Februar 2022

8 dager siden innsett i dag. Vi var egentlig enige om å ikke teste før testdato 25 feb., men jeg har vært så kvalm de siste dagene at vi måtte finne ut om graviditet kunne være grunnen. So far so good:Heartred
Forrige innsett endte med kjemisk så tør ikke juble enda, men krysser fingrene for at det fortsetter å gro denne gangen :)

Vedlegg

• 95044114-2D9E-4038-8DE6-BC7E4197DBA1.jpeg
    95044114-2D9E-4038-8DE6-BC7E4197DBA1.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 89
8 dager siden innsett i dag. Vi var egentlig enige om å ikke teste før testdato 25 feb., men jeg har vært så kvalm de siste dagene at vi måtte finne ut om graviditet kunne være grunnen. So far so good:Heartred
Forrige innsett endte med kjemisk så tør ikke juble enda, men krysser fingrene for at det fortsetter å gro denne gangen :)

Så fin test! Måtte det holde hele veien denne gangen❤️

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?
Hvordan føler du deg i dag? :Heartred Håper den største skuffelsen har lagt seg litt og at du klarer å tenke positivt for et nytt forsøk! Skjønner at det er vanskelig - men som mange har sagt er det jo så utrolig mye som skal klaffe når vi holder på med dette, og det betyr jo ikke at du ikke vil kunne få gode egg neste gang!

Takk du gode ❤️ Jeg har fortsatt ikke blitt klok på hvilken vei dette går. Ingen spotting under natten eller på formiddagen idag, men så kom den tilbake på ettermiddagen. Har også en del smerter, men umulig å vite om det er pga graviditet eller abort. For tilfellet har det stoppet opp igjen. Testen imorges hadde god stigning i forhold til 2 dager siden. Så enten er det uskyldig eller så tar det litt tid for kroppen å forstå at det gikk galt. Må bare vente å se... Ringte aldrig Riksen idag siden jeg sluttet å spotte, men nå angrer jeg litt på det. Har bare en crinone igjen nå. På den andre siden skal det vel strengt tatt ikke være nødvendig med progesteronstøtte nå.

Har ingen erfaringer å bidra med om blødninger og smerter, men god stigning er jo positivt! Skjønner deg når det gjelder crinone. Jeg syntes det var kjempeskummelt å slutte med progesteronstøtte da jeg var gravid og spurte Riksen om dette. De sa da at de tidligere hadde satt kvinner på progesteronstøtte for en lengre periode, men sluttet med det da de var kommet frem til at det ikke førte til flere barn. Håper veldig for deg! ❤️

Noen som vet når man kan forvente blødning etter egguttak? Fikk gonapeptyl, om det har noe å si. :happy:
Sniker. Jeg fikk blødning 5 dager etter uttak da jeg kun satte Gonapeptyl :happy:

Tror det er over her nå. Blør friskt blod :( To ferskforsøk - to kjemiske... Håper på bedre hell med blastocystene vi fikk på frys.

Flott test! Masse lykke til ❤️

krysser fingrene og tær for oss begge :) Blir spennende med blodprøve svar. Da jeg hadde ferskforsøk i 2017 testet jeg hjemmetest(urin) 10-14 dager etter innsett med 5dagers og fikk ikle positiv teat før på dag 14.
Jeg fikk positiv på 3 dagers ferskforsøk på dag 12 etter innsett, og hadde kjemisk nå i våres med ferskforsøk og da testa jeg positivt dag 10 eller noe. Men kanske fryseforsøket går litt treigere hehe! Lykke til til oss :D

Jeg fikk positiv på 3 dagers ferskforsøk på dag 12 etter innsett, og hadde kjemisk nå i våres med ferskforsøk og da testa jeg positivt dag 10 eller noe. Men kanske fryseforsøket går litt treigere hehe! Lykke til til oss :D
Jeg tør ikke å ta test nå i tilfelle det er for tidlig og jeg blir unødig skuffet. Må holde ut til mandag ♡

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?
Jeg føler virkelig med deg ❤️ Det er en fryktelig vond opplevelse. Jeg har hatt tre ulike uttak.
Nr 1. 20+ egg ut, mange befruktet og fire blastoer på frys. Tre av dem ble positiv test.
Nr 2. 8 egg ut, husker ikke befruktning, en blasto på frys
Nr 3. 18 egg ut, masse befruktet, 6 blastoer på frys.

Dette er alt fra samme kropp. Forsøk en og to er nøyaktig samme medisin. Kroppen er ikke til å bli klok på. Syklusene er ulike, selv med medisinering.

Kjære deg, det er så vondt med null befruktet. Føler så inderlig med deg :Heartred Det samme skjedde med vårt første forsøk, og det jeg prøvde tenke for å ikke gå helt i kjelleren var at da har vi tre forsøk igjen, og at dette ble en «prøverunde». Vet du om de brukte IVF eller ICSI? Siden ingen ble befruktet første runden vår så gikk de over til ICSI på oss, med mye større suksess :love7 Så ikke mist motet, selv om det er veldig tøft nå:Heartred

Her kom mensen i dag. Langt over tid. Men da er jeg endelig i gang ❤️

For en fin test! Håper lille spire holder hele veien :love7

Så leit å høre kjære kjære deg :Heartred Sender det en stor klem, hadde håpet denne skulle holde hele veien :Heartred
❤️ Ja der håpet vi også. Skikkelig tungt at dette skjedde igjen :sorry: Men vi får brette opp ermene etter hvert og håpe at det ikke er en halv evighet å vente på fryseforsøk.

Det du går igjennom nå er så utrolig tøft og så vondt. Man danner seg så mye forventninger å håp å da man kommer til mål så føler man det egentlig bare som en ny startstrek og en bunnløs sorg. Jeg opplevde det samme x 2.. du gjør ikke noe galt.. som fertilitetscoachen sier, du kan ikke være dårlig eller god til en ting du ikke styrer over selv. Det kan være medisineringen din, det kan være modningen, det kan være en dårlig syklus, det kan være alt imellom himmel å jord! Det er derfor det her er så utrolig tøft for man får så lite svar fordi de vet ikke de som jobber med dette heller. Viktigste nå er ikke grav deg ned i kjelleren! Sorgen er alltid lov å føle på, å ingen skal si til deg at du ikke burde føle sånn eller sånn.. men ikke gi opp <3 du må stable deg på beina igjen å finne motivasjon til å fortsette <3 sykluser er forskjellige, så neste kan være bra! Sender deg en million styrkende klemmer og er det noe så veit du hvor du finner meg <3
Ja, det er akkurat det. Vi har fullt av håp for hvert forsøk, og dagdrømmer om tanken om å få baby i hus for hvert forsøk. "nå har vi endelig kanskje baby til julaften". Vi har liksom håpet det for hvert iui forsøk, men det har aldri skjedd. Og når jeg så eggene mine, så tenkte vi begge "et av disse eggene blir kanskje vår baby":sorry: gått på alle disse hormonene og utført eggutak for ingen grunn har det nesten føltes som. Men prøver å tenke at vi er et skritt nærmere å lykkes for hvert forsøk, så det var kanskje ikke forgjeves. Skal absolutt ikke gi opp :Heartred Men jeg vet ikke hvor mange slike runder man orker før man blir helt motløs. Hadde en forferdelig dag på torsdag og fredag. Nå kjenner jeg litt på nytt håp igien. Men livredd for at det er noe galt med eggene mine... Hvorfor var de ikke modne når de var store nok i størrelsen.. Tusen takk snille deg :Heartred

Back
Topp