Februarskravla!

Mens mannen holder på i kjelleren reiste jeg og ungene på shopping:) Må rett og slett ha de med på det , da de har fått så sterke meninger :) feil farge, feil fasong, for varm etc:hilarious: Det ble en del. Jeg fikk meg masse duftlys og lørdagsgodis sikret :) Snart taco her:D

På tide å begynne å lage taco her også. Funnet frem frøene mine, skal så litt, men trolig i morgen, dagen har gått fort.

Alle jukslingene mine

Eller. Mest stiklinger og noen jukslinger (agurk og chili, siden jeg ikke har sådd selv går jeg ned på at de er jukslinger, hageland hadde chili, men bare en veldig sterk type.

Aguek har jeg aldri fått til fra frø, så jeg tok et par av dem. Og ellers er det stiklinger av blomster Vis vedlegget 349956

Fire fra plantasjen i går, fushia, pelargonia og praktspragle, og fire fra hageland i dag, agurk, chili og verbena.

Verbena og praktspragle har jeg aldri hatt før, bare tatt med for å få "fire for" pris, for å se hva gøy jeg får til.

De hadde paprika - juksing på hageland også, men de hadde to blad. Det sår jeg selv og har like langt kommet om et par uker, så det droppet jeg, og tomat sår jeg selv. Nå i starten av mars. Eller. Trolig nå i helgen som sånn hage-messing regnes som tidlig mars i mitt hode.
Så fine de er.
Ike noe galt i å kjøpe stiklinger :)

Så fine de er.
Ike noe galt i å kjøpe stiklinger :)
Slett ikke. Det er bare en stående spøk mellom meg og mannen hvert år.
Jeg kjøper stiklinger hvert år. Men i år har jeg bare kjøpt en eneste pelargonia, for jeg har overvintret de tre fra i fjor så jeg skal prøve å ta stiklinger av dem! Det blir gøy det.

Fuchia tar jeg stiklinger av fortløpende (dvs, det jeg klipper for at den skal dele seg fint og vokse, slik du gjør med blodbeger) og det skal jeg med praktspragle også har jeg lest, så dette blir gøy.

I tillegg skal jeg så tomat, trolig paprika og dessuten basilikum i morgen, så det blir trangt om plassen etterhvert. Som hvert år.

Mens mannen holder på i kjelleren reiste jeg og ungene på shopping:) Må rett og slett ha de med på det , da de har fått så sterke meninger :) feil farge, feil fasong, for varm etc:hilarious: Det ble en del. Jeg fikk meg masse duftlys og lørdagsgodis sikret :) Snart taco her:D

Unger altså:hilarious:

De er så små at det er ikke krav/ønsker om noe spesifikke merker , men det er mye meninger likevel. Frøkna valgte seg 1 treningsbukse, bukse med paljetter i siden( ikke rosa for det er for prinsesser og babyer visst nok:eek:) , 3 ensfarga for de var myke og 1 med blomster( for sånne blomster hadde visst farmor :p) Så da skjønner du hva jeg har å stri med:hilarious: gensere valgte hun ensfarga og en med et rådyr :p Broren er opptatt av sterke farger

Meninger ja, jeg har gitt opp. Tenkte å gi han endel penger så han kan gå å handle selv nå evt at vi drar sammen

De er så små at det er ikke krav/ønsker om noe spesifikke merker , men det er mye meninger likevel. Frøkna valgte seg 1 treningsbukse, bukse med paljetter i siden( ikke rosa for det er for prinsesser og babyer visst nok:eek:) , 3 ensfarga for de var myke og 1 med blomster( for sånne blomster hadde visst farmor :p) Så da skjønner du hva jeg har å stri med:hilarious: gensere valgte hun ensfarga og en med et rådyr :p Broren er opptatt av sterke farger

Eg var lik, men nekta å gå i butikken, så mamma handla inn klær, eg godkjente dei og resten måtte hun levere tilbake:laughing001

Eg var lik, men nekta å gå i butikken, så mamma handla inn klær, eg godkjente dei og resten måtte hun levere tilbake:laughing001
Jeg orker ikke det, Hehe :) Var enkelt når hun kun skulle ha peppa gris og Elsa :p Og det går veldig fint å handle med de når de får bestemme selv hva mamma skal betale for :p Fikk gjort noen andre ærender mens vi var der og:)

Han trenger så innmari mye n så vi får se hvordan det løses
Det gjorde frøkna også nå. Ny størrelse. Nå tror jeg hun har greit nok med klær. Med det vi har bestilt i lag, handla i dag og det hun godkjente av Arveklærne :p må ha shortser og sommerklær og , men det venter vi med

Å, mine er enkle med klær.

Arveklær, flott.
Klær i gave. Flott.

Også arver de såpass mye at det ikke er mye klær jeg trenger å kjøpe dem av sånn "hverdagsklær".

Det gjorde frøkna også nå. Ny størrelse. Nå tror jeg hun har greit nok med klær. Med det vi har bestilt i lag, handla i dag og det hun godkjente av Arveklærne :p må ha shortser og sommerklær og , men det venter vi med
Bukser , t-skjorter, sko og yttertøy her som må i hus..
Ja shortser får vente

Bukser , t-skjorter, sko og yttertøy her som må i hus..
Ja shortser får vente
Ok:) jakker her og. Vårjakker/sommer så ikke stress enda . De har nå og mellom/overgangs sko og jakker. Men tynnere sko og jakker må de ha begge. Mye penger så fordeler det litt utover. Guttungen pekte på en han likte før i dag, men visste ikke merke eller pris. Sa at det må mamma tenke litt på for det var av den dyre sorten :pDvs han klarte jo og lese hva merke var, men det sa han jo fint lite :)

Nå er februar straks over. Ble ikke veldig mye lyd fra meg her akkurat. :p

Håper alle her har en fin helg :)

Ok:) jakker her og. Vårjakker/sommer så ikke stress enda . De har nå og mellom/overgangs sko og jakker. Men tynnere sko og jakker må de ha begge. Mye penger så fordeler det litt utover. Guttungen pekte på en han likte før i dag, men visste ikke merke eller pris. Sa at det må mamma tenke litt på for det var av den dyre sorten :pDvs han klarte jo og lese hva merke var, men det sa han jo fint lite :)
Min har to vinterjakker oh det er vel alt han har, resten er for smått..
blir nok dyrt her , pengene flyr ut nå med voksne str

Nå er februar straks over. Ble ikke veldig mye lyd fra meg her akkurat. :p

Håper alle her har en fin helg :)
Hei på deg :)
Jepp, snart er februar over, og på mandag er det første dag i første vårmåned :)
Snø og is har begynt å smelte, fuglene synger med en annen tone og det har blitt lysere ute.
Hatt en fantastisk helt til nå.
Hva med deg?

Back
Topp