Februar 2022

Hva er dual trigger? Aldri hørt om før.. Ja prøver å tenke at legene lærte noe, og at neste forsøk går bedre ❤️ Jeg var nok litt naiv, og tenkte at jeg skulle lykkes på første forsøk..

Jeg skal ha både Ovitrelle og Gonalpeptyl for å sikre god modning av eggene. Letrozol kan også benyttes til å bedre modningen i starten.. men dette skal jeg prøve denne runden, så blir veldig spennende å se :)

Vi håper jo alle på at det skal gå på første forsøk.. men her inne ser man jo at det sjeldent er så enkelt.. gjennomsnittlig brukes det tre forsøk.. :)

Last edited:
Jeg skal ha både Ovitrelle og Gonalpeptyl for å sikre god modning av eggene. Letrozol kan også benyttes til å bedre modningen i starten.. men dette skal jeg prøve denne runden, så blir veldig spennende å se :)

Vi håper jo alle på at det skal gå på første forsøk.. men her inne ser man jo at det sjeldent er så enkelt.. gjennomsnittlig brukes det tre innsett.. :)
Er ikke ovitrielle for å få eggløsning bare da? Hvordan kan det bedre modning av egg? Ja det blir spennende, du må holde meg oppdatert :Heartred

Tre innsett? Å herregud :facepalm: :arghh:

Hvor lenge er det vanlig at det skal være ubehagelig/vondt etter uttak?

Nå er det fire dager siden uttak, og fremdeles stikker det på venstre side hvis jeg nyser, snyter meg, hoster, tisser eller går lengre strekning.. Det stikker også innimellom når jeg bare ligger å slapper av også. Er ikke direkte vondt, men ikke behagelig heller.

Last edited:
Er ikke ovitrielle for å få eggløsning bare da? Hvordan kan det bedre modning av egg? Ja det blir spennende, du må holde meg oppdatert :Heartred

Jo Ovitrelle får igang eggløsning men den bidrar jo også til den siste veksten .. Gonalpeptyl skal også hjelpe til med det. Så den får de til å vokse de siste mm for at de skal slippe eggposen de er i.. :)
Husk det er gjennomsnittlig.. mange går det til på første innsett, noen må ha flere.. men har dere fått noen ny plan enda?

Ble ikke gravid denne gangen heller:banghead::arghh:
men hadde såpass flaks at syklusen min passer med kalenderen til avdelingen så jeg får starta opp på medisiner igjen senere i uka når mensen kommer :D så da blir det nytt fryseforsøk i mars!
Kjenner jeg ble utrolig letta over å kunne starte rett på for en gang skyld. Har alltid endt opp med 2-5måneders ventetid mellom forsøka ellers.
Lykke til videre alle sammen :Heartred

Wow! Er det sant? Går du privat? Kjedelig at det ikke satt denne gangen, så ønsker deg lykke til i mars!

Jo Ovitrelle får igang eggløsning men den bidrar jo også til den siste veksten .. Gonalpeptyl skal også hjelpe til med det. Så den får de til å vokse de siste mm for at de skal slippe eggposen de er i.. :)
Husk det er gjennomsnittlig.. mange går det til på første innsett, noen må ha flere.. men har dere fått noen ny plan enda?
Ååh, okey. Blir spenende å se hva de foreslår neste gang da. Håper de gjør noen endringer.. Håper på genalpeptyl og ovitrielle. Kan man komme med forslag til legen om han/hun ikke nevner det, eller er der bare frekt? Nei, har ikke fått noen ny plan. Må visst vente på ny mensen før jeg får en videre plan.. Skjønner ikke hvorfor jeg må vente helt til da før de kommer med en videre plan?

Ååh, okey. Blir spenende å se hva de foreslår neste gang da. Håper de gjør noen endringer.. Håper på genalpeptyl og ovitrielle. Kan man komme med forslag til legen om han/hun ikke nevner det, eller er der bare frekt? Nei, har ikke fått noen ny plan. Må visst vente på ny mensen før jeg får en videre plan.. Skjønner ikke hvorfor jeg må vente helt til da før de kommer med en videre plan?

Nei planen for videre forsøk er det jo bare å be om i crypho. De har alltid kommet raskt på banen med videre plan. Du kan spørre om det ja for å bedre modningen, å si du har lest det kan funke for det fungerer for mange :) jeg slapp å be om det for legen tok det opp selv, at det var mest naturlig å prøve nå. Men det skader ikke.. :D

Åja. Så modig du er! Håper det setter seg snart:Heartpink er virkelig ikke noe fasit på de greiene her! Mye Berg og dalbaner
Ja det er helt vilt hva slags Berg og dalbane dette vi driver med er :love7
Ja det var helt forferdelig. Vi fikk ikke engang sjansen til å få en gledelig telefon. Trøster meg med det du sier om at det kun var et prøveforsøk og at det ikke telles som et forsøk. De brukte nok vanlig IVF. Hører du til privat eller offentlig? Kan de gå over til ICSI såpass fort når jeg gjør dette offentlig? Kan jo forelå det for dem om dem ikke nevner det. Først må jeg vente på ny mensen før de kan planlegge nytt forsøk, men jeg frykter det kræsjer rett i påskeferien og at jeg må vente helt til mai :arghh: :arghh:
Jeg hører også til Porsgrunn:happy: I mitt tilfelle foreslo de selv ICSI da jeg fikk null befruktet på første forsøk. Men du kan jo absolutt nevne det for dem. :Heartred

Nei planen for videre forsøk er det jo bare å be om i crypho. De har alltid kommet raskt på banen med videre plan. Du kan spørre om det ja for å bedre modningen, å si du har lest det kan funke for det fungerer for mange :) jeg slapp å be om det for legen tok det opp selv, at det var mest naturlig å prøve nå. Men det skader ikke.. :D
De ba meg nemlig si fra når jeg fikk mensen, så skulle de sende meg videre plan, så er litt redd for å virke masete :( Men kan gjøre et forsøk. Skal ta det opp når jeg snakker med legen :) Må jeg tilbake til pordgrunn for å få videre plan eller får jeg bare resepter og henter de ut? Ønsket de nye hormonprøver av deg? Mine er fra 2020,så de er ikke akkurat oppdaterte..

Ja det er helt vilt hva slags Berg og dalbane dette vi driver med er :love7

Jeg hører også til Porsgrunn:happy: I mitt tilfelle foreslo de selv ICSI da jeg fikk null befruktet på første forsøk. Men du kan jo absolutt nevne det for dem. :Heartred
Sikkert et dumt spørsmål, men er null befruktet det samme som at eggene ikke overlevde? For da de ringte sa hun bare at ingen overlevde, ikke noe om at ingen ble befruktet.

Sikkert et dumt spørsmål, men er null befruktet det samme som at eggene ikke overlevde? For da de ringte sa hun bare at ingen overlevde, ikke noe om at ingen ble befruktet.
Hmmm. Den telefonen de ringer med dagen etter uttak er om hvor mange av eggene de kunne bruke og hvor mange som er befruktet. Det kan jo være at i ditt tilfelle var ingen av eggene modne?

De ba meg nemlig si fra når jeg fikk mensen, så skulle de sende meg videre plan, så er litt redd for å virke masete :( Men kan gjøre et forsøk. Skal ta det opp når jeg snakker med legen :) Må jeg tilbake til pordgrunn for å få videre plan eller får jeg bare resepter og henter de ut? Ønsket de nye hormonprøver av deg? Mine er fra 2020,så de er ikke akkurat oppdaterte..

Jeg fikk de bare lett forklart pr telefon og at plan og resepter kommer i posten :) ingen nye prøver eller noe :)

Jeg fikk de bare lett forklart pr telefon og at plan og resepter kommer i posten :) ingen nye prøver eller noe :)
Jeg var helt i ørska da de ringte meg fredag morgen, så glemte stille spørsmål.. Men hun sa bare at hun ikke trodde eggene var modne siden de måtte skylle så mange ganger for å finne dem, og at jeg skulle si fra når jeg fikk mensen neste gang så fikk jeg videre plan. Så rart de ikke ønsker nye prøver..spesielt for mitt tilfelle.. Amh og FSH kan jo ha endret seg mye siden sist, og det er vel de tallene de beregner medisinene på? Eller er det vekta de går ut i fra?

Sniker her inne. Ikke for å demotivere deg, men gjennomsnitttet bruker 3 forsøk på å lykkes. Ikke 3 innsett. 1 forsøk kan jo være mange eller få insett.
Der er derfor man får 3 forsøk dekket av det offentlige.

Sniker her inne. Ikke for å demotivere deg, men gjennomsnitttet bruker 3 forsøk på å lykkes. Ikke 3 innsett. 1 forsøk kan jo være mange eller få insett.
Der er derfor man får 3 forsøk dekket av det offentlige.
Herrgdud, det er så sykt demotiverende :arghh: fyller 36 i år, og er allerede stressa pga alder :sorry: Jeg som trodde ivf hadde så mye større sykksessrate enn inseminering.. Det jeg har lest.. På inseminering lyktes jeg på 2 forsøk, men mistet.

Herrgdud, det er så sykt demotiverende :arghh: fyller 36 i år, og er allerede stressa pga alder :sorry: Jeg som trodde ivf hadde så mye større sykksessrate enn inseminering.. Det jeg har lest.. På inseminering lyktes jeg på 2 forsøk, men mistet.

Men ikke heng deg opp i statistikken.. det er et gjennomsnitt.. <3

Jeg blir 42 i år, så syns ikke du skal stresse alt for mye over alderen ennå. Det er jo FSH og AMH vi må se det i sammenheng med. Og ja, IVF har større suksessrate enn inseminering. Du har jo da ikke lykkes på inseminering heller, siden du mistet. Veldig trist å lese :Heartred
Og husk at dette er statistikk. For alt du vet så lykkes du på neste forsøk :Heartred Det første man har er gjerne en liten test i forhold til medisinering fra legene sin side. Er jo vanskelig for de å vite nøyaktig hva som skal til, selv om de sikkert velger utifra mange like tilfeller, så er det jo ikke sånn at alle reagerer likt.
Prøv å bruke pausen frem til et nytt forsøk på noe som gleder deg. Ta vekk fokuset på neste forsøk. Det blir det nok av uansett når du setter igang.
Masse lykke til :Heartred

Back
Topp