Februar 2022

Takk! For å gi deg litt ekstra håp (hvis det går dårlig), så kan jeg fortelle at første runde fikk jeg 15 egg ut, men ingen ble befruktet. Totalt mislykket forsøk, og jeg gikk selvfølgelig helt i kjelleren. Det var blytungt.

Andre uttak fikk jeg 21(!!!) egg ut, og 11(!!!) ble befruktet og dyrket til blasto. Jeg hadde samme dose med hormoner begge gangene, kun ulik merke på medisinen.

Med andre ord så betyr det ikke at alt håp er ute selv om man får en dårlig runde, og jeg håper det kan være motiverende å tenke på at det var så stor forskjell fra uttak 1 og 2 på oss :Heartred
Det skjønner jeg godt! Når man får ut så mange egg så er det jo umulig å ikke tenke positivt.. Fallhøyden er så høy fra glede til sorg..

Ja, det er jo ganske oppløftende å lese at det kan ende bra selv om en runde endre dårlig :HeartredOg 21 egg er helt sinnsykt mye! Måtte bare si det :hilarious:

Ææææ, i dag begynner jeg på menopur. Jeg er så spent og nervøs! Hvordan er deres erfaring på menopur?

Er det vanskelig å blande ut sprøyta? Er så sykt redd for at jeg skal gjøre noe feil..

Skal ta sprøyta kl 18, så er ikke lenge til :eek: :eek: :eek: Kan jeg ta det ut av kjøleskapet og blande det før kl 18? Hvor lenge kan den være utenfor kjøleskap før jeg må legge den tilbake? Med tanke på hvis jeg skal gjøre klar sprøyta før jeg setter den..

Så spent på hvordan denne reisen vil bli. Ekstra nervepirrende fordi det er første gang med IVF.

Last edited:
Ææææ, i dag begynner jeg på menopur. Jeg er så spent og nervøs! Hvordan er deres erfaring på menopur?

Er det vanskelig å blande ut sprøyta? Er så sykt redd for at jeg skal gjøre noe feil..

Skal ta sprøyta kl 18, så er ikke lenge til :eek: :eek: :eek:

Så spent på hvordan denne reisen vil bli. Ekstra nervepirrende fordi det er første gang med IVF.
Jeg gikk på menopur første forsøk, hadde ingen problemer med blandingen, så det kommer du til å klare helt fint :gen014
Sø gøy at du stimulerer om bare 2 timer ;)

Så spennende! Gratulerer så mye :Heartred Brukte de ultralyd på Riksen :woot: OMG nå er jeg spent!
Håper at alle gjør det og at det blir en ny rutine fremover. Siste gang satt jeg med en ekkel følelse etter innsette, da legen måtte sjekke med mikroskop om egget er fortsatt i røre, da røren var tom regnet de med at det havnet i livmoren.
Det er standard prosedyre på Riksen at de ikke bruker UL, og at de sjekker at embryo ikke sitter igjen i røret.

Skal ta sprøyta kl 18, så er ikke lenge til :eek: :eek: :eek: Kan jeg ta det ut av kjøleskapet og blande det før kl 18? Hvor lenge kan den være utenfor kjøleskap før jeg må legge den tilbake? Med tanke på hvis jeg skal gjøre klar sprøyta før jeg setter den..

Du kan ta den ut når som helst og blande ut. Etter at du har blandet det ut, skal den stå i romtemp.

Veldig enkelt å blande. Jeg fulgte videoen her: https://www.felleskatalogen.no/medisin/menopur-ferring-legemidler-as-561335#instruksjonsfilmer

Tips 1: klargjør sprøyten, og sett deretter noe kaldt (f.eks. frysepose) på det området hvor du skal injisere Menopur. Hold den der i 1 minutt.
Tips 2: injiser legemiddelet saaakte inn. Da kjenner du ingenting.

Kjenner nesten ingenting når jeg gjør disse to tingene :)

Jeg gikk på menopur første forsøk, hadde ingen problemer med blandingen, så det kommer du til å klare helt fint :gen014
Sø gøy at du stimulerer om bare 2 timer ;)
Hvordan ble resultatet for deg av å gå på menopur? Det gikk helt fint, men var litt nervepirrende å blande ut og sånn :wacky:

Du kan ta den ut når som helst og blande ut. Etter at du har blandet det ut, skal den stå i romtemp.

Veldig enkelt å blande. Jeg fulgte videoen her: https://www.felleskatalogen.no/medisin/menopur-ferring-legemidler-as-561335#instruksjonsfilmer

Tips 1: klargjør sprøyten, og sett deretter noe kaldt (f.eks. frysepose) på det området hvor du skal injisere Menopur. Hold den der i 1 minutt.
Tips 2: injiser legemiddelet saaakte inn. Da kjenner du ingenting.

Kjenner nesten ingenting når jeg gjør disse to tingene :)
Så jeg kan ikke ha den i kjøleskap? La den i kjøleskapet jeg :confused: Er så redd for at det skal bli for varmt inne, selv om sjansen for det er minimal.

Jeg kjente svært lite, og tok det saaakte inn som du sa, og så samtidig på den videoen du sendte. Step by Step. Videoen hadde heldigvis sykehuset allerede tipset meg om, så har sett den noen ganger allerede :rolleyes:

Hvordan ble resultatet for deg av å gå på menopur? Det gikk helt fint, men var litt nervepirrende å blande ut og sånn :wacky:
Jeg fikk ut 6 egg, ingen overlevde til innsett :yuck:
Men det var meg, er jo mange menopur fungerer for, vi er så forskjellig, så ikke bekymre deg for at det gikk skikkelig ille for meg :Heartred

Så spennende! Min erfaring er at det er lite som kan gjøres galt. Jeg har alltid blitt sykt sulten når jeg har stimulert med menopur og fyremadel, sånn at jeg har gleda meg til kveldsmat i det middagen er svelga :p

den skal oppbevares i romtemp etter den er blanda :)

lykke til, håper detta går deres vei :Heartred

For min del fungerte Menopur mye bedre enn Gonal-f. Fikk ut 10 på Gonal-f men kun 1 egg som overlevde til dag 3. På Menopur fikk jeg ut 9 egg og 3 klarte seg til blasto (dag 5). Så virker til å være bedre kvalitet på Menopur for min del :happy:
Lykke til ❤️

Jeg fikk ut 6 egg, ingen overlevde til innsett :yuck:
Men det var meg, er jo mange menopur fungerer for, vi er så forskjellig, så ikke bekymre deg for at det gikk skikkelig ille for meg :Heartred
Det var leit å høre :( Skal prøve å ikke bekymre meg for det, men det er veldig typisk meg å ta med meg andres opplevelser inn i mitt hode og tankesett :dead: :hilarious:

Det er standard prosedyre på Riksen at de ikke bruker UL, og at de sjekker at embryo ikke sitter igjen i røret.
Ja så har det alltid vært ved mine innsett tidligere, men idag brukte de altså UL både for å se at "slangen" sitter rett og for å se att embryo er der inne (regner jeg med, ble så overrasket over opplegget at jeg ikke spurte noe som helst, bare stirret på skjermen :hilarious:). Så jeg lurer på om de har endret prosedyre. Blir spennede å høre hvordan det blir for dere andre!

Så spennende! Min erfaring er at det er lite som kan gjøres galt. Jeg har alltid blitt sykt sulten når jeg har stimulert med menopur og fyremadel, sånn at jeg har gleda meg til kveldsmat i det middagen er svelga :p

den skal oppbevares i romtemp etter den er blanda :)

lykke til, håper detta går deres vei :Heartred
Haha, så må belage meg på litt vektøkning da med andre ord? :hilarious: Jeg som har jobba så hardt for å gå ned i vekt :hilarious:

Tok den ut av kjøleskapet nå. Har vel ikke ødelagt alt sammen nå?:arghh: Jeg la den bare der, siden det stod at den skal oppbevares høyest ved 25 grader, og bar så redd for at det skulle være for varmt her hjemme. Så da tenkte jeg at i kjøleskapet er det i alle fall ikke for varmt :hilarious: Det er jo nesten garantert Ikke over 25 grader her hjemme. Bare hodet mitt som overtenker:confused013

Tusen takk, det håper jeg også :Heartred

For min del fungerte Menopur mye bedre enn Gonal-f. Fikk ut 10 på Gonal-f men kun 1 egg som overlevde til dag 3. På Menopur fikk jeg ut 9 egg og 3 klarte seg til blasto (dag 5). Så virker til å være bedre kvalitet på Menopur for min del :happy:
Lykke til ❤️
Så godt å lese at du hadde gode resultater av menopur :smiley-bounce012 Håper jeg får samme opplevelse :Heartred

Det var leit å høre :( Skal prøve å ikke bekymre meg for det, men det er veldig typisk meg å ta med meg andres opplevelser inn i mitt hode og tankesett :dead: :hilarious:
Var derfor jeg ikke ville skrive det :hilarious: Jeg håper virkelig du får noen flotte egg med menopur :Heartred Som andre har skrevet her så fungerte det best med menopur for dem, for meg har det fungert best med gonal F, vi er ulike ;)

Ai ai ai :nailbiting: fikk disse nå i kveld, 9dpo (11 døgn siden Ovitrelle).
Hadde allerede gitt litt opp når jeg fikk nesten blenda tester i dag tidlig, fordi streken var like svak som i går og antok dermed Ovitrelle (øverste av både make sure og babyplan). Men så kom det ganske tydelig strek på begge merker her i kveld :woot: nå blir det jaggu spennende de neste dagene!!!
E4145F53-92FD-45B8-806E-352C8D8855C5.jpeg

Back
Topp