Felles skravle 2015

Om jeg skal bruke noe prev så blir det spiral uten hormoner. Vil jo ikke kødde med kroppen en gang til før nr 2.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
Jeg kommer til å bruke temping som prevensjon :) Har jo en slik måler, som viser trygge/utrygge dager:) 99,9% sikker.

Men det kan du jo bruke bare vanlig temping til? Ha sex etter at du har påvist EL. Sex 7 dager før EL kan jo gi baby, så det er jo bare å tempe frem til man er dpo (om du får kryss 3 dpo) og så kan du legge bort både temp og kondomer frem til tr. :)

Men av og til vil jeg ha sex før el, men kanskje det blir umulig da? :confused:

Hvis sex 7 dager før el kan gi baby, og jeg vanligvis får el på cd10-11, blir jeg nødt til å vente til etter el uansett. Kjipt!

Det samme tenker jeg. Vil helst kjøpe meg en ladycomp/babycomp, sånn at jeg kan bruke temping som prevansjon.
Jepp jeg har babycomp. Veldig fornøyd :D Den brukes jo som prevensjon og til prøving, genialt :D Men dyr!

Hvis sex 7 dager før el kan gi baby, og jeg vanligvis får el på cd10-11, blir jeg nødt til å vente til etter el uansett. Kjipt!
Da må du bare bruke kondom før eggløsning evnt :) Eller kjøpe babycomp ;)

Nei nå skal jeg i middagsbesøk :) Skravles senere jenter!

Bruke kondom før EL.

Da må du bare bruke kondom før eggløsning evnt :) Eller kjøpe babycomp ;)

Poenget blir jo det samme med babycomp. Om hun har EL på dag 10-11 i syklusen så må hun vente til etter EL med å ha sex. Eller, hun kan jo ha de første 4 dagene når tr er på besøk da.

Babycomp er jo ikke prevensjon dersom man har hatt sex de siste 7 dagene før EL. ;) Så det blir jo bare en dyr variant av temping.

Selvfølgelig sex med kondom før EL da, så ikke ingen sex i det hele tatt. :p

Poenget blir jo det samme med babycomp. Om hun har EL på dag 10-11 i syklusen så må hun vente til etter EL med å ha sex. Eller, hun kan jo ha de første 4 dagene når tr er på besøk da.

Babycomp er jo ikke prevensjon dersom man har hatt sex de siste 7 dagene før EL. ;) Så det blir jo bare en dyr variant av temping.

Da kan jeg klare meg med det gode gamle termometeret mitt. Sikkert som bare det, det ;)

Ja jeg vet det :) Men jeg synes den er veldig grei. Lyser rødt og grønt på trygge/utrygge dager. Men når en har tempet mange pp så holder det jo med et vanlig termometer ;) Sånn er det jo med babycompen også.. en må bruke den noen pp får det er trygt. Og fungerer helst med de som har normale sykluser. Altså eggløsning rundt samme dag hver pp :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Da kan jeg klare meg med det gode gamle termometeret mitt. Sikkert som bare det, det ;)

Ja. Det er jo det, men jeg tror jeg kommer til å ta minipiller igjen når vi har prøvepause før vi begynner å prøve på nummer to, men det er jo fordi min kropp virker å være veldig dyktig på å starte ny syklus til tross for hormontull (nå har jeg liksom fått testet både hormonprevensjonsslutt og aborter). :p

MEN om det blir prøvepause fremover pga. utredning så blir det temping med kondomer frem til EL. Var det jeg gjorde forrige syklus. Fungerer jo greit det og. :)

Ja jeg vet det :) Men jeg synes den er veldig grei. Lyser rødt og grønt på trygge/utrygge dager. Men når en har tempet mange pp så holder det jo med et vanlig termometer ;) Sånn er det jo med babycompen også.. en må bruke den noen pp får det er trygt. Og fungerer helst med de som har normale sykluser. Altså eggløsning rundt samme dag hver pp :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, jeg mente ikke at det ikke var greit altså. :) Var bare at Lanterne som har grei kontroll med temping egentlig ikke får så mye bedre kontroll med babycomp.

Og etter en fødsel så kan jo syklusen være helt på bærtur så da er jo heller ikke babycomp'en helt sikker før etter en god stund vanligvis heller. Ja.

Men det kan jo være at noen tenker at semitvillinger er veldig hyggelig også da! :D Hihi...

Ja, det håper jeg og. For vi har ikke bestilt noen ferie i år, så vi skal bare være hjemme. Eller, vi bor i Vestfold da, så hjemme betyr også utpå i båten, men ingenting som er bestilt eller planlagt. Og det er jo i tilfelle jeg ligger og spyr hele sommeren. Man får ikke tilbake på forsikringen selv om man blir så syk av graviditet at man får en diagnose. Dersom hovedårsaken er graviditet så dekker ikke forsikringen noen ting. Det er irriterende kjenner jeg, for så lenge vi prøver kan vi ikke bestille noe reise. MEN det er jo lov å håpe at det da blir en kjempesommer her hjemme, for i så fall er det ikke noe farlig at vi ikke skal noe spesielt. Jeg gleder meg egentlig til hjemme-sommer jeg. :)

Skal dere noe spesielt til sommeren da?
Det er teit altså at en ikke får det igjen hvis en blir så dårlig i graviditeten.
Håper ikke jeg blir det, for skal i bryllup til to brødre... kjedlig å være dårlig da. Da vil jeg være 10 og 12 uker på vei... Men får ta ting som det kommer:)
Ellers skal vi til østfold en tur;)

Ja. Det er jo det, men jeg tror jeg kommer til å ta minipiller igjen når vi har prøvepause før vi begynner å prøve på nummer to, men det er jo fordi min kropp virker å være veldig dyktig på å starte ny syklus til tross for hormontull (nå har jeg liksom fått testet både hormonprevensjonsslutt og aborter). :p

MEN om det blir prøvepause fremover pga. utredning så blir det temping med kondomer frem til EL. Var det jeg gjorde forrige syklus. Fungerer jo greit det og. :)
Du har virkelig ingen problemer med å bli gravid, så det er kanskje litt risky for deg å droppe prevansjon. Jeg vet ennå ikke hvordan syklusen blir etter en fødsel, men det vet vel ingen. Kan jo hende jeg blir superfertil etter det første barnet :)

Noen her som har blitt utfordret til å bade innen 24 timer? Teite trend.. Har blitt utfordret derfor teit! Jeg er bombesikker på at jeg blir syk om jeg hopper i havet idag, tåler ingenting. Men sambo hadde en lur løsning, hoppe uti med overlevningsdrakt som man flyter i. Ingen sa nå om klær :p kanskje om jeg gidder etter ridetur.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
Jeg er blitt utfordret. Skikkelig teit spør du meg. Kommer ikke til å gjøre det. Vil ikke risikere å bli syk nå når det endelig har klaffet for oss.

Jeg er blitt utfordret. Skikkelig teit spør du meg. Kommer ikke til å gjøre det. Vil ikke risikere å bli syk nå når det endelig har klaffet for oss.
Jeg tror jeg kommer til å bruke Lykkeliten_86 sitt bilde hvis noen utfordrer meg. Jeg er fint lite interessert i å bade, så kommer til å si Nei!

Det er teit altså at en ikke får det igjen hvis en blir så dårlig i graviditeten.
Håper ikke jeg blir det, for skal i bryllup til to brødre... kjedlig å være dårlig da. Da vil jeg være 10 og 12 uker på vei... Men får ta ting som det kommer:)
Ellers skal vi til østfold en tur;)

Håper du slipper det! :)

Ja, jeg synes det er helt teit at når legen sier du er for syk til å gjøre noe som helst, så sier forsikringsselskapet at det ikke teller fordi man har en huleboer i magen. Jeg forstår at man kan planlegge til en viss grad graviditet, men det finnes jo også de som prøver i årevis da.

Du har virkelig ingen problemer med å bli gravid, så det er kanskje litt risky for deg å droppe prevansjon. Jeg vet ennå ikke hvordan syklusen blir etter en fødsel, men det vet vel ingen. Kan jo hende jeg blir superfertil etter det første barnet :)

Jeg synes det blir litt risky ja. Men jeg vil ikke vente lenge med å prøve, siden det tross alt har tatt så lang tid nå. Så det blir jo bare en kort periode med prevensjon.

Nei, man vet jo ikke. Og plutselig blir du superfertil. Rare kroppene.

Jeg håper nå vi får nummer én snart da! :D

Nei, du må jo ikke tulle rundt når du har en liten en i magen og 7 grader i vannet. Det synes jeg ikke du skal tulle med da nei.

Back
Topp