Felles skravle 2015

Noen her som har blitt utfordret til å bade innen 24 timer? Teite trend.. Har blitt utfordret derfor teit! Jeg er bombesikker på at jeg blir syk om jeg hopper i havet idag, tåler ingenting. Men sambo hadde en lur løsning, hoppe uti med overlevningsdrakt som man flyter i. Ingen sa nå om klær :p kanskje om jeg gidder etter ridetur.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Nei, jeg har lest om trenden, men ikke sett spor av den

Ja. Jeg gleder meg. :) Nå blir det snart vintermage da, de synes minst av alle. Jeg som synes sånne gravid-kjoler om sommeren er SÅ fint. :p Jaja. Jeg håper på vintermage nå da, og så får heller nummer to bli sommermage.
Om det blir en vinter som sist nå, så kan jeg nesten gå med kjole bare for å brife :p kommer dere til å begynne på nr 2 kjapt? Om jeg vil en til kommer vi til å gjøre det med en gang jeg får tr igjen, kommer ikke til å begynne på noen prev så kan det bare ta den tiden det tar.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Jeg svarte med glimt i øyet altså, hun er en ganske morsom dame egentlig, bare litt masete. Så det var ikke ekkelt. Litt vanskelig å formidle stemningen over internett. Men ja, jeg følte for å svare litt "frekt" etter en god del mas.
Forsto det som et artig frekt svar ;)

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Så sinna på mannen nå.
Jeg var oppe med frøkna i morges mens han fikk sove.
I tillegg til å ta meg av barna fikk jeg et kjøkken som var helt bomba til å bli helt ryddig inkludert vasket gulvet.

Kl 12 sovnet frøkna til ettermiddagsluren sin..
Kl 13 var jeg totalt utslitt siden jeg også sov dårlig i natt, og gikk og la meg litt.

Jeg kan IKKE sove lenger enn en time, og frøkna kan IKKE sove lenger enn 2 timer.
Sover jeg lenger, får jeg ikke sove på kvelden.
Sover frøkna lenger, våkner hun 100 ganger i løpet av natten de 2-3 neste nettene. og det er jeg som må ta henne siden det blir bare verre dersom mannen prøver.
Ga også beskjed om at eldsten hadde spilt nok når jeg gikk ned og skulle ut i det fine været når han var ferdig med brettet.

Kl 16 (3 timer senere) våknet jeg.
Kommer opp og frøkna sover fremdeles, og gutten sitter fremdeles og spiller.
Stuen jeg hadde bedt mannen rydde sammen lekene i, og oppvaskmaskinen jeg hadde bedt han tømme var ikke rørt.
Han hadde sittet hele tiden foran datamaskinen sin og ikke løftet en finger, og hvertfall ikke vekket oss som han vet er viktig.

Nå er jeg sinna!!!

Om det blir en vinter som sist nå, så kan jeg nesten gå med kjole bare for å brife :p kommer dere til å begynne på nr 2 kjapt? Om jeg vil en til kommer vi til å gjøre det med en gang jeg får tr igjen, kommer ikke til å begynne på noen prev så kan det bare ta den tiden det tar.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Det har vi gjort begge gangene. Ikke noe prevensjon, og prøvd fra første mens etter førdsel.

Det ble 2,5 år mellom de to vi har. Og altså blir det minst 4 år til neste...

Forresten, selv om jeg foreløpig ikke har noen venner som har drevet med badeutfordringen, så har venners venner gjort det, og venner har kommentert på det. Så via via via så kunne jeg se at noen hadde lagt ut denne, den synes jeg var fin;

upload_2014-5-4_16-41-57.png

Så sinna på mannen nå.
I tillegg til å ta meg av barna fikk jeg et kjøkken som var helt bomba til å bli helt ryddig inkludert vasket gulvet.

Kl 13 var jeg totalt utslitt siden jeg også sov dårlig i natt, og gikk og la meg litt.

Jeg kan IKKE sove lenger enn en time, og frøkna kan IKKE sove lenger enn 2 timer.
Sover frøkna lenger, våkner hun 100 ganger i løpet av natten de 2-3 neste nettene. og det er jeg som må ta henne siden det blir bare verre dersom mannen prøver.
Ga også beskjed om at eldsten hadde spilt nok når jeg gikk ned og skulle ut i det fine været når han var ferdig med brettet.

Stuen jeg hadde bedt mannen rydde sammen lekene i, og oppvaskmaskinen jeg hadde bedt han tømme var ikke rørt.
Han hadde sittet hele tiden foran datamaskinen sin og ikke løftet en finger, og hvertfall ikke vekket oss som han vet er viktig.

Nå er jeg sinna!!!

Da får han ta henne i natt i alle fall.

Jeg har for få venner på FB, rett og slett. Nesten bare familie.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Vi kommer til å prøve på nytt "med en gang" tenker jeg. Altså, om barnet er friskt og hverdagen går "greit" (i forhold til omstilling til småbarnsforeldre da) så blir det nok å prøve når babyen har passert 6 måneder. Frem til det bruker jeg nok prevensjon av en eller annen variant for å være sikker på at jeg ikke plutselig sitter med semitvillinger når vi først får det til. :rolleyes:

Forsto det som et artig frekt svar ;)

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Så bra. Da jeg leste gjennom det som tekst en gang til synes jeg nemlig det kunne se ut som jeg bare var frekk. Det var ikke sånn det var heldigvis, jeg er jo ikke ekkel med familien.

Så sinna på mannen nå.

Nå er jeg sinna!!!

Oh oh oh!!! Jøss. Da hadde jeg vært så sint som fy. At du klarer å forklare det så ordentlig til oss allikevel, jeg hadde nok kokt over.

Det har vi gjort begge gangene. Ikke noe prevensjon, og prøvd fra første mens etter førdsel.

Det ble 2,5 år mellom de to vi har. Og altså blir det minst 4 år til neste...
Siden tar så lang tid nå med oss nå, så er det greit å la vær å begynne på noe prev.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Nei det går ikke.
Da vi hun være våken 3 ganger så lenge, og jeg får ikke sove mens de holder på likevel.
Lettere hvis jeg tar henne og blir ferdig med det.

Du burde jo bare dra og sove hos noen andre.

Folk har en hjerne som en gullfisk :p blubb blubb

Fikk spm av farmoren til sambo for noen mnd siden, eller det var ikke et spm. "Jeg sitter bare å venter på oldebarn nr 5 jeg nå" "jaha?" Sa jeg. "Ja dere har jo kjøpt dere hus, så no må dere lage oldebarn" ..... Hadde bare lyst til å slenge i trynes hennes "for det har vi ikke prøvd på nå i over 1 år, kan ikke bare trykke på en knapp heller!" Ahhhhh
Ble til at jeg bare svarte at vi venter til senere, hund og katt først nå.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
Æsj måte på! Svigermor maser også hull i hode på oss. En av grunnene til at jeg ikke gidde å si noe til henne enda. Maste senest på torsdag. Så tenkte jeg bare "du skulle bare vist";) Mamma og pappa har aldri spurt eller nevnt noe som helst. Det liker jeg :)

Forresten, selv om jeg foreløpig ikke har noen venner som har drevet med badeutfordringen, så har venners venner gjort det, og venner har kommentert på det. Så via via via så kunne jeg se at noen hadde lagt ut denne, den synes jeg var fin;

Vis vedlegget 59712
Sett den flere ganger :p men så er jeg et konkuranse menneske, skal ikke være noe dårligere enn andre :p men tror det blit så jeg dropper det. Er jo en som har dødd av det, så kan argumentere med det

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ
Jeg kommer aldri til å begynne på prevensjon igjen :) Jeg tenker at når jeg ammer er det prevensjon i seg selv, og når jeg er ferdig å amme så prøver vi på nr 2 :)

Siden tar så lang tid nå med oss nå, så er det greit å la vær å begynne på noe prev.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Skjønner jeg godt. Jeg får EL fort etter både aborter og pilleslutt, så jeg tror nok jeg kommer til å bruke prevensjon til babyen er 6 måneder. Og om jeg har endometriose så lønner det seg å bruke hormonell prevensjon. MEN vi kommer nok til å slutte fort når vi har komme litt inn i det med en baby. Forhåpentligvis slutter vi med prevensjon med baby på mellom 6-9 måneder. Mannen må jo være enig, og dette er for tidlig å snakke om med han. Han kan ikke planlegge så langt frem i tid.

Back
Topp