Februar 2022

Så kjedelig, men det er ennå tidlig! Er det tidligtest eller vanlig? Tror det ryker en test her 9 dpo også, det er på søndag. Testetrangen har meldt seg til tross for at jeg tar koronatest hver eneste dag :hilarious:
Det er vanlig test. Regner med det er for tidlig ja. Aner ikke når det er vanlig at egget skal feste seg. Men jeg har en del tester så kommer nok til å ryke på en til i kveld. Må bare holde meg noen timer først

Hadde kontroll i dag. 4-5 fine eggposer etter 7 dager med Gonal F, og flere små, så legen viste ikke helt hvor mange det blir til slutt. Uttak på tirsdag på dag 12. Vet ikke hva jeg føler nå, men føler ikke glede ihvertfall. Nå er det en venn til til min sønn som er smittet, er for det meste redd for smitte. Glemte å spørre hva som skjer hvis han/vi blir smittet, men jeg tror at jeg vet svar på det.

Og så glemte jeg en ting til (sykepleier nevnte ikke heller) angående utløsning til min mann. Var det senest 2 dager før uttak slik at spremne er fine og friske? Har ikke lyst på noe som helst i denne runden, så han må ordne det selv :p
Hvor store var de små? Det kan skje mye over helgen! Uansett er jo 4-5 et godt utgangspunkt. Krysser fingrene for att smitten holder seg borte ❤️

I dag starter jeg opp på fyremadel. På introduksjonsvideoen står det at man skal ta sprøyta på annenhver side av magen, men jeg opplever at det er mer smertefullt på høyre side enn venstre side med menopur. Gjort vondt begge dagene med menopur på høyre side, så tanken min var å sette fyremadel på venstre siden alle gangene, da jeg har lest at fyremadel er vondere å sette. Hvor viktig er det at den settes på anen hver side? Eller er det kun for å ikke bli øm på en side at det sies? Kjenner jeg er litt nervøs for denne sprøyta. Hva er deres erfaringer på fyremadel? Lest at det er som å få vepsestikk. At det blir sårt, hovent og at den også er vanskeligere å få gjennom huden, så man må bruke litt mer kraft. Dum som jeg er så Googler jeg slik på forhånd.,

Det er vanlig test. Regner med det er for tidlig ja. Aner ikke når det er vanlig at egget skal feste seg. Men jeg har en del tester så kommer nok til å ryke på en til i kveld. Må bare holde meg noen timer først
Jeg har lest at egget kan feste seg mellom 6-10 dpo og ibland enda senere. Men at det vanligste er 9 dpo. Og så tar det jo noen dager innen en test fanger det opp, særlig hvis det ikke er tidligtest. Jeg tester også med vanlige tester, liker at det skal litt mer hcg til for å få opp håpet.
Ser frem til neste test, hold oss gjerne oppdatert! :D

I dag starter jeg opp på fyremadel. På introduksjonsvideoen står det at man skal ta sprøyta på annenhver side av magen, men jeg opplever at det er mer smertefullt på høyre side enn venstre side med menopur. Gjort vondt begge dagene med menopur på høyre side, så tanken min var å sette fyremadel på venstre siden alle gangene, da jeg har lest at fyremadel er vondere å sette. Hvor viktig er det at den settes på anen hver side? Eller er det kun for å ikke bli øm på en side at det sies? Kjenner jeg er litt nervøs for denne sprøyta. Hva er deres erfaringer på fyremadel? Lest at det er som å få vepsestikk. At det blir sårt, hovent og at den også er vanskeligere å få gjennom huden, så man må bruke litt mer kraft. Dum som jeg er så Googler jeg slik på forhånd.,
Jeg kan ikke forstå annet enn at det med annenhver side er for å spre ut ømheten. Men jeg kan ikke si 100%. jeg husker i hvert fall ikke å ha fått noen instruks om det. Første gang jeg satte fyremadel så gjorde jeg det på samme forsiktige måte som gonal f, men da var det vanskelig å komme igjennom huden fordi nålen er tykkere. Så lærte jeg at man må ta litt sats når man stikker og kjøre på. Da går det helt fint. Det er vanlig at det svir en del når du har tatt sprøyten, men det går ganske fort over. Jeg had vare blitt rød i huden, ikke hoven. Lykke til!

Jeg kan ikke forstå annet enn at det med annenhver side er for å spre ut ømheten. Men jeg kan ikke si 100%. jeg husker i hvert fall ikke å ha fått noen instruks om det. Første gang jeg satte fyremadel så gjorde jeg det på samme forsiktige måte som gonal f, men da var det vanskelig å komme igjennom huden fordi nålen er tykkere. Så lærte jeg at man må ta litt sats når man stikker og kjøre på. Da går det helt fint. Det er vanlig at det svir en del når du har tatt sprøyten, men det går ganske fort over. Jeg had vare blitt rød i huden, ikke hoven. Lykke til!
Jeg får bare sette den på annenhver side, for sikkerhetsskyld.. Står både på felleskatalogen og i beskrivelsen som følger med i pakka.. Uff, herregud, den sprøyta høres helt forferdelig ut! Håper foliklene er store nok på første kontroll, så jeg slipper gå lenge på dem:hilarious: Tar sprøyta rundt 18. Tenk på meg da, og send meg styrke :hilarious: Ble plutselig veldig pysete nå kjenner jeg.. :nailbiting:

Jeg hadde like panikk som du over den første gang, men det gikk veldig fint :)
Injiser den veldig sakte, jeg merket ikke noe særlig til at den svidde da ;)

Jeg får bare sette den på annenhver side, for sikkerhetsskyld.. Står både på felleskatalogen og i beskrivelsen som følger med i pakka.. Uff, herregud, den sprøyta høres helt forferdelig ut! Håper foliklene er store nok på første kontroll, så jeg slipper gå lenge på dem:hilarious: Tar sprøyta rundt 18. Tenk på meg da, og send meg styrke :hilarious: Ble plutselig veldig pysete nå kjenner jeg.. :nailbiting:
Jeg har har ikke tenkt på hvilken side jeg har tatt den, men bare prøvd på å ta fyremadel og menopur på hver sin side. :happy: Det er nok veldig individuelt hvor mye man kjenner, jeg for min del synes at denne sprøyta er helt uproblematisk å ta. Dette fikser du nok helt fint :)

Jeg fikk tips om å ta Fyremadel i 45 graders vinkel, og det syntes jeg gjorde det lettere. Synes også det hjelper på ubehaget med sprøyter å klype godt i mageskinnet, så jeg liksom kjenner det mer enn selve stikket. Masse lykke til!

Sovnet i 2 timer og tok 2 tester.. Ser jeg syner? De syntes bedre i virkeligheten..
IMG_20220210_213221_edit_1205529256330631.jpg
IMG_20220210_213200_edit_1205507042813968.jpg

Back
Topp