Februarskravla!

Name it softchell har vi og Wheat. Eller har og har, haha. De vi pleier. Går nok for det i år og, om ingen andre veldig gode dukker opp eller ungene insisterer på noe annet
Nameit sin har vi vert fornøyd med tidligere, kanskje jeg går for den. De er det så mange fine prints på og :D

Månedens siste dag da. I mars går vi forhåpentligvis mot bedre vær :)
Mars er offisielt vår. Reelt kan det fort bli mer snø og frost. Vi får se.

Værmeldinga her varsler en våt start på mai, og muligens kuldegrader til helga. Vi får ta det som kommer.

Men det er god grunn til at påskelinjene og stemorsblomstene jeg kjøpte i går ikke plantes der jeg pleier ha slike. De pleier jeg kjøpe litt senere. Den potta kan ikke tas inn. De tåler jo litt frost de blomstene da, men jeg vurderer annet arrangement med dem i år. Vi får se.

I dag skal jeg i alle fall så litt, potte opp stiklingene mine og muligens forsøke meg på å ta stiklinger av pelargonia, det har jeg aldri gjort før

Mars er offisielt vår. Reelt kan det fort bli mer snø og frost. Vi får se.

Værmeldinga her varsler en våt start på mai, og muligens kuldegrader til helga. Vi får ta det som kommer.

Men det er god grunn til at påskelinjene og stemorsblomstene jeg kjøpte i går ikke plantes der jeg pleier ha slike. De pleier jeg kjøpe litt senere. Den potta kan ikke tas inn. De tåler jo litt frost de blomstene da, men jeg vurderer annet arrangement med dem i år. Vi får se.

I dag skal jeg i alle fall så litt, potte opp stiklingene mine og muligens forsøke meg på å ta stiklinger av pelargonia, det har jeg aldri gjort før
Ja det kan jo det. Vi får se. Håper på en litt mer aktiv måned, når det blir varmere i været pleier jeg å bli litt bedre i kroppen.

Ja det kan jo det. Vi får se. Håper på en litt mer aktiv måned, når det blir varmere i været pleier jeg å bli litt bedre i kroppen.

Det første klare tegnet på vår er i alle fall kommet, jentene vil ha frem syklene sine

På det meste av turruta mi måtte jeg bruke brodder for å våge å gå for få dager siden. Nå er det joggeskoføre. Herlig!
(Så er det skikkelig blankis de første ti minuttene da, så broddene er med fortsatt.)

Det skal vel bli litt kaldere igjen før vinteren er over, og det er for så vidt helt greit, noen minusgrader er jo friskt og godt også. Bare det ikke blir mange tosifret, håper jeg.

Vedlegg

• IMG_20210227_150646.jpg
    IMG_20210227_150646.jpg
    54,2 KB · Visninger: 7
God morgen (formiddag). Ligger i senga enda og sløver vi :D
Men det er sol og strålende vær her, så må vel snart stå opp og komme oss litt ut :)

Jeg har vært på gravid/baby/barne-forum siden jeg var gravid med eldste som blir 14 om en måneds tid.
Jeg har sett mye, og lest mye på denne tiden.
De siste dagene tenker jeg på alle mødrene med barn med diagnoser.
Mye av det jeg husker er frustrasjonen og rådvillheten når barna, det kjæreste vi har, får diagnosen.

På onsdag ble frøkna diagnostisert med ADHD.
Jeg føler jeg reagerer helt feil.
Jeg er ikke trist, jeg er ikke lei meg, jeg er ikke en gang frustrert.
Jeg er lettet. endelig har vi et svar, endelig faller brikkene på plass.
Beskrivelsen BUP kom med føler jeg stemmer 100% med frøkna vår.'
Endelig kan hun får hjelp. Nå vet vi hva vi skal jobbe med.
Endelig vet vi hvordan vi mer kan jobber mer målrettet med henne.
Det er ikke et stykke papir som gir henne diagnosen, den har hun hatt hele tiden, men papiret gir henne hjelp

Er det virkelig så galt av meg å være lettet?
Jeg husker så godt en psykolog lege sa til oss.
Diagnose er nøkkel til hjelpen.
Og jeg er så enig. Vi har fått så mye hjelp og god utvikling på gutten vår siden han fikk diagnose

Jeg husker så godt en psykolog lege sa til oss.
Diagnose er nøkkel til hjelpen.
Og jeg er så enig. Vi har fått så mye hjelp og god utvikling på gutten vår siden han fikk diagnose
Da har dere vært heldige tenker jeg , altfor mange som må kjempe selv om barna har diagnoser

Har satt jord på badegulvet jeg. Den var så kald, kom utenfra, at å så i den ville jo fryse de stakkars frøene. Neida, neppe skade dem, men neppe fremme spiring med der første heller så ved å la den stå på badegulvet en liten stund så blir den i alle fall litt varmere

Har satt jord på badegulvet jeg. Den var så kald, kom utenfra, at å så i den ville jo fryse de stakkars frøene. Neida, neppe skade dem, men neppe fremme spiring med der første heller så ved å la den stå på badegulvet en liten stund så blir den i alle fall litt varmere
Tok inn jorden i januar og lot den tine på gulvet i gangen i en sort søplesekk.
Nå ligger den i skapet der.
Noen sier også at man med fordel kan legge jorden man skal ha i en dyp langpanne og steke i oven på 150 grader en times tid for å fjerne eventuelle utysker som følger med jorden, men har ikke prøvd det selv. Da blir den ihvertfall varm :P

Tok inn jorden i januar og lot den tine på gulvet i gangen i en sort søplesekk.
Nå ligger den i skapet der.
Noen sier også at man med fordel kan legge jorden man skal ha i en dyp langpanne og steke i oven på 150 grader en times tid for å fjerne eventuelle utysker som følger med jorden, men har ikke prøvd det selv. Da blir den ihvertfall varm :p

Steke den har jeg hørt om ja, men det gjør jeg ikke. Jeg kjøpte jord på fredag, men det er godt gjødsle jord til krukker, og det er jo fint, men til å så fant jeg ut at det lå en pose såjord på verandaen som jeg tenkte bruke. Litt våt, og mest av alt kald. Tempererer den litt, og trenger ikke vanne på et par dager. Ikke optimalt, men greit nok. Skal ta inn resten også og la den tempereres og tørke litt til neste runde. Bare tomater som ikke blir 2-3 meter høye kan sås nå, ellers vokser de seg enorme før jeg kan ta dem ut, må vente et par uker tenker jeg. Og tenke i forhold til hva slags "drivhus" jeg skal ha i år. Jeg snakker om disse med et tynt plasttrekk over, ikke ekte drivhus. Men det er nesten så jeg vurderer å sette det ned i hagen der det ekte drivhuset er planlagt i mange år, spenne det fast med barduner, og de bær være lysende og med refleks på for naboene sykler gjennom hagen den veien til min irritasjon. Men rett og slett, på verandaen får jeg ikke spent opp barduner så der blåser det i stykker. Det gjør det kanskje i hagen også. Men verd et forsøk?

Da tenker jeg denne typen altså https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/plante/drivhus-2000042252

Mer denne typen kan jeg ha på verandaen med en stropp rundt https://www.biltema.no/fritid/hage/planting/plante/minidrivhus-2000035606, men det er grenser for hvor lenge tomatplanter har plass der.

Back
Topp