Februar 2022

Ja, det er akkurat det. Vi har fullt av håp for hvert forsøk, og dagdrømmer om tanken om å få baby i hus for hvert forsøk. "nå har vi endelig kanskje baby til julaften". Vi har liksom håpet det for hvert iui forsøk, men det har aldri skjedd. Og når jeg så eggene mine, så tenkte vi begge "et av disse eggene blir kanskje vår baby":sorry: gått på alle disse hormonene og utført eggutak for ingen grunn har det nesten føltes som. Men prøver å tenke at vi er et skritt nærmere å lykkes for hvert forsøk, så det var kanskje ikke forgjeves. Skal absolutt ikke gi opp :Heartred Men jeg vet ikke hvor mange slike runder man orker før man blir helt motløs. Hadde en forferdelig dag på torsdag og fredag. Nå kjenner jeg litt på nytt håp igien. Men livredd for at det er noe galt med eggene mine... Hvorfor var de ikke modne når de var store nok i størrelsen.. Tusen takk snille deg :Heartred

Det kan være mange grunner, og det kan rett å slett være denne syklusen var ræva.. samtidig kan det være feil medisiner for deg, feil styrke, kanskje du må ha dual triggere for bedre modning. Så denne runden lærte legene noe. Det er det viktige å huske <3 ta vare på hverandre.. veien er så lang <3

Tok en test i dag, 10 dager siden innsett av 5 dagers blasto. DEN VA POSITIV, litt svak men tydelig to streker!!! jeg er så glad på samme tid som jeg er livredd, håper virkelig den sitter nå. spent på blodprøven 25. februar.

Kjære du! Det var veldig trist å høre, og jeg forstår at du er veldig skuffet og engstelig. ❤️ Det bygger seg unektelig opp både store forventninger og mange bekymringer når man endelig får hjelp etter å ha prøvd lenge uten å lykkes. Men du må ikke miste motet!❤️ Hvis det er som Porsgrunn sier, kan du rett og slett ha hatt uflaks med timing og medisinering. Som tidligere nevnt her kan første forsøk være litt en testrunde da vi alle er ulike og responsen ikke alltid er som man skulle tro. Noe jeg har lært av å være her inne er at ingen historier er like og at det kommer overraskelser underveis. Neste forsøk kan bli helt annerledes, så prøv ikke å ta sorgene på forskudd! Så er det også sånn at det er en grunn til at vi får offentlig støtte til tre forsøk: de fleste trenger flere forsøk for å bli gravide. Den gode økonomiske nyheten i dette, er at avbrutte forsøk ikke teller med i de tre - du har altså fortsatt tre offentlige forsøk til gode, samtidig som medisinutgiftene til det avbrutte forsøket telles som vanlig mtp refusjon fra HELFO når du kommer over egenandelsgrensen.

Det er vondt å ha følelsen av at kroppen ikke spiller på lag, men det å bli gravid er ikke en prestasjon. Det er som andre ting man trenger medisinsk hjelp med. Man kan gjøre noe for å optimalisere oddsene, men du må ikke klandre deg selv for at det ikke har gått ennå - det er rett og slett begrenset hva vi kan gjøre for å påvirke. Annet enn å stå i det og ikke gi opp. Håper du klarer å se fremover når den verste skuffelsen har lagt seg. Jeg har masse håp for deg!:)

Jeg gikk skikkelig i kjelleren. Både samboeren og jeg lå i senga å gråt lenge etterpå. Vi hadde så store håp og forventninger, slik du skrev. Helt umulig å ikke håpe og tro at det skal gå bra. Har kommet meg "litt" og prøver å tenke som dere sier, at det bare er en testrunde, og at neste forsøk går bedre, for da vet de litt mer om hvordan jeg reagerer på stimulering. Bare skjønner ikke at de ikke kan ha vært modne, når de var store nok. Begynner jo automatisk å lure på om eggene mine ikke er brukbare.. Men prøver være åpen for nytt forsøk og hva det fører med seg :Heartred Det er veldig deilig å tenke på at dette ikke går som et forsøk, og at vi "snart" allerede har nådd grensen fra helfo. Håper det går veien neste gang eller i fremtiden :Heartred

Hva kan man gjøre for å optimalisere oddsen? Takk :Heartred

Jeg har hatt fire forsøk + 1 avbrutt. Har fått ut alt fra 18 til 6 egg, men som regel bare 1-2 som overlever. Det gjentagende utfordringen har vært at eggene ikke har vært modne nok. Da jeg var i det offentlige (3+ avbrutt) ble det gjentatt at eggene ikke var modne nok, men det ble ikke gjort noe særlig med det. Jeg har i motsetning til deg som regel fått et eller to som ble befrukta, men først nå siste forsøk har jeg fått noen på frys. Min tanke er at de tok eggene for tidlig, selv om størrelsen egentlig var god nok. Eggene var ikke klar. Jeg ble skikkelig forbanna på at det ikke er mulig å gjøre en større innsats for å få de modne, men det er nok en vanskelig balansegang. Nå det siste forsøket (privat) fikk jeg ut 16 egg, 4 befrukta og to blasto på frys!! Dette forsøket tok jeg både otrivelle og gonalpeptyl, kanskje det var det som skulle til for at jeg nå ble gravid?

Usikker på hva jeg egentlig vil hen, men tror det må være at det kan være håp selv med egg som ikke blir modne nok. Forhåpentligvis går det til slutt!

Jeg fikk positiv på 3 dagers ferskforsøk på dag 12 etter innsett, og hadde kjemisk nå i våres med ferskforsøk og da testa jeg positivt dag 10 eller noe. Men kanske fryseforsøket går litt treigere hehe! Lykke til til oss :D
Jeg satte inn 3 dagers nå. Svak positiv 6 dager etter og sterk positiv 7 dager etter. Digital 8 dager etter

Jeg har hatt fire forsøk + 1 avbrutt. Har fått ut alt fra 18 til 6 egg, men som regel bare 1-2 som overlever. Det gjentagende utfordringen har vært at eggene ikke har vært modne nok. Da jeg var i det offentlige (3+ avbrutt) ble det gjentatt at eggene ikke var modne nok, men det ble ikke gjort noe særlig med det. Jeg har i motsetning til deg som regel fått et eller to som ble befrukta, men først nå siste forsøk har jeg fått noen på frys. Min tanke er at de tok eggene for tidlig, selv om størrelsen egentlig var god nok. Eggene var ikke klar. Jeg ble skikkelig forbanna på at det ikke er mulig å gjøre en større innsats for å få de modne, men det er nok en vanskelig balansegang. Nå det siste forsøket (privat) fikk jeg ut 16 egg, 4 befrukta og to blasto på frys!! Dette forsøket tok jeg både otrivelle og gonalpeptyl, kanskje det var det som skulle til for at jeg nå ble gravid?

Usikker på hva jeg egentlig vil hen, men tror det må være at det kan være håp selv med egg som ikke blir modne nok. Forhåpentligvis går det til slutt!

Så godt å høre det funket for deg, for det er det jeg skal prøve nå.. folliker men lite modne egg og flere egg som ikke slipper folliklen så er de jo umodne. Men nå blir det 1 Ovitrelle og 2 Gonalpeptyl, så satser på noe nå :)

Så glad på dine vegne ❤️❤️ kan jeg spørre hvilken klinikk du hører til? ❤️

Sommerfugler i magen. UL i morgen tidlig, håper på passelig fin follikkelvekst:happy090

Jobbes på i eggstokkene om dagen, ingen tvil om det. Har tredje kontroll i morgen. Regner med uttak på Onsdag. Aldri hatt mer enn én kontroll på Riksen, så det føles betryggende å bli fulgt opp nøye. Heller aldri sagt noe antall eggposer når jeg var på kontroll på Riksen o_O selv ikke når jeg hadde 22 egg ut der ble det nevnt noen gang at det kom til å bli mange egg. Opplever å bli veldig godt ivaretatt nå hvertfall :happy: forbereder meg litt på totalfrys, noen som har erfaring med det? Vil jeg da være sikker på å ikke få noe væske?

Jobbes på i eggstokkene om dagen, ingen tvil om det. Har tredje kontroll i morgen. Regner med uttak på Onsdag. Aldri hatt mer enn én kontroll på Riksen, så det føles betryggende å bli fulgt opp nøye. Heller aldri sagt noe antall eggposer når jeg var på kontroll på Riksen o_O selv ikke når jeg hadde 22 egg ut der ble det nevnt noen gang at det kom til å bli mange egg. Opplever å bli veldig godt ivaretatt nå hvertfall :happy: forbereder meg litt på totalfrys, noen som har erfaring med det? Vil jeg da være sikker på å ikke få noe væske?
Jeg hadde totalfrys ved første forsøket ved spiren i Trondheim i november (5 forsøk totalt) hadde 25 folikkler på 2 kontroll og de bestemte totalfrys og jeg fikk satt inn blastoen som overlevde i januar, dem fikk ut 8 egg fra ene eggstokken, turte ikke røre andre eggstokken da den var ganske stor

Jeg hadde totalfrys ved første forsøket ved spiren i Trondheim i november (5 forsøk totalt) hadde 25 folikkler på 2 kontroll og de bestemte totalfrys og jeg fikk satt inn blastoen som overlevde i januar, dem fikk ut 8 egg fra ene eggstokken, turte ikke røre andre eggstokken da den var ganske stor
Og da satt du bare gonapeptyl istedenfor ovitrelle? :)

Hadde uttak på mandag som endte med totalfrys (visste det på forhånd). Fikk ut 21 egg. Satte gonapeptyl :happy: Var ganske stinn og øm de første dagene, men det var lite væske å finne på kontroll tirsdag kveld. Eggstokkene var en del forstørret. Nå i helga har jeg vært helt fin igjen uten plager :happy:

Sommerfugler i magen. UL i morgen tidlig, håper på passelig fin follikkelvekst:happy090
Lykke til idag!

Er det noen som vet om man får ultralyd rundt uke 12 og nipt test når man er over 35 år? Gratis selfølgelig
Ja slik jeg forstår det skal man få det nå (hvis man er over 35 ved termin), men er ikke 100% sikker på om det er tilgjengelig overalt. Jeg ville spurt fastlegen om henvisning :)

18 dager til tidlig ultralyd nå. Er 5 + 3 i dag og foreløpig har det ikke skjedd noe :nailbiting:

Vi fikk ultralyd 8 + 0. Måtte bruke lokalsykehus og de hadde ikke ledig før da. Hva kan vi forvente å se i uke 8? Har kjempelyst å se hjertet slå før men Kanksje litt bortkastet penger med bare en uke forskjell o_O

Nervepirrende tid det her. :oops:

Back
Topp