Felles skravletråd høsten 2018

Ser at det står at man kan gjøre så mange oppgaver man vil i løpet av dagen, men hvordan gjør dere det med poeng med skritt? I tidligere kriger så kan man ikke få poeng for både 10 000 og 15 000 på en dag, det er bare en av de man kan få poeng for. Hva har dere tenkt denne gangen mht hvis man går 15 000 skritt, får man da poeng for 10 000 og 15 000? Altså dobbelt så mange poeng??? Det blir jo ikke riktig.
Ja ser problemstillingen, var opprinnelig kun 10 000 skritt, men la til 15 000 skritt da noen nevte d. Rettferdig hadde vel vært om 15000 skritt ga litt mer poeng eks 25.
Planen var å velge en av dem. Derfor max uttelling for 8 oppgaver og ikke 9. Men kan gå å justere høyere poengsum for 15 000. Men skal du kunne krysse av både 10 000 og 15 000 må du gå 25 000 på en dag. Har aldri gjort dette før så bare gi beskjed om jeg gjør noen tabber :)
 
Last edited:
Det skulle jeg akkurat til å spørre om også :)
Dette i tillegg til det å klare 8 hver dag (bonus), for om man da ikke får dobbelt opp på skritt, så blir det lite valgfrihet igjen til å velge bort noe.
Ja men 8 av 9 oppgaver blir som å gjøre alle oppgavene. Siden det er 2 skrittoppgaver ble 8 max. Men du må ikke ta alle 8 for å få bonus. Får også bonus for 4,5,6 hver dag
 
Håper alle ble fornøyd nå ellers hyl ut så fikser jeg :) har redigert og prøvt å oppklare i utfordringstråden :)
 
Last edited:
Ser at det står at man kan gjøre så mange oppgaver man vil i løpet av dagen, men hvordan gjør dere det med poeng med skritt? I tidligere kriger så kan man ikke få poeng for både 10 000 og 15 000 på en dag, det er bare en av de man kan få poeng for. Hva har dere tenkt denne gangen mht hvis man går 15 000 skritt, får man da poeng for 10 000 og 15 000? Altså dobbelt så mange poeng??? Det blir jo ikke riktig.
Det skulle jeg akkurat til å spørre om også :)
Dette i tillegg til det å klare 8 hver dag (bonus), for om man da ikke får dobbelt opp på skritt, så blir det lite valgfrihet igjen til å velge bort noe.


Det jeg da tenker, er at man får 50poeng (bare tilfeldige tall) for 10.000 skritt, også får man da 25 (halvparte) ekstra om man greier 15.000.
Men jeg synes man fortjener høy bonus om man greier 15.000 skritt hver eneste dag. For det synes jeg faktisk er litt imponerende!
 
Jeg har tolket som 20 poeng for 10 000, og enda 20 poeng om man når 15 000. Og det har jeg da gått ut i fra i dag, og ikke spist fullkorn! For da skulle jeg være safe å få til 8 oppgaver. Så, jeg synes det er litt kjipt om det blir forandret nå jeg, for da blir kriterier endrer etter oppstart, og jeg har ingen mulighet til å rette opp.
 
Hvordan stiller man seg til smoothie? Ryker snopebonus da?

Samme gjelder næringsdrikker med sjokolade? Ryker snopebonus?
 
Jeg har tolket som 20 poeng for 10 000, og enda 20 poeng om man når 15 000. Og det har jeg da gått ut i fra i dag, og ikke spist fullkorn! For da skulle jeg være safe å få til 8 oppgaver. Så, jeg synes det er litt kjipt om det blir forandret nå jeg, for da blir kriterier endrer etter oppstart, og jeg har ingen mulighet til å rette opp.
Du får 20 for 10 000 og 40 for 15 000 så da velger du 15 000 då og får dine 40 poeng ;)
 
Hvordan stiller man seg til smoothie? Ryker snopebonus da?

Samme gjelder næringsdrikker med sjokolade? Ryker snopebonus?
Smoothie er jo bare juice/bær/frukt...men nå vet jeg ikke hva du tar i dine smoothie...hehe... jeg regner ikke proteinshakes eller yt sin sjokolade drikk som er ment etter trening...det går under kosttilskudd
 
Jeg har tolket som 20 poeng for 10 000, og enda 20 poeng om man når 15 000. Og det har jeg da gått ut i fra i dag, og ikke spist fullkorn! For da skulle jeg være safe å få til 8 oppgaver. Så, jeg synes det er litt kjipt om det blir forandret nå jeg, for da blir kriterier endrer etter oppstart, og jeg har ingen mulighet til å rette opp.
Og ja er nå 16 500 skritt selv så seff skal vi få uttelling for det :)
 
Teller vann med kullsyre under 1,5 liter vann i utfordringen? Da tenker jeg naturell altså, ikke av de med tilsatt smak. :)

Liker at knipeøvelsene er med, får jeg et spark bak til å gå i gang med de igjen. Var såååå flink de første ukene etter fødsel, nå har det bare sklidd fullstendig ut og vært sånn nå og da bare. Og hjelpes meg så svak jeg er i de enda. Var så vidt jeg klarte 10 sekunder i strekk! Var ikke mye kraft i knipinga da, men jeg kneip så godt jeg kunne. :knegg: Og under knebøyinga så knaka det så at jeg er sikker på at mannen hørte det helt opp på kontoret. :p
 
Teller vann med kullsyre under 1,5 liter vann i utfordringen? Da tenker jeg naturell altså, ikke av de med tilsatt smak. :)

Liker at knipeøvelsene er med, får jeg et spark bak til å gå i gang med de igjen. Var såååå flink de første ukene etter fødsel, nå har det bare sklidd fullstendig ut og vært sånn nå og da bare. Og hjelpes meg så svak jeg er i de enda. Var så vidt jeg klarte 10 sekunder i strekk! Var ikke mye kraft i knipinga da, men jeg kneip så godt jeg kunne. :knegg: Og under knebøyinga så knaka det så at jeg er sikker på at mannen hørte det helt opp på kontoret. :p

Nope.

Utdrag fra reglene:

Vi regner vann som:

- rent vann uten smak eller kullsyre
 
Nope.

Utdrag fra reglene:

Vi regner vann som:

- rent vann uten smak eller kullsyre

Aaah det stod selvsagt der. Overså det. :) Drikker mest naturell til vanlig, men må drikke en smule mer idag da siden noe har vært med kullsyre.

Også et fint spark bak. Jeg er for dårlig på vanndrikking (væskeinntak generelt i grunn).
 
Aaah det stod selvsagt der. Overså det. :) Drikker mest naturell til vanlig, men må drikke en smule mer idag da siden noe har vært med kullsyre.

Også et fint spark bak. Jeg er for dårlig på vanndrikking (væskeinntak generelt i grunn).

Samme her, fryktelig dårlig på å drikke rent springvann.
Det er nesten bare ved trening at jeg ikke har smakssatt vann :bag:
 
Samme her, fryktelig dårlig på å drikke rent springvann.
Det er nesten bare ved trening at jeg ikke har smakssatt vann :bag:

Samme her, ved mosjon eller om natta. *kremt* Men vært flink i dag da, bare litt igjen til målet! Og når en ammer bør en jo drikke nok også.

Har drukket mer rent springvann når vi har vært flinke til å sette flasker med det i kjøleskapet, for i springen blir det ikke skikkelig kaldt på denne tiden av året. Og smålunka vann er i alle fall ikke godt!
 
Samme her, ved mosjon eller om natta. *kremt* Men vært flink i dag da, bare litt igjen til målet! Og når en ammer bør en jo drikke nok også.

Har drukket mer rent springvann når vi har vært flinke til å sette flasker med det i kjøleskapet, for i springen blir det ikke skikkelig kaldt på denne tiden av året. Og smålunka vann er i alle fall ikke godt!

Heia! Du klarer nok den siste skvetten :)

Jeg var ikke flink da jeg amma engang :bag:
og det selv med springvann som er herlig kaldt og friskt hele året :angelic:
 
Samme her, ved mosjon eller om natta. *kremt* Men vært flink i dag da, bare litt igjen til målet! Og når en ammer bør en jo drikke nok også.

Har drukket mer rent springvann når vi har vært flinke til å sette flasker med det i kjøleskapet, for i springen blir det ikke skikkelig kaldt på denne tiden av året. Og smålunka vann er i alle fall ikke godt!
På jobb har jeg halvfull flaske i fryseren om natta. Fyller med vann på morgenen. Der blir ikke kaldt vann. Men isvann er uten smak og kullsyre, men likevel godt.
 
Du får 20 for 10 000 og 40 for 15 000 så da velger du 15 000 då og får dine 40 poeng ;)
Jojo, men da får jeg ikke telt 8 ulike challancer i dag, og kan få mindre i bonus!
 
viss jeg går på tur og har puls som går i 158 og jeg svetter som en gris er det trening eller mosjon da jeg løper ikke jeg bare går i uelent terreng jeg har bare en ræva kondisjon hehe
 
viss jeg går på tur og har puls som går i 158 og jeg svetter som en gris er det trening eller mosjon da jeg løper ikke jeg bare går i uelent terreng jeg har bare en ræva kondisjon hehe

Det må du vurdere selv. Jeg går tur nå, det blir mosjon. Men jeg kan og gå tur som jeg tar som trening, fordi farten er høy (bare at jeg ikke jogger fordi leggene ikke tåler det), steglengden lang, pulsen høy og jeg svetter. Må dusje etterpå.
 
Back
Topp