Februar 2022

Tror det er over her nå. Blør friskt blod :( To ferskforsøk - to kjemiske... Håper på bedre hell med blastocystene vi fikk på frys.

Det var veldig trist å høre! :( Men i det minste godt at dere slipper full runde med ferskforsøk (og ditto ventetid) neste gang. Sender en stor klem!

Da var første kontroll gjort, og det blir to dager ekstra stimulering. Ny kontroll onsdag.
Foreløpig var det fin slimhinne på 12mm,

7 stk eggposer på 9mm
1 x 10mm
1 x 12mm
1 x 13mm
5 x 15mm
2 x 16mm

han sa risken var der for totalfrys og overstimulering, men han ville stimulere frem disse på 9mm også.

Last edited:
Da var første kontroll gjort, og det blir to dager ekstra stimulering. Ny kontroll onsdag.

7 stk eggposer på 9mm
1 x 10mm
1 x 12mm
1 x 13mm
5 x 15mm
2 x 16mm

han sa risken var der for totalfrys og overstimulering, men han ville rekruttere disse på 9mm videre.
Så spennende! Krysser alt her <3

7 stk eggposer på 9mm
1 x 10mm
1 x 12mm
1 x 13mm
5 x 15mm
2 x 16mm

han sa risken var der for totalfrys og overstimulering, men han ville rekruttere disse på 9mm videre.
Krysser alt jeg har for deg ❤️❤️ hvis det blir totalfrys så håper jeg du får mange blasto på frys ❤️❤️

7 stk eggposer på 9mm
1 x 10mm
1 x 12mm
1 x 13mm
5 x 15mm
2 x 16mm

Det virker jo veldig lovende! Håper du får innsett ❤️

Jeg har fortsatt økning på testene men blør friskt på dagtid. Ikke noe på natten når jeg er stille o_O Prøver å få tak i fastlegen nå slik at jeg kan få målt hcg. Håper ikke det er en exu... Men da får man vel gjerne blødning/smerter litt senere?

Ferdig på kontroll. Uttak blir Torsdag, trengte en dag til med stimulering. Skal sette både gonapeptyl og ovitrelle i morgen. Ca 20 eggposer fortsatt, så skal se om det har kommet noe væske ved innsett for å vurdere totalfrys :happy: blir greit å få ut de egga her nå ja :dead:

Jeg har fortsatt økning på testene men blør friskt på dagtid. Ikke noe på natten når jeg er stille o_O Prøver å få tak i fastlegen nå slik at jeg kan få målt hcg. Håper ikke det er en exu... Men da får man vel gjerne blødning/smerter litt senere?

Kjenner ikke til typisk forløp ved exu, men stigende tester.. dette kan jo også være et hematom?
Blir spennende å se hcg verdiene dine, krysser og holder pusten:Heartred

Ble ikke gravid denne gangen heller:banghead::arghh:
men hadde såpass flaks at syklusen min passer med kalenderen til avdelingen så jeg får starta opp på medisiner igjen senere i uka når mensen kommer :D så da blir det nytt fryseforsøk i mars!
Kjenner jeg ble utrolig letta over å kunne starte rett på for en gang skyld. Har alltid endt opp med 2-5måneders ventetid mellom forsøka ellers.
Lykke til videre alle sammen :Heartred

Kjære deg, så leit å høre:Heartred
Du har ikke gjort noe galt. Det at det ikke gikk denne gangen har ikke noe med hva du gjort eller ikke gjort. Det er som de sier her at det har med syklus og medisiner. Ting man ikke rår over selv. Det er vonde følelser å sitte med og det er sårt når drømmen blir knust så brutalt! jeg håper du klarer å komme deg bort fra de tankene, finne noe positivt å gjøre eller oppleve hver dag og komme deg opp av kjelleren:Heartred
Jeg har hatt samtaler med fertilitetscoach og har hatt god nytte av det. Lite tips om du syns det blir for tøft så er det god hjelp å sortere tankene :)

Men man blir jo litt engstelig for om det er noe man har gjort galt. Jeg har for eksempel ikke vært flink til å spise sunt og variert de siste månedene. Og jeg har hørt at man kan spise "det og det" for at eggene skal få bedre kvalitet, men det har jeg heller ikke gjort, for de fem gangene vi utførte inseminering så var jeg så nazi at det ikke var sunt for meg.. Det går litt bedre nå. Måtte svare de støttende meldingene deres i puljer, for det var ganske tøft.. Men nå ser jeg egentlig frem til nytt forsøk, men denne erfaringen har satt en støkk i meg. Er livredd for at det skal skje igjen.. Hvilken fertilitetscoach bruker du? Er det noen spesielle du vil anbefale? :Heartred

Starter med å sende deg en stor klem ❤️ Dette var skikkelig trist og jeg skjønner så godt den følelsen du sitter med nå. Det viktigste å huske på nå er at du ikke har gjort noe galt. Dette skjer dessverre og det er skikkelig urettferdig. Når eggene ikke er modne så er det noe i medisineringen som har gått galt, og det er det legen som er ansvarlig før. Som vi var inne på tidligere så er det litt av en prøverunde første gang, men skjønner at det er liten trøst akkurat nå. Det er ingen grunn til å tro at en ny runde med justert medisinering og/eller timing vil endte på samme måte. Jeg har troen på att gullegget ligger å venter der inne ❤️

Takk for god klem :Heartred Det er jo veldig vanskelig å ikke tenke at jeg har gjort noe galt, som jeg skrev på kommentaren over her et sted. Jeg har ikke akkurat gjort så mye for å øke sjansen. Har du endret noe i matveiene etc før du ble en prøver? Og jeg trodde at når foliklene var store nok for uttak, så var de automatisk modne? Har ikke størrelsen på en folikkel sammenheng med at et egg er modent? :confused: eller er det to forskjellige ting? Ja, jeg trøster meg litt med at dette kun var en prøverunde. Men blir selvfølgelig redd for at det skal gjenta seg. Håper virkelig det, ja :Heartred

Hvordan føler du deg i dag? :Heartred Håper den største skuffelsen har lagt seg litt og at du klarer å tenke positivt for et nytt forsøk! Skjønner at det er vanskelig - men som mange har sagt er det jo så utrolig mye som skal klaffe når vi holder på med dette, og det betyr jo ikke at du ikke vil kunne få gode egg neste gang!

Det går bedre for hver dag som går. Takk som spør :Heartred Men er selvsagt livredd for at dette skal skje igjen.. Er så kjedelig å gjøre så mye "forarbeid", for ingen grunn.. Og holde meg inne nesten en måned pga frykt for corona. Skulle endelig på mamma Mia musikal noen dager før uttak. Svindyre billetter som vi kjøpte lenge før jul. Det endte med at vi bare ga bort billettene til noen venner, i frykt for smitte. Og nå er jo det skikkelig irriterende å tenke på, at vi har sittet pal hjemme uten å tørre noen ting.. For hvilken grunn? :banghead: Nå er jeg ikke det minste redd for corona. Nå er detlike greit å få det før neste forsøk, så vi slipper være livredde under stimuleringen. Jeg ser veldig frem mot nytt forsøk, og skal prøve ha blanke ark, men frykten vil sitte litt i..

Jeg føler virkelig med deg ❤️ Det er en fryktelig vond opplevelse. Jeg har hatt tre ulike uttak.
Nr 1. 20+ egg ut, mange befruktet og fire blastoer på frys. Tre av dem ble positiv test.
Nr 2. 8 egg ut, husker ikke befruktning, en blasto på frys
Nr 3. 18 egg ut, masse befruktet, 6 blastoer på frys.

Dette er alt fra samme kropp. Forsøk en og to er nøyaktig samme medisin. Kroppen er ikke til å bli klok på. Syklusene er ulike, selv med medisinering.
Blir jo nesten gæren av dette her :banghead: :hilarious: Å se at du hadde to vidt forskjellige resultat med samme medisin. Så egentlig går vi alle sammen i blinde. Vi har jo ingen oppskrift å følge, siden syklus kan variere...:depressed: Jeg lurer litt på om coronavaksina kan ha noe å si for hvordan dette gikk? Mensen var i tillegg over en uke forsinket før vi kunne begynne. Siden vaksina kan klusse til syklusen så kan det kanskje også ha sammenheng med modning av egg? Pordgrunn ville jeg skulle ta siste vaksine før vi kom igang. Så tok jo vaksina noen uker før jeg skulle få mensen..

Kjære deg, det er så vondt med null befruktet. Føler så inderlig med deg :Heartred Det samme skjedde med vårt første forsøk, og det jeg prøvde tenke for å ikke gå helt i kjelleren var at da har vi tre forsøk igjen, og at dette ble en «prøverunde». Vet du om de brukte IVF eller ICSI? Siden ingen ble befruktet første runden vår så gikk de over til ICSI på oss, med mye større suksess :love7 Så ikke mist motet, selv om det er veldig tøft nå:Heartred

Ja det var helt forferdelig. Vi fikk ikke engang sjansen til å få en gledelig telefon. Trøster meg med det du sier om at det kun var et prøveforsøk og at det ikke telles som et forsøk. De brukte nok vanlig IVF. Hører du til privat eller offentlig? Kan de gå over til ICSI såpass fort når jeg gjør dette offentlig? Kan jo forelå det for dem om dem ikke nevner det. Først må jeg vente på ny mensen før de kan planlegge nytt forsøk, men jeg frykter det kræsjer rett i påskeferien og at jeg må vente helt til mai :arghh: :arghh:

Det kan være mange grunner, og det kan rett å slett være denne syklusen var ræva.. samtidig kan det være feil medisiner for deg, feil styrke, kanskje du må ha dual triggere for bedre modning. Så denne runden lærte legene noe. Det er det viktige å huske <3 ta vare på hverandre.. veien er så lang <3
Hva er dual trigger? Aldri hørt om før.. Ja prøver å tenke at legene lærte noe, og at neste forsøk går bedre ❤️ Jeg var nok litt naiv, og tenkte at jeg skulle lykkes på første forsøk..

Ikke for å skuffe deg men mine tester ble sterkere mens jeg blødde. Skjønte ingenting. Holdt på en god stund før den sank igjen. Målte HCG med 3 dagers mellomrom og vsr først bare 41 16 dpo så 15 etter 72 timer.

Back
Topp