Februar 2022

Jeg kan settes på avbrutt :sad010
Var på kontroll i Porsgrunn i dag. Tynn slimhinne og en cyste som de stakk hull på. :sad015 Så blir ikke noe på oss denne mnd heller :(

Neeeei, så leit, Sofia:sorry: Føler veldig med deg! Det er så tungt å måtte gå på nye runder etter sånne overraskelser. Fikk du noen forklaring på hvorfor dette skjedde? Takk og lov at du har de fine blastoene dine som ligger og venter, håper det hjelper å tenke på. Selv om det er veldig lov å være skuffa også❤️

Jeg tenker at jeg får annen type hormonstumulering neste gang. Håper virkelig ett av disse fire eggene er gullegget ja! :Heartred Herregud, det må ha vært litt av en nedtur å måtte avbryte forsøket pga en folikkel :sorry: Så sånn sett har jeg vært heldig.. Så utrolig mye bedre resultat du fikk nå i forhold til desember. :Heartred Endret de medisinene eller noe? Angående blastocyst: Er det bedre å sette inn det kontra f.eks 3 dagers? Mener å huske å ha hørt at blastocyst er veldig bra, men aner ikke hvorfor?

Så flott å høre at du har fått plan for innsett! Ja, jeg var absolutt ikke forberedt på avbrutt forsøk, så det var en stor nedtur. Økte dosen Gonal-f bittelitt på forsøket nå etter, fra 275 til 300 ie. Jeg har lav amh, men gyn håpet likevel at jeg mest var uheldig og traff på en dårlig syklus sist. Så det kan like godt hende at det var det og ikke medisinene som gjorde forskjellen.

Dette med blastocyst vs. 2/3-dagers er ikke helt entydig. Har man mange embryo å ta av, er en fordel med å dyrke til blasto at man da kan se an hvilke embryo som utvikler seg aller best og prioritere å sette dem inn. Samtidig vet man ikke helt med sikkerhet om noen embryo som faller fra i dyrkingen på laben kunne blitt en graviditet om de ble satt inn tidligere. Her er det litt delte meninger. Det blir barn av begge deler, men får man blastocyster, tyder det iallefall på god kvalitet.

:sorry: Avbrutt er så kjipt og sårt... Håper at kroppen snart kommer i rute så at det blir innsett. Ta være på deg selv ❤️
Takk:Heartred Ja, det innsettet er liksom alt som betyr noe i livet, så verden raser helt sammen:blackeye:

Så utrolig trist. Stor klem til deg <3
Takk gode deg
Neeeei, så leit, Sofia:sorry: Føler veldig med deg! Det er så tungt å måtte gå på nye runder etter sånne overraskelser. Fikk du noen forklaring på hvorfor dette skjedde? Takk og lov at du har de fine blastoene dine som ligger og venter, håper det hjelper å tenke på. Selv om det er veldig lov å være skuffa også❤️
Takk for gode ord kjære deg :HeartredDet er blytungt å skulle klare å innstille seg på nok en venteperiode, og se håpet for 2022-baby bare svinne hen:( Nei de hadde egentlig ikke noen forklaring annet enn at cyster kan oppstå hos alle:blackeye:
Nei så trist, hadde håpet så for deg denne runden :( Ta vare på hverandre :Heartred
Takk kjære deg :Heartred

13 dpo og fikk «ikke gravid» på digital. Da slutter jeg bare med progesteron og venter på mens. Kan settes på ikke gravid. :(

Så flott å høre at du har fått plan for innsett! Ja, jeg var absolutt ikke forberedt på avbrutt forsøk, så det var en stor nedtur. Økte dosen Gonal-f bittelitt på forsøket nå etter, fra 275 til 300 ie. Jeg har lav amh, men gyn håpet likevel at jeg mest var uheldig og traff på en dårlig syklus sist. Så det kan like godt hende at det var det og ikke medisinene som gjorde forskjellen.

Dette med blastocyst vs. 2/3-dagers er ikke helt entydig. Har man mange embryo å ta av, er en fordel med å dyrke til blasto at man da kan se an hvilke embryo som utvikler seg aller best og prioritere å sette dem inn. Samtidig vet man ikke helt med sikkerhet om noen embryo som faller fra i dyrkingen på laben kunne blitt en graviditet om de ble satt inn tidligere. Her er det litt delte meninger. Det blir barn av begge deler, men får man blastocyster, tyder det iallefall på god kvalitet.
Jeg fikk beskjed av klinikken min om at hvis de setter inn 2/3 dagers og prøver dyrke resten til blasto men at om de resterende ikke overlever til blasto så vil da heller ikke det jeg setter inn utvikle seg

Takk:Heartred Ja, det innsettet er liksom alt som betyr noe i livet, så verden raser helt sammen:blackeye:

Takk gode deg

Takk for gode ord kjære deg :HeartredDet er blytungt å skulle klare å innstille seg på nok en venteperiode, og se håpet for 2022-baby bare svinne hen:( Nei de hadde egentlig ikke noen forklaring annet enn at cyster kan oppstå hos alle:blackeye:

Takk kjære deg :Heartred

Så utrolig kjedelig. :( Håper syklusen ikke drøyer, sånn at du får starte raskt opp igjen. Og at du gjør noe fint for deg selv i mellomtiden.❤️

Jeg fikk beskjed av klinikken min om at hvis de setter inn 2/3 dagers og prøver dyrke resten til blasto men at om de resterende ikke overlever til blasto så vil da heller ikke det jeg setter inn utvikle seg

Det stemmer jo ikke . Hvert enkelt egg er jo individuelle. Så selv om de du har dyrket frem detter fra så har jo det du har satt inn like mye mulighet til å utvikle seg normalt
Eller misforsto jeg hva du mente?.

Det kan de jo aldri vite, tenker jeg. Jeg fikk satt inn 3-dagers som ble barnet mitt, og fikk da 2 på frys som ikke overlevde opptining. Det kan selvfølgelig skyldes selve frys/tin-prosessen, men det kan jo også hende at de bare ikke ville utvikle seg videre. Jeg tenker som så at det er et godt tegn for kvalitet og sjansen for graviditet om man får blastocyster, men at det er bra å huske at mange også blir gravide med 2/3-dagers, og at vi ikke vet alt om alle faktorer.

Idag fanges streken på bilde.. :shy::nailbiting: men hvilken forskjell på 1. og 2. urin! Tredje nedanifra er 2. urin 10 dpo, neste er 1. idag 11 dpo og siste er dagens 2. urin. Kan 2. urin gi kunstig høy hcg? Har prøvd å finne noe informasjon om det men ikke lykkets. Jeg drikker ganske mye sånn generelt men andre urinet er alltid mer konsentrert enn første :bored:

IMG_20220215_090656.jpg

Det stemmer jo ikke . Hvert enkelt egg er jo individuelle. Så selv om de du har dyrket frem detter fra så har jo det du har satt inn like mye mulighet til å utvikle seg normalt
Eller misforsto jeg hva du mente?.
Det var det de mente da de har mer tro på frys enn fersk, må si jeg ikke skjønner det helt selv

Idag fanges streken på bilde.. :shy::nailbiting: men hvilken forskjell på 1. og 2. urin! Tredje nedanifra er 2. urin 10 dpo, neste er 1. idag 11 dpo og siste er dagens 2. urin. Kan 2. urin gi kunstig høy hcg? Har prøvd å finne noe informasjon om det men ikke lykkets. Jeg drikker ganske mye sånn generelt men andre urinet er alltid mer konsentrert enn første :bored:

Vis vedlegget 377590

Åh, jippi se, her er det jo streeek! :smiley-bounce016 Jeg kan ikke skjønne at annet enn Ovitrelle kan gi kunstig høy hcg, og det er nok ikke tilfelle her:)Jeg vet mange erfarer det samme som deg med 1. og 2. urin. Har selv lurt på om det kan være sånn at 1. urin inkluderer mer urin produsert kvelden før eller tidligere på natta, da hcg var lavere, og at den derfor kan slå litt svakere ut? Uansett: dette ser ut som en finfin babystrek!

Jeg fikk resultatene fra HCG prøven min i går, 16 DPO eller 12 dager etter innsett. Den var 115. Tok prøven kl 10:00.

Litt senere på dagen tok jeg clearblue digital og fikk 2-3 på ukes indikator... Er det ikke sånn at den skal vise 2-3 når HCG er over 200?

Er 115 lite på 16 DPO? Blir selvfølgelig bekymret for absolutt alt når veien mot baby har vært såååå lang.

Er enig i det Persefone og DinaD sier. Det der stemmer nok ikke. Fikk 3 egg befruktet på første IVF runde, satt inn ett 2 dagers egg og det ble til sønnen vår. Prøvde de andre 2 på søskenforsøk 2 år senere og de ble ikke noe av. For de aller fleste som får barn med IVF er det kun 1 egg pr.uttak som blir til barn. De får enten flere negative forsøk før det plutselig klaffer, eller så får de et barn og så negative ved søskenforsøk. Det er ytterst få som får flere enn 1 barn fra 1 uttak.

Back
Topp