Februar 2022

I begynnelsen av hormonene kjente jeg ekstreme stikkinger i eggstokkene. De ga seg på dag 3. Da blir jeg stressa for at hormonene ikke gjør jobben sin. Er det noen sammenheng mellom å oppleve bivirkningen av hormoner og sjansen å bli gravid? Noen av dere som har blitt gravid gjennom ivf tidligere som hadde lite eller mye bivirkninger? Har lest flere steder at mange føler seg veldig stinn etter hormoner også. Gått på hormoner i 7 dager og føler egentlig ikke noe på det. Jeg er min egen verste fiende og lager scenarioer og negative tanker i hodet mitt...
Første runde gikk jeg på menopur, hadde bivirkninger og magen var helt stinn, fikk 6 egg ut.
Denne runden har jeg brukt gonal F, ingen bivirkninger, følte meg i kjempe form og 22 egg ut.
At du ikke har bivirkninger kan også være positivt :p

Et skikkelig teit spørsmål, vurderer de på noen måte dosering av hormoner utifra bmi? I tillegg til AMH etc

har gått ned en del i vekt siden forrige uttak

Et skikkelig teit spørsmål, vurderer de på noen måte dosering av hormoner utifra bmi? I tillegg til AMH etc

Bmi virker for meg som er ensbetydende med høy dose.. meg satte de på 412,5 med en gang.. Menopur altså.. 300 med Bemfola.. har vel noe lav AMH men ikke så lav liksom..

God morgen :happy:
Vi tester fortsatt negativt selv om sønnen var positiv på torsdag. Snakket med Riksen på fredag, de sa at hvis vi tester negativt kan vi komme i morgen til uttak, men de ville også ha en pcr test. Her hvor vi bor er det ingen ledige timer før kl.14.i dag, da blir ikke resultatetene ferdig til i morgen tidlig.
Men jeg lurte på om de kan fortsatt kreve det nå når landet er åpen? :nailbiting:

Vi tester fortsatt negativt selv om sønnen var positiv på torsdag. Snakket med Riksen på fredag, de sa at hvis vi tester negativt kan vi komme i morgen til uttak, men de ville også ha en pcr test. Her hvor vi bor er det ingen ledige timer før kl.14.i dag, da blir ikke resultatetene ferdig til i morgen tidlig.
Men jeg lurte på om de kan fortsatt kreve det nå når landet er åpen? :nailbiting:

Ja, det kan de siden de er et sykehus og må fortsatt prøve å unngå for mye smitte. Står det på nettsidene også at det er opp til hver enkelt avdeling

Bare et spørsmål? Når skal man egentlig melde fra til legen om graviditet?

Ringte nå for å få Hcg måling og følte jeg måtte lyge for å få det nesten... Men jeg klarer ikke glede meg før jeg vet det går bra :arghh:

Så da begynte jeg å grue meg til å ringe igjen og si ifra :hilarious:

Første runde gikk jeg på menopur, hadde bivirkninger og magen var helt stinn, fikk 6 egg ut.
Denne runden har jeg brukt gonal F, ingen bivirkninger, følte meg i kjempe form og 22 egg ut.
At du ikke har bivirkninger kan også være positivt :p
Det var litt en forskjell fra 6 til 22, og med så forskjellige opplevelser av bivirkninger! :D Da får jeg bare håpe at det gjelder meg også :angelic:

Har dere mulighet til å ta en sånn PCR med hurtig svar privat? Det er veldig dyrt da.. Håper virkelig det ordner seg ❤️

Ultrasvak kanskje noe sterkere strek på morgenurin idag gjorde meg ikke særlig optimistisk. Men så tok jeg en til på andre urinet, som var sterkere! Fortsatt nesten for svak for å fastne på bilde, men... Er litt forsiktig positiv nå :shy:

Har dere mulighet til å ta en sånn PCR med hurtig svar privat? Det er veldig dyrt da.. Håper virkelig det ordner seg ❤️

Vi skal ringe sykehus nå kl.12 for å høre igjen, hvis de krever pcr så må vi bare ta det privat.
Dette var skikkelig krevende. Det er nok å drive med hormoner i en måned, men Corona har tømt mitt energilager. Er helt ødelagt, nå vil jeg bare bli ferdig med det.

Jeg har hatt BMI på 32-33 på mine tre uttak. Har AMH på 27. Største dosen jeg har gått på er Bemfola 225, så i mitt tilfelle har de nok ikke medisinert utifra BMI

Ultrasvak kanskje noe sterkere strek på morgenurin idag gjorde meg ikke særlig optimistisk. Men så tok jeg en til på andre urinet, som var sterkere! Fortsatt nesten for svak for å fastne på bilde, men... Er litt forsiktig positiv nå :shy:

Jeg synes dette høres lovende ut! Det er jo ikke alle som tester positivt overhodet 10dpo. Så er det strek, er det håp. Krysser alt for deg!

Jeg lurte på det samme! Jeg har BMI på 35.. Fikk bemfola 300 + fyremadel og litt ekstra menopour på slutten for å få med et par ekstra eggm måtte stimulere i 14 dager og var på 4 ultralyder... Har AMH på 2.2.

Fikk 6 kjempefine egg som alle ble befruktet 3 på frys + 1 fersk. De forespeilet 1-2 egg så er veldig fornøyd med den dosen.

Selv om jeg fikk positiv digital lørdag så tok jeg en strimmel idag. Den er enda mer positiv nå. Så det lover jo godt. Nå skal jeg ikke ta mer før onsdag som er test dag fra klinikken. :happy:
IMG_20220214_113535_edit_23455300097983.jpg
IMG_20220214_113535_edit_23455300097983.jpg

Back
Topp