Februar 2022

Et skikkelig teit spørsmål, vurderer de på noen måte dosering av hormoner utifra bmi? I tillegg til AMH etc

har gått ned en del i vekt siden forrige uttak
Ja de doserer hormoner utifra vekt så hvis du har gått ned en del så bør du si ifra. De sa til meg at hvis man går ned 7-10kg så måtte jeg si ifra om det.

Porsgrunn ringte meg nå for litt siden og gå oss dato for uttak :woot: :woot: :wideyed: Ble helt sjokka! De mente det var best å ta de nå, hvis ikke kunne det bli for sent. Så skal ta eggløsningssprøyte i morgen kveld kl 21:45, også blir det uttak torsdag kl 09:45! Det ble litt av en helomvending fra å være så skuffa til å få den nyheten! Hadde det ikke vært noe håp så hadde de jo ikke utført uttak! Krysset alt jeg har for at de fire eggene er gullegg alle som en :nailbiting: :Heartred

Jeg vet det er lett å bli skuffet men ikke bli det. Det var første kontroll? På mitt første uttal i november så opplevde jeg det samme. På ultralyd nr 1 så dem 3-4 egg hvor ett så ut som å kanskje bli stort nokk. jeg ble skikkelig skuffa for de hadde ikke fortalt meg at jeg hadde veldig lav AMH og jeg hadde lest at folk fikk 10-20 egg hvert uttak. MEN vi fortsatte stimuleringen og jeg var på 3 ultralyder til sammen før de var fornøyd (14 dager med sprøyter) og da fikk de ut 6 perfekte egg på uttaket.

Jeg tenkte det var lite først men når vi fikk 3 på frys og man leser at mange har 20 egg og får 0 blasto så følte jeg meg heldig allikevel. Det er vanelig å ikke sammenligne med andre men man må bare prøve å fokusere på hva som er bra hos deg og hva dere får til!

Lykke til videre i stimuleringen.
Det var første kontroll ja, men sykehuset ringte for litt siden og sa det ble uttak på torsdag. Så de må ha vært fornøyd med størrelsen, da. De ville ikke vente lenger, fordi de kunne bli for sent.

Merkelig at du ikke hadde fått svar på AMH prøven i forkant, slik at du slapp få det kasta rett på deg der og da. Hvor lav er din AMH? 3 på frys er jo veldig bra! Det sier jo bare litt om at antall egg ikke trenger ha noe som helst å si! Skal prøve å ta rådet ditt til meg :Heartred

Jeg forstår deg godt, men prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Som andre her nevner, er det så mange faktorer med i bildet. Kanskje vil du respondere bedre med andre medisiner eller høyere doser. Kanskje får du en bedre respons neste syklus bare fordi det varierer fra gang til gang. Kanskje er et av disse fire eggene gullegget❤️ Kvalitet er til syvende og sist viktigere enn antall. Jeg fikk avbrutt forsøk i desember pga kun 1 follikel som var klar til uttak, på forsøket i januar fikk jeg ut 5 egg og fikk innsett av 1 blastocyst. Det kan føles skummelt med få follikler fordi man har mindre å gå på, men det finnes mange eksempler her inne på at det ikke trenger å bety at man ikke blir gravid:)
Jeg tenker at jeg får annen type hormonstumulering neste gang. Håper virkelig ett av disse fire eggene er gullegget ja! :Heartred Herregud, det må ha vært litt av en nedtur å måtte avbryte forsøket pga en folikkel :sorry: Så sånn sett har jeg vært heldig.. Så utrolig mye bedre resultat du fikk nå i forhold til desember. :Heartred Endret de medisinene eller noe? Angående blastocyst: Er det bedre å sette inn det kontra f.eks 3 dagers? Mener å huske å ha hørt at blastocyst er veldig bra, men aner ikke hvorfor?

Nå er jeg endelig ruger! Testdato 23.02. Denne gangen skal jeg virkelig prøve å ikke teste i forkant. Fant ut forrige runde at det gjorde det umulig for meg å leve som normalt opp mot testdato.

Jeg tenker at jeg får annen type hormonstumulering neste gang. Håper virkelig ett av disse fire eggene er gullegget ja! :Heartred Herregud, det må ha vært litt av en nedtur å måtte avbryte forsøket pga en folikkel :sorry: Så sånn sett har jeg vært heldig.. Så utrolig mye bedre resultat du fikk nå i forhold til desember. :Heartred Endret de medisinene eller noe? Angående blastocyst: Er det bedre å sette inn det kontra f.eks 3 dagers? Mener å huske å ha hørt at blastocyst er veldig bra, men aner ikke hvorfor?
Syklusene våre er ikke like heller. Du kan gå på samme medisiner/doser og få helt annet resultat på neste syklus. De gjorde f eks minimale justeringer på dosene under andre forsøk (etter dårlig resultat fra første runde, hvor jeg fikk satt inn 3 dagers og null på frys), og jeg fikk både ferskt innsett og noen blastocyster på frys fra andre forsøket.
Det er mange faktorer inne i bildet, og derfor veldig vanskelig å vite nøyaktig hva som forårsaker det ene og det andre.

Last edited:
21 egg ut i dag - og en solid dose overstimulert:dead: Planlagt totalfrys som nevnt tidligere. Veldig spent på hvor mange som utvikler seg (om noen i det hele tatt!). Satt på fragmin de neste tre ukene. Håper ubehaget i magen demper seg litt snart, føler meg reeealtivt stinn:hungover::hilarious:

21 egg ut i dag - og en solid dose overstimulert:dead: Planlagt totalfrys som nevnt tidligere. Veldig spent på hvor mange som utvikler seg (om noen i det hele tatt!). Satt på fragmin de neste tre ukene. Håper ubehaget i magen demper seg litt snart, føler meg reeealtivt stinn:hungover::hilarious:
Ohhh wow, det må være ubehagelig, men flott resultat! Håper de henger med hele veien :)

Så utrolig kjedelig. :Heartred Sa de noe om hva de tenkte videre nå da?
Ja veldig kjedelig. 20 mnd siden oppstartsamtale, og vi har bare fått 4 innsett :sorry:
Jeg har fire blasto igjen på frys, så han mente jeg kunne ha innsett igjen på neste syklus. Men når den kommer visste han ikke siden det ikke var en normal syklus nå :eek:

Det var første kontroll ja, men sykehuset ringte for litt siden og sa det ble uttak på torsdag. Så de må ha vært fornøyd med størrelsen, da. De ville ikke vente lenger, fordi de kunne bli for sent.

Merkelig at du ikke hadde fått svar på AMH prøven i forkant, slik at du slapp få det kasta rett på deg der og da. Hvor lav er din AMH? 3 på frys er jo veldig bra! Det sier jo bare litt om at antall egg ikke trenger ha noe som helst å si! Skal prøve å ta rådet ditt til meg :Heartred

Når man er ny i gamet vet man ikke hva ting betyr. Ingen forklarte meg hva AMH var og hva det hadde å si for min fruktbarhet/fertilitet. De sa det bare i en bisetning når jeg utrykte jeg va rlitt skuffet det var så lite egg, og de bare men vi forventet bare 1-2 så dette er jo ikke dårlig :wacky:Så ble mildt sagt sjokka når dem sa den var på 2.2 (jeg er 31 år).

Men jeg har stor tro på kvalitet over kvantitet. Det var hvertfall sant til meg. Er kjempefornøyd med 3 på frys. Eller nå ruger jeg på ett av dem da :D ferskforsøket gikk i dass.

Gleder meg til å høre hvordan uttaket går og om eggene blir befruktet og utvikler seg fint :Heartred

Jeg kan settes på avbrutt :sad010
Var på kontroll i Porsgrunn i dag. Tynn slimhinne og en cyste som de stakk hull på. :sad015 Så blir ikke noe på oss denne mnd heller :(
:sorry: Avbrutt er så kjipt og sårt... Håper at kroppen snart kommer i rute så at det blir innsett. Ta være på deg selv ❤️

Porsgrunn ringte meg nå for litt siden og gå oss dato for uttak :woot: :woot: :wideyed: Ble helt sjokka! De mente det var best å ta de nå, hvis ikke kunne det bli for sent. Så skal ta eggløsningssprøyte i morgen kveld kl 21:45, også blir det uttak torsdag kl 09:45! Det ble litt av en helomvending fra å være så skuffa til å få den nyheten! Hadde det ikke vært noe håp så hadde de jo ikke utført uttak! Krysset alt jeg har for at de fire eggene er gullegg alle som en :nailbiting: :Heartred
Weeeee så spennende, nå skjer det snart!! ❤️ Selvsagt er det håp! Jeg har troa - skjønner at du ble skuffet over at det ikke var flere egg, men som flere andre har sagt så er det kvaliteten som teller. Og det er alltid litt trial and error med medisineringen den første gangen. Hvor store var de små folliklene?

Nå er jeg endelig ruger! Testdato 23.02. Denne gangen skal jeg virkelig prøve å ikke teste i forkant. Fant ut forrige runde at det gjorde det umulig for meg å leve som normalt opp mot testdato.
Gratulerer som ruger! Det høres ut som en veldig fornuftig strategi som jeg ønsker at jeg klarte å følge selv. Masse lykke til!

Uff det høres ikke så gøy ut med overstimuleringen. Håper du får mange fine embryo ut av det i hvert fall!! God bedring :)

Bare et spørsmål? Når skal man egentlig melde fra til legen om graviditet?

Ringte nå for å få Hcg måling og følte jeg måtte lyge for å få det nesten... Men jeg klarer ikke glede meg før jeg vet det går bra :arghh:

Så da begynte jeg å grue meg til å ringe igjen og si ifra :hilarious:
man pleier vel å ta blodprøve når man fatter misstanke om graviditet for å få det bekreftet. etter det er det vel vanlig å komme på kontroll hos jordmor i uke 10 hær hos oss værtfall :) Jeg "måtte" sist gjennom medicus, på ultralyd i uke 7 for å sjekke at alt var normalt.

Back
Topp