Februar 2022

Det kan de jo aldri vite, tenker jeg. Jeg fikk satt inn 3-dagers som ble barnet mitt, og fikk da 2 på frys som ikke overlevde opptining. Det kan selvfølgelig skyldes selve frys/tin-prosessen, men det kan jo også hende at de bare ikke ville utvikle seg videre. Jeg tenker som så at det er et godt tegn for kvalitet og sjansen for graviditet om man får blastocyster, men at det er bra å huske at mange også blir gravide med 2/3-dagers, og at vi ikke vet alt om alle faktorer.
Jeg ble gravid med 3 dagers nå og fryst ned en 3 dagers i tillegg :happy:

Idag fanges streken på bilde.. :shy::nailbiting: men hvilken forskjell på 1. og 2. urin! Tredje nedanifra er 2. urin 10 dpo, neste er 1. idag 11 dpo og siste er dagens 2. urin. Kan 2. urin gi kunstig høy hcg? Har prøvd å finne noe informasjon om det men ikke lykkets. Jeg drikker ganske mye sånn generelt men andre urinet er alltid mer konsentrert enn første :bored:

Vis vedlegget 377590
Gratulerer så mye! Og ja, mange har det sånn at andre urin er mer konsentrert enn første. Veldig rart, egentlig!

Så bra! Føltes uttaket greit? 6 egg er jo kjempebra resultat - noen spennende dager foran deg nå :D
Alt gikk veldig greit :Heartred Hadde litt vondt helt i starten da legen satte inn ultralyd, var overasket, har aldri kjent det før. Men deg ga seg fort.
De måtte skylle ut 4 eggposer, da klarte de å finne egg i de posene også. Veldig takknemlig for at de gjorde det, ellers hadde det vært kun 2 egg hadde de ikke gjort det. Blir spennende å få telefonen i morgen :nailbiting:

Jeg fikk resultatene fra HCG prøven min i går, 16 DPO eller 12 dager etter innsett. Den var 115. Tok prøven kl 10:00.

Litt senere på dagen tok jeg clearblue digital og fikk 2-3 på ukes indikator... Er det ikke sånn at den skal vise 2-3 når HCG er over 200?

Er 115 lite på 16 DPO? Blir selvfølgelig bekymret for absolutt alt når veien mot baby har vært såååå lang.
Jeg tror ikke at clearblue digital er sånn 100% eksakt nøyaktig på hcg nivå så den forskjellen ville jeg ikke lagt så mye vekt på. 115 er kanskje litt lavt men det viktigste er at det stiger normalt. Jeg har troen! Hva sa klinikken? Skjønner virkelig den bekymringen du har. Det er vanskelig å slappe av med en stor ivf-bagasje.. Men å slappe av er det beste du kan gjøre for spiren nå ❤️

Åh, jippi se, her er det jo streeek! :smiley-bounce016 Jeg kan ikke skjønne at annet enn Ovitrelle kan gi kunstig høy hcg, og det er nok ikke tilfelle her:)Jeg vet mange erfarer det samme som deg med 1. og 2. urin. Har selv lurt på om det kan være sånn at 1. urin inkluderer mer urin produsert kvelden før eller tidligere på natta, da hcg var lavere, og at den derfor kan slå litt svakere ut? Uansett: dette ser ut som en finfin babystrek!
Ja det må være noe med det at det er en del "gammel" hcg i første urinen. Vi tør ikke juble så mye ennå siden min eneste erfaring med positiv test endte i kjemisk :sorry: Må bare håpe at det forsetter å stige og at mensen ikke dukker opp på torsdag eller fredag.

Idag fanges streken på bilde.. :shy::nailbiting: men hvilken forskjell på 1. og 2. urin! Tredje nedanifra er 2. urin 10 dpo, neste er 1. idag 11 dpo og siste er dagens 2. urin. Kan 2. urin gi kunstig høy hcg? Har prøvd å finne noe informasjon om det men ikke lykkets. Jeg drikker ganske mye sånn generelt men andre urinet er alltid mer konsentrert enn første :bored:

Vis vedlegget 377590
Å Gud så spennede :nailbiting::D krysser alt jeg har for at det fortsetter og strekene blir sterkere:Heartred

Vis vedlegget 377590
Denne rekka har jeg troa på! :D

Syklusene våre er ikke like heller. Du kan gå på samme medisiner/doser og få helt annet resultat på neste syklus. De gjorde f eks minimale justeringer på dosene under andre forsøk (etter dårlig resultat fra første runde, hvor jeg fikk satt inn 3 dagers og null på frys), og jeg fikk både ferskt innsett og noen blastocyster på frys fra andre forsøket.
Det er mange faktorer inne i bildet, og derfor veldig vanskelig å vite nøyaktig hva som forårsaker det ene og det andre.
Det er med andre ord ganske umulig å gi "riktig" dosering når det kan være såpass store variasjoner på så små endringer. Egentlig et sjansespill dette her :wacky:

Når man er ny i gamet vet man ikke hva ting betyr. Ingen forklarte meg hva AMH var og hva det hadde å si for min fruktbarhet/fertilitet. De sa det bare i en bisetning når jeg utrykte jeg va rlitt skuffet det var så lite egg, og de bare men vi forventet bare 1-2 så dette er jo ikke dårlig :wacky:Så ble mildt sagt sjokka når dem sa den var på 2.2 (jeg er 31 år).

Men jeg har stor tro på kvalitet over kvantitet. Det var hvertfall sant til meg. Er kjempefornøyd med 3 på frys. Eller nå ruger jeg på ett av dem da :D ferskforsøket gikk i dass.

Gleder meg til å høre hvordan uttaket går og om eggene blir befruktet og utvikler seg fint :Heartred
[
Nei, det er helt sant! Så mange rare ord og forkortelser som er vanskelig å holde styr på og vite hva betyr. Heldigvis er det ikke noe vi må lære oss :hilarious: Jeg har prøvd å sette meg litt inn i det, men droppa der :hilarious:

Jeg tror også på kvalitet over kvantitet. Jeg ble sykt skuffa over kun 4 egg, men så prøver jeg å tenke at de fire kan jo være gode. Har hørt at menopur gir færre egg, men bedre kvalitet, så håper det stemmer for meg også :Heartred 3 på frys er jo helt fantastisk, og et bevis på kvalitet over kvantitet :Heartred

Skal holde deg og dere oppdatert :Heartred

Weeeee så spennende, nå skjer det snart!! ❤️ Selvsagt er det håp! Jeg har troa - skjønner at du ble skuffet over at det ikke var flere egg, men som flere andre har sagt så er det kvaliteten som teller. Og det er alltid litt trial and error med medisineringen den første gangen. Hvor store var de små folliklene?
Ja, nå er det like før, og jeg går rundt i ett lykkerus blandet med sjokk :hilarious: :D Herregud, endelig! Jeg vet ikke helt hvor små de mindre foliklene var. Han skrev bare antall under 10mm. Han skulle til å skrive et egg over 10mm, men så var det akkurat for liten, så den var kanskje på 8mm eller noe. Sendte deg liksågodt bilde :hilarious:

Vedlegg

• 20220214_114843.jpg
    20220214_114843.jpg
    908,5 KB · Visninger: 71
Så flott å høre at du har fått plan for innsett! Ja, jeg var absolutt ikke forberedt på avbrutt forsøk, så det var en stor nedtur. Økte dosen Gonal-f bittelitt på forsøket nå etter, fra 275 til 300 ie. Jeg har lav amh, men gyn håpet likevel at jeg mest var uheldig og traff på en dårlig syklus sist. Så det kan like godt hende at det var det og ikke medisinene som gjorde forskjellen.

Dette med blastocyst vs. 2/3-dagers er ikke helt entydig. Har man mange embryo å ta av, er en fordel med å dyrke til blasto at man da kan se an hvilke embryo som utvikler seg aller best og prioritere å sette dem inn. Samtidig vet man ikke helt med sikkerhet om noen embryo som faller fra i dyrkingen på laben kunne blitt en graviditet om de ble satt inn tidligere. Her er det litt delte meninger. Det blir barn av begge deler, men får man blastocyster, tyder det iallefall på god kvalitet.
Det skjønner jeg godt :Heartred Tøft nok å stå i en prosess med hormoner osv, så mang trenger ikke fler "overraskelser". Det er rart at syklusen kan endre seg så mye fra gang til gang. Lurer på hva der er som utgjør at en syklus er forskjellig fra gang til gang. Kanskje stress har en faktor?

Takk for god forklaring på blastocyst :) setter de noen gang inn 1 dagers? For jeg har jo uttak på en torsdag, så hvis de ikke setter inn dagen etter så blir det jo brått 4 dagers eller blastocyst :nailbiting: Det synes jeg er skikkelig skummelt!! Hadde det ikke vært helg i mellom så hadde de kanskje satt inn tidligere. For det er kanskje ikke innsett i en helg?

Vis vedlegget 377590
Det her lover jo skikkelig bra :Heartred :Heartred Ser jo tydelig to streker :wav

Back
Topp