Februar 2022

Hvis du ikke får tilbakeført noe (innsett) så er det avbrutt . Det telles ikke som et forsøk i det offentlige. Det private gjør det det.
Det er sant, men i det offentlige, nå snakker jeg generelt så er det visst slik at om en har hatt 3-4 uttak og for eks har 2 avbrutt så har man visst ikke krav på flere. Klinikken bestemmer ❤️

Det er sant, men i det offentlige, nå snakker jeg generelt så er det visst slik at om en har hatt 3-4 uttak og for eks har 2 avbrutt så har man visst ikke krav på flere. Klinikken bestemmer ❤️
Er mange som har flere avbrutte enn det men fortsatt får.. så som du sier, det er klinikken som avgjør :)

Er mange som har flere avbrutte enn det men fortsatt får.. så som du sier, det er klinikken som avgjør :)
Ja, men det jeg da ble redd for var at når jeg snakket med klinikken jeg er hos nå var at de sku si det ikke var noen sjanse men dem hadde trua ❤️ heldigvis ❤️

Ja, men det jeg da ble redd for var at når jeg snakket med klinikken jeg er hos nå var at de sku si det ikke var noen sjanse men dem hadde trua ❤️ heldigvis ❤️
Ja, jeg har på følelsen av at Porsgrunn sier stopp hvis ikke det skjer noe denne gangen heller. Å heller det, enn at vi skal holde på i evigheter å ikke komme noen veg. Noen ganger trengs det nye øyne for å se på en sak. :)

Ja, jeg har på følelsen av at Porsgrunn sier stopp hvis ikke det skjer noe denne gangen heller. Å heller det, enn at vi skal holde på i evigheter å ikke komme noen veg. Noen ganger trengs det nye øyne for å se på en sak. :)
Ja absolutt ❤️ det jeg synes er litt rart er bare at flere som ikke har lyktes i det offentlige lykkes på første forsøk privat, mulig jeg er rar altså ❤️

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?

Kjære du! Det var veldig trist å høre, og jeg forstår at du er veldig skuffet og engstelig. ❤️ Det bygger seg unektelig opp både store forventninger og mange bekymringer når man endelig får hjelp etter å ha prøvd lenge uten å lykkes. Men du må ikke miste motet!❤️ Hvis det er som Porsgrunn sier, kan du rett og slett ha hatt uflaks med timing og medisinering. Som tidligere nevnt her kan første forsøk være litt en testrunde da vi alle er ulike og responsen ikke alltid er som man skulle tro. Noe jeg har lært av å være her inne er at ingen historier er like og at det kommer overraskelser underveis. Neste forsøk kan bli helt annerledes, så prøv ikke å ta sorgene på forskudd! Så er det også sånn at det er en grunn til at vi får offentlig støtte til tre forsøk: de fleste trenger flere forsøk for å bli gravide. Den gode økonomiske nyheten i dette, er at avbrutte forsøk ikke teller med i de tre - du har altså fortsatt tre offentlige forsøk til gode, samtidig som medisinutgiftene til det avbrutte forsøket telles som vanlig mtp refusjon fra HELFO når du kommer over egenandelsgrensen.

Det er vondt å ha følelsen av at kroppen ikke spiller på lag, men det å bli gravid er ikke en prestasjon. Det er som andre ting man trenger medisinsk hjelp med. Man kan gjøre noe for å optimalisere oddsene, men du må ikke klandre deg selv for at det ikke har gått ennå - det er rett og slett begrenset hva vi kan gjøre for å påvirke. Annet enn å stå i det og ikke gi opp. Håper du klarer å se fremover når den verste skuffelsen har lagt seg. Jeg har masse håp for deg!:)

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?
Kjære deg, så leit å høre:Heartred
Du har ikke gjort noe galt. Det at det ikke gikk denne gangen har ikke noe med hva du gjort eller ikke gjort. Det er som de sier her at det har med syklus og medisiner. Ting man ikke rår over selv. Det er vonde følelser å sitte med og det er sårt når drømmen blir knust så brutalt! jeg håper du klarer å komme deg bort fra de tankene, finne noe positivt å gjøre eller oppleve hver dag og komme deg opp av kjelleren:Heartred
Jeg har hatt samtaler med fertilitetscoach og har hatt god nytte av det. Lite tips om du syns det blir for tøft så er det god hjelp å sortere tankene :)

Starter med å sende deg en stor klem ❤️ Dette var skikkelig trist og jeg skjønner så godt den følelsen du sitter med nå. Det viktigste å huske på nå er at du ikke har gjort noe galt. Dette skjer dessverre og det er skikkelig urettferdig. Når eggene ikke er modne så er det noe i medisineringen som har gått galt, og det er det legen som er ansvarlig før. Som vi var inne på tidligere så er det litt av en prøverunde første gang, men skjønner at det er liten trøst akkurat nå. Det er ingen grunn til å tro at en ny runde med justert medisinering og/eller timing vil endte på samme måte. Jeg har troen på att gullegget ligger å venter der inne ❤️

Håper veldig at dette er uskyldig! Tenker på deg❤️
Takk du gode ❤️ Jeg har fortsatt ikke blitt klok på hvilken vei dette går. Ingen spotting under natten eller på formiddagen idag, men så kom den tilbake på ettermiddagen. Har også en del smerter, men umulig å vite om det er pga graviditet eller abort. For tilfellet har det stoppet opp igjen. Testen imorges hadde god stigning i forhold til 2 dager siden. Så enten er det uskyldig eller så tar det litt tid for kroppen å forstå at det gikk galt. Må bare vente å se... Ringte aldrig Riksen idag siden jeg sluttet å spotte, men nå angrer jeg litt på det. Har bare en crinone igjen nå. På den andre siden skal det vel strengt tatt ikke være nødvendig med progesteronstøtte nå.

Hei damer,
Er på stim dag 6, og merket på jobb i dag at det verker både i eggstokker i front og i korsrygg.
Skal sies at jeg ikke har en stillesittende jobb også da.. blir mye bøy og tøy.

er dette ‘ensbetydende’ med overstimulering? :wideyed:

har tidligere hatt lavere doser enn denne gang (225IE menopur, AMH på 46)

Hei damer,
Er på stim dag 6, og merket på jobb i dag at det verker både i eggstokker i front og i korsrygg.

Nå har jeg ikke vært overstimulert men jeg kjente masse rasling og vondter i eggstokkene under min stimulering.

Var ubehagelig generelt! Jeg har AMH på 2.2 og fikk 6 egg så var ikke overstimulert. Vil tro det er vanlig bivirkning?

Lite hjertesukk herifra. Har testdato imorgen, har testa igår og idag og får negativ test.. kjenner at håper for at det gikk denne gangen forsvinner egentlig.
Noen som har opplevd negativ test dagen før testdato og postiv på selve testdato? :angelic:

Godt jeg skal på tur med noen venninner neste helg og ser ut som det blir noen runder med strawberry daquari gett :hilarious:

15 dpo. Testene blir i hvert fall ikke svakere :nailbiting: Blødningen har stoppet opp igjen, men jeg liker ikke den kombinasjonen av spotting og smerte som jeg har hatt. Føles som ganske sterke menssmerter som kommer og går men kanskje litt skarpere og mer fordelt i livmor. Dere som er eller har vært gravide, har dere følt noe lignende?

IMG_20220219_085017.jpg

Lite hjertesukk herifra. Har testdato imorgen, har testa igår og idag og får negativ test.. kjenner at håper for at det gikk denne gangen forsvinner egentlig.
Noen som har opplevd negativ test dagen før testdato og postiv på selve testdato? :angelic:

Godt jeg skal på tur med noen venninner neste helg og ser ut som det blir noen runder med strawberry daquari gett :hilarious:
Så kjedelig ❤️ Har ikke opplevd det selv men det kan definitivt skje. Håper for deg!

Hei damer,

Jeg tror ikke heller at det må bety overstimulering. Men du føler sikkert effekten av medisinen mer med så pass høy dose. Du bør være forsiktig med alt for mange akrobatiske øvelser :) Når har du første kontroll?

Jeg tror ikke heller at det må bety overstimulering. Men du føler sikkert effekten av medisinen mer med så pass høy dose. Du bør være forsiktig med alt for mange akrobatiske øvelser :) Når har du første kontroll?

:hilarious: Akrobatikk.. nei, føler meg mer som en 80 åring med dårlig rygg. :joyful: Må bli en roligere dag på jobb i dag ja.
Første kontroll tidlig mandag morgen. Spent!

For min del så var det testdato i går, da med blodprøve. fikk ikke svar i går så må vente til mandag på blodprøvesvar. hcg nivået kan måles tidligst 10 dager etter innsett (fryseforsøk) med blodprøve og senere med urinprøve, og derfor er det ingen vits for meg å ta urinprøve før om værtfall 4 dager slik som klinikken beskrev det :) så nå er jeg spent på om det er noe som fester seg der inne ♡

For min del så var det testdato i går, da med blodprøve. fikk ikke svar i går så må vente til mandag på blodprøvesvar. hcg nivået kan måles tidligst 10 dager etter innsett (fryseforsøk) med blodprøve og senere med urinprøve, og derfor er det ingen vits for meg å ta urinprøve før om værtfall 4 dager slik som klinikken beskrev det :) så nå er jeg spent på om det er noe som fester seg der inne ♡
Har fryseforsøk, men er jo lov å at festingen starta sent og det er er håp imorgen :) skal ta blodprøve på mandag. Men de har sagt tidligere at jeg kan teste hjemme på testdato. Har hatt så håp for at det skal gå denne gangen så kjenner veldig på at det gjør så vondt om det ikke går. Men får leve i håpet litt til :)
Krysser fingre og tær for at det fester det hos deg :)

Har fryseforsøk, men er jo lov å at festingen starta sent og det er er håp imorgen :) skal ta blodprøve på mandag. Men de har sagt tidligere at jeg kan teste hjemme på testdato. Har hatt så håp for at det skal gå denne gangen så kjenner veldig på at det gjør så vondt om det ikke går. Men får leve i håpet litt til :)
Krysser fingre og tær for at det fester det hos deg :)
krysser fingrene og tær for oss begge :) Blir spennende med blodprøve svar. Da jeg hadde ferskforsøk i 2017 testet jeg hjemmetest(urin) 10-14 dager etter innsett med 5dagers og fikk ikle positiv teat før på dag 14.

Back
Topp