Felles skravle 2015

Er det liv i dere? :)

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)
Tidlig i seng i går. Har hatt lite søvn de siste dagene :) godt å få slappe av litt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det var nok godt.

Jeg teller timer til helg

fra app

Helg

Middag spist.

Deilig, deilig helg.

Mindre happy for brev om utsatt time hos gyn som er mens jeg egentlig er på ferie. Må ringe på manndang ogn høre hva som er mulig å få til.

Helg

Middag spist.

Deilig, deilig helg.

Mindre happy for brev om utsatt time hos gyn som er mens jeg egentlig er på ferie. Må ringe på manndang ogn høre hva som er mulig å få til.
Så utrolig kjipt! Er så typisk. Håper dere finner en løsning og at du heller får time tidligere. Vil ikke vente til etter ferien. Nå har vi ventet lenge nok.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Hvordan skal jeg tilbrede tilbehøret mitt i morgen? Skal ha gulerøtter, aspargestopper og sopp ved siden av biff. :D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Hehe..
Du har de perfekte ingrediensene til biff tilbehør :)

Har du noe vårlør, sjalotteløk, rødløk eller vanlig løk?

Dersom du har det, stek litt av den typen løk du har til den blir klar og myk i helst smør.
Ta den opp løken tilsett opp delt gulrøtter, og stek i en ca 5 minutter før du tilsetter soppen.
Når gulrøttene er ved å bli møre til sett løken (dersom du hadde) igjen og en liten dærsj mat fløte om du har.
Smak til med salt pepper og estragon.

Smelt smør i en panne (gjerne riflet panne), og tilsett litt lime elle sitron saft om du har.
Sett varmen på medium/sterk.
Legg aspargestoppene oppi, snu dem ofte.
Når de er gylne i skinnet er de ferdige.
Da har de litt tyggemotstand, og ikke vassene.
Leg det på et pat og strø litt grov salt over (Og parmesan om du har)

Hehe..
Du har de perfekte ingrediensene til biff tilbehør :)

Har du noe vårlør, sjalotteløk, rødløk eller vanlig løk?

Dersom du har det, stek litt av den typen løk du har til den blir klar og myk i helst smør.
Ta den opp løken tilsett opp delt gulrøtter, og stek i en ca 5 minutter før du tilsetter soppen.
Når gulrøttene er ved å bli møre til sett løken (dersom du hadde) igjen og en liten dærsj mat fløte om du har.
Smak til med salt pepper og estragon.

Smelt smør i en panne (gjerne riflet panne), og tilsett litt lime elle sitron saft om du har.
Sett varmen på medium/sterk.
Legg aspargestoppene oppi, snu dem ofte.
Når de er gylne i skinnet er de ferdige.
Da har de litt tyggemotstand, og ikke vassene.
Leg det på et pat og strø litt grov salt over (Og parmesan om du har)
Wow:D du er rå!!! Stiller et lite enkelt spørsmål og får en stil tilbake! Jeg digger deg:D
Jeg tåler egentlig ikke løk, derfor jeg aldri tenker på det, men vi har både vanlig og sjalottløk og hulerboermannen elsker det, så kan ha store biter slik at jeg får med smaken også kan jeg bare fiske ut løkbitene etterpå. Har nemlig funnet ut at det bare er løkkjøttet jeg får plager av.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Hvordan skal jeg tilbrede tilbehøret mitt i morgen? Skal ha gulerøtter, aspargestopper og sopp ved siden av biff. :D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Du? Du MÅ ikke sitere for å skive innlegg, sitere da er det meningen at det er relatert til det du siterer. Jeg blir jo rent forvirra, om det er en logikk her jeg ikke ser...

Du? Du MÅ ikke sitere for å skive innlegg, sitere da er det meningen at det er relatert til det du siterer. Jeg blir jo rent forvirra, om det er en logikk her jeg ikke ser...
Var bare fordi spørsmålet var til anonym... Ikke mer avansert enn det:p

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Wow:D du er rå!!! Stiller et lite enkelt spørsmål og får en stil tilbake! Jeg digger deg:D
Jeg tåler egentlig ikke løk, derfor jeg aldri tenker på det, men vi har både vanlig og sjalottløk og hulerboermannen elsker det, så kan ha store biter slik at jeg får med smaken også kan jeg bare fiske ut løkbitene etterpå. Har nemlig funnet ut at det bare er løkkjøttet jeg får plager av.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Ingen årsak, hadde du virkelig forventet noe annet :P

Betyr det at jeg må være stand bye i morgen ettermiddag/kveld i tilfalle du trenger videre veiledning :P

Jeg må bare finne på tilbehør til biff ala suprise...
Haha, neida, du skal slippe det:) Jeg er bittelitt flink på kjøkkenet jeg også. Bare ikke like god som deg, men blir morsomt å prøve din variant i morgen:)
Suprise er spennende det! Du får si hva det blir til da:D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Mulig jeg er fryktelig trøtt og har tungt for det nå, men jeg greier ikke å skjønne hvordan det kan lønne seg å ta permisjon med 100% dekningsgrad og deretter ta ut ULØNNET permisjon kontra 80%?

http://www.nettavisen.no/na24/3662889.html

Kan noen som har en hjerne som virker forklare?

Haha, neida, du skal slippe det:) Jeg er bittelitt flink på kjøkkenet jeg også. Bare ikke like god som deg, men blir morsomt å prøve din variant i morgen:)
Suprise er spennende det! Du får si hva det blir til da:D

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Poenget er at vi har noe umerket kjøtt i frysen.
Har tenkt å ta opp en bit så får vi se hva det smaker.
Det kan være følgende:
1. Storfe, entrecote
2. Storfe, mørbrand
3. Kalv
4. Dådyr

Mulig jeg er fryktelig trøtt og har tungt for det nå, men jeg greier ikke å skjønne hvordan det kan lønne seg å ta permisjon med 100% dekningsgrad og deretter ta ut ULØNNET permisjon kontra 80%?

http://www.nettavisen.no/na24/3662889.html

Kan noen som har en hjerne som virker forklare?

Fordi du får MER totalt med 100% i kortere tid, enn 80%. foreklede tall: 10000 i 10 mnd gir 100.000 eller 8000 i 12 mnd gir 96.000

Greia er at det er ikke 80% tid du får 100% lønn, nemlig, det er litt mer. Derav at den totale utbetalingen er større.

Poenget er at vi har noe umerket kjøtt i frysen.
Har tenkt å ta opp en bit så får vi se hva det smaker.
Det kan være følgende:
1. Storfe, entrecote
2. Storfe, mørbrand
3. Kalv
4. Dådyr
Nam, nam!!! Håper for din del at det er 3 eller 4! Vi har kenguru og kamel i fryseren. Gleder meg! Etter fødsel skal vi prøve pyton.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Back
Topp