Fiffis dagbok:)

Det skjønner jeg, er jo helt uvirkelig og fantastisk :shy: :D Håper tiden går fort, ja! Første gang jeg håper på det i sommerferien:hilarious:
Ja virkelig, men hjalp litt på realitetsorienteringen å få se 2-3 i dag, da forstod jeg liksom at ting skjer og utvikler seg i riktig retning:shy::Heartpink Samme her! Jeg skal på TUL tirsdagen i siste ferieuka mi, har aldri håpet at ferien skal gå så fort som frem til da:laughing002
 
Så fint å høre fra deg❤️ Og gøy å se det nye navnet på dagboken! Tenk nå skal du faktisk bli mamma! Jeg synes ikke det er lenge siden vi tok el tester sammen. Jeg føler at dagene går ekstremt sagte, men at tiden når man ser tilbake går veldig fort!

Gleder meg til å høre oppdatering på neste ultralyd! Har du noen magefølelse selv på hvilket kjønn det er?
 
Ja virkelig, men hjalp litt på realitetsorienteringen å få se 2-3 i dag, da forstod jeg liksom at ting skjer og utvikler seg i riktig retning:shy::Heartpink Samme her! Jeg skal på TUL tirsdagen i siste ferieuka mi, har aldri håpet at ferien skal gå så fort som frem til da:laughing002
Det skjønner jeg! Er så sykt deilig å få den bekreftelsen på riktig utvikling! :shy: :Heartred Hahah bra det ikke bare er meg som ønsker at ferien skal gå fort:laughing002 Gleder meg til du har vært på TUL, det tenker jeg blir en gledens dag:joyful::love7
 
Så fint å høre fra deg❤️ Og gøy å se det nye navnet på dagboken! Tenk nå skal du faktisk bli mamma! Jeg synes ikke det er lenge siden vi tok el tester sammen. Jeg føler at dagene går ekstremt sagte, men at tiden når man ser tilbake går veldig fort!

Gleder meg til å høre oppdatering på neste ultralyd! Har du noen magefølelse selv på hvilket kjønn det er?
Enig! Når man ser tilbake føles det plutselig som tiden har gått veldig fort! Veldig rart, for tiden gikk jo SÅ sakte i påvente av testing og eggløsning :joyful: Jeg får helt gåsehud over at så mange flotte jenter, som har vært så god støtte underveis, nå er gravide samtidig:Heartpink Det er så sykt koselig at vi kan ta denne reisen sammen, om så med noen uker i mellom terminene:love7

Jeg har litt følelse på gutt, men mest fordi det er så mange vi kjenner som har fått jente. Noen må jo få gutt også liksom! :D
Men sett bort ifra det, så har jeg egentlig ikke veldig magefølelse på noe.. blir ekstremt spennende! :shy::Heartpink
 
Enig! Når man ser tilbake føles det plutselig som tiden har gått veldig fort! Veldig rart, for tiden gikk jo SÅ sakte i påvente av testing og eggløsning :joyful: Jeg får helt gåsehud over at så mange flotte jenter, som har vært så god støtte underveis, nå er gravide samtidig:Heartpink Det er så sykt koselig at vi kan ta denne reisen sammen, om så med noen uker i mellom terminene:love7

Jeg har litt følelse på gutt, men mest fordi det er så mange vi kjenner som har fått jente. Noen må jo få gutt også liksom! :D
Men sett bort ifra det, så har jeg egentlig ikke veldig magefølelse på noe.. blir ekstremt spennende! :shy::Heartpink
Jaa ikkesant! Det er utrolig hyggelig❤️ Jeg gleder meg til å høre hva det blir!
 
13+1

Nå er det en stund siden jeg har hatt en ordentlig oppdatering av dagboken! Ut i fra eggløsning er jeg 13+3 i dag, men med tre ultralyder som har «tatt» to dager fra meg, får jeg krype til korset og regne ut ifra ultralyd. To dager fra eller til føles mye helt i starten, men nå er det plutselig relativt lite uansett :love2

Jeg har bestilt enda en ultralyd -så svak er jeg :hilarious: Håper å få bekreftet at alt fortsatt er bra, og å få vite kjønn på denne undersøkelsen. Ultralyden er 29. juli, da skal jeg være 14+6.

Jeg har liksom tenkt at den kvalmen jeg har hatt på magisk vis skulle bli mye bedre etter å ha rundet 12+0, men, om noe, har den faktisk blitt verre! Jeg har kastet opp to ganger ila de siste ukene, og brekningene kommer fortsatt stadig vekk! Snakket med moren og søsteren min, som kunne fortelle at de hadde kvalmen mye lenger enn til uke 12. Men jeg klager ikke, det er ikke noe som påvirker hva jeg velger å bruke dagene mine til, så, så ille er det heldigvis ikke. På forrige ultralyd, som var i uke 11, fikk jeg vite at morkaken ligger foran. Det betyr at jeg nok vil være på den sene enden av skalaen når det kommer til å kjenne liv. Spesielt som førstegangs. Men når det var de «dårligste» nyhetene jeg fikk på ultralyd, skal jeg være strålende, hoppende fornøyd!

Jeg kom plutselig på listen jeg lagde meg rett etter jeg ble gravid. Nå kan jeg stryke ut alle milepælene jeg skrev opp! Tenk at jeg har kommet så langt:shy:

:Heartpink
Komme over Ikm
:Heartpink
Få like sterk teststrek som kontrollstreken eller få 3+ på digital
:Heartpink
Få bekreftet hjertelyd på tidlig ultralyd
:Heartpink
Se at ting fortsatt er bra i uke 8 på tidlig ultralyd

:Heartpink
Komme over uke 12 (gjerne tidlig ultralyd rundt dette også)

Da kan jeg faktisk lage noen nye milepæler! Så her er min nye liste:

:HeartpinkFå bekreftelse på at alt er bra på neste ultralyd og få vite kjønn
:HeartpinkOrdinær ultralyd
:Heartpink Kjenne bevegelse
:HeartpinkKomme halvveis i svangerskapet
:HeartpinkFå tydelig gravidmage som alle kan se
:HeartpinkStarte innkjøp av de litt større babytingene som seng og bilstol

De siste dagene har jeg faktisk fått bittelitt mage! Det er så lite at de som ikke ser meg i undertøy, bikini (eller naken) stadig vekk, bare tror jeg har litt ut nederst på magen naturlig. Men jeg er vanligvis relativt flat, og dette kom veldig plutselig, så samboer og jeg ser tydelig at noe har skjedd der :shy: Er ikke oppblåst heller:D Lagt ved to bilder, kan være moro å se på for andre når de er rundt samme svangerskapslengde:D

Ellers er jeg veldig glad om dagen, føler meg som verdens heldigste og håper det fortsetter sånn :Heartpink
Å, så koselig oppdatering :love7 Gøy at babymagen endelig er på vei! Lykke til med de neste milepælene!
 
Ny ultralyd 14+6/15+0

Da har vi vært på enda en ultralyd og alt gikk kjempefint! Alt av organer og mål var akkurat som det skal, og det var en frisk liten krabat vi fikk se. Veldig aktiv! Jeg så på skjermen at jeg egentlig ble målt til 15+1 på de målene han tok, men han endret ikke termindatoen siden det uansett bare er er par dager, men jeg liker jo tanken av å være bitte litt lenger på vei:shy:

Som planlagt fikk vi med oss en lapp med kjønnet på, som samboer skulle lese for meg. Vi satt oss ned på en koselig café på torget. Solen stekte skikkelig, og vi var helt i lykkerus begge to. Men når samboer ser på lappen blir han litt forvirret. Gyn hadde skrevet symbolet for kjønnet på lappen. Samboer, som var helt svett og veldig spent, forsto ikke hva det var, og overtenkte skikkelig.. så det endte med at jeg måtte få lappen for at vi skulle forstå det :D Jeg så på lappen, måtte Google symbolet for å være sikker –så kom tårene, «det er mest sannsynlig en jente»:Heartred:Heartred:Heartred

Dette er så stas og koselig! Jeg håpet jo litt ekstra på jente. Nå håper jeg bare vi får bekreftet jente på Oul, og om ikke så skal jeg nok bli veldig glad for en gutt også -men er veldig stor sannsynlighet for jente nå da:love7 Så nå omtaler vi baby som lille Iben. Det er veldig koselig. Det blir så ekte.

Så litt om formen om dagen. Er litt usikker på om jeg har nevnt det i dagboken tidligere, men de siste ukene har jeg vært plaget med en voldsom hodepine. Det meste av ferien har egentlig gått til å ligge inne med hodepine, helst i mørket. Skal ta synstest til uken, og ta det opp med legen. Fjerde uken med hodepine nå, så begynner å bli lei. Men om det er prisen jeg må betale, så er det veldig verdt det uansett :Heartred

Det var det, fra meg for nå. Veldig glad for at alt er i orden, og gleder meg vilt til å få en liten jente:Heartred:shy:
 
Last edited:
Ny ultralyd 14+6/15+0

Da har vi vært på enda en ultralyd og alt gikk kjempefint! Alt av organer og mål var akkurat som det skal, og det var en frisk liten krabat vi fikk se. Veldig aktiv! Jeg så på skjermen at jeg egentlig ble målt til 15+1 på de målene han tok, men han endret ikke termindatoen siden det uansett bare er er par dager, men jeg liker jo tanken av å være bitte litt lenger på vei:shy:

Som planlagt fikk vi med oss en lapp med kjønnet på, som samboer skulle lese for meg. Vi satt oss ned på en koselig café på torget. Solen stekte skikkelig, og vi var helt i lykkerus begge to. Men når samboer ser på lappen blir han litt forvirret. Gyn hadde skrevet symbolet for kjønnet på lappen. Samboer, som var helt svett og veldig spent, forsto ikke hva det var, og overtenkte skikkelig.. så det endte med at jeg måtte få lappen for at vi skulle forstå det :D Jeg så på lappen, måtte Google symbolet for å være sikker –så kom tårene, «det er mest sannsynlig en jente»:Heartred:Heartred:Heartred

Dette er så stas og koselig! Jeg håpet jo litt ekstra på jente. Nå håper jeg bare vi får bekreftet jente på Oul, og om ikke så skal jeg nok bli veldig glad for en gutt også -men er veldig stor sannsynlighet for jente nå da:love7 Så nå omtaler vi baby som lille Iben. Det er veldig koselig. Det blir så ekte.

Så litt om formen om dagen. Er litt usikker på om jeg har nevnt det i dagboken tidligere, men de siste ukene har jeg vært plaget med en voldsom hodepine. Det meste av ferien har egentlig gått til å ligge inne med hodepine, helst i mørket. Skal ta synstest til uken, og ta det opp med legen. Fjerde uken med hodepine nå, så begynner å bli lei. Men om det er prisen jeg må betale, så er det veldig verdt det uansett :Heartred

Det var det, fra meg for nå. Veldig glad for at alt er i orden, og gleder meg vilt til å få en liten jente:Heartred:shy:
Så herlig med vellykket ultralyd - og gratulerer med (sannsynligvis) ei jente :love017 Veldig koselig måte dere gjorde det på, at mannen fikk se på lappen med kjønn først! Veldig forståelig at han ikke forstod hva det betydde, jeg kan heller ikke symbolene :bookworm: Iben er et nydelig navn! :Heartpink Håper hodepinen snart slipper taket!
 
Så herlig med vellykket ultralyd - og gratulerer med (sannsynligvis) ei jente :love017 Veldig koselig måte dere gjorde det på, at mannen fikk se på lappen med kjønn først! Veldig forståelig at han ikke forstod hva det betydde, jeg kan heller ikke symbolene :bookworm: Iben er et nydelig navn! :Heartpink Håper hodepinen snart slipper taket!
Tusen takk :Heartpink :Heartred Er i etterkant veldig glad for at vi gjorde det på den måten, et øyeblikk vi kommer til å huske for alltid:love7 Så koselig at du også liker Iben, vi er veldig fornøyde med navnet:D:Heartpink
 
Åååå, lille Iben! :love017 Herremin så stas, klart alt blir mer reelt når dere vet kjønn og faktisk kan omtale den lille med navnet sitt :woot: Gratulerer så mye med nok en upåklagelig ul, og ikke minst det å få vite kjønn og kunne bruke navn på babyen fra nå! :Heartpink Fantastisk milepæl!
 
Ny ultralyd 14+6/15+0

Da har vi vært på enda en ultralyd og alt gikk kjempefint! Alt av organer og mål var akkurat som det skal, og det var en frisk liten krabat vi fikk se. Veldig aktiv! Jeg så på skjermen at jeg egentlig ble målt til 15+1 på de målene han tok, men han endret ikke termindatoen siden det uansett bare er er par dager, men jeg liker jo tanken av å være bitte litt lenger på vei:shy:

Som planlagt fikk vi med oss en lapp med kjønnet på, som samboer skulle lese for meg. Vi satt oss ned på en koselig café på torget. Solen stekte skikkelig, og vi var helt i lykkerus begge to. Men når samboer ser på lappen blir han litt forvirret. Gyn hadde skrevet symbolet for kjønnet på lappen. Samboer, som var helt svett og veldig spent, forsto ikke hva det var, og overtenkte skikkelig.. så det endte med at jeg måtte få lappen for at vi skulle forstå det :D Jeg så på lappen, måtte Google symbolet for å være sikker –så kom tårene, «det er mest sannsynlig en jente»:Heartred:Heartred:Heartred

Dette er så stas og koselig! Jeg håpet jo litt ekstra på jente. Nå håper jeg bare vi får bekreftet jente på Oul, og om ikke så skal jeg nok bli veldig glad for en gutt også -men er veldig stor sannsynlighet for jente nå da:love7 Så nå omtaler vi baby som lille Iben. Det er veldig koselig. Det blir så ekte.

Så litt om formen om dagen. Er litt usikker på om jeg har nevnt det i dagboken tidligere, men de siste ukene har jeg vært plaget med en voldsom hodepine. Det meste av ferien har egentlig gått til å ligge inne med hodepine, helst i mørket. Skal ta synstest til uken, og ta det opp med legen. Fjerde uken med hodepine nå, så begynner å bli lei. Men om det er prisen jeg må betale, så er det veldig verdt det uansett :Heartred

Det var det, fra meg for nå. Veldig glad for at alt er i orden, og gleder meg vilt til å få en liten jente:Heartred:shy:
Å, så koselig med en liten Iben :Heartpink Gratulerer med nok en milepæl!
 
Ny ultralyd 14+6/15+0

Da har vi vært på enda en ultralyd og alt gikk kjempefint! Alt av organer og mål var akkurat som det skal, og det var en frisk liten krabat vi fikk se. Veldig aktiv! Jeg så på skjermen at jeg egentlig ble målt til 15+1 på de målene han tok, men han endret ikke termindatoen siden det uansett bare er er par dager, men jeg liker jo tanken av å være bitte litt lenger på vei:shy:

Som planlagt fikk vi med oss en lapp med kjønnet på, som samboer skulle lese for meg. Vi satt oss ned på en koselig café på torget. Solen stekte skikkelig, og vi var helt i lykkerus begge to. Men når samboer ser på lappen blir han litt forvirret. Gyn hadde skrevet symbolet for kjønnet på lappen. Samboer, som var helt svett og veldig spent, forsto ikke hva det var, og overtenkte skikkelig.. så det endte med at jeg måtte få lappen for at vi skulle forstå det :D Jeg så på lappen, måtte Google symbolet for å være sikker –så kom tårene, «det er mest sannsynlig en jente»:Heartred:Heartred:Heartred

Dette er så stas og koselig! Jeg håpet jo litt ekstra på jente. Nå håper jeg bare vi får bekreftet jente på Oul, og om ikke så skal jeg nok bli veldig glad for en gutt også -men er veldig stor sannsynlighet for jente nå da:love7 Så nå omtaler vi baby som lille Iben. Det er veldig koselig. Det blir så ekte.

Så litt om formen om dagen. Er litt usikker på om jeg har nevnt det i dagboken tidligere, men de siste ukene har jeg vært plaget med en voldsom hodepine. Det meste av ferien har egentlig gått til å ligge inne med hodepine, helst i mørket. Skal ta synstest til uken, og ta det opp med legen. Fjerde uken med hodepine nå, så begynner å bli lei. Men om det er prisen jeg må betale, så er det veldig verdt det uansett :Heartred

Det var det, fra meg for nå. Veldig glad for at alt er i orden, og gleder meg vilt til å få en liten jente:Heartred:shy:
Gratulerer så mye med lille jenta❤️ Og jeg må bare si at Iben er det vakreste navnet❤️ Det heter jenta vår også på 18 mnd ❤️ Hehe.
Syns jeg ser det for meg når samboer ikke helt forstår lappen :hilarious: Men dere nailet jo den ganske bra☺️ Nyt graviditeten å kos dere masse❤️❤️
 
Åååå, lille Iben! :love017 Herremin så stas, klart alt blir mer reelt når dere vet kjønn og faktisk kan omtale den lille med navnet sitt :woot: Gratulerer så mye med nok en upåklagelig ul, og ikke minst det å få vite kjønn og kunne bruke navn på babyen fra nå! :Heartpink Fantastisk milepæl!
Tusen takk, fine deg! :Heartpink Føles helt fantastisk å ha kommet helt hit:D:love7
 
Gratulerer så mye med lille jenta❤️ Og jeg må bare si at Iben er det vakreste navnet❤️ Det heter jenta vår også på 18 mnd ❤️ Hehe.
Syns jeg ser det for meg når samboer ikke helt forstår lappen :hilarious: Men dere nailet jo den ganske bra☺️ Nyt graviditeten å kos dere masse❤️❤️
Tusen, tusen takk! :Heartpink :HeartredSå koselig at datteren din heter Iben –elsker det navnet altså!:shy::Heartred Det ble litt komisk situasjon da han ikke forsto lappen ja:hilarious: Men da husker vi det sikkert enda bedre i ettertid:D:D
 
Så koselig at hun har fått navn! Og at alt er fint med henne og at hun vokser å utvikler seg som hun skal i den trygge gode magehulen. Skal fortsette å krysse for at hun har det fint og at hun ikke har det travelt men venter til terminen nærmer seg.
 
Uke 18+0

44,5% av svangerskapet fullført! Ikke lenge til halvveis! Det er ganske rart å tenke på. Det var en periode på noen måneder der jeg var redd for at dette ikke var mulig for meg, og jeg er så fantastisk takknemlig for at naturen spiller på lag:Heartpink Når jeg ser tilbake på ting, anser jeg meg selv som heldig og takknemlig for at jeg maks har måttet bruke tre måneder på å bli gravid. Jeg tenker egentlig at grunnen til at det i det hele tatt tok tre forsøk sist, var fordi kroppen trengte hvile og «opprydning» etter de to graviditetene som satt på første. Det er rart å sitte å skrive dette nå, men perspektivet endrer seg så utrolig når man kan se tilbake på ting. Da jeg sto midt i den verste fortvilelsen var jeg helt knust. Jeg visste jo ikke hva som skulle skje. Den opplevelsen har gitt meg ny respekt for alle som sliter med å få barn. Det unner jeg ikke selv min verste fiende. Mange gode tanker til dere dette gjelder, og til dere som er redd for at det blir vanskelig:Heartpink


Svangerskapsoppdatering:

Bevegelse: Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent bevegelse ved tre forskjellige anledninger siden mandag. Det er liksom ikke noe annet det kan være. Jeg syntes ikke det kjennes ut som en boble som sprekker, eller sommerfugl -jeg syntes det kjennes ut som et foster som beveger seg. Rett og slett:joyful: Kan jo ikke være helt sikker på at det faktisk er det enda, men samtidig er jeg veldig sikker akkurat når jeg kjenner det.

Morkakeplassering: Jeg har morkaken foran, og i uke 16 var den fortsatt litt langt nede.. så jeg håper virkelig den har flyttet seg oppover inne oul som er til onsdag.

Vekt: Så langt i graviditeten har jeg lagt på meg 2 kilo. Dette skyldes nok både graviditet og at jeg så og si ikke har vært i aktivitet pga ekstrem hodepine. På de andre siden kan det hende jeg hadde lagt på meg mer, om det ikke var for at jeg, før jeg ble gravid, la inn en innsats for å legge på meg. Jeg vet 2 kilo ikke er mye, og jeg regner med at det kommer noen kilo til de neste ukene også. Men jeg skal innrømme at det er rart når vekten plutselig ikke ligger på 50-tallet i det hele tatt! Det handler jo om hva jeg er vant til på egen kropp, og ikke at jeg syntes det er høyt på generelt basis. Jeg er 177 cm og startvekt var 58 kg, nå ligger jeg på 60 kg. Jeg syntes det er litt vanskelig å skrive og snakke om vekt, fordi jeg er redd for å støte andre da jeg vet at jeg er slank. Men tankene mine handler kun om at noe føles rart for meg:)

Allmenntilstand: Siden starten av juli (uke 12) har jeg slitt med skikkelig hodepine. Forferdelig slitsomt. Sommeren har gått mye til tv-titting, soving, spise og strikke. Jeg har aldri vært så blek i august:hilarious: Jeg har vært sykmeldt fra jobb i snart en måned, og planen er å komme tilbake neste fredag. Forhåpentligvis er formen bedre da, føler meg allerede bedre enn det jeg var på det verste. Alt av verdier etc. er helt innafor, så årsaken til hodepinen er hormonell.

Mage: Kan ikke skryte på meg noe særlig mage enda. De siste dagene syntes jeg nesten den har blitt mindre:/ Men jeg tror det er fordi livmor har flyttet seg oppover, og den «svungen» jeg hadde derfor har blitt litt mer «jevnet ut» på en måte. Grunnen til at jeg ikke tror jeg var oppblåst tidligere er at magen var relativt lik i mange dager, men den ble bare litt og litt større. Blir bittelitt bekymret av det, for å være ærlig.. men det kan vel være mange årsaker til variasjonen.. er tross alt bare fire dager mellom bilde nr.2 og nr. 3. bildene er fra uke 16-18:)


Gratulerer om du kom deg gjennom dette! Håper alt er bra med deg som leser :Heartpink:Heartpink:Heartpink
 

Vedlegg

  • DEB7E661-B334-4F5B-9ECF-19692E6D876F.jpeg
    DEB7E661-B334-4F5B-9ECF-19692E6D876F.jpeg
    174,5 KB · Visninger: 91
  • 3B74FD61-CCA8-4E3F-8808-A7FAD43AABA0.jpeg
    3B74FD61-CCA8-4E3F-8808-A7FAD43AABA0.jpeg
    78,3 KB · Visninger: 83
  • EE3A3785-9906-476C-95E3-8B00E4511F07.jpeg
    EE3A3785-9906-476C-95E3-8B00E4511F07.jpeg
    430 KB · Visninger: 86
Skjønner det med vekt, altså! Jeg veier mindre enn deg, men er også en god del lavere :p Er faktisk mulig jeg har lagt på meg 2 kg selv allerede, er det tyngste jeg noen gang har veid, men det er greit, vil gjerne ikke være undervektig, og har slitt hele livet med å legge på meg. Å være gravid hjelper visst, allerede så tidlig!
Du har veldig sånn 'atletisk' mage, lurer på om det blir sånn for meg også, at man først er litt sånn 'er det abs eller..' :hilarious:
Hyggelig å lese update, tenk at du er kommet så langt allerede! :D
 
Syns du har kjempefin mage, Fiffii! Og jeg elsker at du deler, er så stas å se gravidmager nå som jeg venter på å få det om ikke aaaltfor lenge selv :joyful: Håper hodepinen din roer seg snart, så du kan nyte graviditeten mer. Ellers virker jo dette å gå på skinner, og det er deg så unt:Heartpink:D
 
Back
Topp