Det er egentlig litt godt at det er flere enn meg som føler på det, for jeg vil jo ikke være "sær og vanskelig" heller. Jeg synes det er litt ufint. Det blir egentlig litt som andre ting i livet. At om man ligger veldig godt an økonomisk så snakker man ikke BARE om alt man skal kjøpe og alle pengene man har dersom det sitter noen andre ved bordet som har kommet oppi økonomisk uføre. Eller om man gjør det ekstremt bra på eksamen og en annen stryker, så er man jo litt forsiktig med hva man sier. Eller. Ja. Jeg vet jo at de andre eksemplene mine kan handle om at man ikke har gjort en god nok innsats selv da, i motsetning til prøving på baby, men jeg tenker at det uansett handler om litt takt og tone. Om en venninne går gjennom et vanskelig brudd så snakker man ikke BARE om hvor fantastisk ens eget forhold er for tiden. Ja. Jeg synes det handler om takt og tone. Det betyr jo ikke at man aldri kan få lov til å snakke om noe man skal kjøpe fordi man har god økonomi, eller hvor glad man er for å ha gjort det godt på eksamen eller at man har det veldig bra med kjæresten sin, det handler om timing. Ja. Vi burde ha lov til å synes at temaet ikke passer når det er tøft med prøvingen.
Forhåpentligvis kan du skravle masse om babyen i magen din etter hvert som det blir offentlig.
Det er jo hyggelig å snakke om babyer og graviditeter, jeg pleier å synes det er veldig hyggelig jeg. Det er jo fantastisk med helt nye liv, helt nye mennesker.