Februar 2022

Jeg har fått time til innsett 14. februar! Synes det er en fin dato for innsett :smiley-angelic001

Er det flere her som ikke har 3. vaksinedoser? Fikk vite i dag at dersom jeg får korona er det 2-3 måneders ventetid, noe jeg absolutt ikke ønsker. Rakk ikke 3. dose før behandlingen startet og kjenner det tærer på psyken ettersom koronaen er utbredt blant venner og kolleger for tiden. Hva gjør dere andre? Lever som normalt, tar forholdsregler eller holder dere hjemme?
Jeg er også veldig redd. Holder meg derfor mye hjemme :)

Så kjedelig... Hvilken dose Menopur går du på? Og hvor mange dager har du stimulert nå? Håper samtlige follikler får seg en kraftig oppsving straks, så du kan få uttak snart!
Er på stimuleringsdag 11. Har økt til 300 i dag, så får håpe det gjør susen :happy: Hadde vært veldig greit å fått til et uttak av denne runden hvertfall! Tåler stimuleringen (så langt) ganske godt og har lite plager, så for min del (ikke lommebokas da :hilarious:) holde på i noen dager til, men håper jo det skal bli noe ut av det til slutt :happy:

Var derfor jeg ikke ville skrive det :hilarious: Jeg håper virkelig du får noen flotte egg med menopur :Heartred Som andre har skrevet her så fungerte det best med menopur for dem, for meg har det fungert best med gonal F, vi er ulike ;)
Haha, jeg overtenker alt, så :hilarious: :hilarious: Det håper virkelig jeg også :Heartred

Jeg gikk faktisk ikke opp noe, men prøvde å velge sunn mat som faktisk kunne gjøre meg mett fremfor godis. Jobba ganske lenge med å gå ned i vekt før forsøk jeg også, så prøvde å gjøre det beste utav det :p

den er helt sikkert fin fortsatt, og det skal jo litt til før det blir over 25 grader inne i norge på vinteren ;)
Så bra! Da får jeg bare være flink med kostholdet hvis jeg kjenner på skikkelig søtsug eller noe :rolleyes:

Håper du har rett. Nei, det er ganske åpenbart at det ikke blir så varmt inne på vinteren, bare jeg som blir litt smågal og redd for å gjøre noe feil :hilarious:

Er det normal å slite med kvalme etter mat når man kun har tatt menopur en dag? Orket nesten ikke noe middag og ble kvalm rett etterpå :confused004 I så fall er jeg spent på hvor kvalm jeg faktisk blir på disse hormonene :confused013 Hva er deres erfaring på menopur?

Er det normal å slite med kvalme etter mat når man kun har tatt menopur en dag? Orket nesten ikke noe middag og ble kvalm rett etterpå :confused004 I så fall er jeg spent på hvor kvalm jeg faktisk blir på disse hormonene :confused013 Hva er deres erfaring på menopur?
Jeg tror det er veldig individuelt, er på stimuleringsdag 11 med menopur nå og har veldig lite plager. Kan jo hende du tåler det bedre etter noen dager også:happy:

Tror de fleste bivirkningene er veldig individuelle.. jeg merker kun at jeg blir ekstremt sliten og trøtt samt at jeg ikke kan se på reklame... Jeg gråter av babyer osv .. helt insane . Hehehehe

Spammer dette forumet litt jeg, nå :hilarious::hilarious::hilarious:

Fikk beskjed fra Porsgrunn i dag at første ultralyd er den 14 februar. Da har jeg gått på hormoner i 9 dager (menopur og fyremadel). Så spent allerede på hva slags resultater jeg får :p Da jeg hadde forsøk i 2019 gjennom stork klinikk så var de to største foliklene jeg hadde på 10 og 9 mm på syklusdag 11. Da gikk jeg ikke på hormoner. Tror dere at det finnes håp for at jeg skal få mange og store folikler ut i fra det resulterer på ultralyd i 2019 uten hormoner? Eller er ikke 9 og 10 mm så mye å "skryte av" uten hormoner?

Vedlegg

• 20220207_130417.jpg
    20220207_130417.jpg
    1,4 MB · Visninger: 50
Jeg tror det er veldig individuelt, er på stimuleringsdag 11 med menopur nå og har veldig lite plager. Kan jo hende du tåler det bedre etter noen dager også:happy:
Så bra du har lite med plager, håper det fortsetter sånn :) Ja, det kan jo hende at jeg reagerer fordi det er nytt for kroppen. Får håpe på det :smug:

Enda et spørsmål fra meg :hilarious:

Hva tar dere av kosttilskudd og hva spiser dere under hormoner, rugetid osv? Noe som lønner seg å spise under hvert stadie av ivf f.eks? Hørt at ananaskjerne kan hjelpe, og jeg spiste så mye ananas at tunga ble sår etter de andre forsøkene :hilarious: Og spiste bokstavelig talt hele kjerna - hard som stein kan jeg si dere :hilarious: Om det er sant at det kan hjelpe aner jeg ikke?

Vet dere om det er noe jeg kan gjøre for å påvirke eggets kvalitet eller om det ikke er noen hensikt å starte på noe nytt så tett mot uttak? Mener å huske å ha lest at det jeg spiser nå har påvirkning på eggene først om 3 måneder. Vet noen om dette stemmer?

Jeg tar en del kosttilskudd og gjort det en stund. Dette er hva jeg bruker daglig : 0,25 ml flytende sink, 100 mg Q10, 1 solaray spektro multivitamin, 2 kapsler omega-3 og folat.

Hva tar dere?

Enda et spørsmål fra meg :hilarious:

Hva tar dere av kosttilskudd og hva spiser dere under hormoner, rugetid osv? Noe som lønner seg å spise under hvert stadie av ivf f.eks? Hørt at ananaskjerne kan hjelpe, og jeg spiste så mye ananas at tunga ble sår etter de andre forsøkene :hilarious: Og spiste bokstavelig talt hele kjerna - hard som stein kan jeg si dere :hilarious: Om det er sant at det kan hjelpe aner jeg ikke?

Vet dere om det er noe jeg kan gjøre for å påvirke eggets kvalitet eller om det ikke er noen hensikt å starte på noe nytt så tett mot uttak? Mener å huske å ha lest at det jeg spiser nå har påvirkning på eggene først om 3 måneder. Vet noen om dette stemmer?

Jeg tar en del kosttilskudd og gjort det en stund. Dette er hva jeg bruker daglig : 0,25 ml flytende sink, 100 mg Q10, 1 solaray spektro multivitamin, 2 kapsler omega-3 og folat.

Hva tar dere?

Skal du påvirke egg kvaliteten må du begynne 3/4 mnd før. Det er da det gir effekt.. men matmessig så er det lavkarbo her i huset.. det skal bli spennende å se effekten da jeg har hatt masse follikler men få egg ut å dårlig kvalitet... Skal bli spennende å se nå :D

Hei, meg igjen :hilarious::hilarious::hilarious:

Tok ny dose menopur nå, og det helt annen opplevelse enn i går! I går kjente jeg nada, men i dag var det rett og slett vondt. Det var vondt når sprøyta ble satt inn, og vondt når væsken ble sprøytet inn, og nå svir det skikkelig! Føles nesten som om nåla sitter igien inni hunden.. Vet jo at det ikke er tilfellet, men sånn det kan beskrives litt.. Hvorfor er der så forskjell? :depressed:

Hei, meg igjen :hilarious::hilarious::hilarious:

Tok ny dose menopur nå, og det helt annen opplevelse enn i går! I går kjente jeg nada, men i dag var det rett og slett vondt. Det var vondt når sprøyta ble satt inn, og vondt når væsken ble sprøytet inn, og nå svir det skikkelig! Føles nesten som om nåla sitter igien inni hunden.. Vet jo at det ikke er tilfellet, men sånn det kan beskrives litt.. Hvorfor er der så forskjell? :depressed:
Kommer Ann på hvor du stikker.. det er ofte varierende... Jeg har satt mye sprøyter i magen å opplever sjeldent vondt men det skjer enda.. :)

Skal du påvirke egg kvaliteten må du begynne 3/4 mnd før. Det er da det gir effekt.. men matmessig så er det lavkarbo her i huset.. det skal bli spennende å se effekten da jeg har hatt masse follikler men få egg ut å dårlig kvalitet... Skal bli spennende å se nå :D
Da finnes der kanskje håp da. Var veldig flink med kostholdet i fjor. Verre med i år, foreløpig :hilarious: Så spennende! Du må holde oss oppdatert på om det har noen effekt :D Er det vanskelig å gå på lavkarbo? Virker som man må ha veldig oversikt, og det er jeg litt dårlig på :hilarious:

Da finnes der kanskje håp da. Var veldig flink med kostholdet i fjor. Verre med i år, foreløpig :hilarious: Så spennende! Du må holde oss oppdatert på om det har noen effekt :D Er det vanskelig å gå på lavkarbo? Virker som man må ha veldig oversikt, og det er jeg litt dårlig på :hilarious:
Det skal jeg gjøre veit du :)
Det blir så vanskelig man gjør det selv . Jeg ligger unna poteter, vanlig brød, pasta, ris og sukker.. spiser grønnsaker og kjøtt.. en del egg osv.. men det funker :D

Kommer Ann på hvor du stikker.. det er ofte varierende... Jeg har satt mye sprøyter i magen å opplever sjeldent vondt men det skjer enda.. :)
Jeg stakk på høyre side nå, slik at jeg ikke stikker på samme sted hver gang. Men på høyre side har jeg en stor tatovering. Så stor at den dekker hele høyre side fra trusekanten til der bh'en begynner. Sikkert teit spørsmål, men kan det være grunnen? Nå føler jeg meg dum som i det hele tatt spør :hilarious:

Last edited:
Back
Topp