er så sliten og det har vært en veldig hektisk periode i det siste.

Tanker om fødsel: Samme som før: :HeartredGleder meg! For en syk test av egne evner og en unik måte å bli bedre kjent med kroppen sin! Forventer absolutt ikke at det skal være lett, men håper og satser på å komme i et godt «fødemodus»:Heartred

Neste milepæl: Av de store tingene vil jeg si å gå ut i permisjon! Men blir jo en liten milpæl å kjøpe vogn osv også da! :shy:

Slenger ved et magebilde! Tatt i går kveld:)
 

Vedlegg

  • AB13BD29-18B8-49C5-92E2-21EECF4F7012.jpeg
    AB13BD29-18B8-49C5-92E2-21EECF4F7012.jpeg
    108 KB · Visninger: 86
Back
Topp