Felles skravle 2015

Hehe. Sånn er det. Nå har jo faktisk vi og hatt nydelig vær siden før påske, så det er skikkelig luksus:)

Ja, det har vel vært fint i april i store deler av landet. :) Det er godt etter en lang vinter.

Ja det gjør godt for hele kroppen det. Håper bare sommeren blir god og.

Ja, det håper jeg og. For vi har ikke bestilt noen ferie i år, så vi skal bare være hjemme. Eller, vi bor i Vestfold da, så hjemme betyr også utpå i båten, men ingenting som er bestilt eller planlagt. Og det er jo i tilfelle jeg ligger og spyr hele sommeren. Man får ikke tilbake på forsikringen selv om man blir så syk av graviditet at man får en diagnose. Dersom hovedårsaken er graviditet så dekker ikke forsikringen noen ting. Det er irriterende kjenner jeg, for så lenge vi prøver kan vi ikke bestille noe reise. MEN det er jo lov å håpe at det da blir en kjempesommer her hjemme, for i så fall er det ikke noe farlig at vi ikke skal noe spesielt. Jeg gleder meg egentlig til hjemme-sommer jeg. :)

Skal dere noe spesielt til sommeren da?

Fått helt dilla på chillinøtter fra nøttefabrikken.

Januar 2015 <3

Sikkert greit å se dine egne betraktninger. :)

* Taster på app på mobilen *

Veldig greit.

Jeg hadde jo f.eks glemt en del ting. Som denne:

"Utfra slik han "tegnet" syklusen min så det ut som om han mente dårlig progesteronproduksjon ja, men hvvordan kanhan vite det når han ikke har tatt noen blodprøve av meg etter EL noen gang? (Eller, ikke NOEN noen gang har tatt en slik blodprøve av meg etter EL) Slik jeg oppfatter syklusen min er det mulig jeg har litt dårlig progestronproduksjon, for jeg spotter jo i en del dager før mens, og tempen er ikke akkurat normalt sett skyhøy"

og så var det denne, som omhandler det jeg hadde tenkt å ta med fastlege, og mulig isuliresistens:
"Jeg må passe på å ikke bli feit. Det maser han litt på, sier han, for han ser at kvinner med dette problemet lett legger på seg, 20-25 kilo når de er gravide, og sliter med å få det av igjen. Ja.. nå har ikke jeg problemer med vekta da... (Jeg veier 50-52 kilo jeg, med mine 167 cm gjør ikke det meg akkurat overvektig...) Nei, men det er noe jeg bør være obs på i alle fall, det har med blodsukkeret å gjøre, noen i familien med sukkersyke kanskje? Neei, jo, mormor hadde det på sine gamle dage, men bare etter at hun ble gammel.. Jaja, jeg skal være obs, særlig om jeg er glad i sjokolade... fett og sukker, ikke en bra kombinasjon."

Koklusjonen min:
"Ja, han sa ikke PCO(S) men det er nok det jeg har, selv om han kaller det "dårlig eggløsning", og sier at insulin-greier gjør at jeg er disponert for å bli feit..."

Kjekt for oss :)

Crinone på deg i dag, ja?

Jepp. Satt i gang med Crinone og forsøker å tenke optimistiske tanker. Merker at med en gang jeg skjønte at jeg var dpo så ble jeg nesten litt deprimert. Aner ikke hva som skjedde jeg, men det er litt sånn "siste sjanse"-tanker på gang (altså, muligens siste sjanse på en stund, absolutt absolutt absolutt ikke siste sjanse i livet). Så nå forsøker jeg å tenke at Crinone og sola og alt sammen gjør at det lille befruktede egget flytter inn og blir der. Haha.. Jeg begynner å bli litt gal av prøvingen tror jeg.

Jeg møtte noen venner i går, som absolutt skulle fortelle meg om noen venner som har akkurat født (altså, deres venner, jeg kjenner ikke de som har fått barn) og om noen de kjenner (som jeg vet hvem er) som skal begynne å prøve på flere barn for å få "2 tette". Disse vennene våre vet at jeg har mistet i februar. Jeg synes det er så rart at man tar opp samtaleemne "alle i verden som har babyer og planlegger babyer og så flotte alle babyene er" med meg da. Og jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg mener jo ikke å være negativ om andres babyer, men å snakke om ukjente babyer over lengre tid har jeg ikke noe stort behov for akkurat nå.
:( Uff. Det er skikkelig dårlig gjort. Noe jeg aldri kunne funnet på å gjøre selv. Var det ingen som merket at du ble litt ukomfertabel? Lei deg? Noen mennesker altså. De burde holde slike ting inni seg noen ganger.

Veldig greit.

Jeg hadde jo f.eks glemt en del ting. Som denne:

"Utfra slik han "tegnet" syklusen min så det ut som om han mente dårlig progesteronproduksjon ja, men hvvordan kanhan vite det når han ikke har tatt noen blodprøve av meg etter EL noen gang? (Eller, ikke NOEN noen gang har tatt en slik blodprøve av meg etter EL) Slik jeg oppfatter syklusen min er det mulig jeg har litt dårlig progestronproduksjon, for jeg spotter jo i en del dager før mens, og tempen er ikke akkurat normalt sett skyhøy"

og så var det denne, som omhandler det jeg hadde tenkt å ta med fastlege, og mulig isuliresistens:
"Jeg må passe på å ikke bli feit. Det maser han litt på, sier han, for han ser at kvinner med dette problemet lett legger på seg, 20-25 kilo når de er gravide, og sliter med å få det av igjen. Ja.. nå har ikke jeg problemer med vekta da... (Jeg veier 50-52 kilo jeg, med mine 167 cm gjør ikke det meg akkurat overvektig...) Nei, men det er noe jeg bør være obs på i alle fall, det har med blodsukkeret å gjøre, noen i familien med sukkersyke kanskje? Neei, jo, mormor hadde det på sine gamle dage, men bare etter at hun ble gammel.. Jaja, jeg skal være obs, særlig om jeg er glad i sjokolade... fett og sukker, ikke en bra kombinasjon."

Koklusjonen min:
"Ja, han sa ikke PCO(S) men det er nok det jeg har, selv om han kaller det "dårlig eggløsning", og sier at insulin-greier gjør at jeg er disponert for å bli feit..."

Det er jo ikke så langt unna konklusjonene du har i dag og. At du sykler og passe på inntak av sukker. Og at du nå skal vurdere å spørre om både FSH-stimulerende og (/eller) progesteronstøtte.

Og heldigvis har du jo ikke blitt feit, selv etter to svangerskap. Du har vært flink til å passe på.

:( Uff. Det er skikkelig dårlig gjort. Noe jeg aldri kunne funnet på å gjøre selv. Var det ingen som merket at du ble litt ukomfertabel? Lei deg? Noen mennesker altså. De burde holde slike ting inni seg noen ganger.

Jeg tror ikke de merket det. Eller. Muligens de merket at jeg ble stille, for de skiftet jo etter hvert tema. Etter det jeg følte var en liten evighet. Jeg vet ikke om jeg kanskje bare er ultrasensitiv, men det finnes da mange andre samtaleemner man kan velge bortsett fra all verdens babyer. Og hadde de vi møtte ventet barn selv så er jo saken noe helt annet altså. Bare for å understreke at jeg ikke har blitt helt sprø. Æsj. Men jeg kjenner jo at jeg trekker meg litt tilbake fra alle verdens babyer, og at det nok blir lettere igjen når jeg er gravid selv.

Mannen merket at jeg var ukomfortabel og han sendte meg flere blikk. Varme gode blikk. Av typen: "Vi SKAL få babyen vår vi også jenta mi." Heldigvis har jeg han. :Heartred Han er evig optimist. :)

Det er jo ikke så langt unna konklusjonene du har i dag og. At du sykler og passe på inntak av sukker. Og at du nå skal vurdere å spørre om både FSH-stimulerende og (/eller) progesteronstøtte.

Og heldigvis har du jo ikke blitt feit, selv etter to svangerskap. Du har vært flink til å passe på.

Feit har jeg ikke blitt, men jeg er 6-7 kilo tyngre nå, så jeg er ikke lenger på grensa til undervekt. Ideelt skulle jeg ok vært litt mer midt mellom da og nå.

Men flink til å passe på har jeg ikke vært. Bare heldig fra naturens side, at jeg kan/kunne spise nesten hva som helst og det gikk bra...

Feit har jeg ikke blitt, men jeg er 6-7 kilo tyngre nå, så jeg er ikke lenger på grensa til undervekt. Ideelt skulle jeg ok vært litt mer midt mellom da og nå.

Men flink til å passe på har jeg ikke vært. Bare heldig fra naturens side, at jeg kan/kunne spise nesten hva som helst og det gikk bra...

Synes du er flink som sykler jeg. Det er jo ingen som synes seg selv er flink, du har litt fokus hvert fall. :)

Petter Northus bil i utforkjøring i sannsynligvis høy hastighet hvor politiet antar promillekjøring og føreren stakk fra åstedet, men ble senere sporet opp av politihundene.

Dersom det er Petter selv så har han virkelig gått en tur i kjelleren synes jeg. Først ville han ut av landslaget, og så syk, dårlig sesong og nå fyllekjøring? Jaja..

Sørgelig om så er, men på en måte ikke sjokkerende, om enn skuffende

Sørgelig om så er, men på en måte ikke sjokkerende, om enn skuffende

Jeg tenkte også både sørgelig og skuffende. Han har jo vært et slags "smårampete" sunt idol for ungdommer har jeg tenkt da. Litt rappkjefta, men trener hardt og jobber godt for å nå sine mål. Det er ikke så galt forbilde det. Nå derimot.. Fyllekjøring er veldig no-no i min bok, og det er det jo også hos en god del andre. Blant annet er sponsorene hans ute og krever å få svar på hva som har skjedd... Huffameg.

Jeg ser på slankekrigen. Jeg synes alltid det er så ironisk å se på slankekrigen på TV. Se på folk som trener. Den timen burde jeg jo brukt på en treningsøkt selv. Hahahaha.. Heia slapp-søndag!

Jeg tenkte også både sørgelig og skuffende. Han har jo vært et slags "smårampete" sunt idol for ungdommer har jeg tenkt da. Litt rappkjefta, men trener hardt og jobber godt for å nå sine mål. Det er ikke så galt forbilde det. Nå derimot.. Fyllekjøring er veldig no-no i min bok, og det er det jo også hos en god del andre. Blant annet er sponsorene hans ute og krever å få svar på hva som har skjedd... Huffameg.

Veldig, veldig no-no!
Og ikke det han står for og representerer, nei.

Veldig, veldig no-no!
Og ikke det han står for og representerer, nei.

Nei. Han har liksom gått to skritt tilbake og to skritt tilbake i en lengre periode nå, men dette er et nytt lavmål om det er han som kjørte. Det har de ikke sagt enda da.

Jeg tror ikke de merket det. Eller. Muligens de merket at jeg ble stille, for de skiftet jo etter hvert tema. Etter det jeg følte var en liten evighet. Jeg vet ikke om jeg kanskje bare er ultrasensitiv, men det finnes da mange andre samtaleemner man kan velge bortsett fra all verdens babyer. Og hadde de vi møtte ventet barn selv så er jo saken noe helt annet altså. Bare for å understreke at jeg ikke har blitt helt sprø. Æsj. Men jeg kjenner jo at jeg trekker meg litt tilbake fra alle verdens babyer, og at det nok blir lettere igjen når jeg er gravid selv.

Mannen merket at jeg var ukomfortabel og han sendte meg flere blikk. Varme gode blikk. Av typen: "Vi SKAL få babyen vår vi også jenta mi." Heldigvis har jeg han. :Heartred Han er evig optimist. :)
Snille mannen, godt dere har hverandre <3 Jeg hadde venninnebesøk for et par mnd siden. Og det eneste de snakket om var baby baby baby.. Graviditet. Hun ene hadde akurat fått, mens hun andre var gravid. Jeg følte meg veldig "ensom og alene". Og de nevnte ikke engang at oi nå ble det veldig mye babysnakk her.. Og jeg tror begge vet veldig godt at jeg prøvde, hadde prøvd lenge.

Noen her som har blitt utfordret til å bade innen 24 timer? Teite trend.. Har blitt utfordret derfor teit! Jeg er bombesikker på at jeg blir syk om jeg hopper i havet idag, tåler ingenting. Men sambo hadde en lur løsning, hoppe uti med overlevningsdrakt som man flyter i. Ingen sa nå om klær :p kanskje om jeg gidder etter ridetur.

9 DPO - negativ
10 DPO - negativ

Back
Topp