Felles skravletråd høsten 2018

Første gang jeg er med på dette her.. Vil noen forklare meg hva wildcard er? :p
Når det er seks deltagere igjen så blir den som er på wildcard som har gått mest ned der tatt inn igjen i krigen og får delta om å vinne slankekrigen :)
 
Første gang jeg er med på dette her.. Vil noen forklare meg hva wildcard er? :p
De som ryker ut fordi de hadde dårligsg Vektendring pæ dårligste laget får være med i wilcard. Av dem som følger opp med veiing der hver uke vil den som går mest ned av dem få komme inn igjen i krigen mot slutten.
 
Super utfordring for uke 2 altså! :D Flere muligheter for bonus og poengsanking der, og særlig siden jeg vet jeg ryker på snop i morgen (skal bort på middag og ikke søttan om jeg dropper dessert om svigermor disker opp sånn som hun pleier! :p ).
 
2 runder knipeøvelser. Hvor mange vil det si? 2x10? 15?
 
Jeg har et dilemma jeg ikke har tenkt på før. Jeg spiser aldri kaker og snop, men er lærer og i år har de satt meg opp på mat og helse en dag i uka. Dvs jeg må ta en bit av det elevene har laget for å kunne gi karakter....håper jeg får unntak fra dette under snop kategorien...
 
Jeg får ikke ordentlig til situps (strammer musklene i halsen så veldig), ble en gang vist en annen øvelse der man ligger flatt på rygg. Så løfter man beina i rolig tempo til de er rett til værs (man ligger i 90grader) og rolig ned igjen. Jeg ble vist dette som erstatning for situps. Så da lurer jeg veldig på om denne er godkjent istedenfor situps? :)
 
Jeg får ikke ordentlig til situps (strammer musklene i halsen så veldig), ble en gang vist en annen øvelse der man ligger flatt på rygg. Så løfter man beina i rolig tempo til de er rett til værs (man ligger i 90grader) og rolig ned igjen. Jeg ble vist dette som erstatning for situps. Så da lurer jeg veldig på om denne er godkjent istedenfor situps? :)
Den øvelsen er veldig effektiv på magen :) clue med challenges er jo å få oss i aktivitet, så jeg synes iallefall det er ok :)
 
2 runder knipeøvelser. Hvor mange vil det si? 2x10? 15?
Denne anbefalingen fant jeg nettopp på Ullevål kiropraktor klinikk sine side

Gjør 3 x 10 raske knip hvor du kniper så hardt og så fort du klarer. Husk pause mellom hvert knip.


Gjør så 5 lange knip hvor du holder hvert knip i 10 sekunder. Slapp ordentlig av i bekkenbunnen mellom hver repetisjon
 
Denne anbefalingen fant jeg nettopp på Ullevål kiropraktor klinikk sine side

Gjør 3 x 10 raske knip hvor du kniper så hardt og så fort du klarer. Husk pause mellom hvert knip.


Gjør så 5 lange knip hvor du holder hvert knip i 10 sekunder. Slapp ordentlig av i bekkenbunnen mellom hver repetisjon
Skal legge denne inn i ukas utfordring...venter bare på å få redigeringsknappen...ble borte igår...Så ikke fått lagt den inn
 
Cluet med utfordringen er jo bare litt ekstra gøy. Litt motivasjon til å ta noen grep

Det er ikke utfordringen man vinner på 0.5 kilo på et lag på ti stykker er 0.05 kilo på hver. Femti gram. Det er virkelig ikke om alle får bonus på utfordringene som vinner krigen. Det er bare for gøy. Det som avgjør er vekt. I mine runder som krigleder tror jeg aldri at det om en deltager fikk bonus eller ei noen gang hadde avgjort hvilket lag som gikk ut, noen uke.

Kan du ikke få alle bonusene? Neivel. Vet du hva? Gjør alt du kan, ha det gøy, gjør det du vil og kan. Og guess what, det er det viktige.
 
Jeg får ikke ordentlig til situps (strammer musklene i halsen så veldig), ble en gang vist en annen øvelse der man ligger flatt på rygg. Så løfter man beina i rolig tempo til de er rett til værs (man ligger i 90grader) og rolig ned igjen. Jeg ble vist dette som erstatning for situps. Så da lurer jeg veldig på om denne er godkjent istedenfor situps? :)
Jeg syns det er greit:) det er jo en bedre øvelse enn sit ups egentlig og det får deg ut i aktivitet så synes det er helt innafor:)
 
Cluet med utfordringen er jo bare litt ekstra gøy. Litt motivasjon til å ta noen grep

Det er ikke utfordringen man vinner på 0.5 kilo på et lag på ti stykker er 0.05 kilo på hver. Femti gram. Det er virkelig ikke om alle får bonus på utfordringene som vinner krigen. Det er bare for gøy. Det som avgjør er vekt. I mine runder som krigleder tror jeg aldri at det om en deltager fikk bonus eller ei noen gang hadde avgjort hvilket lag som gikk ut, noen uke.

Kan du ikke få alle bonusene? Neivel. Vet du hva? Gjør alt du kan, ha det gøy, gjør det du vil og kan. Og guess what, det er det viktige.


Målet må jo være å få til alle. Dette litt fordi det hjelper oss igang!
 
Målet må jo være å få til alle. Dette litt fordi det hjelper oss igang!
Nei

Målet er ikke å få til alle. Det kom føest sånne plukklister for at det skulle være noe for enhver Ikke for at målet e tå gjøre alle men for at det skulle være noe alle skulle kunne klare. Noe for alle ikke alt for noen.
 
Jeg tenker at vi alle har ulike mål. For min del prøver jeg på best mulig, for det gir meg motivasjon!
 
Alle har ulike mål, men poenget med utfordringen er en liten sånn gøy ting som motiverer og at det skal være noe for alle. Og vi kan ikke gå rundt og være misfornøyde fordi en del av det å ikke passer oss. Det er ikke mulig at alt passer alle men det er ikke poenget heller . Gjøre det vi kan.

Ikke la det beste bli det godes fiende.
 
Last edited:
Alle har ulike mål, men poenget med utfordringen er en liten sånn gøy ting som motiverer og at det skal være noe for alle. Og vi kan ikke gå rundt og være misfornøyde fordi en del av det å ikke passer oss. Det er ikke mulig at alt passer alle men det er ikke poenget heller . Gjøre det vi kan.

Ikke la det beste bli det godes fiende.
Enig!
Men jeg har syyykt konkuranseinstinkt.
Men denne uka rekker jeg ikke stort da. Flytta i går :)
 
Ser at det står at man kan gjøre så mange oppgaver man vil i løpet av dagen, men hvordan gjør dere det med poeng med skritt? I tidligere kriger så kan man ikke få poeng for både 10 000 og 15 000 på en dag, det er bare en av de man kan få poeng for. Hva har dere tenkt denne gangen mht hvis man går 15 000 skritt, får man da poeng for 10 000 og 15 000? Altså dobbelt så mange poeng??? Det blir jo ikke riktig.
 
Ser at det står at man kan gjøre så mange oppgaver man vil i løpet av dagen, men hvordan gjør dere det med poeng med skritt? I tidligere kriger så kan man ikke få poeng for både 10 000 og 15 000 på en dag, det er bare en av de man kan få poeng for. Hva har dere tenkt denne gangen mht hvis man går 15 000 skritt, får man da poeng for 10 000 og 15 000? Altså dobbelt så mange poeng??? Det blir jo ikke riktig.

Det skulle jeg akkurat til å spørre om også :)
Dette i tillegg til det å klare 8 hver dag (bonus), for om man da ikke får dobbelt opp på skritt, så blir det lite valgfrihet igjen til å velge bort noe.
 
Back
Topp