Februar 2022

Hvor mange av deres forsøk har endt med at egget ble befruktet? Hvor ofte har dere opplevd at dere har fått telefon om at befruktningen ikke har skjedd? Klarer ikke tenke på annet enn hvordan det går med eggene mine,og om de blir befruktet

Det var en måned jeg fikk inntrykk av også. Håper det er normalen, og ikke 3-4 måneder :confused:
Men om man er under behandling blir man prioritert. Dersom man har fått et innsett og det ikke går veien kan ventetiden være noe lengre da mens kan være forsinket osv :)

Hvor lenge må man vente mellom hvert forsøk?

Ja, kan tenke meg det er tungt. Var tungt nok med inseminasjon når vi gjorde det privat. Da gikk jeg ikke på hormoner en gang, så det var ikke så mye "forarbeid". Hvor lenge må du vente mellom hvert forsøk? Ja, man ønsker jo helst å prøve hver syklus :angelic:
Det er 20 mnd siden vi hadde oppstartssamtale, og på de mnd så har vi hatt 3 inseminasjoner (+ en avbrutt), 3 uttak og 4 innsett. Så i realiteten har vi da hatt 7 sjanser på å bli gravide på 20 mnd, så i gjennomsnitt ca 3 mnd ventetid mellom hver gang.

Hvor mange av deres forsøk har endt med at egget ble befruktet? Hvor ofte har dere opplevd at dere har fått telefon om at befruktningen ikke har skjedd? Klarer ikke tenke på annet enn hvordan det går med eggene mine,og om de blir befruktet
Første forsøk 3 egg ut - ingen befruktet
Andre forsøk 5 egg ut - 4 modne -3 befruktet - 2 blasto
Tredje forsøk 15 egg ut - 12 modne - 11 befruktet - 6 blasto

1. forsøk - 9 egg ut, 1 blasto
2. forsøk - 8 egg ut, 3 blasto

1 forsøk : 3 egg, 1 overlevde til innsett, 2 forsøk : :5 egg ut, avbrutt da ingen overlevde til innsett. 3 forsøk : 12 egg ut, 2 overlevde til innsett. 4 forsøk :14 egg ut, ingen overlevde til innsett, 5 forsøk : 8 egg ut, og ett ble endelig til blasto og satt inn men mistet

Hææ? Er det så lang ventetid på Porsgrunn nå? Da vi hadde oppstartsamtale i januar 2021 så sa de et eller annet om at jeg måtte ha en vanlig mens etter hormoner før ny runde. Har Porsgrunn blitt så populært? :bored: Fader, vi som valgte Porsgrunn pga kortere ventetid enn Riksen :sorry:

Jeg kjenner ikke igjen symptomet ditt, men krysser fingrene for deg :Heartred
Ja det ble nok litt spesielt for meg fordi jeg var akkurat ferdig med et forsøk i januar, og da må man vente på en vanlig Mens før man kan planlegge neste forsøk. Også var det ikke noe ledig på den syklusen og neste havner rett i ferien og da kan jeg ikke risikere å ikke få fullført behandlingen :wacky: de som har egg på frys kan komme inn fortere for å få innsett osv. det er ikke like tidkrevende som full behandling som jeg har skjønt.

masse lykke til! Håper du får time i mars/april :Heartpink

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?

Porsgrunn ringte meg nå. Ingen av eggene overlevde :crybaby2 :crybaby2 :sad010 Jeg er så trist :sad010 Føler meg skikkelig mislykket som kvinne.. Kjente at jeg egentlig trengte en opptur etter at mamma døde. Følte at 2022 ble vårt år, men allerede nå går det nedover :sad010 Jeg ville så gjerne lykkes :sad015 :sad015 Og når ingen av de fire eggene overlevde så blir jeg ekstra pessimist for neste forsøk. Kanskje eggene mine ikke funker en gang :sad015 Har drømt om å være gravid, føde og få en mini meg med mine gener så lenge jeg kan huske, og nå er jeg redd det aldri skjer :sad015 Jeg bearbeider meg selv. Jeg tenker at det kanskje er fordi jeg ikke har spist sunt nok de siste månedene, eller fordi jeg ikke trener, eller fordi jeg har snust i så lang tid. Prøver finne årsaker, og alle årsakene er siktet mot meg:sad015
Hun som ringte ss at det kunne være at eggene ikke var helt modne, siden de måtte skylle foliklene tre ganger for å få de ut. Hvorfor var de ikke modne nok? Hva har jeg gjort galt? :sad010Jeg føler meg så mislykket :sad010

Er det flere her som har opplevd lignende, men som har fått det til ved neste forsøk?
Samme skjedde hos meg 2 ganger i Porsgrunn, dem prøvde det de kunne men gikk ikke, brukte opp forsøkene og gikk privat, for første gang overlevde 2 av 5 befrukta til dag 4 og ett nesten perfekt blasto ble fryst ned og satt inn i januar, ble gravid men mistet dessverre, ikke gi opp ❤️❤️ ved nye klinikken så fikk jeg beskjed om at alle sykluser er forskjellig i forhold til kvalitet og modning ❤️

Det du går igjennom nå er så utrolig tøft og så vondt. Man danner seg så mye forventninger å håp å da man kommer til mål så føler man det egentlig bare som en ny startstrek og en bunnløs sorg. Jeg opplevde det samme x 2.. du gjør ikke noe galt.. som fertilitetscoachen sier, du kan ikke være dårlig eller god til en ting du ikke styrer over selv. Det kan være medisineringen din, det kan være modningen, det kan være en dårlig syklus, det kan være alt imellom himmel å jord! Det er derfor det her er så utrolig tøft for man får så lite svar fordi de vet ikke de som jobber med dette heller. Viktigste nå er ikke grav deg ned i kjelleren! Sorgen er alltid lov å føle på, å ingen skal si til deg at du ikke burde føle sånn eller sånn.. men ikke gi opp <3 du må stable deg på beina igjen å finne motivasjon til å fortsette <3 sykluser er forskjellige, så neste kan være bra! Sender deg en million styrkende klemmer og er det noe så veit du hvor du finner meg <3

Samme skjedde hos meg 2 ganger i Porsgrunn, dem prøvde det de kunne men gikk ikke, brukte opp forsøkene og gikk privat, for første gang overlevde 2 av 5 befrukta til dag 4 og ett nesten perfekt blasto ble fryst ned og satt inn i januar, ble gravid men mistet dessverre, ikke gi opp ❤️❤️ ved nye klinikken så fikk jeg beskjed om at alle sykluser er forskjellig i forhold til kvalitet og modning ❤️
Telles ikke et forsøk først når dem har satt inn? Sånn jeg forstod det. Hvis ikke, vil det si at jeg har brukt opp et forsøk nå? Så rart du lyktes så fort du gikk privat. Tror du at det er noe Porsgrunn gjør "galt" eller anderledes i forhold til den private klinikken? Skal prøve å ikke gi opp, men akkurat nå er jeg veldig lei meg og klarer ikke tenke at neste forsøk kan jeg ende bra det heller..

Telles ikke et forsøk først når dem har satt inn? Sånn jeg forstod det. Hvis ikke, vil det si at jeg har brukt opp et forsøk nå? Så rart du lyktes så fort du gikk privat. Tror du at det er noe Porsgrunn gjør "galt" eller anderledes i forhold til den private klinikken? Skal prøve å ikke gi opp, men akkurat nå er jeg veldig lei meg og klarer ikke tenke at neste forsøk kan jeg ende bra det heller..
Tror ikke det var noe Porsgrunn gjorde feil, var nok mer syklusene mine som ikke var helt gode der, jeg hadde 4 uttak i Porsgrunn, 2 innsett men etter siste uttaket og det ble avbrutt så mente de at de ikke kunne hjelpe meg mer. Så jeg er litt der at jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor det sku klaffe med en gang hos ny klinikk. Tror kanskje det var at jeg stresset mindre da, for klinikken jeg er hos nå kan man ringe + får svar på mail innen 15 min. Følte det tok veldig lang tid å få svar av Porsgrunn ❤️

Hvis du ikke får tilbakeført noe (innsett) så er det avbrutt . Det telles ikke som et forsøk i det offentlige. Det private gjør det det.

Back
Topp